התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רכב שטח משפחתי+יומיומי עד 75K



AdiVitara02
15-02-24, 16:44
1.*תקציב*- צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב
75k
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה
*יישור קו + מקצה שיפורים קל במידת הצורך עד כ5K
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים
מסוגל
2.*גודל / קיבולת הרכב*- כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח
במקסימום*משפחה של 4 נפשות כולל שתי כסאות ילדים חלק מהטיולים גם בפורמט של נהג ונוסע אחד*

3.*נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול
הנסועה השנתית שלי כרגע כ15,000 ק"מ קשה להעריך כמה מזה בטיולים אבל בוא נגיד פעם-פעמיים בחודש איזה טיולון/שוטטות ברדיוס של הבית ובנוסף 4-5 טיולים בשנה עם לילה/שתיים בדרום כשבמקביל מחזיקים רכב משפחתי נוסף שיהיה העיקרי בנסיעות בשוטף שהם לא טיולים
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)
רכב יום יומי, יוכל להתמודד עם השבתות פה ושם אבל לא השבתות תכופות ולמספר ימים
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)
הרוב במוסכים אולי דברים קטנים בעבודה עצמית יש ידע אין מקום נוח לעבוד וגם סט הכלים שלי מסתכם בסט מזוודה מכובד של סיגנט אבל אין לי חמורים או אפשרות להכנס לעבודות מכונאות רציניות**
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים
מקום מרכזי עם מוסכים ואנשים מקצוע זמינים

4.*אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'
נע בין*רגוע עד עבירות בינונית*
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה
כרגע הפרטנר העיקרי שלי נהג "אמיץ" בדאסטר ולרוב אני "חוטא" בטיולי בדד לא בעומק השטח / עבירות בעייתית או באיזורים לא מטויילים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
מוחרקה זה טיול חרוש שאני אוהב לעשות לא דרך המעברים הקשים שלו אבל גם לא רוצה לחפש במעקפים הרפתקאות/למתוח את היכולות של הרכב. אין לי בעיה לתכנן טיול כזה שבמידת הצורך המכשול הבעיתי*הוא בירידה, כן נגיד הייתי שמח לרדת במדרגת נקרות בלי "להסתבך" או לחשוש מפלסטיקה שתשאר
5.*העדפות ותנאי סף -*האם יש תנאי ס
רצוי מאוד הילוך כוח אבל לא חייב

א. גיר אוטומטי/ידני
מעדיף אוטומט-כל יום יושב בפקק של כחצי שעה ולא בא לי לעשות את זה ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין
מעדיף בנזין גם בגלל ההתנהגות כביש וגם חושש קצת מאחזקה יקרה של מנועי דיזל במסגרת התקציב שלי (החלפת מזרקים וכאלה) לא שולל על הסף דיזל, מעולם לא החזקתי רכב דיזל אבל כן הייתי מכונאי של מנועי דיזל גדולים מאוד וקצת חושש מהסיבוכיות
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
חייב רכב ארוך 5 דלתות טנדר זה פנטזיה אישית שלי אבל אחזקה תיהיה יקרה משמעותית*
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות
?עד 10 שנים הייתי גם שמח למצוא רכב שלא נסע יותר מ150K*אם מדברים על בנזין

6.*האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים?*לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
היו לי בסדר הזה: גראנד ויטרה קצר2002. ג'ימני 2006. איסוזו רודאו 2004 כאשר עם האחרון כבר היו לי יחסי אהבה-שנאה בגלל שכבר היה רכב מבוגר עם תקלות שלמוסך הממוצע היה קשה לפתור ובנוסף לקח כשלושה חודשים למכור את הרכב במחיר נמוך מאוד. לא חושב שרכב זה נדל"ן אבל יהיה נחמד לקנות רכב שאדע שאני אסיים איתו יהיה מי שירצה לקחת אותו במחיר הוגן

בהנתן האינפורמציה מעל הכי מתלבש לי גראנד ויטרה מהשנתונים האחרונים (2014-2016). לא ראיתי בלוחות מציאות כרגע
הסתכלתי גם תקופה בלוחות על דאסטרים וXV*פורסטרים אבל מול הגראנד ויטרה זו התפשרות ביכולות שטח לדעתי*
חולם על לנדקרוזרים אבל בתקציב הזה קצת ישן לי מידי וגם בג'אנר הזה מציץ קצת על רקסטון אבל לא באמת מכיר וכאמור מעדיף בנזין.

אשמח לתובנות על האופציה המועדפת שלי / פתיחת ראש לאופציות נוספות*



Sent from my SM-G960F using Tapatalk

ishc
15-02-24, 19:35
נשמע כמו החיפוש שלי לפני כמה שנים שנגמר בהנטר.
כרכב עיקרי אם תתחזק טוב ובמוסכים ב-15000 קמ בשנה (דיזל מודרני) אתה מסתכל על 15000-20000 שח בשנה לכל כולל הכל חוץ מירידת ערך.
אני (ולא בגלל זה) עברתי להפרדה.
רכב שטח אמריקאי ישן לטיולים + פרייבט הכי תמורה לשקל שמצאתי.
הסידור הזה בינתיים עובד מצויין ונכון... זה לא מתאים לכל אחד

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

Asaf-a
15-02-24, 21:06
הגרנד ויטארה הרלוונטי הוא עד 2014 בלבד, אולי תחילת 2015.
קח בחשבון שהוא מאוד נמוך, גם אחרי הגבהה חוקית, נמוך ביחס לדסטר ופורסטר מוגבהים.
כך שחלק מיכולת השטח העדיפה שלו ביחס לדסטר ופורסטר עקב הטרנספר, מתקזזת עקב הנומך.

AdiVitara02
18-02-24, 13:05
בעקבות ההערה שלך על הגובה הסתכלתי קצת בלוחות על פורסטרים ויש אופציות מעניינות. אבל במקביל גם על סרטונים ביוטיוב .
לא בדקתי בציציות חוקיות הגבהה אבל לי נראה שהג.ו. יותר עבירה ומניח שיש גם יותר אופציות לשיפורי אפטר-מרקט חוקיים בארץ.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

AdiVitara02
05-05-24, 10:20
היי שוב.
עקב זה שאני רואה סוזוקי ג.ו. גם משנתונים מתקדמים יותר בעיות מנוע וזה מדאיג אותי קצת

מעלה לעצמי ולהתייעצות עוד שני רכבים שככה מסקרנים מז'אנרים שונים.
מתעניין לגבי מחלות או דברים ספציפיים לחפש/להמנע , יכולות שטח האם זה באיזור המועמדים שחיפשתי עד עכשיו או מופחת
וגם בעקבות קמפינג פסח האחרון בו הבנתי שבהרכב המשפחתי הנוכחי יהיה צפוף לטייל בלי להעמיס גג / טנדר

1. פיאט פולבק 2017+- אם הבנתי נכון זה מיצובישי עם סמל פיאט?
2. גראנד שירוקי 2013+- ספציפית אם יש מערכת גז. פחות מעניין אותי הלוקסוס אבל זה נראה כמו אחלה רכב להתניידות יום יומית.
איך מבחינת תקלות בשנתונים האלה והאם מיגון והגבהה תביא אותי ליכולות סבירות

erezgur
05-05-24, 11:28
1. פיאט פולבק 2017+- אם הבנתי נכון זה מיצובישי עם סמל פיאט?

ראה תשובות לשאלות כמעט זהות, למשל:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/125755
וממש לאחרונה -
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/128742

orend
22-06-24, 10:33
אחד משירשורי הפולבק שעלו פה הם שלי
בסופו של דבר הלכתי על האופציה השנייה שלך - גראנד צ'ירוקי 2013. אין לי מספיק ניסיון כדי לספק תובנות, אבל בינתיים נהנה מכל רגע (מוסב לגז)

ש01
23-06-24, 07:38
יש המון שרשורים ושאלות כאן על גראנד שירוקי.

אומר לך רק שהאוטו עונה 1:1 על הרצונות שלך ובבונוס של נוחות ופינוק יותר מכל האחרים.

אל תחשוש מהגז.
מתקין איכותי וטיפולים בזמן והאוטו נוסע נהדר.

רק חשוב לוודא שאם בייבוא אישי - שיהיה כולל הילוך כוח (שלא לדבר על 4X4 - הגיעו לארץ גם כאלו שללא האופציה המוזרה הזו...)

גם הלרדו ייתן לך פתרון מצויין, אתה לא חייב לרוץ לדגמים המפוארים מרובי הפיצ'רים.

גילוי נאות - אני בעל גראנד שריקי לרדו 2019 - כבר מעל ל170000 ק"מ על גז.
לפניו 2012 שעשה למעלה מ-100000 ק"מ על גז.

EliC25
25-06-24, 07:00
גם לי הגרנד שירוקי עושה הכי הרבה שכל בהנתן הצרכים והדרישות שלך.
בתור מי שמחזיק ג.ו. - הרכב הזה לא גבוה! הוא יכול לעבור כמעט הכל (כתלות בנהג וב'תוספות') אבל גם כואב לו מזה. פה האגזוז מתחיל להרעיש, שם המיגון יושב על הטרנספר או הגיר, המערכת קירור עובדת קשה יותר וכו'.
בסוף עם צריכת דלק שזהה לאמריקאית עם מנוע בשרני, ונוחות של סוזוקי, הייתי בדיעבד קונה גרנד שרוקי ונהנה גם מהיתרונות שברכב בשרני יותר.

AdiVitara02
02-07-24, 12:47
תודות על הטיפים העצות כיוונים.
בנתיים חקרתי קצת כיוונים בלוחות אולי משכתי קצת את התקציב. קצת נכנסתי לתהיות אולי אין את מה שאני מחפש בתקציב הזה (יכולות שטח עד 10~ שנים על הכביש)

גראנד ויטרות: נתקל ביותר מידי רכבים בלוחות או מבירור אחרי החלפת מנוע גם לא בשנתונים הבעייתייים ונרתע מזה.

דאציות/פורסטרים: מתעניין עדיין אבל זה שאין הילוך כח מבאס קצת.

מפנטז על לנדקרוזרים אבל ביחס מחיר שנתון שאני יכול למצוא אפילו לא חושב ללכת לראות רכבים.

גראנד שירוקי עדיין מעניין אבל קצת חושש מאחזקת רכב אמריקאי בגיל הזה.

טנדרים פנטזיה ישנה אבל נראה לי חזירות להתנייד בזה ביום יום באופי הנסיעות שלי ודווקא היה כיוון מעניין לרכב במשפחה.

התחלתי לתהות על כיוון של פאת'פיינדר.
קראתי את מבחני הדרכים באתר.
מה שמבקשים בלוחות נשמע "אטרקטיבי" ביחס למה שמקבלים.
שמעתי על ה"עכביש"
לא בקיא בניואנסים בין השנתונים השונים.
ומתעניין בעיקר בעלויות אחזקה/תקלות נפוצות או דברים שחשוב לשים אליהם לב.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

איל מ
02-07-24, 13:31
חזירות?
מה הכוונה?

- - - Updated - - -

חזירות?
מה הכוונה?
מבחינת עלות דלק זה לא יהיה יקר יותר מויטארה.

asafk
02-07-24, 16:01
אם אתה רוצה טנדר תקנה טנדר. חיים רק פעם אחת

אסף.

AdiVitara02
02-07-24, 16:51
חזירות הכוונה זה אם אני מסתובב עם ארגז כל השנה בשביל 4-5 טיולים בשנה שבאמת יהיה לו שימוש נראה לי שזה יעלה לי באחזקה ביחס לרכב בתצורה של 5 דלתות.
וגם באופן טיבעי כמות המועמדים שהתייחסו אליהם יפה בידיים הקודמות יורדת משמעותית.

ואסף אתה צודק אתה משכנע את המשוכנעים [emoji6]

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

נמרוד
02-07-24, 18:53
חזירות הכוונה זה אם אני מסתובב עם ארגז כל השנה בשביל 4-5 טיולים בשנה שבאמת יהיה לו שימוש נראה לי שזה יעלה לי באחזקה ביחס לרכב בתצורה של 5 דלתות.


זה נכון גם לתא המטען ברכב רגיל שריק רוב השנה. וזה עוד יותר נכון לגבי הטרנספר, הסרן הקדמי, הצמיגים הגדולים וכל דבר אחר שמבדיל רכב שטח ממכונית פרטית ;)

איל מ
02-07-24, 19:03
בטנדר אתה לפחות יודע שכל החלק הקדמי של מע' העברת הכוח לא מסתובב....

asafk
02-07-24, 20:13
זה גם מה שהגברת - שעל פי הודעת הפתיחה עשתה בך שימוש מלא רק פעמיים - יכולה לומר עליך.

אסף.

שגיא S
02-07-24, 20:59
אני על אותו פרופיל בדיוק כמו שלך עם דיסקברי 2 כבר שנתיים.
ממליץ מאוד, אבל זה לא בן 10.

ishc
02-07-24, 21:35
בטנדר אתה לפחות יודע שכל החלק הקדמי של מע' העברת הכוח לא מסתובב....אני לא חושב שזה נכון, לפחות לא בטנדר מודרני שאין לו לוקרים

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

דניאל מאירי
03-07-24, 07:43
גם אני מצטרף להמלצות על היילקס, שווה ביותר גם כרכב יומיומי,
מצרף לך כאן קצת מחירים מהמכרז האחרון שהיה :
דניאל

דניאל מאירי
03-07-24, 07:45
גם אני מצטרף להמלצות על היילקס, שווה ביותר גם כרכב יומיומי,
מצרף לך כאן קצת מחירים מהמכרז האחרון שהיה :
דניאל

147086


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
03-07-24, 10:35
אני לא חושב שזה נכון, לפחות לא בטנדר מודרני שאין לו לוקרים

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

יש לו משלב. זה אומר שרק ציריה וחצי מסתובבות. ובלי עומס.

ishc
03-07-24, 10:44
בלי אבל מסתובב, בכל מקרה חשבתישלזה אתה מתכוון.

חנן-ג'יפולוג
03-07-24, 11:53
יש לו משלב. זה אומר שרק ציריה וחצי מסתובבות. ובלי עומס.

שתיים. כל חלקי שתי הציריות מסתובבים, לאוו דווקא לאותו כיוון.

איל מ
03-07-24, 19:41
צודק

-->