PDA

צפייה בגרסה מלאה : הצטרפות למשפחה - תודות ובקשות עצה



איתי ג
05-02-24, 22:14
שלום,
בעקבות עצותיכם הטובות פה בפורום ובפורום הייעוץ לפני קנייה התחדשתי בפורסטר X מודל 2019. אז קודם כל תודה על הייעוץ.
לתחושתי יש לי בליינד ספוט במראות, בעיקר השמאלית, גם לאחר כיוון מקסימלי. אני היחיד שמבחין בכך? בינתיים רכשתי והתקנתי מראות פנורמיות קטנות המודבקות על המראות.
מעבר לכך, מציעים לי חברים עם XV ועם פטרול להצטרף עליהם לטיול השבוע ביער קולה, בו ה-XV כבר טייל בעבר. מישהו היה בו לאחרונה ויכול לספר האם הוא מתאים לפורסטר במצב מקורי (לא ממוגן, ולא מוגבה עם צמיגים שאינם ייעודיים לשטח)?
חשבתי לנסות קצת מסלולים קלים לפני שאני ממגן אותו.
תודה מראש על עצותיכם,
איתי

GodsFather
05-02-24, 23:35
מיגון, במיוחד בגובה הסטנדרטי, הוא די מחייב אם נוסעים מעבר לשביל כבוש וקצת מהמורתי.

לא יודע מה הxv עבר ומי הנהג אבל תפעיל שיקול דעת, זה הכל.

ותתמגן בהקדם אם אתה רוצה לטייל בראש שקט

מזל טוב

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

שולץ האיום
06-02-24, 06:15
זה מצוין להצטרף לקבוצה כזאת, כמה שיותר בעיקר בהתחלה, כדי לצבור נסיון.
כל עוד הכל נעשה בזהירות ולא באלימות, אתה תלמד המון.

אני לא מכיר מספיק טוב סובארו, כך שלא יודע אם לרוץ למגן או לברר לאט לאט האם נדרש, איזה, ואצל מי. אולי יענו פה בהמשך.

תתחדש ותהנה מהטבע, אחלה אסקפיזם בימים קיצוניים אלו, וגם האתר הזה.

assafy
06-02-24, 08:40
ביער קולה יש שבילי קק"ל שמאפשרים לכל רכב להגיע לשולחנות הפיקניק. יש גם שבילי עפר חוצים שמתאימים רק לרכבי שטח אך בעבירות קלה (אלה יתאימו לך להתחלה).
יש רק את מעלה אלכסנדרוני שמהוה סוג של אתגר וגם הוא קצר אך לא יתאים לך לנסיעה ראשונה.
בעמוד ענן ישנן כל מיני נקודות מסומנות של קירות שכלי רכב משופרים במיוחד השתעשעו שם בעבר (לא רלוונטי לרכבים רגילים כולל קשוחים).
כמו כן יש דרך מזרחית לשטח המיוער שלא מסומנת במפה וידועה רק ליודעי חן והיא בעבירות קשה. מצפון ליער קולה לכיוון ראש העין אפשר בהחלט למצוא עוד אתגרים וגם לכיוון דרום בואכה שוהם ותל חדיד.
סביר להניח שאחרי כל תקופת הגשם שהייתה יהיו קטעים בוציים אך יער קולה כשלעצמו לא בעייתי בד"כ מבחינת בוץ.
קח בחשבון שלא מדובר במתחם גדול. אני עובר דרכו במסגרת טיול ארוך יותר. ביער יש מעט עתיקות, את אנדרטת אלכסנדרוני, חווה של בדואים, עצים ופריחות יפות בעונה.
ואלו היו שישים שניות על יער קולה.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

איל מ
06-02-24, 08:48
this thread is worthless without pictures!

Hagai K
06-02-24, 15:49
לגבי המראות, אתה לא היחיד שמתלונן, יש תחליף באלי אקספרס, שמחליף רק את ה״זכוכית״ (המראה עצמה)

אני באופן אישי עם המראות המקוריות, בהתחלה משהו באמת היה שם קצת מוזר, אבל זה עניין של הרגל, היום לא מרגיש בליינד ספוט, וכנ״ל אשתי

מבחינת טיולים מיגונים וכו׳, מציע לך לפחות בתור התחלה להימנע מבוץ. נקודות העיגון בפורסטר לא חזקות במיוחד, ונסיון משיכה מהבוץ עלול להיגמר רע, מה גם שקשה ומסוכן לנקות בוץ, ראה תרד אחר שבדיוק פעיל באתר.

מציע להתחיל עם חברים סבלניים, שיאפשרו לך להתקדם בקצב שלך ולצבור ביטחון, ולא כאלה שיהיה לך לא נעים מהם, ותיאלץ לנהוג בצורה אגרסיבית יותר ממה שאתה רוצה, בעיקר אם יש להם רכב שטח ״אמיתי״, סטייל פטרול ושות
.
בנוסף, מציע מאוד לקחת הכשרה של חצי יום של נהיגת שטח בסיסית. יש כמה ברחבי הרשת, יכול לחפש המלצות גם פה באתר, לדעתי זה game chnager

איתי ג
13-02-24, 10:32
תודה לכולם על העצות הטובות. כמה דברים:
א. אני מצרף תמונות של הרכב כולל אחת ביער קולה. הפטרול שהוביל את הדרך עצר להזהיר אותי לפני כל בור. הוא למכירה אגב.
ב. אשמח להמלצה על חברה ממנה כדאי לרכוש מיגון. האם יש חיסרון להגבהה כמו צריכת דלק מוגברת או קושי בטיפולים?
ג. מה דעתכם על הגבהה? אני קורא כאן שהגבהה תגביר לי בלאי (ואני משער שגם מסוכנת מבחינת הגבהת מרכז הכובד) ומאידך שומע המלצה על חברת אאוטבאק טכנולוגיות שלכאורה מאושרת על ידי היבואן ומציעה ב-3,300 פלוס מע"מ הגבהה לא כולל כיוון פרונט ואורות.
איתי

erezgur
13-02-24, 10:47
תתחדש!

עצה להמשך - שאלות ספציפיות כדאי לפתוח כשרשור עצמאי חדש עם כותרת מתאימה ממנה אפשר יהיה להבין על מה מדובר בשרשור וכך אולי תקבל תשובות טובות מהר יותר.
דרך אגב - אתה יכול להניח שרוב הנושאים שתרצה לשאול לגביהם כנראה כבר נדונו בעבר, אז תמיד זה רעיון טוב לבצע קודם חיפוש וללמוד מתשובות לשאלות דומות בעבר.

קצת לגבי החששות שלך, באופן כללי (לא מכיר ספציפית את סובארו) - הגבהה איכותית אינה משפיעה על צריכת הדלק, לא מגדילה את השחיקה, לא פוגעת ביציבות הרכב ולעיתים תכופות גם מתברר שהיא מגבירה את היציבות.

הגבהה איכותית פירושה שימוש בקפיצים ובולמים מתאימים לרכב, למשקל (לגיאומטריה של המתלים וכו').

nirs
13-02-24, 11:22
תתחדש,
השיפור הכי משמעותי שתעשה, זה לצאת להדרכת נהיגה בה תלמד על עצמך כנהג ועל יכולות הרכב שלך.
יש מספר חברות שמוציאות הדרכות כאלו.

גילוי נאות: מדריך בחברת שבילים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

לביא
13-02-24, 16:34
לגבי המראות, אתה לא היחיד שמתלונן, יש תחליף באלי אקספרס, שמחליף רק את ה״זכוכית״ (המראה עצמה)

אני באופן אישי עם המראות המקוריות, בהתחלה משהו באמת היה שם קצת מוזר, אבל זה עניין של הרגל, היום לא מרגיש בליינד ספוט, וכנ״ל אשתי

מבחינת טיולים מיגונים וכו׳, מציע לך לפחות בתור התחלה להימנע מבוץ. נקודות העיגון בפורסטר לא חזקות במיוחד, ונסיון משיכה מהבוץ עלול להיגמר רע, מה גם שקשה ומסוכן לנקות בוץ, ראה תרד אחר שבדיוק פעיל באתר.

מציע להתחיל עם חברים סבלניים, שיאפשרו לך להתקדם בקצב שלך ולצבור ביטחון, ולא כאלה שיהיה לך לא נעים מהם, ותיאלץ לנהוג בצורה אגרסיבית יותר ממה שאתה רוצה, בעיקר אם יש להם רכב שטח ״אמיתי״, סטייל פטרול ושות
.
בנוסף, מציע מאוד לקחת הכשרה של חצי יום של נהיגת שטח בסיסית. יש כמה ברחבי הרשת, יכול לחפש המלצות גם פה באתר, לדעתי זה game chnager


היי
יש לך קישור במקרה למוצר שמתאים ל crosstrek 2023?
תודה
לביא

BenoMosko
14-02-24, 11:23
שלום,
בעקבות עצותיכם הטובות פה בפורום ובפורום הייעוץ לפני קנייה התחדשתי בפורסטר X מודל 2019. אז קודם כל תודה על הייעוץ.
לתחושתי יש לי בליינד ספוט במראות, בעיקר השמאלית, גם לאחר כיוון מקסימלי. אני היחיד שמבחין בכך? בינתיים רכשתי והתקנתי מראות פנורמיות קטנות המודבקות על המראות.
מעבר לכך, מציעים לי חברים עם XV ועם פטרול להצטרף עליהם לטיול השבוע ביער קולה, בו ה-XV כבר טייל בעבר. מישהו היה בו לאחרונה ויכול לספר האם הוא מתאים לפורסטר במצב מקורי (לא ממוגן, ולא מוגבה עם צמיגים שאינם ייעודיים לשטח)?
חשבתי לנסות קצת מסלולים קלים לפני שאני ממגן אותו.
תודה מראש על עצותיכם,
איתי


שלום.
1. מראות - צריך להתרגל, אכן לוקות בחסר - כמו שאמרו לפני יש תחליפיות עם ראות רחבה יותר.
2. לפני שאתה מטייל לך תמגן באספיר - חובה :) .
3. פורסטר זה רכב ללא הילוך נמוך (כח), ללא שלדת סולם וללא סרנים חיים.
מערכת ה XMODE מפצה אמנם על הרבה בעזרת גאונות של סובארו שיודעת להעביר כח בין הגלגלים במצבי אי אחיזה ושיפועים בצורה מיטבית.
קח מהדברים האלה את זה שאפשר לטייל בהרבה מקומות שגם פטרול עם סרן חי אחורי והילוך כח יכול לטייל בהם, כן.
פורסטר אלופה בלא להחליק (בוץ-קרח-אבנים מדרדרות וכדו') לטפס על סלעים ולהיות Crawler לא הייתי קורא לה טובה אפילו.
למרות שקח סרטון מעניין: Subaru Forester Diagonal test. סובארו פורסטר בהצלבות נחל פרצים. Субару Форестер и ДИАГОНАЛКИ & JeeP (youtube.com) (https://www.youtube.com/watch?v=RQkfJhIYdg0&t=46s)
שים לב למהלכי המתלה הקצרים מאד לעומת רכבים אחרים.
4.מהלך המתלה של סובארו פורסטר לוקה מאד בחסר, תהיה מודע לנושא. גם הגבהות לא יעזרו במיוחד.
5. חפש לך מעט סרטונים של סובארו פורסטר עם הסברים על מערכת ה XMODE ומה השימוש, בנוסף קצת הבנה על איך הגיר עובד ומערכת ה TCS.

אתה מוזמן להיות בקשר אם תרצה לצאת לטייל וללמוד כמה דברים.
תהנה.

-->