PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ \ רכב שטח ראשון | זקוק לחכמת חברי הפורום



Johnny_x64
08-02-24, 02:05
שלום לכולם חברים!

התקבלה ההחלטה סוף סוף לעבור מרכב כביש ספורטיבי לרכב שטח אחרי שנים שלא עליתי על כלי שטח חוץ מטרקטורון וRZR פה ושם.
עברתי כמה קורסים של נהיגה מבצעית בצבא לפני שנים והבטחתי לעצמי שכשאשתחרר אביא 4X4 לשטח הכי רע שיש - כמו שכולם יודעים החיים בוחרים את הנתיב שלהם ובצער התרחקתי יותר מידיי מהשטח.

הסטייט אוף מיינד שאני נכנס איתו לעולם השטח -
1. להתחיל בשבילים ומסלולים בדרגת קושי קלה מידי פעם באמצע השבוע ובסופשים בעיקר ומשם לטפס לקל - בינוני , בינוני וכן הלאה
2. להכיר את הרכב עם הזמן כמה שיותר לעומק וכמובן לעשות טיפולים פשוטים בתור התחלה בעצמי ולהתפתח לטיפולים מורכבים, תיקונים והחלפות לבד. (תודה לאל שיש את הפורום הזה שכל פוסט פה שווה זהב)

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
• 60K עד 80K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
• התקציב לא כולל את התחזוקה השוטפת, שיפורים והוצאות לא מתוכננות - כן חשבתי לקנות רכב כמה שיותר סטוק כדי להשתפשף עליו וללמוד בדרך הקשה.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים
• אכן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
• זוג, אבל הייתי יותר משמח לקחת איתי עוד זוג חברים פה ושם. לינת שטח אכן באה בחשבון לא בתדירות גבוהה מידיי - אחת לחודשיים בערך.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
• הרכב יעשה בממוצע 18K+- ,עליהם להוסיף עוד 6K+- לטיולים.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
• מטעמי נוחות כמובן הייתי רוצה אותו לשימוש יום יומי - אני גר בחדרה ויש לי ממוצע של 3 - 4 נסיעות למרכז אבל יכול לדלל חלק ברכבות
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
• יש רצון עז לטפל בעצמי עד גבול מסויים שלא ידרוש ממני לקחת חופש מהעבודה לטיפול כבד.
עד אז אתן למומחים לטפל במה שצריך וארחיב את הידע בעזרת הפורום ושיטוט באינטרנט.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאנשי מקצוע / מוסכים?
• חדרה והסביבה - מעדיף ליסוע לביירות ולא להיכנס לתל אביב.

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
• כמו שכתבתי למעלה - להתחיל משבילים פשוטים ועם הזמן לצבור ניסיון ולאתגר את עצמי יותר ויותר.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
• עשיתי הכשרה על סופה פתוחה בצבא והייתי נהג מבצעי שנה+. מאז לא יצא לי להצטרף לקבוצה, רק להיכנס מידי פעם לשטח עם רוביקון של חבר.

ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
• לא יודע לומר לצערי

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני אוטומטי, דיי חושש מידני בגלל נסיעות למרכז אבל לא פוסל
ב. מנוע דיזל/בנזין מעדיף בנזין בגלל העלויות אבל אם אין מנוס מדיזל אז זה מה יש
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) מה שבא
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? מעדיף עד 10 שנים או שתשנו את דעתי.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
• ג'ימיני כמובן נשמע הכי אידיאלי אבל אני לגמרי פתוח להצעות!

חברה תודה מראש על הזמן שהשקעתם בלקרוא והמענה!

erezgur
08-02-24, 09:16
אכן, אתה צודק - ג'ימני הוא כנראה התשובה הטובה ביותר שתוכל לקבל וזה גם הרכב שנוהגים להמליץ כאן במקרים כמו שלך.
רק תביא בחשבון שזוג יכול לטייל ולהנות עם הגימני, אבל זוג נוסף (4 מבוגרים ברכב) זה כבר לא כל כך ריאלי (למעט אולי גיחות קצרות).

יכולות שטח גבוהות שיאפשרו לך לעשות את כל מסלולי הטיול הרגילים בארץ, הוצאות נמוכות יחסית לרכבי שטח אחרים, סחירות גבוהה יחסית, היצע גדול יחסית של כלים בלוחות, אפשרויות שדרוג בשפע וגם מוסכים מתמחים, קבוצות חברים וכו'.

Johnny_x64
08-02-24, 12:57
אכן, אתה צודק - ג'ימני הוא כנראה התשובה הטובה ביותר שתוכל לקבל וזה גם הרכב שנוהגים להמליץ כאן במקרים כמו שלך.
רק תביא בחשבון שזוג יכול לטייל ולהנות עם הגימני, אבל זוג נוסף (4 מבוגרים ברכב) זה כבר לא כל כך ריאלי (למעט אולי גיחות קצרות).

יכולות שטח גבוהות שיאפשרו לך לעשות את כל מסלולי הטיול הרגילים בארץ, הוצאות נמוכות יחסית לרכבי שטח אחרים, סחירות גבוהה יחסית, היצע גדול יחסית של כלים בלוחות, אפשרויות שדרוג בשפע וגם מוסכים מתמחים, קבוצות חברים וכו'.


תודה רבה על המענה!

כמה שאלות נוספות:

1. ידני או אוטומט?
2. שנתון מומלץ גם במחיר של לחרוג קצת מהתקציב
3. צריכת דלק אמיתית של הג'ימיני
4. יש מה להתעסק עם טנדר או שנתונים ישנים של פאג'רו, לנד קרוזר וכו?

שגיא S
08-02-24, 13:25
ידני או אוטומט זה בחירה שלך - הידני יותר כיפי וזריז, אבל דורש יותר "עבודה" בנסיעות במהירות נמוכה (פקקים/שטח טכני).
לגבי דגם מומלץ - אני הייתי דוחף כמה שאפשר לשנתונים החדשים (2020 ומעלה) - על אף סכנת הגניבה, הם משמעותית טובים יותר מהדגמים הקודמים.
צריכת דלק - עם ידני ליטר דלק לכל 10 קמ לליטר בנסיעה מעורבת נשמע סביר, באוטומט נגיד 8 קמ לליטר.

טנדר/פאג'רו/לנד קרוזר/לנד רובר - כולם יהיו יותר גדולים מהג'ימני, וכנראה יותר יקרים לאחזקה.

*הכותב הוא בעלים של לנד רובר דיסקברי מתחילת שנות האלפיים ובעברי 10 שנים עם סוזוקי (כולל ג'ימני)

sgill
08-02-24, 16:29
למה שאתה מחפש אבל בלי הנסיעות המנהלתיות, כלומר להשאר עם 6000קמ' בשנה אז הכי מתאים סופה.
כשאתה מדבר על נסועה כוללת של 25 אלף בשנה, עם התקציב שלך, אתה נשאר לדעתי עם ג'ימני בלבד אם תרצה לעשות גם שטח בינוני+.
אם תסתפק בבינוני מינוס אפשר להוסיף גם דאסטר וכנראה גם סורנטו שיכיל בקלות ובהנאה 4 מבוגרים.

כל שאר האופציות, בתקציב שלך יהיו משנתון שכבר ראה ימים טובים יותר ועם הנסועה שלך ובהנחה שזה הרכב היחיד, לא הייתי לוקח את הסיכון.

talkl
10-02-24, 07:52
ציינת שהתקציב 60 עד 80.
אכן גימני הוא היחיד שנופל בתקציב ושלא תצטרך להתעסק בו מבחינת תקלות. אני עם גימני 2016 שנה וחצי והוא עובד נפלא בשטח. מלבד השתחררות בורג של מוט מייצב שהייתי צריך לחזק הכל עובד פגז.
כן צריך לשים לב לנסיעות למרכז, זה רכב לא נוח לנסיעות ארוכות אבל מתרגלים. אני נסעתי בחודש האחרון 4 פעמים לים המלח ולערבה ולא צייצתי. מתרגלים להכל בחיים.
גימני 2019 ומעלה נגנב עכשיו בעשרות בעקבות ביקוש מהשטחים צריך לשים לב. יכול להיות שזו הזדמנות לקנות בזול.
אני קניתי ב 81k גימני 2016 עם 44 אלף קילומטר סטוק. אני משער שזה מה שאתה גם יכול לעשות. יקח לך חודש וחצי עד שתמצא כזה בלוחות אבל בסוף תמצא.
יש מחלה ידועה של רעידות ב 80 קמ"ש, סוזוקי הוציאו חוזר כיצד לפתור זאת. לא דרמה גדולה סתם שתדע כשתגיע ל 80 קמ"ש ותרגיש קצת רעידות בהגה. הנה סרטון כיצד לפתור זאת https://youtu.be/4D0WaCbe5AU?si=Ejjf3kxHISlrrR9M
לסיכום, זה הרכב המושלם כשאין ילדים. זול מאוד לתחזוקה. מחירי ביטוח זולים יחסית בהשוואה לדגמים אחרים. קל להחנות אותו בערים צפופות. לא מושך תשומת לב.
הכל נכתב על דור 3 2015 עד 2018
2019 והלאה אין לי מושג, מאמין שמחירי הביטוח יקפצו עכשיו.

Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk

Johnny_x64
12-02-24, 00:15
תודה גדולה על הזמן וההשקעה בתשובות, מעריך מאוד!

-->