התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ניתוק כננת - ברז פשוט או סולנואיד עם מפסק?



wonderd
13-02-24, 14:34
הכננת שמותקנת על הג'יפ ללא מפסק ניתוק.
חשבתי להתקין ברז ליד המצבר ואז ראיתי שיש ל warn קיט ניתוק עם מפסק..

מצאתי סולנואיד שנראה מתאים, בעיקרון זה איזולטור אבל לא רואה סיבה שזה לא יתאים, נשמח לדעתכם:

https://www.amazon.com/dp/B082HMDMLG?starsLeft=1&ref_=cm_sw_r_apan_dp_QPC8YXVN2AF79RJ23ZA Q&th=1

תודה

חנן-ג'יפולוג
13-02-24, 14:59
מה רע במפסק?

ממסר יהרוג לך את המצבר אם תשאיר אותו דלוק בטעות. סתם מסבך.

asafk
13-02-24, 16:46
מה אני צריך ממתג ניתוק הכננת? למנוע הפעלה לא רצויה בעיקר. יש עניין נוסף והוא מניעה של קצר שישרוף את הרכב בזמן תאונה.
כשמדובר על מניעת הפעלה אקראית חשוב לי שיהיה אפשר להפעיל את הכננת בלי לפתוח מכסה מנוע. בפעמים בהן השתמשתי בכננת לחילוץ עצמי זה היה בסיטואציות שבהן פתיחת מכסה מנוע היא לא לעניין. ולכן חשוב לי שהניתוק יהיה מתא הנהג (או מבחוץ. ).
כשהיה מדובר בג'יפים של פעם זה היה חור בקיר אש ו'ברז' חקלאי או צבאי. עבד נהדר. אבל זה לא המקרה.
כדי לנתק את הכננת מרחוק לא צריך ממסר. כבר יש לך ממסר. אם אתה משתמש בממסר הפעלה 'אחוד' יש לו הזנת מינוס לסלילים. אצלי בטנדר המינוס הזה מגיע ממפסק בקבינה. כשהוא מנותק אין פיקוד כי הסלילים מנותקים והממסר מת.
זה פתרון פשוט זול וקל לביצוע.
אם אתה משתמש ברביעיית סולנואידים מסורתית, יש לך גם ניתוק מינוס של הפיקוד - שהוא שני הפינים ה'מיותרים' בקונקטור של השלט. (3 פינים למפסק ההפעלה ועוד שניים מקוצרים כאשר השלט מחובר. אפשר לראות את זה בסכימת החיבורים של וורן). אתה מחבר מפסק בטור על הקו הזה ואתה מסודר.

לגבי מניעת קצר ושריפה בתאונה יש לי פיוז של 400 אמפר על הזנת המתח הראשית לכננת.

אסף.

wonderd
13-02-24, 17:54
למה שממסר יהרוג את המצבר אם הוא לא פעיל? על מנת שלא אשכח אותו פעיל נחבר למפסק מנורה..
אסף זאת בדיוק הכוונה שלי - למנוע את הצורך להרים מכסה מנוע כשאני בזויות לא נעימות או בתוך שלולית בוץ..
כמובן למנוע הפעלה בזדון או בטעות עי עוברי אורח תמימים..
לא הבנתי את נושא המינוס, אבל לדעתי לא כדאי להסתמך על ניתוק מינוס כי את זה אפשר להשיג בכל חיבור לשלדת הרכב די בקלות

חזרו אליי מוורן, הם אומרים שהקיט POWER INTERRUPT KIT – 62132 מתאים לכל הכננות שלהם

asafk
13-02-24, 18:16
זה לא ניתוק מינוס של הכננת אלא ניתוק מינוס של הסליל של ממסר הפיקוד.
כיוון שהוא לא חשוף אי אפשר בקלות לתת שם מינוס מהגוף.
למשל עם המוצר הזה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240213/571c8a6d92efa085dd0a6442f94cf1e2.jpg

יש מינוס ראשי של חוט עבה שהולך למנוע דרך הסולנואיד, ויש מינוס של הסליל - חוט דק - במגע N.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240213/0a0dd409b2420e12af20165cb2efff02.jpg

את המינוס הדק הזה אני מזין מהקבינה דרך מפסק.
כשהמפסק פתוח - הסלילים של הסולנואידים לא יכולים להפעיל את אך סולנואיד ולכן הכננת לא תעבוד.

על החוטים העבים כאמור אני מגן עם פיןז גדול על החוט פלוס הראשי.

אסף.

ariel-ro
13-02-24, 18:39
השרשור בא לי בדיוק בזמן, אחרי שבחילוץ הבוץ האחרון הכננת החליטה לא לעבוד.
חקר תקלה בבית הראה שהמינוס של קופסת הפיקוד (הפין האמצעי מהשלשה, במוצר של אסף) התנתק.

אסף - אם אני מבין נכון, הטענה היא שניתוק המינוס לא מאפשר לסולונואידים להתחבר? ואיך זה מונע בעיה בתאונה? או - למה שתאונה תגרום להם להתחבר ולעבוד מראש?
לפיכך אני תוהה למה בכלל נדרש מתג? הרי על הפלוס שיוצא לקופסת הפיוזים אין שום מתג ואין חשש בתאונה.

asafk
13-02-24, 19:06
זו לא רק טענה כך זה מחובר אצלי. כשהמפסק מנותק גם אם יבוא ונדליסט ויקצר אתהפינים בשקע השלטהכננת לא תעבוד.
ולגבי ההגנה מפני קצר בתאונה כאמור זה לא קשור. משהו אחר. לא קשור לסולנואיד . פיוז על הזנת המתח. למה צריך את זה? בתאונה עלול חוט הפלוס הראשי לקצר לגוף. זה חוט עבה שמחובר ישר למצבר. קצר כזה מסוכן ועלול לגרום לדליקה.

אסף.

wonderd
13-02-24, 21:17
אסף המוצר ששמתי בקישור הראשון לא עושה את אותה הפעולה?

asafk
13-02-24, 21:24
למה אתה צריך אותו? איפה תחבר אותו? פלוס הראשי? כן. זה ינתק את הכל. יעשה את העבודה.

ומה שחנן כתב - יש לממסר מחיר. הסליל מושך זרם כל זמן שהממסר מחובר. הוא גם מתחמם.
זה עוד רכיב שעלול להיכשל או חלילה לעלות באש בעצמו. לא שזה קורה באופן רגיל אבל אני נגד להוסיף רכיבים שיש בהם הרבה אנרגיה אם לא חייבים.
ומה שהצעתי זה 'בחינם' מהבחינה הזו. אם תשכח אותו מחובר הוא לא מושך זרם ולא מתחמם.

אסף.

wonderd
16-03-24, 18:24
עדכון קטן;

הותקן מפסק פיזי על הפלוס ליד המצבר.. אולי בעתיד נחשוב על פתרון מתוחכם יותר..

boaz avrahami
16-03-24, 18:41
פעם קראתי באיזה מקום תעלול ואנדליזם אוסטרלי אכזרי במיוחד
משחררים את הכבל כננת מהתוף ומחברים אותו לפגוש האחורי ואז מקצרים את הריליי וחותכים את הקבינה.

ניתוק הכננת לפיכך הוא דבר נכון.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

asafk
16-03-24, 18:52
אוסטרלי? גם ישראלי כשר. היה עניין כזה לפני איזה 20 שנה.

אסף.

boaz avrahami
16-03-24, 19:20
אני לא פרובינציאלי… [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

-->