התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רנגלר 3.6 - בעיית שסתום PCV



שולץ האיום
05-02-24, 06:19
אחד ממנהלי מועדון רנגלר ישראל התותחים, מועדון מס׳ 1 בארץ,
לקח אתמול יוזמה ועשה קצת סדר בבעייה שבהתחלה לא דיברו עליה בדגמים החדשים, גם יודעי דבר.
אז בלי סודות.
משתף גם פה בשרשור מסודר, הסרטון בסוף :

שלום חברים,

סרטון חדש שפרסמנו לגבי בעיית השמן במנועי 3.6 JK/JL שלדעתי חשוב שתהיה לגבייה מודעות.

כמה הבהרות:

1. הבעייה נובעת משילוב של כמה דברים, סוג שמן, זוויות, כמות השמן וכו.
2. ⁠לא קורה לכולם.

קישור ל UPR: https://www.uprproducts.com/12-21-3-6-jeep-baffled-billet-one-way-valve-cover-crankcase-breather-kit-upr/

קישור לטרפלקס: https://teraflex.com/jl-jt-3-6l-crankcase-vent-system-kit.html

קישור לCatchCan: https://www.uprproducts.com/18-23-jeep-wrangler-jl-and-gladiator-3-6-l-billet-oil-catch-can/

מקט PCV JL3.6 (יש לבדוק לפי שלדה): 68548886AB

בהצלחה!

סרטון הסבר :

https://youtu.be/EXrh4FTp5Xk?si=E5pUNhpJB4VMykLa

sgill
05-02-24, 11:29
לפי תאור הבעיה, אני לא רואה מה הקשר לסוג השמן. אולי רק צבע העשן משתנה ע"פ סוג/צמיגות השמן.

gillss
05-02-24, 17:57
לרגע נבהלתי מהכותרת.
ואז צפיתי בסרטונים וקראתי את ההסברים.
אז...
1. זו ממש לא בעיה, זהו אירוע שקורה במצבים ספציפיים.
2. תפסיקו לטפס על קירות עם הרנגלר , אז הוא לא יעשן. ;)
3. המוצר הקרוי Oil Catch Can קיים בשוק הג'יפים כבר שנים רבות.
והוא לא דווקא קשור לרנגלרים 3.6, אלא לכל ג'יפ שמטפס על קירות.


ובסוף...
אחלה פוסט אינפורמטיבי (וגם קצת מרים למועדון)

שולץ האיום
05-02-24, 18:57
לא הייתה שום כוונה להבהיל.
אבל אני חושב שהמסקנות שלך לא בכיוון.
תסתכל שוב בנחת, מה הבחור שם מספר, בסרטון האחרון שצורף.

נתחיל מהסוף,
לאחרונה זה משבית מנועים די חדשים.
משבית.
אם לא, אז הם עוברים תיקון מסוים ומתישהו יגיעו ליד אחרת.
מנועים של רכבים שעלו מאות אלפי שקלים ועדיין באחריות.
רכבים שנועדו לשטח, ולשטח קשה, בעיקר רוביקון.

מיכל אגירת שמן הוא לא פתרון הרמטי, לא רק שהוא לא חדש כמובן, הוא גם לא הרמטי פה, והבחור מסביר גם למה.

קצת מורכב.
אני חושב שאם אני הייתי בעלים של רכב כזה, דבר ראשון הייתה בודק את הגרסא של ה P.N של השסתום שמותקן אצלי ברכב.
בתור התחלה.
משם ממשיך לחשוב, איזה סוג של שטח אני מתכוון לעשות 🤣.

מדובר ברנגלר 3.6 JL.

היו כמה בעיות בעבר עם השסתום הזה במנועים הישנים יותר, אבל פה זה קצת שונה.

ד ו ר ו ן
05-02-24, 21:33
ה-Catchcan טוב גם בלי קשר לבעיה הזו.
והקישור למוצר כזה ב-149$ מוגזם בעליל..
יש אותו דבר, וטובים יותר, ברבע מחיר.

שולץ האיום
06-02-24, 06:24
כן, האוסטרליים מחבבים אותו בעיקר בדיזלים לא צעירים.

יש מגוון מוצרי מדף ומחירים, כאמור, מוצר פשוט מאוד.

אני בכל זאת הייתי מתייחס בכובד ראש ולא בקלות, כשמדובר בהתערבות מסוג כזה.

ד ו ר ו ן
06-02-24, 08:14
כן, האוסטרליים מחבבים אותו בעיקר בדיזלים לא צעירים.
יש מגוון מוצרי מדף ומחירים, כאמור, מוצר פשוט מאוד.
אני בכל זאת הייתי מתייחס בכובד ראש ולא בקלות, כשמדובר בהתערבות מסוג כזה.
הם ממליצים לשים כבר מגיל צעיר.
וזה לא מוצר אוסטרלי, אבל אופייני לדיזל למרות שגם בסובארו ליאונה 91, וגם בפיאסטה הישנה, 97, היה כזה מקורי.
בסובארו הניקוז היה לתוך השלדה.

בפיאסטה חזרה למנוע.

יש של MAN, עם מעבה(זה לא פילטר) רב-פעמי בפחות מחצי מחיר.
בקישור נראה שמישהו מנסה למתג ושם תג מחיר.

ehudzeelim
06-02-24, 09:09
היה פה דיון על ה-catch can:

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/92646-%D7%93%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%A2%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%99-catch-can-%D7%9B%D7%9F-%D7%90%D7%95-%D7%9C%D7%90/page5

בזמנו אני גם חשבתי שזה מוצר טוב,
אבל היום אני בלי catch can מהסיבות שאסף פרט בדיון ההוא,
גם אצלי הלחץ העודף גרם להזעות מאטם מכסה שסתומים והיום אני ממליץ להימנע מהאביזר הזה.

ד ו ר ו ן
06-02-24, 10:36
אצלי הלחץ העודף גרם להזעות מאטם מכסה שסתומים והיום אני ממליץ להימנע מהאביזר הזה.
אתה רק מחדד שצריך לבחור את הדגם המתאים למנוע שלך.
אסף התייחס בדיוק לנקודה החשובה, לא להקטין את הצנרת למתקן מתחת לקטרים המקוריים ביציאת נשם של הרכב.
לא אמור להיות לחץ עודף אם בוחרים דגם מתאים.

שולץ האיום
06-02-24, 10:37
אבל אתה מתכוון לדיזל מבוגר.

לא קשור לנושא, וגם פה, לא בדיוק פתרון.

גלשנו קצת.

ד ו ר ו ן
06-02-24, 10:39
אבל אתה מתכוון לדיזל מבוגר.

לא קשור לנושא, וגם פה, לא בדיוק פתרון.

גלשנו קצת.

לא רק.
זה לא מוצר ייעודי לדיזל.

בפיאסטה בנזין כשהמתקן המקורי היה סתום (הרשת בפנים), זה גם גרם ללחץ לא תקין.
נוקה וחזר לתפקד.
זו סוגיה רלוונטית למוצר בלי קשר לסוג המנוע.
זה לא ״שגר ושכח״, גם כאן לבחור דגם מתאים, ולטפל מידי פעם.

ehudzeelim
06-02-24, 11:17
אבל אתה מתכוון לדיזל מבוגר.

לא קשור לנושא, וגם פה, לא בדיוק פתרון.

גלשנו קצת.

דיזל מבוגר או בנזין צעיר,
העיקרון אותו עיקרון, והלחץ שעלול להיווצר כתוצאה מצנרת לא מספיק עבה או מסתימה בפילטר שאינה מטופלת בזמן,
לעניות דעתי לא שווה את הסיכון.

למקרה המדובר הפתרון לדעתי לא צריך להיות catch can סטנדרטי אלא לוכד שמן שאינו מכיל פילטר וגם אז צריך לחשוב על ריקון אוטומטי כלשהו שיימנע לחלוטין את הבעיה של הגעת שמן לצנרת היניקה.

אני יכול לחשוב על פתרונות יצירתיים אחרים, למשל צנרת מפוצלת שבכל מקרה ובכל זוית שחרור הגזים יתבצע תמיד מהנקודה הגבוהה במנוע ללא תלות בשיפוע.
לא נכנס לפרטים כי לא מכיר אבל אני מאמין שקצת חשיבה יצירתית והבעיה תיפתר.

asafk
06-02-24, 15:44
אפשר להנדס פתרון מבוסס pcv חיצוני. לדעתי יהיה אמין יותר מלוכד שמן עם או בלי פילטר.

אסף.

-->