צפייה בגרסה מלאה : משמעות של ריבוי ״ידיים״ ברכב צעיר יחסית
היי
נתקלתי ברכב במצב טוב משופר וקמ נמוך. הרכב רק בן שלוש שנים אבל כבר יד שלישית. המוכר אומר שיד ראשונה היתה רכב הדגמה, יד שניה חבר שלו שלא החזיק בו הרבה זמן ואז הוא. מוכר כי לא יורד איתו לשטח.
הרכב מרגיש שמור ונראה נקי מאד, עם תוספות, קמ נמוך מאד, ונוסע ממש טוב. במו״מ אני חושב שיכול להביא את המוכר למחיר מחירון (כולל שקלול הידיים).
חבר שלי טוען בתוקף שלא קונים רכב כזה כי אין לדעת מה עבר עליו וריבוי החלפות הידיים מעיד משהו עליו.
אני חושב שאם הוא עובר בדיקה אז לא צריך להתקע על זה וזו הזמנות להביא רכב טוב במחיר טוב.
מה אומרים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אנחנו אומריםשזה תלוי איזה רכב זה.
יש רכבים שלא מתאימים לכל אחד, וכשאנשים קונים בהתלהבות, הם מתאכזבים די מהר, או שמגלים את עלויות האחזקה.
כל מקרה לגופו.
לדוגמה:
אבא שלי קנה לפני כשנתיים פיג'ו 508 2020, הרכב היה בן שנה וחצי יד ראשונה מלובינסקי טרייד.
אבי ואני תמימי דעים שזה היה הרכב המוצלח ביותר מהקטגוריה הזו שהיה ברשותו (בהשוואה לסופרב, פאסאט, קוראניות למינהם וכו')
לאחר כ-שנה הוא קנה רכב חשמלי (שוכנע באיחור של שנה) ונאלץ למכור את ה-508.
משמע ה-508 הייתה בת שנתיים וחצי עם שתי ידיים מאחוריה שהיד השנייה מכרה בעקבות שדרוג לרכב חשמלי.
עבור המוכר - זה מרתיע קונים, בטח ברכב לא סחיר שכזה, ולכן נדרש להוריד מחיר באופן חד במכירה.
לקונים - זו הייתה הזדמנות נהדרת לרכוש רכב מצוין במחיר נמוך.
שולץ האיום
20-02-24, 10:32
אין לדעת.
והכל מגולם במחיר.
יד גבוהה מוכרים בדכ בפחות, גם אתה אם תרצה למכור בשנים הקרובות תצטרך להוריד.
דרך אגב, רכב הדגמה זאת הורדה וחשיבה בפני עצמה.
למה נהוג להוריד על יד גבוהה?
לדעתי בגלל שיש יותר סיכוי שאחד הבעלים היה אהבל, או שיש בעיה לרכב או בעיות.
ויכול להיות שלא.
בגלל שאתה מסתכן פה יותר מאשר יד 1 במקרה שלך ובוחן את הבעלים בזכוכית מגדלת (מה שאפשר), זה צריך להיות מגולם במחיר.
פשוט.
מתאים לך לקנות בזול יותר ולקחת סיכון?
זה כבר אינדיבידואלי ואין תשובת בית ספר.
כבר נאמר - כל מקרה לגופו וחשוב לנסות לזהות ולהבין את הבעלים - אמינות, יושר (אותו דבר בעצם) והסיפור סביב הרכב.
לדוגמה, הכי מקרוב - הרכב שלי.
WK2 2019
אני יד 3, קניתי במרץ 2020 מסמל"ת כשהאוטו שנה על הכביש.
מה הסיפור?
גברת, חברה של אחד ממנהלי/בעלי סמל"ת קנתה את הרכב.
לאחר מס' חודשים התחרטה מסיבה כלשהי שאינני יודע מהי.
כל אדם "מהרחוב" היה נאלץ למכור ולהפסיד.
אבל היא מקושרת ולכן החזירה את האוטו ליבואן (ונרשמה יד נוספת).
האוטו ישב בחניון תת קרקע בראשון מס' חודשים ואז מישהו "נזכר" בו והוציא אותו למכירה.
אז קניתי רכב מהיבואן, בן שנה עם 5000 ק"מ ואחריות כאילו הרכב יצא עכשיו מהסוכנות, אבל אני יד 3.
מאז הרכב עשה עוד 155000 ק"מ.
גילוי נאות - עומד כרגע כאן בלוח למכירה.
באיזה רכב מדובר?
ג׳יימני נגיד זה רכב שמחליף הרבה ידיים - צעירים קונים, מתלהבים ומשפרים תקופה ואז ממצים ועוברים לרכב הבא.
רכבים יקרים יותר לרוב מוכרים כשיש איזו תקלה יקרה לתיקון (ורוצים להוריש לבעלים הבאים כשמתחילים תסמינים ראשוניים)
Sent from my iPhone using Tapatalk
גם רכב הדגמה יש רכב שעמד באולם התצוגה ויש רכב עיתונות..... בכלל לא אותו דבר.
אסף.
רכב שעמד באולם התצוגה נמכר כחדש לכל דבר ועניין, כזו היתה הויטארה הראשונה שלי ...
אם הוא עומד שנה הוא עולה יד.
אסף.
רכב בתצוגה ללא רישוי עדיין. סתם עומד באולם והלקוחות ממזמזים אותו, עד שמתקרב לגיל שנה ואז מקבל לוחית רישוי ונמכר בהנחה מסויימת.
"רכב הדגמה" הוא כבר רכב עם רישום בעלות של היבואן (יד 00 כלומר יד ראשונה) ועם רישוי, והוא נוסע - אוהו כמה ואיך שהוא נוסע....
מי שנוהג בו הם בעיקר לקוחות ועובדי היבואן. לחלק לא קטן מהלקוחות אין מושג ולו קלוש בנהיגה בדגם הספציפי, אבל רובם גם עושים את הסיבוב הקצר על הרכב כאשר מתלווה אליהם איש מכירות או עובד-יבואן אחר שמשגיח שלא ירצחו את האוטו. אבל בעיקר ברכבי יוקרה, יש גם לקוחות שמקבלים את הרכב לסופ"ש ארוך.
בנוסף, רכב הדגמה מבלה גם אצל עיתונאים ולא מעט - וגם כאן, יש ויש. יש את הותיקים והמקצועיים שראוי לציין שמשתדלים מאוד לשמור על הרכב, ויש אחרים שלא מתביישים להוציא לו את המיץ בחוסר רגישות ולעתים גם בחוסר מכאיב של מקצועיות.
אוטו כזה חווה הרבה מאוד אירועים ונסיעות במצבים שקרובים למגבלות תוך זמן קצר והוא כבר סוג של זונה (...). אני מצטער על ההקבלה הבוטה, אבל לצערי היא הכי קרובה ומדוייקת לתיאור המציאות.
רכבי ההדגמה אמנם מטופלים בזמן ובחלפים מקוריים במוסך המרכזי, אבל בחלקם הק"מ הנצבר עד למכירתם אינו נמוך כלל וההתייחסות אליהם (והמחיר שמשלמים עבורם) צריכים להיות בהתאם להסטוריה העשירה שלהם. אם אתייחס לרכב-שטח אחד ספציפי שאני באופן אישי מכיר ממש-ממש טוב (...), למרות שאני משתדל מאוד לא להרביץ לו, עדיין אני לא היחיד שרוקד איתו טנגו צמוד...
את מה שבשנה וחצי הוא הספיק רק אצלי לנסוע בשטח ברוורס, חלק גדול מרכבי השטח של רבים כאן עדיין לא נסעו קדימה..... זו כמובן הגזמה מסויימת, אבל הוא כבר בהחלט לא מרגיש כמו רכב חדש מהניילון - כאשר נקודת האור היחידה בתמונה שלו היא שהוא מקבל שטיפות יסודיות בתדירות מאוד גבוהה. לעתים פעמיים ושלוש פעמים בשבוע..... וגם זה כנראה לא בדיוק מומלץ.
מתישהו גם הוא ייצא למכירה ואני לא הייתי ממליץ לאף אחד לרכוש אותו שלא בהנחה גדולה.
לעניין "ידיים" - ככל שהרכב צעיר יותר, כך החשיבות של מספר הבעלויות הקודמות רלוונטית יותר.
ככל שיצבור שנים וקילומטרים כך החשיבות של זה יורדת לטובת מצבו בפועל ברגע המכירה/קנייה.
אם הוא עומד שנה הוא עולה יד.
אסף.
הויטרה הראשונה של נדב הרבה לפני השינוי בתקנה (למרות שנדב נראה ילד ...:rolleyes:)
ראשית אומר שזה בודאות היה רכב הדגמה ביד ראשונה, על כל המשתמע ממה שדרור אמר.
שנית, כל אחד יכול להמציא סיפור על חבר שקנה אותו מהחברה ואחרי שנה התחרט וקנה את אותו דגם חדש מהסוכנות (מדליק לי נורה אדומה תוכ שאני כותב לכם את זה). אין לי דרך לאמת סיפור של המוכר, עם כל כמה שהוא נראה אמין.
שלישית, כמה מתחת למחירון הייתם קונים רכב כזה?
ורביעית, וזו בעצם השאלה החשובה, מה הסיכוי של איש מקצוע אמין לזהות סימני התעללות ברכב בבדיקה לפני קנייה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש גם רכבי הדגמה שנמכרים בתור 'רכב מנהל אזור' ...
ואז אחרי כמה חודשים אתה מגלה במקרה שהוא בעצם היה רכב עיתונות .. וזמברו אותך במחיר ..
אבל תכלס האוטו כבר בן 10 וטפו טפו טפו ...כוחו במותניו.
בלי שמות ...
Sent from my DN2103 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.