צפייה בגרסה מלאה : הקרוסטרק שלא מייבאים לנו לארץ, וחבל
הקרוסטרק בארץ משווק עם גיר רציף CVT בעל שרשרת (במקום רצועת גומי ושלבי מתכת בחיצוני כמו מרבית היצרנים).
לתיבה רציפה מהסוג הנ"ל יש חסרונות (אין צורך לחזור עליהן).
מאידך בארה"ב משווק קרוסטרק היברדי פלאג אין הכולל גיר e-CVT
לכאורה מה צריך את הסיבוך של מערכת היברדית ותוספת משקל של הסוללה ?
העניין הוא, הגיר עם מערכת e-CVT הכל כך מוצלחת של טויוטה "שהושתל" למערכת AWD הסימטרית (גם מוצלחת) של סובארו.
יתרונות ה e-CVT על CVT , אין חלקים שנשחקים, וכל עוד יש שימון וקירור תקין, האמינות אמורה להיות גבוה מאד.
אגב, זאת אותה מערכת מוצלחת בפריוס ובהמשך ב RAV4 .
הסבר כיצד עובד ה e-CVT ניתן לצפות בסרטון
https://www.youtube.com/watch?v=O61WihMRdjM
כיצד המערכת משתלבת ביחידת AWD הסמטרית של סובארו ניתן לצפות בסרטון
https://www.youtube.com/watch?v=QRMajgb8KiM&t=3s
האמת, לא יודע עד כמה יש יתרון מבחינת צריכת דלק לעומת גיר פלנטרי 5 הילוכים
שגם יהיה יותר זול לעומת המערכת ההיברדית.
בכל מקרה, ה e-CVT עדיף על CVT שמשווק בישראל.
רענן
יחידת הכוח ומערכת ה AWD
146091
GodsFather
20-02-24, 09:53
רק זה מפריע לך שלא משווקים בארץ?
כל דגמי ווילדרנס למשל. שמגיעים משופרים מהיצרן בהתאמה לשטח (כן, עדיין רך).
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
"משופרים".... בעיקר תוספות פלסטיות-קוסמטיות, חישוקים מושחרים וכו'. אולי גם פגוש קדמי עם זוית גישה קצת פחות נוראית....
כל היתר די דומה או במקרה הטוב לא שונה מספיק. כולל העברת הכוח הבעייתית לגלגלים (להזכיר - לגיר הרציף של סובארו אין בעיות אמינות מיוחדות - החסרון העיקרי שלו הוא העברת מומנט מאוד בעייתית - הגלגלים מתקשים לטפס על "מדרגות" בגובה סנטימטרים ספורים, מה שמחייב לשמור על מומנטום ולנהוג לא בדיוק בעדינות כפי שהיינו רוצים ברכב רך/פריך כזה. אם מתעקשים ובחוץ חם מאוד, זה גורר בהמשך גם התחממות של הגיר עד כדי חוסר מוחלט של יכולת תנועה (עד שהגיר יתקרר. ללא נזק, לפחות לא נזק מיידי).
אחרי הרבה שנים של הדרכות ועבודה עם המכוניות הללו, אני מתקשה יותר ויותר להבין את ההגיון ההנדסי שבבחירה בגיר רציף ברכב עם כוונות שטח כמו דגמי סובארו.
אחרי הרבה שנים של הדרכות ועבודה עם המכוניות הללו, אני מתקשה יותר ויותר להבין את ההגיון ההנדסי שבבחירה בגיר רציף ברכב עם כוונות שטח כמו דגמי סובארו.
שים לב, פה בארץ משווקים את הגיר רציף שרשרת על החיסרונות שציינת.
בארה"ב משווק דגם עם תמסורת רציפה אבל הרבה יותר טובה, אמינה ועם שחיקה כמעט אפסית.
לממסרה הרציפה של סובארו המשווקת בישראל אין בעיות שחיקה או אמינות ידועות ברמה שמצדיקה דיון.
למעשה, בשימוש רגיל שרובו ככולו על כבישים, הגדרת "אפס תקלות" לא תחטא למציאות.
הבעיה היא באופן העברת כוח לגלגלים שבלשון המעטה הוא בעייתי ולא מתאים לעבודת שטח. לא יצא לי לנהוג בסובארו שמצוידת בגיר השונה שאתה מדבר עליו.
קייס קינום
20-02-24, 22:50
אני מבין את ההצלחה של ווילדרנס אצל הלקוחות האמריקאים שרגילים לקבל הכל בכפית ובזול, אבל פה בארץ - דגם ״רוסלאן״ מבוסס פורסטר דור 2-3 עם כמה שיפורים יתחרה בקלות ביכולות של הווילדרנס, פלוס גיר פלנטרי וחישוק 16״ ויעלה שליש מחיר בהגזמה למעלה.
GodsFather
20-02-24, 23:59
אתם מפספסים נקודה - מדובר בתצורה מוגבהת מהיצרן. לא קיטים של יצרני משנה, טובים ככל שיהיו, אלא הגבהה כולל כל החלקים שצריך מעבר לבולם והקפיץ, כולל כל המסביב. חלפים כשצריך, הכל. ועל זה כל מיני תוספות פחות הכרחיות.
אגב חישוקים - בחול גם מידה 16 מותרת מהיצרן. יש לי מסמכים על זה. זה לא מספיק למשרד הרישוי בארץ לצערי..
עם כל הכבוד לדגמי רוסלן, הבסיס שלו הוא רכב ישן ולזה יש מחירים נוספים שהשימוש והשנים מביאים.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
לממסרה הרציפה של סובארו המשווקת בישראל אין בעיות שחיקה או אמינות ידועות ברמה שמצדיקה דיון.
למעשה, בשימוש רגיל שרובו ככולו על כבישים, הגדרת "אפס תקלות" לא תחטא למציאות.
הבעיה היא באופן העברת כוח לגלגלים שבלשון המעטה הוא בעייתי ולא מתאים לעבודת שטח. לא יצא לי לנהוג בסובארו שמצוידת בגיר השונה שאתה מדבר עליו.
כמות התקלות הצדיקה ריקול גדול ב....כמה מדינות? יותר מידי.
והרבה מהם לא יורדים לשטח .
וגם אם כן, זאת בכלל לא בעיה כי לכך הרכב מיועד כך שמכל כיוון זה מוצר מחורבן.
מה שאמרת על העברת כוח בשטח הוא נכון, המערכת פשוט מסרבת לעשות את זה כשיש עומס כלשהו, וזה מוריד את יכולות השטח של הרכב משמעותית.
אגב חישוקים - בחול גם מידה 16 מותרת מהיצרן.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
כמה גומי יש על ה-16?..
כמות התקלות הצדיקה ריקול גדול ב....כמה מדינות? יותר מידי.
+ תביעה יצוגית בארה"ב ובעקבות כך הארכת אחריות ל 10 שנים.
נדמה לי שגם בארץ הוארכה האחריות.
כמות התקלות הצדיקה ריקול גדול ב....כמה מדינות? יותר מידי.
והרבה מהם לא יורדים לשטח .
וגם אם כן, זאת בכלל לא בעיה כי לכך הרכב מיועד כך שמכל כיוון זה מוצר מחורבן.
מה שאמרת על העברת כוח בשטח הוא נכון, המערכת פשוט מסרבת לעשות את זה כשיש עומס כלשהו, וזה מוריד את יכולות השטח של הרכב משמעותית.
בעקבות הריקול הזה האחריות על הגיר ונספחיו (מוח וכו') הוארכה ל-10 שנים/160,000 ק"מ (100,000 מייל) לרכבים עד מודל 2018 כולל. בתנאי שקיים תיעוד טיפולים במועד, בעל 4 צמיגים זהים ולא בוצעו בו כל מיני שינויים ושיפורים למיניהם....
סה"כ, מי שחי עם הרכב הזה בהתאם לייעודו המקורי כלומר כבישים מושלגים/חלקלקים וקצת שבילים פה ושם ולא הופך אותו לתחליף לרוביקון או לנדקרוזר, כנראה שלא ייתקל בבעיות מיוחדות או בעיות בכלל בגיר. זה מנסיון. סובארו XV שניה כאן ועד כה אנחנו מרוצים.
לא יודע מה קורה בעולם עם הריקולים ותקלות הגיר, אני לפחות לא ידעתי שבאמריקה הרכב מגיע עם גיר רציף מדגם אחר.
זה לא משנה את העובדה שגיר רציף באופן כללי זה חרא של דבר. הוא מתחמם במאמצים הכי קלים, לוקה מאוד בהעברת כוח לא יעילה לגלגלים בשטח ובאמת שלא תורם מאומה לחסכון בדלק, לרוב זה בדיוק ההיפך. נבצר מבינתי למה כל היצרנים היפניים (למעט מאזדה) עברו לגיר רציף. זה כל כך לא יעיל, כל כך מסרס את הרכב. אני פשוט לא מבין את המניעים לשטות הזו.
לא כל מה שעובד ב-SBS שהוא כלי ששוקל פחות מחצי מ-XV/פורסטר וגם עתיר תקלות/תחזוקה/תיקונים באופן טבעי (וגם הבעלים מקבלים את זה ומשלמים באהבה) יעבוד גם ברכב פנאי משפחתי שעושה שטח אבל לא יכול לבלות במוסכים בכל תחילת שבוע.
בסופו של דבר אנחנו אוהבים את הסובארו בזכות מכלול תכונות טובות כמו שימושיות, נוחות, התנהגות כביש מצויינת, אמינות גבוהה (יחסית), ויכולות שטח מסויימות עד לא רעות - אבל רכב שטח היא לא. ומבחינתי הגיר הרציף מככב ברשימת החסרונות היותר קריטיים שלה, לצד צמיגי החתך הנמוך הנוראים וזויות המרכב הבעייתיות.
ואם כבר אני בקטע השלילי, אז לדעתי חוץ מגיר רציף יש עוד משהו שפוסל רכב מלהיות "רכב שטח" - מתלי מקפרסון. אין לי בעיה עם מתלים נפרדים, נהפוכו - אבל ברכב שטח מוטב שהם יהיו מסוג עצמות עצה כפולות. כי במקפרסון מספיק מכה קלה שגלגל חטף מאיזה סלע במהירות בינונית והופ - הבולם מתעקם/נשבר, הגלגל עומד עקום והמתלה כולו יצא מהמשחק. לתשומת לב בעלי הסובארו אבל גם גרנד ויטארה למשל....
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.