AdiVitara02
15-02-24, 16:44
1.*תקציב*- צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב
75k
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה
*יישור קו + מקצה שיפורים קל במידת הצורך עד כ5K
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים
מסוגל
2.*גודל / קיבולת הרכב*- כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח
במקסימום*משפחה של 4 נפשות כולל שתי כסאות ילדים חלק מהטיולים גם בפורמט של נהג ונוסע אחד*
3.*נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול
הנסועה השנתית שלי כרגע כ15,000 ק"מ קשה להעריך כמה מזה בטיולים אבל בוא נגיד פעם-פעמיים בחודש איזה טיולון/שוטטות ברדיוס של הבית ובנוסף 4-5 טיולים בשנה עם לילה/שתיים בדרום כשבמקביל מחזיקים רכב משפחתי נוסף שיהיה העיקרי בנסיעות בשוטף שהם לא טיולים
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)
רכב יום יומי, יוכל להתמודד עם השבתות פה ושם אבל לא השבתות תכופות ולמספר ימים
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)
הרוב במוסכים אולי דברים קטנים בעבודה עצמית יש ידע אין מקום נוח לעבוד וגם סט הכלים שלי מסתכם בסט מזוודה מכובד של סיגנט אבל אין לי חמורים או אפשרות להכנס לעבודות מכונאות רציניות**
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים
מקום מרכזי עם מוסכים ואנשים מקצוע זמינים
4.*אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'
נע בין*רגוע עד עבירות בינונית*
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה
כרגע הפרטנר העיקרי שלי נהג "אמיץ" בדאסטר ולרוב אני "חוטא" בטיולי בדד לא בעומק השטח / עבירות בעייתית או באיזורים לא מטויילים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
מוחרקה זה טיול חרוש שאני אוהב לעשות לא דרך המעברים הקשים שלו אבל גם לא רוצה לחפש במעקפים הרפתקאות/למתוח את היכולות של הרכב. אין לי בעיה לתכנן טיול כזה שבמידת הצורך המכשול הבעיתי*הוא בירידה, כן נגיד הייתי שמח לרדת במדרגת נקרות בלי "להסתבך" או לחשוש מפלסטיקה שתשאר
5.*העדפות ותנאי סף -*האם יש תנאי ס
רצוי מאוד הילוך כוח אבל לא חייב
א. גיר אוטומטי/ידני
מעדיף אוטומט-כל יום יושב בפקק של כחצי שעה ולא בא לי לעשות את זה ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין
מעדיף בנזין גם בגלל ההתנהגות כביש וגם חושש קצת מאחזקה יקרה של מנועי דיזל במסגרת התקציב שלי (החלפת מזרקים וכאלה) לא שולל על הסף דיזל, מעולם לא החזקתי רכב דיזל אבל כן הייתי מכונאי של מנועי דיזל גדולים מאוד וקצת חושש מהסיבוכיות
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
חייב רכב ארוך 5 דלתות טנדר זה פנטזיה אישית שלי אבל אחזקה תיהיה יקרה משמעותית*
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות
?עד 10 שנים הייתי גם שמח למצוא רכב שלא נסע יותר מ150K*אם מדברים על בנזין
6.*האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים?*לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
היו לי בסדר הזה: גראנד ויטרה קצר2002. ג'ימני 2006. איסוזו רודאו 2004 כאשר עם האחרון כבר היו לי יחסי אהבה-שנאה בגלל שכבר היה רכב מבוגר עם תקלות שלמוסך הממוצע היה קשה לפתור ובנוסף לקח כשלושה חודשים למכור את הרכב במחיר נמוך מאוד. לא חושב שרכב זה נדל"ן אבל יהיה נחמד לקנות רכב שאדע שאני אסיים איתו יהיה מי שירצה לקחת אותו במחיר הוגן
בהנתן האינפורמציה מעל הכי מתלבש לי גראנד ויטרה מהשנתונים האחרונים (2014-2016). לא ראיתי בלוחות מציאות כרגע
הסתכלתי גם תקופה בלוחות על דאסטרים וXV*פורסטרים אבל מול הגראנד ויטרה זו התפשרות ביכולות שטח לדעתי*
חולם על לנדקרוזרים אבל בתקציב הזה קצת ישן לי מידי וגם בג'אנר הזה מציץ קצת על רקסטון אבל לא באמת מכיר וכאמור מעדיף בנזין.
אשמח לתובנות על האופציה המועדפת שלי / פתיחת ראש לאופציות נוספות*
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
א. מה התקציב לרכישת הרכב
75k
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה
*יישור קו + מקצה שיפורים קל במידת הצורך עד כ5K
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים
מסוגל
2.*גודל / קיבולת הרכב*- כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח
במקסימום*משפחה של 4 נפשות כולל שתי כסאות ילדים חלק מהטיולים גם בפורמט של נהג ונוסע אחד*
3.*נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול
הנסועה השנתית שלי כרגע כ15,000 ק"מ קשה להעריך כמה מזה בטיולים אבל בוא נגיד פעם-פעמיים בחודש איזה טיולון/שוטטות ברדיוס של הבית ובנוסף 4-5 טיולים בשנה עם לילה/שתיים בדרום כשבמקביל מחזיקים רכב משפחתי נוסף שיהיה העיקרי בנסיעות בשוטף שהם לא טיולים
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)
רכב יום יומי, יוכל להתמודד עם השבתות פה ושם אבל לא השבתות תכופות ולמספר ימים
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)
הרוב במוסכים אולי דברים קטנים בעבודה עצמית יש ידע אין מקום נוח לעבוד וגם סט הכלים שלי מסתכם בסט מזוודה מכובד של סיגנט אבל אין לי חמורים או אפשרות להכנס לעבודות מכונאות רציניות**
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים
מקום מרכזי עם מוסכים ואנשים מקצוע זמינים
4.*אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'
נע בין*רגוע עד עבירות בינונית*
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה
כרגע הפרטנר העיקרי שלי נהג "אמיץ" בדאסטר ולרוב אני "חוטא" בטיולי בדד לא בעומק השטח / עבירות בעייתית או באיזורים לא מטויילים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
מוחרקה זה טיול חרוש שאני אוהב לעשות לא דרך המעברים הקשים שלו אבל גם לא רוצה לחפש במעקפים הרפתקאות/למתוח את היכולות של הרכב. אין לי בעיה לתכנן טיול כזה שבמידת הצורך המכשול הבעיתי*הוא בירידה, כן נגיד הייתי שמח לרדת במדרגת נקרות בלי "להסתבך" או לחשוש מפלסטיקה שתשאר
5.*העדפות ותנאי סף -*האם יש תנאי ס
רצוי מאוד הילוך כוח אבל לא חייב
א. גיר אוטומטי/ידני
מעדיף אוטומט-כל יום יושב בפקק של כחצי שעה ולא בא לי לעשות את זה ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין
מעדיף בנזין גם בגלל ההתנהגות כביש וגם חושש קצת מאחזקה יקרה של מנועי דיזל במסגרת התקציב שלי (החלפת מזרקים וכאלה) לא שולל על הסף דיזל, מעולם לא החזקתי רכב דיזל אבל כן הייתי מכונאי של מנועי דיזל גדולים מאוד וקצת חושש מהסיבוכיות
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
חייב רכב ארוך 5 דלתות טנדר זה פנטזיה אישית שלי אבל אחזקה תיהיה יקרה משמעותית*
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות
?עד 10 שנים הייתי גם שמח למצוא רכב שלא נסע יותר מ150K*אם מדברים על בנזין
6.*האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים?*לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
היו לי בסדר הזה: גראנד ויטרה קצר2002. ג'ימני 2006. איסוזו רודאו 2004 כאשר עם האחרון כבר היו לי יחסי אהבה-שנאה בגלל שכבר היה רכב מבוגר עם תקלות שלמוסך הממוצע היה קשה לפתור ובנוסף לקח כשלושה חודשים למכור את הרכב במחיר נמוך מאוד. לא חושב שרכב זה נדל"ן אבל יהיה נחמד לקנות רכב שאדע שאני אסיים איתו יהיה מי שירצה לקחת אותו במחיר הוגן
בהנתן האינפורמציה מעל הכי מתלבש לי גראנד ויטרה מהשנתונים האחרונים (2014-2016). לא ראיתי בלוחות מציאות כרגע
הסתכלתי גם תקופה בלוחות על דאסטרים וXV*פורסטרים אבל מול הגראנד ויטרה זו התפשרות ביכולות שטח לדעתי*
חולם על לנדקרוזרים אבל בתקציב הזה קצת ישן לי מידי וגם בג'אנר הזה מציץ קצת על רקסטון אבל לא באמת מכיר וכאמור מעדיף בנזין.
אשמח לתובנות על האופציה המועדפת שלי / פתיחת ראש לאופציות נוספות*
Sent from my SM-G960F using Tapatalk