התחברות

צפייה בגרסה מלאה : כננת



doron69
27-04-06, 10:02
שלום
יש ברשותי כננת מסוג "סופר וונצ 9X
הבעיה שיש לי היא שבזמןהפעלת עומס(משיכה למשל של רכב בעליה עם מדרגה לא גדולה אשר רכב אחר עבר אותה בקלות) הכננת מעבדת כוח ונחנקת.
האם יש משהוא שמכיר התופעה ומה הגורם לה והאם זו בעית תמסורת(גלגלי שניים) או בעית פחמים של המנוע החשמלי.
בתודה מראש
דורון :) :)

חנן-ג'יפולוג
27-04-06, 10:04
בדוק מתח על קטבי המצבר ועל קטבי הכננת, בזמן שמופעל עליה עומס.

doron69
27-04-06, 21:07
תודה חנן
נבדוק מחר.

doron69
01-05-06, 14:40
לחנן שלום.
אכן לאחר בדיקה בעמס יש הבדל של כ -כ 2 וולט בין קטבי המצבר לבין קטב של הכננת מאחורי המימסר.
השאלה היא :1. אם יש ממסרים של סופר ווינצ X9 ?

2. או שכדי קודם להחלף את כבלי המתח מהממסר לכננת?
בתודה מראש
דורון

חנן-ג'יפולוג
01-05-06, 14:45
צמצם את טווח הבדיקה שלך עם מד המתח עד שתגיע לנקודה המדויקת שבה נופל המתח, ורק בה תטפל. לא בניחושים. אם זה קורוזיה בחיבור, אז תנקה. אם זה כבל חלוד, תחליף, ואם זה ממסר שלא מוליך טוב, אז תחליף אותו (אלא אם כן אתה מרגיש חסכן ובעל תושיה, ואז תפרק אותו ותנקה בו את המגעים עם שופין או פצירה) .

חנן-ג'יפולוג
01-05-06, 14:58
אולי לא הייתי ברור מספיק, תלוי ברקע שלך בחשמל.


ברור כרגע שבאחד מרכיבי ההולכה בין המצבר למנוע של הכננת יש נקודה עם התנגדות גבוהה שעליה נופלים 2 וולט, או שיש מספר נקודת כאלה. אם תשים מד מתח בין קוטב הפלוס של המצבר ובין קוטב הפלוס של מנוע הכננת, (כל הבדיקות נעשות במנוע מועמס) או שתשים מד מתח בין הקוטב השלילי של המצבר לקוטב השלילי של מנוע הכננת, אתה תגלה שבאחת הבדיקות מד המתח מראה מתח משמעותי. (משמעותי לצורך העניין זה מעל 0.1-0.3 וולט) . מכאן והלאה, אתה כל הזמן מקרב את הפרובים של מד המתח אחד לשני, לאורך רכיבי ההולכה, עד שאתה מגיע לנקודה המדויקת שבה מתרחשת נפילת המתח. דרך אגב, הנקודה הזו גם תהיה חמה, שכן ההספק שיפול עליה, הוא המתח שנופל עליה כפול הזרם בכננת, וזה הספק גבוה למדי-שווה לחום גבוה.

איציק - 4X6ZH
01-05-06, 15:46
תביא את הכננת למצב בו התקלה קיימת ואז כך כבל שמשמש להתנעת עזר ותעשה גשר כל פעם על נקודת חיבור \ מיתוג \ ממסר \ חיבור ( - ) . כך ניתן בקלות לזהות את מקור התקלה .
זהירות קוטביות הכבלים משתנה כל פעם שאתה מחליף כיוון עבודה של הכננת !.
****
דרך אחרת מאד יעילה זה בתנאי מוסך לבדוק בעזרת מד עומס למצברים ( נגד עומס + מד מתח ) .
מנתקים את מנוע הכננת ומחברים את מד העומס במקום הכננת כך ניתן להפעיל את הכננת בקלות בתנאי מוסך . ( וגם אין בעיה של חשש לקוטביות הפוכה ) .
****
איציק

רונן ג
07-05-06, 18:26
קרה לי עם אותה כננת. הפתרון אצלי - החלפת סולנואיד. המלצה שלי, גש לאספיר. יחליפו לך תוך שעה ואם זכרוני אינו מטעה אותי, מדובר בכ- 200 ש"ח כולל העבודה.
משחק עם חיבורי החשמל של הכננת יכול לגרום לנזק הרבה יותר גדול מהבעיה הקיימת כרגע.

בהצלחה, רונן

-->