קיד
26-04-06, 22:38
היות שמיסב הקצה הימני של הסרן האחורי של הסופה שלי קרס (דנה 44) החלטתי למדוד את הזמן הדרוש לפרוק המכללים בלבד למען אלו שלפעמים מתלבטים האם ניתן לבצע את הפעולה בבית.
כלי העבודה הדרושים:
בוקסה 13/16"
בוקסה 9/16"
פלייר.
מברג.
חוט פלדה בעובי 1.5 מ"מ.
מקדחה ידנית.
מקדחים 4-8-12 מ"מ.
איזמל.
פטיש.
עבור ההתארגנות השתמשתי ב-15 דקות. ההתארגנות כוללת שיחרור בלם חניה, הרמת הרכב, ביסוס הרכב על בוק, פריסת צינור אויר, אירגון הכלים ופירוק הגלגל. שימוש בבוקסה 13/16" ומפתח אויר.
עבור פרוק הבלמים השתמשתי ב-10 דקות נוספות. הפרוק כלל הוצאת תוף הבלם, שיחרור מנגנון הכיוונון (רגולאז) שיחרור הקפיץ התחתון של סנדלי הבילום, שיחרור הקפיצים העליונים של סנדלי הבילום, הוצאת פיני המיקום של של סנדלי הבילום, הוצאת הסנדלים וכבל הכיוונון. חשוב לסדר את כל החלקים בתוך תוף הבלם בכדי לסייע בהרכבה. שימוש בחוט פלדה על מנת למשוך את הקפיצים ושימוש בפלייר על מנת לשחרר את פין המיקום של הסנדל. טיפ חשוב: מבעים טבעת בקוטר 15 ס"מ מחוט הפלדה, משחילים את הטבעת על קצה הקפיץ אותו רוצים להוריד, ומושכים את הטבעת ביד כנגד הקפיץ. להבדיל משימוש בפלייר, רמת הסיכון האישי פחותה משמעותית, וכמו-כן נמנע נזק לקפיץ.
עבור פרוק הציר השתמשתי ב-5 דקות. הפרוק כלל פתיחת 4 ברגים של אוגן המיסב, הוצאת הציר החוצה ומשיכת הקפה החיצונית אל המיסב מצינור הסרן ע"י האצבעות בלבד ללא שימוש בחולץ. שימוש בבוקסה 9/16" לברגי האוגן, מברג לשיחרור האוגן עצמו וכמובן מפתח אויר.
תמורת 15 דקות נוספות חלצתי את המיסב מהציר. רוחבה של טבעת האבטחה של המיסב הוא 13 מ"מ.
סימנתי נקודה במרכז הטבעת ע"י מדגש. כעת קדחתי חור בטבעת במקחת יד. ראשית חור 4מ"מ לאיר מכן 8מ"מ ולבסוף 12מ"מ. החור נקדח בניצב לציר. אין צורך לחדור את הטבעת עד סופה! לאחר הקידוח, חובטים חבטה אחת חזקה ומהירה בעזרת איזמל ופטיש בטבעת (בניצב לציר) במקום בו נקדח החוט. המכה מפצלת את הטבעת והמיסב יוצא מהציר בקלות.
את 15 הדקות הבאות השקעתי בחיסול הכלים, ניקיון, הכנסת הגלגל המפורק והמגבה למחסן וכמובן תחיבת סמרטוט בצינור הסרן על מנת שלא יכנס ליכלוך.
סה"כ שעת עבודה רגועה.
בברכה,
קיד.
כלי העבודה הדרושים:
בוקסה 13/16"
בוקסה 9/16"
פלייר.
מברג.
חוט פלדה בעובי 1.5 מ"מ.
מקדחה ידנית.
מקדחים 4-8-12 מ"מ.
איזמל.
פטיש.
עבור ההתארגנות השתמשתי ב-15 דקות. ההתארגנות כוללת שיחרור בלם חניה, הרמת הרכב, ביסוס הרכב על בוק, פריסת צינור אויר, אירגון הכלים ופירוק הגלגל. שימוש בבוקסה 13/16" ומפתח אויר.
עבור פרוק הבלמים השתמשתי ב-10 דקות נוספות. הפרוק כלל הוצאת תוף הבלם, שיחרור מנגנון הכיוונון (רגולאז) שיחרור הקפיץ התחתון של סנדלי הבילום, שיחרור הקפיצים העליונים של סנדלי הבילום, הוצאת פיני המיקום של של סנדלי הבילום, הוצאת הסנדלים וכבל הכיוונון. חשוב לסדר את כל החלקים בתוך תוף הבלם בכדי לסייע בהרכבה. שימוש בחוט פלדה על מנת למשוך את הקפיצים ושימוש בפלייר על מנת לשחרר את פין המיקום של הסנדל. טיפ חשוב: מבעים טבעת בקוטר 15 ס"מ מחוט הפלדה, משחילים את הטבעת על קצה הקפיץ אותו רוצים להוריד, ומושכים את הטבעת ביד כנגד הקפיץ. להבדיל משימוש בפלייר, רמת הסיכון האישי פחותה משמעותית, וכמו-כן נמנע נזק לקפיץ.
עבור פרוק הציר השתמשתי ב-5 דקות. הפרוק כלל פתיחת 4 ברגים של אוגן המיסב, הוצאת הציר החוצה ומשיכת הקפה החיצונית אל המיסב מצינור הסרן ע"י האצבעות בלבד ללא שימוש בחולץ. שימוש בבוקסה 9/16" לברגי האוגן, מברג לשיחרור האוגן עצמו וכמובן מפתח אויר.
תמורת 15 דקות נוספות חלצתי את המיסב מהציר. רוחבה של טבעת האבטחה של המיסב הוא 13 מ"מ.
סימנתי נקודה במרכז הטבעת ע"י מדגש. כעת קדחתי חור בטבעת במקחת יד. ראשית חור 4מ"מ לאיר מכן 8מ"מ ולבסוף 12מ"מ. החור נקדח בניצב לציר. אין צורך לחדור את הטבעת עד סופה! לאחר הקידוח, חובטים חבטה אחת חזקה ומהירה בעזרת איזמל ופטיש בטבעת (בניצב לציר) במקום בו נקדח החוט. המכה מפצלת את הטבעת והמיסב יוצא מהציר בקלות.
את 15 הדקות הבאות השקעתי בחיסול הכלים, ניקיון, הכנסת הגלגל המפורק והמגבה למחסן וכמובן תחיבת סמרטוט בצינור הסרן על מנת שלא יכנס ליכלוך.
סה"כ שעת עבודה רגועה.
בברכה,
קיד.