PDA

צפייה בגרסה מלאה : מחיר ג'מני: פער (גדול מדי) בין מחירוני 'לוי יצחק' ל'יד 2'



PW
17-02-24, 16:37
שלום וברכה,
האקזמפלר:
ג'מני ש"י 2010, 204,000 ק"מ. של חבר טוב. רוצים למכור 'בתוך המשפחה' לבת של חבר טוב אחר.

הבעיה:
מחיר מחירון לוי יצחק (משוקלל) - כ - 29,000 ש"ח.
מחיר במערכת 'יד 2' - כ - 43,000 ש"ח.

החבר מוכן למכור ב - 35,000 ש"ח.

מצד אחד, יש פער גדול בין המחירונים. מצד שני, בהנתן מקרה ביטוח למשל, ערך 'לוי יצחק' לוקח. מצד שלישי, יתכן ואכן נמכרות מכוניות כאלה מעל המחירון.

מה דעתכם?

תודה מראש לחכמים והיצירתיים.
PW

איל מ
17-02-24, 17:26
החבר רוצה למכור ב35.
מה אכפת לך מה המחירון?


ואני אפרט*:
אם אתם חברים, אז אחד לא ינסה להשחיל את חברו, והשני לא ינסה להוריד לראשון את המכנסיים.
כשאני מוכר למישהו שאני מכיר, אני מראש מבקש מחיר נמוך ממה שהייתי מפרסם.
כשאני קונה מחבר, אני מוכן לשלם מעט יותר כי השקט הנפשי של לקנות רכב שאני יודע שלא מסתירים לי חתולים בתוך שקים.
אם מחיר לא מתאים לי, אני אעדיף ללכת לחפש בשוק, מאשר להתחיל לעשות בזאר טורקי לחבר.

*הכותב העיד על עצמו יותר מפעם אחת שהוא הסוחר הכי גרוע שהוא מכיר. לכן יש להתייחס לדבריו בהתאם. מצד שני, כאן דווקא מקרה בו לא צריך להיות סוחר ...

Oren Kipnis
26-02-24, 21:39
מחירון לוי יצחק נועד לאפשר לחברות הביטוח לגבות פרמיה כמה שיותר גבוהה ולשלם פיצוי כמה שיותר נמוך.
מעבר לכך, אין מחירון הזה שום קשר למציאות.
כאשר הג'ימני הקודם של זוגתי נגמר בתאונה בגיל 10 עם 350,000 ק"מ, הורידו מהמחיר על הנועה הגבוהה. מנגד, על היותו יד ראשונה והעובדה שגבו לאורך השנים כל מיני תוספות ה םלא הסכימו להוסיף אגורה שחוקה בפיצוי.

Tzvika-Pick
27-02-24, 12:05
זה לא חדש שג'ימני, כמו הרבה רכבי שטח, לא נמכר במחיר מחירון.
זה לא חדש שמחירון יד 2, אין לי מושג על סמך הוא מבוסס וכמה מאמץ חברת יד 2 באמת משקיעה בטיוב הנתונים שלה לטובת המחירון.
זה די הג'יוני שג'ימני תקין עם 200 אלף קילומטרים יימכר בסביבות ה-30-40 אלף ש"ח. איפה בדיוק על הסקאלה הזאת זה תלוי בשיפורים (הגבהות, צמיגים, נעילות, מיגונים, סולמות, גגונים וכו').
אז המחיר שהחבר מבקש - נשמע די הגיוני.
ולדעתי, אם יש ספק ואפילו קל שבקלים שהמחיר שהחבר מבקש נמוך מידי או גבוה מידי - עדיף לשמור על החברות ולחפש ג'ימני אחר.

-->