Johnny_x64
08-02-24, 02:05
שלום לכולם חברים!
התקבלה ההחלטה סוף סוף לעבור מרכב כביש ספורטיבי לרכב שטח אחרי שנים שלא עליתי על כלי שטח חוץ מטרקטורון וRZR פה ושם.
עברתי כמה קורסים של נהיגה מבצעית בצבא לפני שנים והבטחתי לעצמי שכשאשתחרר אביא 4X4 לשטח הכי רע שיש - כמו שכולם יודעים החיים בוחרים את הנתיב שלהם ובצער התרחקתי יותר מידיי מהשטח.
הסטייט אוף מיינד שאני נכנס איתו לעולם השטח -
1. להתחיל בשבילים ומסלולים בדרגת קושי קלה מידי פעם באמצע השבוע ובסופשים בעיקר ומשם לטפס לקל - בינוני , בינוני וכן הלאה
2. להכיר את הרכב עם הזמן כמה שיותר לעומק וכמובן לעשות טיפולים פשוטים בתור התחלה בעצמי ולהתפתח לטיפולים מורכבים, תיקונים והחלפות לבד. (תודה לאל שיש את הפורום הזה שכל פוסט פה שווה זהב)
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
• 60K עד 80K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
• התקציב לא כולל את התחזוקה השוטפת, שיפורים והוצאות לא מתוכננות - כן חשבתי לקנות רכב כמה שיותר סטוק כדי להשתפשף עליו וללמוד בדרך הקשה.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים
• אכן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
• זוג, אבל הייתי יותר משמח לקחת איתי עוד זוג חברים פה ושם. לינת שטח אכן באה בחשבון לא בתדירות גבוהה מידיי - אחת לחודשיים בערך.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
• הרכב יעשה בממוצע 18K+- ,עליהם להוסיף עוד 6K+- לטיולים.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
• מטעמי נוחות כמובן הייתי רוצה אותו לשימוש יום יומי - אני גר בחדרה ויש לי ממוצע של 3 - 4 נסיעות למרכז אבל יכול לדלל חלק ברכבות
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
• יש רצון עז לטפל בעצמי עד גבול מסויים שלא ידרוש ממני לקחת חופש מהעבודה לטיפול כבד.
עד אז אתן למומחים לטפל במה שצריך וארחיב את הידע בעזרת הפורום ושיטוט באינטרנט.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאנשי מקצוע / מוסכים?
• חדרה והסביבה - מעדיף ליסוע לביירות ולא להיכנס לתל אביב.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
• כמו שכתבתי למעלה - להתחיל משבילים פשוטים ועם הזמן לצבור ניסיון ולאתגר את עצמי יותר ויותר.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
• עשיתי הכשרה על סופה פתוחה בצבא והייתי נהג מבצעי שנה+. מאז לא יצא לי להצטרף לקבוצה, רק להיכנס מידי פעם לשטח עם רוביקון של חבר.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
• לא יודע לומר לצערי
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני אוטומטי, דיי חושש מידני בגלל נסיעות למרכז אבל לא פוסל
ב. מנוע דיזל/בנזין מעדיף בנזין בגלל העלויות אבל אם אין מנוס מדיזל אז זה מה יש
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) מה שבא
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? מעדיף עד 10 שנים או שתשנו את דעתי.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
• ג'ימיני כמובן נשמע הכי אידיאלי אבל אני לגמרי פתוח להצעות!
חברה תודה מראש על הזמן שהשקעתם בלקרוא והמענה!
התקבלה ההחלטה סוף סוף לעבור מרכב כביש ספורטיבי לרכב שטח אחרי שנים שלא עליתי על כלי שטח חוץ מטרקטורון וRZR פה ושם.
עברתי כמה קורסים של נהיגה מבצעית בצבא לפני שנים והבטחתי לעצמי שכשאשתחרר אביא 4X4 לשטח הכי רע שיש - כמו שכולם יודעים החיים בוחרים את הנתיב שלהם ובצער התרחקתי יותר מידיי מהשטח.
הסטייט אוף מיינד שאני נכנס איתו לעולם השטח -
1. להתחיל בשבילים ומסלולים בדרגת קושי קלה מידי פעם באמצע השבוע ובסופשים בעיקר ומשם לטפס לקל - בינוני , בינוני וכן הלאה
2. להכיר את הרכב עם הזמן כמה שיותר לעומק וכמובן לעשות טיפולים פשוטים בתור התחלה בעצמי ולהתפתח לטיפולים מורכבים, תיקונים והחלפות לבד. (תודה לאל שיש את הפורום הזה שכל פוסט פה שווה זהב)
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
• 60K עד 80K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
• התקציב לא כולל את התחזוקה השוטפת, שיפורים והוצאות לא מתוכננות - כן חשבתי לקנות רכב כמה שיותר סטוק כדי להשתפשף עליו וללמוד בדרך הקשה.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים
• אכן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
• זוג, אבל הייתי יותר משמח לקחת איתי עוד זוג חברים פה ושם. לינת שטח אכן באה בחשבון לא בתדירות גבוהה מידיי - אחת לחודשיים בערך.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
• הרכב יעשה בממוצע 18K+- ,עליהם להוסיף עוד 6K+- לטיולים.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
• מטעמי נוחות כמובן הייתי רוצה אותו לשימוש יום יומי - אני גר בחדרה ויש לי ממוצע של 3 - 4 נסיעות למרכז אבל יכול לדלל חלק ברכבות
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
• יש רצון עז לטפל בעצמי עד גבול מסויים שלא ידרוש ממני לקחת חופש מהעבודה לטיפול כבד.
עד אז אתן למומחים לטפל במה שצריך וארחיב את הידע בעזרת הפורום ושיטוט באינטרנט.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאנשי מקצוע / מוסכים?
• חדרה והסביבה - מעדיף ליסוע לביירות ולא להיכנס לתל אביב.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
• כמו שכתבתי למעלה - להתחיל משבילים פשוטים ועם הזמן לצבור ניסיון ולאתגר את עצמי יותר ויותר.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
• עשיתי הכשרה על סופה פתוחה בצבא והייתי נהג מבצעי שנה+. מאז לא יצא לי להצטרף לקבוצה, רק להיכנס מידי פעם לשטח עם רוביקון של חבר.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
• לא יודע לומר לצערי
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני אוטומטי, דיי חושש מידני בגלל נסיעות למרכז אבל לא פוסל
ב. מנוע דיזל/בנזין מעדיף בנזין בגלל העלויות אבל אם אין מנוס מדיזל אז זה מה יש
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) מה שבא
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? מעדיף עד 10 שנים או שתשנו את דעתי.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
• ג'ימיני כמובן נשמע הכי אידיאלי אבל אני לגמרי פתוח להצעות!
חברה תודה מראש על הזמן שהשקעתם בלקרוא והמענה!