צפייה בגרסה מלאה : מדריך וידאו | תפירת כיסוי הגה
מדריך שהרבה אנשים רצו וחיכו לו - ומבחינתי הוא גם משפר את הבטיחות פלאים.
הרבה אנשים משתמשים בכיסויי הגה 'גנריים' למיניהם.
הם גם לא מרגישים נוח כמו כיסוי תפור והדוק, והם גם לא בטיחותיים אחרי תקופה מאחר והם מתרופפים.
אז תעשו טובה לעצמכם ותתחדשו בכיסוי הגה, פנו שעה מהלו"ז ותתפרו אותו בעצמכם.
אם יש לכם טכניקה אחרת שאתם מעדיפים להשתמש בה - אשמח לקרוא בתגובות
בהצלחה.
https://www.youtube.com/watch?v=W4VJyxguijA
2 הערות/הארות:
שימו לב לבחור נכון את קוטר גלגל ההגה וגם את עוביו (קוטר החתך) אחרת התפרים יצאו רחוק מידי או קרוב מידי.
אני לא אהבתי (אצלי) את הרפיון בכיסוי באזור צלעות ההגה, לכן גם שם ביצעתי תפירה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אני פותח את הסרטון
רואה את הכיסוי הבלוי והבאמת מגעיל, ואז אתה חותך ומסיר אותו.
ומה אני רואה?
גלגל הגה מצופה עור, מקורי מהיצרן. במצב מצוין.
ואז אני שואל - למה לכסות אותו?
כדי שהוא ימשיך להיות חדש, חחח
אגב אצלי בפוקוס ההגה המקורי היה מפורר, ולכן הלבשתי עליו כיסוי תפור בדיוק כזה,והוא חזר להיות כמעט כמו חדש.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אני פותח את הסרטון
רואה את הכיסוי הבלוי והבאמת מגעיל, ואז אתה חותך ומסיר אותו.
ומה אני רואה?
גלגל הגה מצופה עור, מקורי מהיצרן. במצב מצוין.
ואז אני שואל - למה לכסות אותו?
מאותה סיבה שאנשים שמים כיסויים על המושבים עוד לפני שסיימו לחתום על הרכב אצל היבואן, זה כדי שיד 2 יהנה.
אני פותח את הסרטון
רואה את הכיסוי הבלוי והבאמת מגעיל, ואז אתה חותך ומסיר אותו.
ומה אני רואה?
גלגל הגה מצופה עור, מקורי מהיצרן. במצב מצוין.
ואז אני שואל - למה לכסות אותו?
רכב עם 310 אלף קמ.
אם לא היה כיסוי על ההגה ועל הריפודים, הייתי מתיישב בג'יפה עם הגה בלוי כבר מזמן. אני עובד הרבה עם הידיים, לא תמיד עולה על ההגה בידיים נקיות. השמש הישראלית עושה את שלה. השומניות הטבעית בידיים גם כן. במחיר של 20 שקלים ושעת עבודה אני הופך את ההגה לנעים לעין ולמגע.
מה היה קורה אם לא היה עליו כיסוי? מניח שהיה נראה אחרת לגמרי.
מציע שתציץ על הסרטון מלפני שבועיים שלושה על ההגה של הBX, ההגה הקודם היה נראה זוועה, עם סדקים רבים וקילופים. והרכב עם פחות מ300 אלף קמ.
- - - Updated - - -
אני פותח את הסרטון
רואה את הכיסוי הבלוי והבאמת מגעיל, ואז אתה חותך ומסיר אותו.
ומה אני רואה?
גלגל הגה מצופה עור, מקורי מהיצרן. במצב מצוין.
ואז אני שואל - למה לכסות אותו?
מאותה סיבה שאנשים שמים כיסויים על המושבים עוד לפני שסיימו לחתום על הרכב אצל היבואן, זה כדי שיד 2 יהנה.
הרכב אצלי יד אחרונה...
לא מת על החיווט האדום שלא לדבר על ה"שטיח" שעל הדשבורד...
בפרויקט שלי חוט התפירה שסופק נקרע במתיחה הראשונה ובהמשך גם חיווט הבסיס.
לא התעצלתי, החלפתי את המתפרים המקוריים ואת חוט התפירה בחוט PVC חזק מאוד שמשרת אותי בהרבה תקונים והכל חיי וקיים כר שנים.
העור כבר מתחיל להראות סימני בלאי החוטים עדיין לא....
2 הערות/הארות:
שימו לב לבחור נכון את קוטר גלגל ההגה וגם את עוביו (קוטר החתך) אחרת התפרים יצאו רחוק מידי או קרוב מידי.
אני לא אהבתי (אצלי) את הרפיון בכיסוי באזור צלעות ההגה, לכן גם שם ביצעתי תפירה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
מה קוטר גלגל ההגה בלנדקרוזק 2004? (אני יודע אפשר לקחת מטר ולמדוד אבל בטח מישהו כבר עשה את זה)
בזמנו לא מצאתי בגודל המתאים אז קניתי שניים ותפרתי שידוך...
שולץ האיום
23-02-24, 07:03
קצת יקר,
אבל מי שרוצה באמת להנות ממוצר איכותי -
https://wheelskins.com/
עור אמיתי, דק, בהתאמה מושלמת להגה לפי מידה מדויקת.
גלגל הגה זה אבזר השליטה הראשי.
היצרן משקיע המון בהנדסת אנוש וארגונומיה, עובי גלגל ההגה זה משהו שמחשבים אותו כדי שיהיה אידיאלי.
כשמלבישים עליו כיסוי כלשהו, הוא הופך לעבה כמו בייגלה.
האחיזה בו נפגמת.
אז הכיסויים התפורים האלה באמת עדיפים על הגנריים הזועתיים שסתם מולבשים על ההגה באופן רופף ומסוכן, אבל תפירה מדוייקת ואסתטית שמתחשבת במיקום זרועות ההגה, זה כבר לא עניין של מה בכך. כיסוי גנרי שמתאים לכולם, בהכרח לא ייתן פתרון מושלם לזה.
למי שבאמת חשובה לו האסתטיקה של פנים הרכב, יש בעלי מקצוע שמגיעים אליכם ותופרים כיסוי איכותי על גלגל ההגה.
זה בכלל לא זול, במיוחד אם תבחרו בחומר איכותי כמו עור או זמש אמיתיים, אבל הם באמת עושים עבודה מאוד יפה שמכסה במדויק גם את זרועות ההגה ונותנת תחושה טובה של "מקורי מהיצרן". במקרה של הגאים שכבר ממש בלויים ושרופים מהשמש, הם גם מקבעים את הכיסוי בסוג של הדבקה לפני התפירה הסופית שלו ואז התוצאה באמת טובה מאוד.
כאמור, יקר. אבל למי שרוצה אסתטיקה מוקפדת, אין פתרון אחר.
בדיוק בגלל זה, גם בפוקוס וגם בדיסקו הסרתי את הכיסוי התפור המקורי, והרכבתי כיסוי (תפור) חדש.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
לא מת על החיווט האדום שלא לדבר על ה"שטיח" שעל הדשבורד...
.
זה בסדר, זה נשאר על הרכב שלי לא עובר אליך.
לגהי החוט - כנראה היה לך ניסיון עם מוצר גרוע במיוחד. לא היה כיסוי שתפרתי והחוט נפרם או נקרע, גם אחרי שנתיים שלוש.
בדיוק אחרי הסרטון הבעלים של הרכב הקודם שלי שלח לי תמונה של ההגה שתפרתי לו כיסוי, עברו 4 שנים ואיזה 60 אלף קמ146128
תמיד אפשר ללכת לבעל מקצוע, או לטוס לחו"ל, להרוג באפלו במו ידיך ולהשיל את עורו לצורך הכיסוי. אבל הבאתי פתרון פשוט ופרקטי.
לגבי האחיזה - אני מאוד מרוצה מהתוצאה. הכיסוי הנוכחי מרגיש מעולה. שום עבה ושום נעלי לקוסט, התוספת של החצי מ"מ לעובי בוודאי לא מורגשת בידיי הגסות.
יש לי שני כיסויים כאלה בארון מחכים למוטיבציה לתפור אותם.
זה של הבראבו אמור להיות מותאם עם כל החישורים של ההגה.
ב106 תפרתי כזה כיסוי והוא היה מצויין גם בנהיגה ספורטיבית. כשזה טוב זה טוב.
אסף.
146128
רואים בעיניים כמה שזה עבה. זה לא חצי מ"מ.
אם זה נוח ונעים לך, סבבה.
על האסתטיקה של זה אני לא מתווכח.
תפרתי שני כיסויים כאלו מותאמים להגה ספציפי, בשתי מכוניות. בהמלצה של סער, צירפתי גם תמונות באותו פוסט. הכיסויים הוזמנו בעלי אקספרס והקדשתי זמן לחפש הוראות פירוק של ההגה כדי לא לשבור שום פלסטיק. אישית אני מעדיף ליהנות מההגה המקורי כל עוד אפשר ולא לשמור עליו, רק כשהופך לשחוק ודביק (או נרכש ככה) אז מרפד. אחרי שההגה הראשון שתפרתי יצא מוצלח מאד ונוח - הזמנתי גם לרכב שלי שההגה שלו במצב טוב, פשוט כי המרקם של הכיסוי נעים יותר מהעור המקורי החלק. הכיסוי הזול הוא דק מאד ולא מעבה את ההגה באופן מורגש, יתכן שעור אמיתי יהיה עבה יותר.
רואים בעיניים כמה שזה עבה. זה לא חצי מ"מ.
אם זה נוח ונעים לך, סבבה.
על האסתטיקה של זה אני לא מתווכח.
אני מניח שישבת מספיק מאחורי הגאים של פורד.. הם עבים by default בלי קשר לכיסוי, הנה ההגה רגע לפני שתפרתי עליו כיסוי:
146146
לגבי האסתטיקה, מסכים. זה לא היה המוצר הכי יפה בשוק.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.