PDA

צפייה בגרסה מלאה : הדרכה מיגון והגבהה לפורסטר 2019



איתי ג
14-02-24, 11:16
שלום,
לפי הצעות בשרשור שאחר שפתחתי, אני פותח שרשור ספציפי לשאלות אלה.
ברשותי סובארו פורסטר 2019 דגם X. אני מעוניין לטייל עם הרכב טיולים קלים יחסית כדי להראות לילדיי טבע, אין כוונה לטיולי עבירות קשה.
1. אשמח להמלצה על הדרכת נהיגת שטח, הבנתי שיש כאלה ספציפיות לסובארו.
2. אשמח להמלצות על חברות מיגון. מקריאה בפורום אני מבין שיש שאלה האם למגן גם את הגיר, מכיוון שזה עלול להביא להתחממות. קראתי כאן בפורום המלצות על מיגון של רסטה, וכן מידע על כך שהמיגון המקורי עוביו 4 מ"מ מול מיגון של אספיר שעוביו 6 מ"מ, מה עדיף בהקשר זה? כי ראיתי גם תגובה של דרור ברלי שהוא פגש הרבה מקרים בהם התעקמו קורות רוחב והותקן המיגון העבה יותר.
3. אודה להמלצות על הגבהה (או סיבות להימנע מהגבהה). הציעו לי הגבהה של חברת אאוטסק טכנולוגיות שלכאורה מאושרת על ידי היבואן ב-3,300 ש"ח פלוס מע"מ לא כולל כיוון פרונט ואורות.
אגב, התקנתי ברכב מערכת ניטור לחץ אוויר מאמאזון בכ-130 ש"ח. אם זה מעניין מישהו, אעלה תמונות.
תודה מראש
איתי

BenoMosko
14-02-24, 11:42
שלום,
לפי הצעות בשרשור שאחר שפתחתי, אני פותח שרשור ספציפי לשאלות אלה.
ברשותי סובארו פורסטר 2019 דגם X. אני מעוניין לטייל עם הרכב טיולים קלים יחסית כדי להראות לילדיי טבע, אין כוונה לטיולי עבירות קשה.
1. אשמח להמלצה על הדרכת נהיגת שטח, הבנתי שיש כאלה ספציפיות לסובארו.
2. אשמח להמלצות על חברות מיגון. מקריאה בפורום אני מבין שיש שאלה האם למגן גם את הגיר, מכיוון שזה עלול להביא להתחממות. קראתי כאן בפורום המלצות על מיגון של רסטה, וכן מידע על כך שהמיגון המקורי עוביו 4 מ"מ מול מיגון של אספיר שעוביו 6 מ"מ, מה עדיף בהקשר זה? כי ראיתי גם תגובה של דרור ברלי שהוא פגש הרבה מקרים בהם התעקמו קורות רוחב והותקן המיגון העבה יותר.
3. אודה להמלצות על הגבהה (או סיבות להימנע מהגבהה). הציעו לי הגבהה של חברת אאוטסק טכנולוגיות שלכאורה מאושרת על ידי היבואן ב-3,300 ש"ח פלוס מע"מ לא כולל כיוון פרונט ואורות.
אגב, התקנתי ברכב מערכת ניטור לחץ אוויר מאמאזון בכ-130 ש"ח. אם זה מעניין מישהו, אעלה תמונות.
תודה מראש
איתי

1. הדרכת שטח תעזור לך להבין יותר מכלולים, פלוסים ומינוסים ברכבי סובארו לעומת רכבי שטח "קשוחים\אמיתיים" אחרים.
כמו שכבר כתבתי לך חוסר בשלדת סולם, הילוך כח (נמוך) וסרנים חיים, בנוסף גם אין נעילות דיפרנציאל (ולא XMODE לא ממש מדמה נעילות) ומהלך המתלה קטן מאד.
פורסטר (סובארו) אלופים בלא להחליק (בוץ-קרח-אבנים מתדרדרות וכדו'.) לטפס על סלעים לא.
2. תמגן באספיר, רות סוף.
3. אישית אני מחזיק דור 5 ועדיין לא הגבהתי, יש לך מרווח 22 סנטימטר, תתחיל איתו, זה לא שאתה מתכוון להצטרף לטיולי זחילה על סלעים, בנוסף לזה שאין כמעט השפעה על מהלך מתלה גם אם תגביה.
למה לא הגבהתי? ערכות הנמכת התת שלדה לדור 5 לא עוברות לי חלק בגרון עוד.
מחכה לראות שאין נזקים משמעותיים למשולשים ולשאר מכלולים.
בגדול, עלות מול תועלת.

erezgur
14-02-24, 12:24
שלום,
לפי הצעות בשרשור שאחר שפתחתי, אני פותח שרשור ספציפי

איתי,

תרשה לי לרגע אולי להתקטנן, אבל להסביר טוב יותר את ההערה שלי בשרשור אחר שכדאי לפתוח שרשור יעודי לכל נושא.
הכוונה לא הייתה שתפתח שרשור חדש ובו תרכז מספר נושאים שאתה רוצה לשאול לגביהם - אין כנראה טעם לפתוח שרשור חדש לריכוז מספר נושאים.

לפחות להבא, אני הייתי ממליץ:
1. לפתוח שרשור אחד בנושא הדרכת שטח (זה שרשור שאולי לא צריך להיות ספציפי רק לסובארו ולכן אולי בפורום כללי יותר שלנו). הערה - חיפוש בנושא זה היה מביא לך מספר דיונים קודמים ואולי מייתר צורך לפתוח שרשור חדש. אפשר גם להוסיף תגובה בשרשור קיים, אם צריך מידע נוסף.
2. שרשור בנושא מיגון לסובארו שלך.
3. שרשור בנושא הגבהה לסובארו שלך.

כל שרשור כזה היה יכול לקבל כותרת עניינית ולהיות ממוקד בנושא (אין הרי באמת קשר בין שאלה על הדרכת נהיגת שטח לשאלה על מיגון או על הגבהה).

--

לגבי ההדרכה - יש כאן בפורום לפחות שני מדריכים העוסקים בהדרכות שטח, דרור ברלי (שלמיטב ידיעתי מדריך גם במסגרת של היבואן של סובארו) עובד עם אתר השטח הישראלי, ניר שמדריך בחברת שבילים. שתי האפשרויות הללו יהיו מצויינות עבורך.

איתי ג
14-02-24, 12:33
תודה רבה לשניכם, וקיבלתי את הערתך, ארז, בנושא פתיחת שרשורים ייעודיים. אפנה לאספיר ולשני המדריכים שהמלצתם עליהם.
אשמח לעוד דיעות בפרט לגבי מיגון הגיר, מחיפוש שערכתי בכלי החיפוש ממוקד לפורום זה אני מבין שבנושא מיגון הגיר של הפורסטר היבואן שינה עמדה, כך שבעבר הוא שיווק ערכות מיגון לגיר ולאחר מכן התנגד להן.
שוב תודה למשיבים.
איתי

דרור ברלי
14-02-24, 12:52
הבהרות:

1. אני מדריך ב"אתר השטח הישראלי 4x4.co.il"

2. יש בבית סובארו XV 2019 של המפקדת.

3. אתר השטח הישראלי ביצע בעבר את ההדרכות עבור היבואן. לאחרונה כבר לא.
אולי "שבילים" קיבלו את זה, אולי "סובארו וחברים". באמת שאני לא יודע.
סמל"ת זה יבואן שאוהב להחליף ספקים מדי פעם מסיבותיו הוא. מין הסתם מתישהו הם יחזרו אלינו וחוזר חלילה....

4. אנחנו מדריכי "אתר השטח הישראלי 4X4" מכירים היטב את דגמי סובארו השונים וממשיכים לבצע הדרכות פרטיות/פתוחות וכל בעל סובארו יכול להירשם אליהן.
ואולי עדיף כך - בהדרכה צריך לגעת גם בנקודות תורפה ומגבלות של הרכב בנסיעת שטח - בסובארו, ברוך השם, יש הרבה ממה להיזהר... וזו האמת כפשוטה שצריך להעביר לבעלי הרכב בלי שתרחף כל הזמן מעל לראשו של המדריך החובה הקדושה "להרים" לבעל הרכב ולהחמיא לו על הרכישה הנכונה והנבונה......

5. שלא נתבלבל - סובארו זה באמת רכב מעולה. היכולות שלו גבוהות ולעתים מפתיעות מאוד, אבל אסור לשכוח עובדה מוגמרת - זה פרייבט מוגבה עם יכולות שבילים מצויינות וקצת מעבר לזה, אבל לא באמת רכב לשטח. למרות ה-XMODE ודגמי WILDERNESS הקרביים וכל מיני חבילות איבזור עם שמות "טקטיים" כמו "669" וכו' וכו' ובוודאי כל מיני חבר'ה מוכשרים בעלי ידע נרחב והרבה דמיון והבנה מכנית, שמשפרים ומתעסקים בעומק המכניקה של האוטו, כולל ניתוחי השתלת דיפרנציאלים וזנבות-גיר וטורק-קונברטורים מדגמי סובארו אחרים והתקנת נעילות והגבהות וכו' וכו' - הם סוחטים מהסובארו ביצועים מרשימים, עדיין רכב שטח אמיתי זה ממש לא.
אל תתבלבלו - כל הסרטונים שומטי הלסת של פורסטרים משופרים שמטפסים בעשוש ובחורשן ובמעלה זיק ובעוד מקומות שרואים ברשת, מתעדים פרופר מעשה-אונס-ברוטלי של האוטו, שיתבטא בנזקים מצטברים כבדים ובצורך חוזר ונשנה בתיקונים.

6. שימו לב גם שרוב מוחלט של המשופרים בכבדות הם פורסטרים מדורות קודמים (2 ו-3, עם גיר פלנטרי) - זה רכב שונה לגמרי מכל בחינה מכנית, ובעיקר ישן ולכן גם זול, יחסית - ומי שמבצע דברים כאלה לוקח בחשבון את הנזקים ועלויותיהם, משתמש ברכב כצעצוע/תחביב לשעות הפנאי ואם הוא נהנה מזה - אני מפרגן לו. שייהנה. רק אל תקחו מזה דוגמה לפורסטר מהדורות האחרונים שחלקם עדיין באחריות יבואן/יצרן והוא רכב יקר - כי לא רק שהוא הרבה פחות מתאים, אם בכלל, למשחקים האלה, המחיר של נזקים כאן יהיה גבוה מאוד ויש הבדל גדול בין לשבור רכב של 20,000 שקל, לבין שבירת רכב של 200,000 שקל.

-------------------------------------------------

לגבי המיגון -
מכוניות סובארו סובלות מרגישות גדולה ביותר לחבטות בתחתית החרטום, תולדה של סרח עודף קדמי בולט ומוגזם מאוד.
לוח המיגון הקדמי, ולא משנה מה עוביו, מחובר לקורת רוחב תחתונה.
קורות הרוחב הקדמיות הללו הן בסך הכל שני פסי פח מכופף שלא יודעות ולא מיועדות לספוג מכות שמגיעות מלמטה.
מכה שכזו במיגון, עלולה לכופף את הקורה התחתונה ומכיוון שמערך המצננים מחובר לקורה תחתונה ועליונה, המכה תעבור הלאה ותכופף מעט את שתיהן. הסימן המעיד המיידי לכיפוף יהיה מכסה מנוע שלא נסגר היטב (מנעול מכסה המנוע מחובר לקורה העליונה).

דווקא מיגון מסיבי עלול לא לספוג מכות ולהעביר אותן הלאה, היישר לקורות הרוחב ולשאר מכלולי הרכב.

נחמה פורתא: הקורות מחוברות למרכב בברגים וקל יחסית להחליף אותן. עדיין מדובר בהמון עבודה - הורדת פגוש, מצננים וכו' ושאר עבודות פירוק והרכבה של חלקים ואבזרים שמחוברים לקורות. זו בפירוש עבודה למוסך פחחות ועלויותיה בצידה.

קייס קינום
16-02-24, 14:57
תבחר מיגון לפי המחיר או איפה שנוח לך להתקין ואל תכנס עם זה ללופ. אישית אני לא מאמין שהמהנדסים של אספיר או ראסטה מכירים את הרכב יותר טוב מהמהנדסים של סובארו ולכן שמתי מקורי, אבל תכלס אין לי שום הוכחה שהוא באמת עדיף. בפרופיל השימוש שאתה מתאר כאן התפקיד העיקרי של המיגון יהיה למנוע נזק מאבנים שיעופו מהגלגלים.

אין שום צורך בהגבהה בשלב הזה, העלות תעלה על התועלת.

תמצא מוסך טוב שמכיר סובארו ולא יקרע אותך במחיר. בצפון שמעתי דברים טובים על עיסאם משפרעם, בדרום אני אישית מטפל אצל דן קטנוב, במרכז אני מרחם על מי שגר שם.

תזכור שסובארו זה לא בדיוק פרייבט ובטח לא ג׳יפ. עם תשומת לב, סבלנות ושכל ישר אפשר להגיע איתו למקומות מעניינים. זה לא אוטו לאנשים שצריכים להרשים ואולי בגלל זה בד״כ בסובארו הישנים שתפגוש בשטח יהיו אנשים חביבים. תיהנה וסע בדרכים משובשות (לא יותר מדי).

דרור ברלי
16-02-24, 20:49
אני אגיד לך משהו על כל תוספות השריון התחתונות האלה ולא אוסיף:

כמו שנאמר - עם שכל ישר, סבלנות וקצת מיומנות, היכולות של הסובארו קיימות ולעתים גם מרשימות.

זה כן פרייבט. פרייבט משובח אפילו. כזה שיודע לנסוע גם בדרכים צדדיות ולא סלולות הכי טוב וגם בשבילים, וגם כשיורד שלג (איפה שיורד) כמו שמוגדר בחו"ל - "רב-שימושי לכל מזג אוויר".
זו מכונית שמתאימה מאוד לקיצורי דרך בשבילי השדות כאן, כל עוד הם יבשים, כן?... כי בחורף אני נזהר מאוד מהבוץ של העמק גם עם הסופה.
הסובארו דווקא התאימה לי מאוד בחולות של ואדי רם בטיולי ירדן, כשעוד היו כאלה, לפני המלחמה.
אלה בתכל'ס שימושים שאולי מייתרים גם את הצורך במיגון.

ולא, זה לא באמת רכב שטח. כשאני אתחיל לחשוב שכדאי לי למגן אותה, זה יהיה סימן שהגיע הזמן להחליף אותה ברכב שאפעס, קצת יותר מתאים לשטח.

Hagai K
17-02-24, 13:46
1. הדרכה - עבר הרבה זמן מאז שעשיתי, אז אין לי המלצה ממקור ראשון. אם הייתי צריך להמליץ לחבר, הייתי הולך על 4X4
2. מיגון - הרכב שקניתי הגיע עם מיגון מקורי (4 ממ, גחון + דיפרנציאל, ללא מיגון גיר). באופן אישי נוטה לחשוב שהמהנדסים של סוברו מכירים את הרכב הכי טוב, ולכן זה המיגון שאני הייתי קונה באופן אישי.
אם אתה מקבל מכות במיגון, לעניות דעתי זה סימן שאתה חורג מגבולות הגזרה, וכדאי קצת להרגיע. נגיעה במיגון זה רק תסמין אחד, וזה גורר איתו בד"כ גם השתוללויות, ופוטנציאל לעומסים על המכלולים האחרים.
3. הגבהה - יש גם חסרונות, כולל עלייה בצריכת דלק, וסביר להניח גם פגיעה בהתנהגות הכביש. למיטב ידיעתי (אולי השתנה) סובארו לא מאשרים הגבהות, ואומרים בפירוש שזה פוגע במערכת ה eye sight. שמעתי הרבה שהגביהו ואומרים שזה לא פגע, באופן אישי לא מתלהב מהרעיון.
מה גם שלהבנתי לפחות, זה פוגע במהלך המתלה, הקטן ממילא. (ופה אני מסתייג - לא מבין את המנגנון עד הסוף, לכן יכול להיות מאוד שאני טועה)

לסיכום - לדעתי כדאי להתחיל באיזי, להינות מהטבע, ולאט לאט להעלות רמה. כל פעם שאתה בשטח חפש איזה מעבר קצת קשה יותר ממה שעשית פעם (עם יכולת לחזור לאחור), ותראה אם אתה מרגיש עם זה בנוח. ככה תצבור מיומנות וביטחון, ובפעם הבאה תוכל להגיע קצת יותר רחוק.

תהנה!

איתי ג
18-02-24, 10:38
תודה רבה לכולם. מסתמן שאעבור הדרכת שטח בעוד שבועיים-שלושה לפי אחת ההמלצות כאן. בנוסף, לא אגביה את הרכב וגם עם המיגונים אמתין עד לאחר ההדרכה. לגבי נושא הטיפולים שעלה פה, יש לי עוד זמן רב עד הטיפול הבא אבל התכוונתי לטפל ברכב במוסך שבו אני מטפל ברכבי האחר שאינו מומחה ספציפית לג'יפים (מוסך שאפט, שאני מאוד מעריך את הגינותו).
מקווה לעדכן בקרוב עם תמונות מההדרכה.
איתי

RBRB
18-02-24, 16:21
הבהרות:



5. שלא נתבלבל - סובארו זה באמת רכב מעולה. היכולות שלו גבוהות ולעתים מפתיעות מאוד, אבל אסור לשכוח עובדה מוגמרת - זה פרייבט מוגבה עם יכולות שבילים מצויינות וקצת מעבר לזה, אבל לא באמת רכב לשטח. למרות ה-XMODE ודגמי WILDERNESS הקרביים וכל מיני חבילות איבזור עם שמות "טקטיים" כמו "669" וכו' וכו' ובוודאי כל מיני חבר'ה מוכשרים בעלי ידע נרחב והרבה דמיון והבנה מכנית, שמשפרים ומתעסקים בעומק המכניקה של האוטו, כולל ניתוחי השתלת דיפרנציאלים וזנבות-גיר וטורק-קונברטורים מדגמי סובארו אחרים והתקנת נעילות והגבהות וכו' וכו' - הם סוחטים מהסובארו ביצועים מרשימים, עדיין רכב שטח אמיתי זה ממש לא.
אל תתבלבלו - כל הסרטונים שומטי הלסת של פורסטרים משופרים שמטפסים בעשוש ובחורשן ובמעלה זיק ובעוד מקומות שרואים ברשת, מתעדים פרופר מעשה-אונס-ברוטלי של האוטו, שיתבטא בנזקים מצטברים כבדים ובצורך חוזר ונשנה בתיקונים.

6. שימו לב גם שרוב מוחלט של המשופרים בכבדות הם פורסטרים מדורות קודמים (2 ו-3, עם גיר פלנטרי) - זה רכב שונה לגמרי מכל בחינה מכנית, ובעיקר ישן ולכן גם זול, יחסית - ומי שמבצע דברים כאלה לוקח בחשבון את הנזקים ועלויותיהם, משתמש ברכב כצעצוע/תחביב לשעות הפנאי ואם הוא נהנה מזה - אני מפרגן לו. שייהנה. רק אל תקחו מזה דוגמה לפורסטר מהדורות האחרונים שחלקם עדיין באחריות יבואן/יצרן והוא רכב יקר - כי לא רק שהוא הרבה פחות מתאים, אם בכלל, למשחקים האלה, המחיר של נזקים כאן יהיה גבוה מאוד ויש הבדל גדול בין לשבור רכב של 20,000 שקל, לבין שבירת רכב של 200,000 שקל.

-------------------------------------------------

לגבי המיגון -
מכוניות סובארו סובלות מרגישות גדולה ביותר לחבטות בתחתית החרטום, תולדה של סרח עודף קדמי בולט ומוגזם מאוד.
לוח המיגון הקדמי, ולא משנה מה עוביו, מחובר לקורת רוחב תחתונה.
קורות הרוחב הקדמיות הללו הן בסך הכל שני פסי פח מכופף שלא יודעות ולא מיועדות לספוג מכות שמגיעות מלמטה.
מכה שכזו במיגון, עלולה לכופף את הקורה התחתונה ומכיוון שמערך המצננים מחובר לקורה תחתונה ועליונה, המכה תעבור הלאה ותכופף מעט את שתיהן. הסימן המעיד המיידי לכיפוף יהיה מכסה מנוע שלא נסגר היטב (מנעול מכסה המנוע מחובר לקורה העליונה).

דווקא מיגון מסיבי עלול לא לספוג מכות ולהעביר אותן הלאה, היישר לקורות הרוחב ולשאר מכלולי הרכב.

נחמה פורתא: הקורות מחוברות למרכב בברגים וקל יחסית להחליף אותן. עדיין מדובר בהמון עבודה - הורדת פגוש, מצננים וכו' ושאר עבודות פירוק והרכבה של חלקים ואבזרים שמחוברים לקורות. זו בפירוש עבודה למוסך פחחות ועלויותיה בצידה.

כל מילה, באמת.


תודה רבה לכולם. מסתמן שאעבור הדרכת שטח בעוד שבועיים-שלושה לפי אחת ההמלצות כאן. בנוסף, לא אגביה את הרכב וגם עם המיגונים אמתין עד לאחר ההדרכה. לגבי נושא הטיפולים שעלה פה, יש לי עוד זמן רב עד הטיפול הבא אבל התכוונתי לטפל ברכב במוסך שבו אני מטפל ברכבי האחר שאינו מומחה ספציפית לג'יפים (מוסך שאפט, שאני מאוד מעריך את הגינותו).
מקווה לעדכן בקרוב עם תמונות מההדרכה.
איתי


דווקא ממליץ לך לחפש מוסך שמכיר סובארו (אם כי לא מוסך יבואן). הרבה מוסכים "רגילים" סתם מתבחבשים שם בעניינים שאמורים להיות פשוטים, החל מאי דיוק לגבי חלפים, שמן לא בתקן, תמחור הזוי של החלפת פלאגים בגלל גישה קצת מעצבנת אבל אפשרית וכו'.
אם להתייחס לאיזכור של מוסך שאפט לצאת מנקודת הנחה שזה האזור שלך, אז מוסך פרוטק בכפר סבא או מוסך החרוצים ברחובות מומלצים.
לעבודות מורכבות ממליץ בחום על עיסאם בשפרעם למרות המרחק.

איתי ג
11-03-24, 14:15
ראשית תודה על ההמלצות על קורס הדרכת הנהיגה. חשבתי שהניסיון מנהיגת הכביש ישרת אותי, וגיליתי בעיקר כמה אני לא יודע על נהיגת שטח, וכמה אני החוליה החלשה ברכב הזה בנהיגת שטח. עבדתי הדרכת נהיגה של אתר השטח הישראלי, בעקבות העצות הטובות שקיבלתי כאן מדרור ברלי. המדריך בקורס, קובי, לימד אותי כמה הרכב הזה מסוגל לעבור, ובשלב זה, זה נראה הרבה יותר ממה שקיוויתי כשקניתי אותו. המטרה כזכור הייתה להראות למשפחה שלי קצת טבע, ונראה שהרכב הזה יותר מיאפשר זאת. אני מצרף כמה תמונות מההדרכה

146289146290146291
שנית, לפי המלצות בהדרכה ושלכם אני עומד למגן את הרכב. אספיר רוצים כ3,100 ש"ח למיגון 6 מ"מ שלושה חלקים, ואילו ג'יפטריפ רוצים 2,000 ש"ח למיגון דומה (3 חלקים , 6 מ"מ). מרבית ההמלצות שאני קורא כאן באתר ובשרשור זה הן על אספיר, אבל הם כאמור יקרים ב-50% ו-1,000 ש"ח. האם מישהו יכול לומר שמנסיונו המיגון של ג'יפטריפ טוב באותה מידה? אני רואה שבשרשור זה היו דיעות חלוקות אם ללכת על אספיר או שזה לא משנה. מעבר לכך, אני קורא שבעבר היבואן של סובארו שיווק חבילות מיגון גם לגיר ואח"כ הסיר אחריות לרכב שהתקין אותן בטענת התחממות. אני נוטה להתקין מיגון גם לגיר כי אני מבין שהמיגונים כיום מאווררים באיזור הגיר וממילא הרכב כבר לא באחריות. אגב, ראיתי גם מי שהמליץ על להוסיף רדיאטור לגיר (בכ-100 דולר בלבד), אבל לא ראיתי לכך שזו התקנה נפוצה.
תודה מראש,
איתי

איל מ
11-03-24, 17:25
ג'יפ טריפ?
לא שמעתי מעולם על סדנא כזאת.
רק על פורום גיפים ז"ל...

איתי ג
11-03-24, 22:23
תיקון - הכוונה כמובן לפרוג'יפ שיושבים בנשר, השם הקודם שכתבתי היה טעות

asafk
12-03-24, 04:20
הנה עוד אופציה:

https://gorillas.co.il/product/2471

העובי 4 מ''מ, לוח אלומיניום כבוש.
בניגוד למיגונים לרכב בעל שילדה אמיתית, שאותו יצרן מייצר מ 6 מ"מ - כאן עבור רכב רך הם ממליצים על העובי הדק יותר מתוך הנסיון שלפיו מיגון קשיח מדי יוביל לעיוות השילדה במקרה פגיעה.

אסף.

-->