צפייה בגרסה מלאה : התלבטות בין GV, פורסטר ואאוטבק
לאחר לבטים ומלחמות התשה הגענו לשלושת הדגמים המפורטים בכותרת.
בגדול- השנתונים הם סביב 2010 (גרנד ויטרה) 2011 (אאוטבק) 2012 (פורסטר).
יעוד הרכב- רכב שני בבית שאמור לשמש ביום יום את בת הזוג + ילדים. אוהבים ונהנים לטייל, אך כרגע ג'יפ גיבור לא עומד על הפרק (ב 2-3 שנים הקרובות) ומחפשים מחוייבות לטווח ארוך תוך הבנה שמדובר בפתרון ביניים בהיבט טיולי השטח.
התקציב- סביב 40 אש''ח.
בסה''כ מדובר על 5 נפשות בהרכב מלא, בד''כ יסעו ברכב 4 ומטה.
מה חשוב? אמינות, מרווח וחיסכון בהוצאות שוטפות עד כמה שניתן (חלפים, מחלות משביתות וכו').
בטיול- לא מחפש לאתגר יתר המידה, זה יחכה לרכב שטח אמיתי, אבל לא רוצה להגביל את עצמי לשבילים כבושים בלבד, כן אשמח לתא מטען סביר שיצליח להכיל ארגז מטבח, ג'ריקן מים ומקרר/ צידנית של 40 ל' (גילוי נאות- זה נכנס יופי באיוניק/ סלטוס מהעבודה...). ברור לי שאצטרך גגון.
ומכאן אני פונה לפורום המכובד-
1. איזה רכב יאפשר לי ראש יחסית שקט ביום יום, נסיעות ועבירות כמצוין לעיל בטיולים ויחסוך את הכאב בכיס של מפלצת מוצצת (הכותב ניצול פוראנר....)
2. הרכב עתיד להשאר בחיק המשפחה בשאיפה לשנים קדימה ומכאן שגם אשמח לנסיונכם עם מחלות גיל מתקדם וכיו''ב.
3. הנסועה השנתית סביב 15 אלף ק''מ, קיים רכב מהעבודה לנסיעות וטיולים ארוכי טווח שלא כוללים שטח
4. הכיוון כרגע נע בין אאוטבק (מוגבה מהיבואן) יד 2 2011 עם 150 אלף ק''מ לבין GV יד שניה 2010 סטוק לחלוטין עם 180 אלף ק''מ לאחר החלפת מנוע.
אשמח לתובנות
גיא
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
ב-gv אין תא מטען.
זוגתך לא תזרום על טנדר?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ב-gv אין תא מטען.
זוגתך לא תזרום על טנדר?
Sent from my CPH2465 using Tapatalkלצערי לא כרכב יומיומי
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
לפי מה שאני זוכר, GV הוא היחידי עם הילוך כח ולדעתי גם הכי גבוה.
היה לי כזה (2006) ומאוד נהניתי.
לא יודע אם הייתי הולך על רכב עם 180K, אבל ברשימה שלך, הייתי הולך על GV ( ובודק טוב את נושא המנוע).
בשנתונים/קילומטרז/שנים אלו, לטעמי יותר חשוב מצב הרכב הספציפי ופחות הדגם.
בשנתונים/קילומטרז/שנים אלו, לטעמי יותר חשוב מצב הרכב הספציפי ופחות הדגם.זה נכון כשמשווים רכבים דומים. אלה לא רכבים דומים.
אני חושב שעל הקו בין שטח לכביש, בשלושת הרכבים הללו האוטבק ו GV מציגים נקודןת איזון מאוד שונות, עם הפורסטר איפה שהוא ביניהם.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
למרות הילוך הכוח, ההבדל ביכולות שטח בין הפורסטר והגרנד ויטארה אינו גדול.
עם האוטבק אין לי נסיון
למרות הילוך הכוח, ההבדל ביכולות שטח בין הפורסטר והגרנד ויטארה אינו גדול.
עם האוטבק אין לי נסיוןהאוטבאק יהיה כמו הפורסטר לצורך העניין .. היתה לנו אחת מוגבהת כעשור.
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
כדי שאעדיף GV שעבר החלפת מנוע הוא צריך להיות באמת אקזמפלר מצויין והייתי בודק אותו אצל מומחה.
היה לי אחד כזה ולא היה לי מזל עם המנוע.
מבחינת עבירות, GV כזה מוגבה קלות נסע איתנו בפרצים עליון ומלבד בעיות עם צמיגי הכביש הישנים הוא לא התקשה (בידיים מקצועיות של חבר פורום).
בגלל ההיבט התחזוקתי, לכל שימוש קל מזה הייתי מעדיף פורסטר.
תודה לכולם על התובנות
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
לדעתי ה GV עם ההילוך כח, אחרי הגבהה וצמיגים יהיה הכי עביר מכולם.
אז נכון שגם הסובארו עביר בלי הילוך כח, אבל מטרת השימוש בהילוך הכח היא לא רק לזחילה בשטח קשה אלא גם לשמור על הגיר במעלות, עליות ומזג אוויר חם כמו שלנו.
אני אישית לא הייתי לוקח רכב שהוחלף לו מנוע ובהנחה שזה רכב יחסית נפוץ, מחפש אקזמפלר טוב יותר.
My two cents...
אני מסכים כי GV עדיפה עקרונית לצרכים שתוארו.
פשוט,מאוד קשה למצוא כזו תקינה וללא היסטוריית מנוע מרתיעה..
GodsFather
23-02-24, 16:57
Gv לשטח
אין תא מטען, יש גגון. צריכת דלק מפריעה לך?
סובארו לכל השאר. כשפורסטר יש בשוק כמו זבל ולכן יש לא מעט מתחרים. כנל הידע והחלפים.
האאוטבק מרווחת מכולם ומפנקת בתא הנוסעים יותר מכולם. וממה שכתבת גם גגון לא בטוח שתצטרך, אני מכניס את מה שרשמת בקלות לרכב. אבל אתה נשאר בגבולות השבילים וקצת.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
בשלב הזה החלטנו להשאר עם 2 פרייבטים ולהקדיש מחשבה על רכב שטח יעודי. נתלבט ונראה מה יעלה בחכה
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
רכב שטח ייעודי זה סופה! ועדיף עם רשיון אספנות כבר.
רכב שטח ייעודי זה סופה! ועדיף עם רשיון אספנות כבר.זה יעודי בשבילי. אבל אשתי הטילה ווטו, אז אני עדיין שוקל מה עדיף....
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
GodsFather
24-02-24, 18:27
Happy wife = happy life
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
תקנה סופה ותספר לה שזה פאג'רו, מה היא מבינה...
בדרך חזרה מהטיול היום, בפקקים מהצפון חזרה, עמדתי מאחורי מישהי עם במוו סדרה-3 שהתנוסס עליה הסמל "M".
בשלב מסויים בפקק אמרתי לה בכריזה: "גברת, הבמוו שלך הוא לא באמת M, תגידי לבעלך שאת יודעת שהוא קנה סימלון בעלי אקספרס והדביק".
חברים הכל בצחוק, בלי הערות על שוביניסטיות בבקשה...
אם הGV החליף כבר מנוע ונסע עליו 10K, לא הייתי פוסל מראש - המנוע החדש תקין, עובד, עבר קילומטרז' מכובד.
למרות הילוך הכוח, ההבדל ביכולות שטח בין הפורסטר והגרנד ויטארה אינו גדול.
עם האוטבק אין לי נסיון
ההבדל עצום ורב.
הסובארו עדיפות בכל פרמטר של כביש ופרקטיות יומיומית.
אבל הגרנד ויטארה לוקחת בקלות עם יד אחת קשורה כרכב לשטח.
זה לא רק הילוך הכוח.
זה גם TC עדיף משמעותית
וגם זויות מרכב וחוסן כללי.
עם סובארו, גם מוגבה וממוגן, אתה מוותר מראש על הרבה מסלולים שגרנד ויטארה מוגבהת על צמיגי AT מנשנשת בקלות. כמובן שזה לא רכב קשוח על אמת, מתלי מקפרסון וכו' וצריך להיזהר.... אבל היכולות קיימות ואתה לא מרגיש שאתה אונס את האוטו.
ההבדל עצום ורב.
הסובארו עדיפות בכל פרמטר של כביש ופרקטיות יומיומית.
אבל הגרנד ויטארה לוקחת בקלות עם יד אחת קשורה כרכב לשטח.
זה לא רק הילוך הכוח.
זה גם TC עדיף משמעותית
וגם זויות מרכב וחוסן כללי.
עם סובארו, גם מוגבה וממוגן, אתה מוותר מראש על הרבה מסלולים שגרנד ויטארה מוגבהת על צמיגי AT מנשנשת בקלות. כמובן שזה לא רכב קשוח על אמת, מתלי מקפרסון וכו' וצריך להיזהר.... אבל היכולות קיימות ואתה לא מרגיש שאתה אונס את האוטו.
++1
כמו שכבר נכתב ואני אנסח את זה קצת אחרת:
ה GV נותן לך להחליט באיזה רמה אתה רוצה את הטיולים שלך ולאיזה שטח לרדת.
הפורסטר קובע בשבילך את רף הטיולים והשטח אליו אתה יכול לרדת.
לדעתי זה הבדל גדול. בפורסטר אתה כל הזמן חושב אם מתאים לך הטיול המוצע, שואל את המוביל, "מתאים לפורסטר?" והמוביל מעדיף לא לקחת סיכון. ב GV בעיקרון אתה פשוט מצטרף לרוב המוחלט של הטיולים.
זה בתאוריה ונכון בעיקר בטיפוסים.
בפועל הגרנד ויטארה מאוד נמוך (גם המוגבה כחוק) ומאלץ לנסוע בדחילו ורחימו במקומות בהם פורסטר מוגבהת (כחוק) עוברת חלק ומאפשרת גיהוץ שבילים ונחלים בקלות רבה יותר.
כותב מנסיון בטיולים משותפים עם פורסטר מוגבהה וגרנד ויטארה ארוכה מוגבהת (אספיר), שתיהן כחוק.
כפי שכבר הסברתי לך בפרטי, אני מסכים גם עם מה שנאמר קודם - הג.ו. טובה יותר לשטח. אבל... בתור מי שמחזיק כזו שנתיים אני רוצה לציין כמה נקודות.
- הרכב לא יכול להכיל בטיולים שהם מעבר ליום אחד - 2 מבוגרים ו2 ילדים (ומעלה), לא יהיה מקום לאחסון, וגם עם כל מיני פתרונות כמו גגון וכדומה - הרכב יאבד מגובהו שגם ככה אינו רב.
- בגזרת התקציב הזו, אפשר לקנות ג.ו. 'שבורות' יחסית, מאחר והתקציב צריך לקחת בחשבון גם מחיר רכישה וגם מחיר יישור קו. אני קניתי את שלי 'יחסית' שמורה ב46 אלף שקל (מודל 2008) וזה היה כשהשוק היה ממש בפיק שלו. היום דגם דומה היה נמכר בסביבות ה40 אלף שקל, ועדיין צריך להוציא עוד כמה אלפים להגבהה ומיגון (לפחות במקרה שלי.
- הג.ו. מצויינת לכביש וגם לשטח. אבל, וזה אבל חשוב, לפחות עבורי, בן אדם די רחב, המושב לא נוח (וכמוני עוד הרבה בקבוצה של הדגם). צריכת הדלק מזעזעת יחסית לביצועים. אבל כל רכב שטח יאכל 1 ל7-9 בתנאים יומיומיים, לכן... אני עובר לנקודה האחרונה
- בהנתן התקציב והצרכים, כפי שהמלצתי בפרטי, אני חושב שיותר נכון להתמקד ברכב שטח גדול וקשוח טיפה יותר כמו הטראקן או הרקסטון, הם משאירים עודף יפה מ40, נותנים צריכת דלק דומה, אבל עם יותר מקום, מומנט וגם נוחות לטעמי.
תודה שוב לכולם.
בהחלט לוקח את הנק' האחרונה לתשומת הלב והכיוון יתרכז ברכב שטח גדול וחסון.
אבל, ממש נחמד לראות את הדעות לכאן ולכאן.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
זה בתאוריה ונכון בעיקר בטיפוסים.
בפועל הגרנד ויטארה מאוד נמוך (גם המוגבה כחוק) ומאלץ לנסוע בדחילו ורחימו במקומות בהם פורסטר מוגבהת (כחוק) עוברת חלק ומאפשרת גיהוץ שבילים ונחלים בקלות רבה יותר.
כותב מנסיון בטיולים משותפים עם פורסטר מוגבהה וגרנד ויטארה ארוכה מוגבהת (אספיר), שתיהן כחוק.
בפועל, לגרנד ויטארה מוגבהת חוקי אני מאפשר לבוא לנקרות, למעלה כנף, לנחל סמך, למעלה קצרה. לא תמיד זה קל, אבל בסוף הם עוברים וממשיכים את הטיול וגם חוזרים הביתה בנסיעה בכוחות עצמם.
סובארו?.................... בחיים לא. כי זה ייגמר בבכי. עם צמיגים קרועים, פגושים ומפתנים מרוטשים, תושבות תלושות, קורות רוחב קדמיות עקומות ומכסה מנוע שלא נסגר, ועוד שלל נזקים קשים ויקרים.
גם אם הבעלים חותם לי אצל עורכדין ונוטריון שהוא אחראי להכל ולא אכפת לו שהאוטו חוזר על גרר בחלקים. זה לא מתאים לי.
אני מאפשר להם להצטרף לטיול "קשוח" רק אם למכשולים יש מעקפים. נגיד כמו בעשוש או בקצרה.
או אם מדובר ב"RUSLAN EDITION"....
בוא.
לא צריך להעמיק עד זוית הגישה, הילוך הכוח וזמני התגובה של ה-TC ושאר היתרונות של הסוזוקי.
אפילו רק על סעיף הגיר, הגרנד-ויטארה כבר מנצחת כרכב לשטח - פלנטרי 4 הילוכים פשוט וטיפש ועמיד, מול רציף מתוחכם מחורבן שמתחמם ולא מעביר כוח לגלגלים במאמץ.
אין מה להשוות. באמת.
אלה שני עולמות שונים.
הסובארו היא ראש לשועלים.
הגרנד ויטארה זנב לאריות.
דרור.
מעלה קצרה זה איפה שיש איזה מבנה עתיק למעלה ?
סובארו שאינו מרוסלן. לא מסוגל לטפס שם ? --בכוחות עצמו-- ?
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
דרור.
מעלה קצרה זה איפה שיש איזה מבנה עתיק למעלה ?
סובארו שאינו מרוסלן. לא מסוגל לטפס שם ? --בכוחות עצמו-- ?
Sent from my CPH2493 using Tapatalkאי אפשר לערוך .. זה קצרה ?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240225/2e0b8d01098122330feb9984e1f12be3.jpg
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
יכול לעלות במעקף.
אם יצליח להתגבר על העליה מהנחל למעקף (פשוטה, ולא ארוכה, אך תלולה). מהסוג שדיפנדר דיזל עולה גם בראשון hi עם קצת סלד.
בעליה הרגילה, זה מאטד תלוי במצבה. בפעם האחרונה שהייתי- לא עולה בלי נזק, או מזל, או ביצים.
(הכוונה כמובן כשנוסעים ממזרח למערב).
יצא לי לטייל כמה פעמים עם חבר בעל GV מוגבה, ממוגן ועם צמיגי AT נורמליים,.
טיולים מעבר למה שהיית מגדיר טיולי משפחות, לא אקסטרים אבל בהחלט לא שבילי קק"ל.
הר הנגב, גבה, ערוד, דימונה, ערבה, צין, ועוד ועוד.
הרכב נוסע יפה מאד.
יותר כיוון במכשולים, קצת בנייה, אבל לגמרי רכב שטח שיאפשר לך לגדול משבילים קלים לטיולים לעומק השטח, בלי להיות נחות ביחס לרכבי שטח אחרים.
משפחה של 5.
נוסעים לטיולים עם גגון וסוג של צ'ימיגג.
לא רואה פורסטר/אאוטבק שאינו דגם רוסלן נוסע במקומות האלו בקצב סביר ובלי נזקים.
בול מה שברלי ודורון כתבו.
אני מוכן שיצא איתי GV מוגבה וממוגן כמעט לכל מסלול, פורסטר ברוב המוחלט של המקרים לא.
ואני מדבר מנסיון (לא עשיר כמו של דרור) אבל עשרות, בעצם מאות טיולים ש GV היתה חלק מהשיירה ובמעט מקרים שבהם פורסטר הצטרף, היה החוליה החלשה ובמקרה הטוב רק עיכב את כולם ולא ניזוק.
רק נושא הצמיגים והפנצ'רים בפורסטר היא בעיה בפני עצמה שמגבילה את רמת הטיולים. אף אחד לא שם MT על פורסטר וה AT ששמים הם לא מהדגמים החזקים. ב- GV דווקא כן. ויש הרבה עם MT.
אי אפשר לערוך .. זה קצרה ?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240225/2e0b8d01098122330feb9984e1f12be3.jpg
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
כן, זה חאן קצרה המשוחזר
סובארו עולה יפה מאוד מהמעקף, שמצבו כרגע (נכון ללפני חודש) די סביר.
לא בזחילה כמובן, כי יש מעט דרדרת והגיר מתישהו יתמרד והאוטו יעצור.
לבוא עם מומנטום ולהפעיל XMODE, ואז אין בעיה.
גם בסובארו ישנות יותר ללא XMODE אין בעיה.
כל עניין ה-XMODE הזה, קצת פלצבו.... אבל אם יש, תפעילו. אם לא מועיל, גם לא מזיק.
מקצרה הסובארו תרד די בקלות (עם קצת זהירות בשני קטעים) לכיוון הר משא ומשם לנקרות.
ואז אפשר לפנות ימינה ולנסוע לאורך הנקרות עד כביש 90, או שמאלה ולהמשיך בנחל ועד הצומת של מיצד נקרות בלי שום בעיה. משם היציאה לרכב 4X4 רך היא דרך נחל חדב ומישר (כרגע שטח אימונים שאסור בכניסה) לכביש 40.
זכור לי שמישהו כתב שלרדת זה קל, גם כדורגל מפונצ'ר ירד את זיק
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
GodsFather
26-02-24, 19:19
לכדורגל אין טמבונים
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
ואני דווקא זוכר את לביא מושך gv שנקלע בטעות לירידה של הזיק...
כן, זה חאן קצרה המשוחזר
סובארו עולה יפה מאוד מהמעקף, שמצבו כרגע (נכון ללפני חודש) די סביר.
לא בזחילה כמובן, כי יש מעט דרדרת והגיר מתישהו יתמרד והאוטו יעצור.
לבוא עם מומנטום ולהפעיל XMODE, ואז אין בעיה.
גם בסובארו ישנות יותר ללא XMODE אין בעיה.
כל עניין ה-XMODE הזה, קצת פלצבו.... אבל אם יש, תפעילו. אם לא מועיל, גם לא מזיק.
מקצרה הסובארו תרד די בקלות (עם קצת זהירות בשני קטעים) לכיוון הר משא ומשם לנקרות.
ואז אפשר לפנות ימינה ולנסוע לאורך הנקרות עד כביש 90, או שמאלה ולהמשיך בנחל ועד הצומת של מיצד נקרות בלי שום בעיה. משם היציאה לרכב 4X4 רך היא דרך נחל חדב ומישר (כרגע שטח אימונים שאסור בכניסה) לכביש 40.אל חשש .. נסעתי לשם עם הדאסטר הקשישה שלי .. לא עם סובארו.
סתם רציתי להבין בשביל להשוות כמה קשה היה לי ..
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.