PDA

צפייה בגרסה מלאה : סימפטום מוזר בדיסקו התחת מנסה לעקוף אותי



מוטי ג.
10-02-24, 20:51
חרא של כותרת, אין לי רעיון אחר
משהו מוזר לי שאני לא זוכר מרכבים אחרים, בבוץ התחת=הסרן האחורי מנסה לעקוף /לסובב את האוטו, אני לא זוכר את זה ברכבים הקודמים שלי (סופה, בופלו, טרופר) הטרופר היה עם צמיגי AT ואני לא חושב שאי פעם נכנסתי איתו ממש לבוץ, אבל הסופה (גודייר MTR ) והבופאלו (לא זוכר איזה צמיג mt היה שם אולי דנלופ) בילו המון בבוץ ואני לא זוכר תופעה כזו.
אז מה שונה בדיסקו שגורם לו יותר מידי פעמים להגיע לניצב לציר התנועה ברמה כזו שאני צריך לבלום למהירות אפס, ולהתיישר בחזרה על הציר
אני לא נעול מאחור, דיפ מרכזי נעול וזה עובד בדקתי, צמיגי Bf mt)
האם בגלל שהוא יחסית קצר?


סתם תמונה שמראה את הבוץ שעברנו בו בחילוץ. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240210/84901eeaacf169421dddc99fc422ab58.jpg

תודה.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

talw
10-02-24, 21:46
סימפטום של הבדל בין סרן שדוחף לסרן שמושך עם היגוי בתנאי אחיזה מינימליים, תלוי בחלוקת משקל ובעוד כל מיני . למה בסופה זה לא קרה לך ובדיסקו כן? קשה(לי) לשים את האצבע על משהו ספציפי בלי מספיק נתונים.

גיא
10-02-24, 23:05
היה קורה לי גם בעיקר אם השביל בשיפוע ..
נסיעת סרטן. על הצד.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

asafk
11-02-24, 00:03
זה עלול לקרות כתוצאה מחלוקת משקל לא אופטימלית. אני מניח שזה במצב שהדיסקו די ריק?

אסף.

מוטי ג.
11-02-24, 06:26
האוטו לא ריק, אבל גם לא הכי עמוס,
מקדימה פגוש ברזל +כננת
בבגאז מגירות עמוסות בקצת חלקי חילוף וקצת ציוד חילוץ, ארגז כלים שקשה לי להרים,4 כסאות, מיכל 20 ליטר מים, מחצלת, מטף כיבוי 3קילו, סט בוקסות, ו3 מיכלי נוזלים (מנוע, גיר, קירור) זהו נראה לי.
המיכל דלק כרגע מלא והוא ממש בזנב.
לא נסעתי בבוץ עמוס עם ציוד של יומיים טיול.ואין לי משקלים בניירת מהטסט כי דיסקו לא עושה בדיקת גלילים.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

yogibear
11-02-24, 06:41
מצטרף לשאלה גם בדיסקו 2 נתקלתי באותה תופעה שמוטי מתאר .. וגם אצלי הרכב לא היה עמוס... אין לי כננת. דיפ' מרכזי נעול, אין נעילה רוחבית.

ehudzeelim
11-02-24, 08:22
אולי זה קשור לחלוקת מומנט בין סרן קדמי לאחורי כשהדיפ' המרכזי נעול?
(יותר מומנט הולך אחורה?)

איל מ
11-02-24, 08:23
האוטו לא ריק, אבל גם לא הכי עמוס,
מקדימה פגוש ברזל +כננת
בבגאז מגירות עמוסות בקצת חלקי חילוף וקצת ציוד חילוץ, ארגז כלים שקשה לי להרים,4 כסאות, מיכל 20 ליטר מים, מחצלת, מטף כיבוי 3קילו, סט בוקסות, ו3 מיכלי נוזלים (מנוע, גיר, קירור) זהו נראה לי.
המיכל דלק כרגע מלא והוא ממש בזנב.
לא נסעתי בבוץ עמוס עם ציוד של יומיים טיול.ואין לי משקלים בניירת מהטסט כי דיסקו לא עושה בדיקת גלילים.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
בלקסיקון הדיאטה שלי, מה שאתה מתאר, זה די עמוס. אבל דווקא נשמע מאוזן.

יתכן ואתה רגיל לרכבים עם בלמים רופסים מאחור. בבוץ תשתדל לא לגעת בבלמים בכלל. כמו באופנוע- עבודה בעיקר עם הגז.
וכן, רכב ארוך יותר, קל יותר לשליטה. לא סגור על כמה הסופה ארוכה יותר מהדיסקו, אבל שם הבלמים הגרועים מאחורה הם לטובתך.

מוטי ג.
11-02-24, 08:28
לא דברתי על בלמים, נסיעה בגז קבוע בשביל בוצי, כזה שצריך לתת גז 2000 סל"ד (בדיזל זה כמו 4000 בבנזין) כדי לייצר דחף בבוץ

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
11-02-24, 08:30
אולי זה קשור לחלוקת מומנט בין סרן קדמי לאחורי כשהדיפ' המרכזי נעול?
(יותר מומנט הולך אחורה?)למיטב הבנתי אמור להיות מאוזן, 50-50 אבל אופתע לגלות שאני טועה, כי ההנחיה המקורית של היצרן היא לנעול בכל ירידה לשטח, כל שטח.


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
11-02-24, 08:41
חלק אחורי בהיגוי יתר=בד״כ או בלימה גבוהה מידי שנועלת, או בהאצה, העברת כוח מוגזמת לאחור (מערכת העברת כוח סלקטיבית/מוגבלת החלקה).
בהנעה אחורית זה קלאסי.
ברכב הנעה כפולה פחות.
הדיפ המרכזי שלך מכני ננעל מלא?
האם אתה בטוח שהוא אכן נעול?

ehudzeelim
11-02-24, 08:46
למיטב הבנתי אמור להיות מאוזן, 50-50 אבל אופתע לגלות שאני טועה, כי ההנחיה המקורית של היצרן היא לנעול בכל ירידה לשטח, כל שטח.


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ההנחיה לנעול בכל שטח לא סותרת, במהירויות זהות,
עדיין יכולה להיות חלוקת מומנט שונה (נניח 60% אחורה 40% קדימה)
לא מכיר מה קורה בדיסקו אבל יש טרנספרים שיודעים לחלק את המומנט לא שווה בשווה.

מוטי ג.
11-02-24, 08:49
תגדיר "בטוח", חחחח, כשהוא במצב פתוח עם גלגל אחד באוויר הוא לא מתקדם וכשנעול מתקדם עד שעוד גלגל אחורי מאבד אחיזה, האוטו עושה שפגטים מאוד פוטוגניים (דופ קיט וכו) אבל בסוף מנתק מגע ואז עוצר.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
11-02-24, 08:50
דיסקו(1 ו2) כמו דיפנדר אמור להיות נעול מכאנית מלא,תקנו אותי אם אני טועה בוגרי דיפנדרים באזרחות או בצבא

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
11-02-24, 08:58
היה קורה לי גם בעיקר אם השביל בשיפוע ..
נסיעת סרטן. על הצד.

Sent from my DN2103 using Tapatalkציר ישר מישורי ללא נטייה לשום כיוון

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

assafy
11-02-24, 09:30
גם לי מוכרת "נסיעת הסרטן", בעיקר מימי עם הפורסטר. הרכב מקבל זוית וכך הוא מתקדם קדימה.
אבל... שונא בוץ יחיה.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

מוטי ג.
11-02-24, 11:18
אין לי בעיה עם סרטן, רק כשהקו התקדמות פתאום ניצב לציר.
זה לא קרה לי מעולם גם לא בטרקטור עם הנעה אחורית, ולא בפולריס ריינג'ר עם הנעה אחורית בלבד או קדמי משולב.


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

gp1
21-03-25, 23:15
בוקסות וגומיות של מוטות הרדיוס קדמיים ואחוריים
ותבדוק את התפוח והברגים של התמךA

מוטי ג.
21-03-25, 23:17
הרכב כבר שנה לא אצלי, אבל כל הבוקסות בסרנים היו חדשות

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

tooshey
22-03-25, 09:05
ההנחיה לנעול בכל שטח לא סותרת, במהירויות זהות,
עדיין יכולה להיות חלוקת מומנט שונה (נניח 60% אחורה 40% קדימה)
לא מכיר מה קורה בדיסקו אבל יש טרנספרים שיודעים לחלק את המומנט לא שווה בשווה.

חייב לתקן פה טעות
כשדיפרנציאל ננעל בצורה מכנית (אורכי או רוחבי, לא משנה ) אז הפעולה של הדיפרנציאל מתבטלת.
אין יותר דיפרנציאל פעיל, זה כמו ציר אחד קשיח ולא יכול להיות הבדל בין שני צירי היציאה.
חצי ימינה וחצי שמאלה (או קדימה-אחורה).

בברכה,טושי

ehudzeelim
22-03-25, 09:32
חייב לתקן פה טעות
כשדיפרנציאל ננעל בצורה מכנית (אורכי או רוחבי, לא משנה ) אז הפעולה של הדיפרנציאל מתבטלת.
אין יותר דיפרנציאל פעיל, זה כמו ציר אחד קשיח ולא יכול להיות הבדל בין שני צירי היציאה.
חצי ימינה וחצי שמאלה (או קדימה-אחורה).

בברכה,טושי

זו לא טעות טושי,
בכוונה הדגשתי שזה אפשרי בטרנספרים מסויימים, ואם להיות ספציפי TOD של borg warner, ואולי גם אחרים (?), אין שם דיפרנציאל, ובכל זאת יש חלוקת כוח לא זהה בין הציר הקדמי לאחורי. זה מתאפשר באמצעות קלאץ' שנמצא בתוך הטרנספר ונשלט על ידי אלקטרו מגנט שמגיב להבדלים במהירות בין הציר הקדמי לאחורי. מכני לחלוטין.
מכיוון שאני לא יודע מה יש בדיסקברי, העלתי את הכיוון הזה כאופציה.

Gilad
03-04-25, 22:44
מה קורה בנסיעה בכביש או שביל כבוש (ללא בוץ)? מה קורה בבלימה על מצע עם אחיזה טובה?

האוטו מסבסב תמיד לאותו הכיוון? מה קורה אם משחררים את הדיפרנציאל המרכזי - ממשיך באותה הסטייה (בהנחה שמצליח להתקדם)?

מוטי ג.
03-04-25, 23:50
גלעד, אני לא יכול לענות לך, הרכב כבר מעל שנה לא אצלי.
אבל אם אקנה דיסקו 2 תהיה לי השוואה ומבטיח לעדכן.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

dice2
07-04-25, 13:07
הייתה לי תופעה דומה. בעיקר בלחיצה ועזיבת גז. (כתבו לפני ואני מחזק). תעבור על כל הבוקסות והתפוח בסרן האחורי

בועז

מוטי ג.
07-04-25, 13:15
כולכם נכשלים בהבנת הנקרא [emoji1787][emoji1787]

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

איל מ
07-04-25, 17:07
לי גם היתה תופעה, דומה לשל מוטי.
מכרתי רכב,
הצטערתי.
ניסיתי לקנות אותו בחזרה,
לא עבד.
ניסיתי לקנות רכב דומה,
המחירים עלו כדי פי 3 ממה שמכרתי את שלי.
ויתרתי.

-->