צפייה בגרסה מלאה : דודג' ראם במדרגת נקרות
אני מכיר טוב את המכשול הזה.
עברנו משני הכיוונים, אבל עם כלים בגודל המקובל.
בשבת הקרובה אנחנו עולים שם ורוצה להגיע מישהו עם ראם מוגבה על 35'.
המדרגה עצמה כנראה לא תאתגר אותו.
הבעיה שלי היא עם המעבר הצר בתוך הנחל עצמו, בין שני סלעים גדולים שממש לפני המדרגה הראשונה.
אני זוכר שזה ממש צר ועם ג'אמוס כזה יהיו נזקי פח.
מישהו עשה את זה בפולסייז לאחרונה ויכול להאיר את עיניי?
אולי נדב ש. שהחזיק רכב כזה
חנן-ג'יפולוג
25-02-24, 13:37
מנסיון מלפני כשנה עם F350 על צמיגי 35", הוא עולה די בקלות, אבל בוודאי לא נכנס בין שני הסלעים ממזרח למדרגה. הוא עלה על המדף ממזרח למדרגה במקום לנסות להיכנס בין הסלעים.
מנסיון מלפני כשנה עם F350 על צמיגי 35", הוא עולה די בקלות, אבל בוודאי לא נכנס בין שני הסלעים ממזרח למדרגה. הוא עלה על המדף ממזרח למדרגה במקום לנסות להיכנס בין הסלעים.
לזה התכוונתי.
אני זוכר את המעבר בין שני הסלעים כצר מאוד, כזה ברמה של להעביר שם לנדקרוזר בזהירות מרובה, אז טנדר פולסייז בוודאי לא יכול לעבור.
לפני שלושה שבועות ירדנו שם עם מועדון סוזוקי.
אין ספק, למידות הזעירות של ג'ימנים יש הרבה יתרונות.
עלה שם מהמדף הזה "באגי" של בדואים שהוא בעצם טנדר מגנום ישן שהופשט ממרכב הפח שלו. מין שילדה מתגלגלת עם כלוב צינורות, על צמיגי 33. הוא לא הרגיש בכלל את המכשול. מצד שני, נהג בדואי..... רכב שלאף אחד כנראה לא אכפת לשבור וכנראה עם נעילה אחורית, אבל לא ביררתי איתם מה הם עוד עשו לו.
יחד איתו היו עוד שלושה פאג'רו Q בנזין קצרים ישנים ללא רישוי, ועל צמיגים די קרחים. כולם עלו מהמדרגה הרגילה ללא דרמה מיוחדת.
boaz avrahami
25-02-24, 15:26
זה לי שפ״צ מסוכן המדף הזה?
לא זוכר אותו לפרטים אבל אני ולביא הסתכלנו עליו לפני כשנה והחלטנו שהוא לא נחמד.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אתה צודק. זה שפ"צ לא נחמד בכלל.
אני מתלבט.
כנראה שאשיב לבחור בשלילה.
ממש לא בא לי על דרמות ועיכובים.
וגרוע מזה - על חילוצים ועיגונים במקום לא נוח שכזה, וחו"ח התהפכות.
דניאל אדיב
25-02-24, 15:33
הבאגי מגנום ללא נעילות הבחור שנוהג עליו אומר שבייצים זה מספיק לא צריך נעילות.
השפצ די בקטנה וגם המדרגה לא באמת בעיה אם הצד השמאלי עולה על הסלע ולא על הבניה שיש שם, עברנו שם אתמול(רנגלרים)
חנן-ג'יפולוג
25-02-24, 15:38
אם אתה מתחיל את העלייה 40 מטר לפני המדרגה ועולה על המדף, אז זה שיפוע צד לא כל כך נעים. הוא לא הופך את הרכב, מנסיוני, אבל הוא לא כיף וטנדר גדול יתכן שיפיל גלגלים ימניים למטה.
אבל לא לזה התכוונתי. התכוונתי להתחיל את העלייה בעלייה על המדף כ8 מטר לפני המדרגה.
שמעון פ. מצא לך את הפתרון, שלח את הראם לעבור במעקף.
אם אתה מתחיל את העלייה 40 מטר לפני המדרגה ועולה על המדף, אז זה שיפוע צד לא כל כך נעים. הוא לא הופך את הרכב, מנסיוני, אבל הוא לא כיף וטנדר גדול יתכן שיפיל גלגלים ימניים למטה.
אבל לא לזה התכוונתי. התכוונתי להתחיל את העלייה בעלייה על המדף כ8 מטר לפני המדרגה.
אני מתכוון למדף שאתה התכוונת. 8-10 מטרים שמאלה מהמדרגה
שמעון פ. מצא לך את הפתרון, שלח את הראם לעבור במעקף.
לא אני מצאתי, רק אימתתי
ורק למרזבה, לא לנקרות.
אני חושב שכרגע ה'למטה' די מלא סחף. זה אומר שגם המעבר הצר הזה (שהשאיר לי סימן על הארגז) כבר לא צר וגם המדרגה לפני כבר לא גבוהה.
לפני כמה שנים ראם על 33 בירידה אמנם - לא התרגש מהמעבר.
אני אומר - תגיע, תעריך סיכונים במקום ומקסימום שולחים אותו בדרך הארוכה מסביב.
אסף.
אסף, קראת הכל?
הייתי שם לפני 3 שבועות. וגם לפני חודש.
הבעיה שלי איתו אינה במדרגה (שעם הגבהה וצמיגי 35 הוא אמור לנשנש בקלות) אלא במעבר בין הסלעים שנראה לי צר מדי לפולסייז. מאוד צר. לא מדדתי אז ואולי חבל שכך. זה היה יכול להיות מידע רב-ערך. אמדוד בשבת.
זה לא רכב של צה"ל. אין מצב שאני אדחוף להרפתקאות שישאירו נזקי פח ברכב של מטייל שלי.
למרות שהבחור מתעקש להתחייב לי שהוא אחראי בלעדי לכל נזק שיהיה.
מצד שני, אני חושש שבטיפוס מהמדף הוא יישפך לשפ"צ שיהפוך את האוטו. זה כבר סרט הרבה יותר רע מקצת מעיכות בפח.....
מצד שלישי, יש מצב שגם במדרגה יהיה לו קשה פשוט כי הוא ארוך מדי ולא יוכל להשלים את הפניה ימינה בלי לבוא באלכסון וברוורסים שיכניסו אותו לשפ"צ, יפילו אותו על הסלע הגדול מימין שימעך לו את הארגז.
בקיצור, צר או רחב, אין אפשרות אחרת. הוא חייב לעלות מהמדף שחנן תיאר. עם סכנת התהפכות.
לאן לשלוח אותו "מסביב"?
לכביש 40 דרך נחל חדב ונחל מישר זה שטח-אש פרופר. שם באמת אסור לנסוע.
אני יכול לשלוח אותו רק חזרה לערבה. את כל נחל נקרות עד כביש 90. לא קצר.
או דרך הר משא וקצרה. אם אין לו מפה או תוכנת ניווט ואם הוא לא שולט בה, זה כבר מתחיל להיות להם מורכב.
כשאתה המדריך, זה לא מתאים לעשות את זה למטייל שלך, בטח לא כשהוא נוסע לבד...
מצד שני אין מצב להשאיר את כולם להמתין בזמן שאני מלווה אותו לכביש 90 וחוזר אליהם....
מוטב שלא יבוא מלכתחילה מאשר שיכניס את כולם ללופ פסיכי.
הכי קל לי לסרב לו. שלא יגיע לטיול. מה אני צריך את זה.
גם ככה אני מעקם פרצוף שכלים כאלה נדחפים לי לטיול.
אבל הוא כבר התייעץ עם חברים שלו שאמרו לו שזה שטויות והוא עובר בקלות, אז הוא מתעקש לבוא ואני מתלבט.
תודה לכולם. אני אישן על זה עוד לילה ואחתוך את זה מחר לכאן או לכאן.
קראתי הכל. אני מתייחס למדף בצד ולמרווח בין שני הסלעים. שאם זה מלא סחף כמו שהיה בסוכות זה יותר טוב מבדרך כלל.
ולראם לבן של חבר של אחד החברים כאן שעבר בלי להתרגש - לפני כמה שנים גם כשהכל היה מלא סחף.
אסף.
מצד שני, אני חושש שבטיפוס מהמדף הוא יישפך לשפ"צ שיהפוך את האוטו. זה כבר סרט הרבה יותר רע מקצת מעיכות בפח.....
מצד שלישי, יש מצב שגם במדרגה יהיה לו קשה פשוט כי הוא ארוך מדי ולא יוכל להשלים את הפניה ימינה בלי לבוא באלכסון וברוורסים שיכניסו אותו לשפ"צ, יפילו אותו על הסלע הגדול מימין שימעך לו את הארגז.
עם היילקס באורך סטנדרטי מצאתי עצמי עושה רוורס-קדימה כדי לתמרן מעבר לבולדר הגדול בעלייה, כדי להפחית סיכון פחחות.
אז מפלץ גדול?..
דרור,
אתה ילד גדול.
יותר מנוסה בזה מכולנו, בהיבטים של השלכות נזק לרכב של מטייל בשכר.
זה לא טיול חברים.
זה לקוח, לא חבר ש״נותן לך את המילה״.
זה משליך גם על המעסיק.
תעשה חשבון מה האפשרויות אם הגעת עד לשם והערכת שלא נכון שהוא יעלה.
מה האפשרויות?
איך הלקוח יקבל את זה בשטח?
אם הייתי בדילמה כזו, אליך הייתי בא להתייעץ.
לא אני מצאתי, רק אימתתי
ורק למרזבה, לא לנקרות.
צודק ,
טעות שלי :-(
כבר ראיתי BK נתקע בין שני הסלעים האלה, עקב כיוון לקוי.
מצד שני השפץ לא כזה נורא.
מצד שלישי, איך פול סייז מצליח להסתובב בראש המדרגה? צפוף שם לאללה.
עשה טובה דרור, אם נפלת על השכל וזה הולך לקרות, שתף אותנו בסרטון!
Sent from my HD1903 using Tapatalk
היילקס אספנות
25-02-24, 22:01
דרור,תמונה עם יחס לגמל עדכנית מלפני חודש -/+
לדעתי בהכוונה יעבור את הבולדרים ללא פגע
לעניין המדרגה, הרפתקאה
בהצלחהhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240225/41f0987e0a9415f2ccf2e3c5d2aba555.jpg
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
דווקא ראיתי השבוע סרטון של פולסייז בנקרות. עושה הרבה קדימה אחרוה, אבל מסתובב.
השפעץ פחות מפריע לו.
עם היילקס באורך סטנדרטי מצאתי עצמי עושה רוורס-קדימה כדי לתמרן מעבר לבולדר הגדול בעלייה, כדי להפחית סיכון פחחות.
אז מפלץ גדול?..
דרור,
אתה ילד גדול.
יותר מנוסה בזה מכולנו, בהיבטים של השלכות נזק לרכב של מטייל בשכר.
זה לא טיול חברים.
זה לקוח, לא חבר ש״נותן לך את המילה״.
זה משליך גם על המעסיק.
תעשה חשבון מה האפשרויות אם הגעת עד לשם והערכת שלא נכון שהוא יעלה.
מה האפשרויות?
איך הלקוח יקבל את זה בשטח?
אם הייתי בדילמה כזו, אליך הייתי בא להתייעץ.
אהבתי את התגובה הזו. ברצינות. תודה דורון.
וזהו, שאני עם מעט הנסיון שלי, גם אין לי אופי. לא מתבייש להתייעץ ולקבל את העצות....
מכל מלמדי השכלתי, וכל אחד יכול לתרום עצה טובה. או טובה יותר.
כי המכשולים האלה נולדים בכל יום מחדש.
מה שהיה לפני חודש, לפני שבועיים, זה אחלה. לא בטוח שמחר זה אותו דבר.
מהתמונה הזו נראה כאילו הראם הענק על 35 + הגבהה, שם גלגל על הסלע ופשוט עובר מעליו....
בפועל, ברור לי ששם בזמן אמת, הכל יכול להיראות אחרת.
ולזה תוסיף חרדות ביצוע ולחץ זמן.
זו הסיבה לשאלות.
זכורה לי היטב החתימה של מאיר רוטברג מלפני שנים - "מוטב לפחד מאשר להיבהל". משפט חכם.
אני מוסיף שמוטב לי לפחד עכשיו, מלהיבהל בזמן שהוא כבר מתנדנד שם על סף התהפכות ואין אף רכב בקבוצה שיוכל לעגן אותו או למשוך אותו....
בשנה האחרונה הופתעתי לטובה מכמה פולסייזים עם נהגים טובים שהפגינו ביצועים יפים מאוד, אבל יש גבול לכל תעלול. המימדים האלה בעייתיים מאוד במכשול צפוף כזה.
מחר הוא מקבל תשובה שלילית בזנ"ט.
שיבוא לטיולים אחרים שמאפשרים לרכב שלו להתבטא טוב יותר.
בפסח 2013 עשינו את נקרות, היה איתנו בחבורה דודג' ראם חדש מקורי, קצת הכוונה ועבר בשלום.
את הדודג' ראם הקודם שלי שנעל 35" מוגבה וממוגן קנה חבר ג'יפולוג לפני שנתיים +/- שגם עשה איתו את נקרות והמדרגה.
לציין שלא ביקרתי שם כמה שנים... כי לא יצא ממש... כן פאשלה, אבל השנה אולי ביציאת מצרים נתקן אותה.
גיסי כבר שנים עם סילברדו משודרג בגובה, צמיגים, פגושים, עושה איתי כל מסלול ומעלה.
דרור, הדיון שלנו מהקבוצה בוואטסאפ בסוף הגיע גם לכאן, תפנים שפולסייז מטיילים, כמעט בכל מקום, כל מקרה לגופו וכמובן שיש הבדל בין היצרנים והדגמים למה שיש ברכב(רמת איבזור,גודל גלגל, גובה, חצאיות פלסטיק, מיקום מכלולים רגישים שיכולים להיפגע ללא מיגון מתאים) , וזה תלוי הרבה במי יושב אחרי ההגה, ומה יש על הרכב ברמת השידרוגים, וכמובן כמובן גם המכוון הקרקעי.
נדב. אכן עלינו את נקרות עם הראם שהיה שלך. אפילו פגשתי אותך באותו טיול וביקשתי שאחזיר לך את הראם...
במדרגה הוא הרגיש קצת כמו פיל גדול וכבד מידי למטלה. אחפש תמונות.
הסיבוב ימינה לאחר המדרגה עם הרכב הארוך חייב אותי להשתמש במכוון, אבל הרכב טיפס ללא דרמות.
אני מזכיר שגלגלים 35" מקלים מאוד על כל מכשול שטח.
אינני יודע איך יעבור כלי עם צמיגי סטוק, אבל אני מניח שעם מכוון טוב ונהג שיודע להתמסר למכוון, זה לגמרי אפשרי.
ערן CJ
בפסח 2013 עשינו
.
המדרגה הזו משתנה משנה לשנה, ובחורף, גם משבוע לשבוע אם היה שטפון.
בשנה שתמרנתי צפוף עם בהיילקס, אין סיכוי שבהמה הייתה עוברת שם.
שנה אחרי, שטפון מילא את המקום ונהייתה אוטוסטרדה.
תפנים שפולסייז מטיילים, כמעט בכל מקום,
הפנמתי.
כבר מזמן.
אם לא הייתי מקבל את המצב הזה, לא הייתי שואל כאן.
זו כבר בכל זאת קטגוריה שאי אפשר להתעלם ממנה.
אסף הלוי עבר שם בזלזול עם האקונוליין שלו. גירגר את המעבר ואת המדרגה על הטורים...
סהכ רכב סטנדרטי [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
אם אתה מתחיל את העלייה 40 מטר לפני המדרגה ועולה על המדף, אז זה שיפוע צד לא כל כך נעים. הוא לא הופך את הרכב, מנסיוני, אבל הוא לא כיף וטנדר גדול יתכן שיפיל גלגלים ימניים למטה.
אבל לא לזה התכוונתי. התכוונתי להתחיל את העלייה בעלייה על המדף כ8 מטר לפני המדרגה.
טוב.
אז ביום שאחרי, אפשר להעלות תובנות
בסוף עלה, בדיוק מהנתיב הזה שחנן הזכיר.
המדרגות בנקרות רעות לאחרונה.
הראשונה עוד מילא. כל רכב עם זוית גישה טובה מספיק עולה והבעיה היחידה היא בתמרון ימינה. קצת קדימה-אחורה וימינה-שמאלה ועוברים.
אבל המדרגה השניה כבר נבזית.... גם אחרי בניה. בקבוצה שהובלתי רק הסופה גרגרה את כל מקבץ המדרגות על הסרק ללא עצירות ובלי גלגלים מתנופפים באויר.
פאג'רו BK כפול נעילות עלה גם יפה עם כיוון, התגרד קצת בגחון אבל לא נורא.
ג'ימני נעול אחורה, רנגלר וויליס סטוק מהחנות (ארוך, לא מוגבה), נזקקו למשיכונת מהכננת במדרגה השניה.
והדודג'.... אנחנו כאן בגללו ולכבודו.
דווקא המעבר הצפוף בין הסלעים עבר בשלום יחסי. "רק" גירד את הג'אנטים..... ויש בצד גם מעקפון למעבר הצר הזה.
להעלות אותו במדרגה הראשונה היה קשה ביותר. הוא מטפס בלי בעיה, אבל לפנות ימינה כבר קשה. גלגל אחורי ימין נשפך לחריץ העמוק שבין המדרגה לבין הסלע הגדול שמונח שם ומבצע שינויי פחחות ברכבים של נהגים פזיזים מדי..... עם כל הגובה וקפיצי קינג ובולמי פוקס והפוזה, אין שם הרבה מהלך מתלים. לא מלפנים ולא מאחור - הוא מיד מרים גלגלים לאויר ומתנדנד באופן מפחיד, פעמיים הוא נשפך לי לשם ורק סנטימטרים ספורים הפרידו בינו לבין הסבה לקבריולט והחלטתי שחבל על הזמן.
הנתיב "עוקף מדרגה" שחנן הזכיר, מתחיל כ-40 מטרים לפני המדרגה. טיפוס קליל בשפ"צון לא נוראי בכלל, ואז התייצבות על מדף הסלע. הנתיב צר, צר יותר מפולסייז וצר יותר גם מרוב הג'יפים המקובלים וצריך להניח גלגלים שמאליים על מדרגת סלע נוספת שמכניסה לשפ"צ ימני לא נורא חריף, אבל מאוד-מאוד לא נעים.
המדף לא בדיוק ישר-פלס. הנהג ממילא לא רואה כלום - לא רק בפולסייז אלא גם בג'ימני. יש תמרונים לאורכו ומוכרחים לבצע את זה עם מכוון מיומן, אחרת גלגלים ימניים יפלו מהמדף והופ - אתם על הגג.
אבל זה נתיב אלטרנטיבי שעוקף באלגנטיות את המדרגה הראשונה וחוסך לפולסייזים או לרכבים נמוכים יחסית את המלחמה בפנייה הצפופה ימינה שנדרשת שם. במדרגה השנייה, הגובה של הראם הזה, אורך בסיס הגלגלים וצמיגי ה-35 עשו את שלהם והוא עלה יפה מאוד בכוחות עצמו בלי להתאמץ בכלל.
אם היה לי בקבוצה רקסטון למשל, הייתי מעלה גם אותו משם, כי אין סיכוי בעולם שרקסטון מהדור האחרון, גם מוגבה, יעלה מהמדרגה הראשונה בלי נזקים.
יש סרטונים, אבל הם כבדים ואני לא מצליח להעלות אותם. תסתפקו בתמונה הזו
146189
הנה הסרטון. באדיבות פייסבוק
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02JCqhAaHx 9aCm3tK2k5nUZM7Cd8QeETKHtsHkTViXqZi7LCXe Y8dqfaL3Bnqh3frQl&id=100091525950837&comment_id=1553557355217551
מרשים, כל הכבוד לכל המעורבים.
ehudzeelim
03-03-24, 12:57
הנה הסרטון. באדיבות פייסבוק
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02JCqhAaHx 9aCm3tK2k5nUZM7Cd8QeETKHtsHkTViXqZi7LCXe Y8dqfaL3Bnqh3frQl&id=100091525950837&comment_id=1553557355217551
דקה 1:55 נכנס לזווית מטורפת...
לקחתי לתשומת לבי את הרמז של נדב - נאהב את זה או לא, אבל לא יעזור לאף אחד, יש המון פולסייזים וחלקם גם רוצים לטייל.
אלה לא רכבי שטח קלאסיים אלא משאיות 4X4 קטנות - במימדים, במשקלים, בפיזיקה.
כל עוד אנחנו מוציאים בוץ כבד מהרפרטואר, כי לחלץ כלי כזה ששקע בבוץ זה כבר באמת כלבת רצינית..... ברוב המכשולים והטיפוסים אין להם בעיה, נהפוכו. עוברים בקלות מופגנת, בטח כלי כזה שמוגבה ועל צמיגי 35'.
אבל במקומות אחרים הם מצריכים התייחסות שונה ופתרונות אחרים ממה שאנחנו רגילים בג'יפים כי זה ממש לא אותו דבר.
זה מאתגר, אבל אנחנו אוהבים אתגרים. אחרת לא היינו בתחביב הזה.
- - - Updated - - -
דקה 1:55 נכנס לזווית מטורפת...
כן, הא? עולה קירות אנכיים.
איזה צלם מוכשר היה לי שם.....
טוב.
אז ביום שאחרי, אפשר להעלות תובנות
והדודג'.... אנחנו כאן בגללו ולכבודו.
דווקא המעבר הצפוף בין הסלעים עבר בשלום יחסי. "רק" גירד את הג'אנטים..... ויש בצד גם מעקפון למעבר הצר הזה.
להעלות אותו במדרגה הראשונה היה קשה ביותר. הוא מטפס בלי בעיה, אבל לפנות ימינה כבר קשה. גלגל אחורי ימין נשפך לחריץ העמוק שבין המדרגה לבין הסלע הגדול שמונח שם ומבצע שינויי פחחות ברכבים של נהגים פזיזים מדי..... עם כל הגובה וקפיצי קינג ובולמי פוקס והפוזה, אין שם הרבה מהלך מתלים. לא מלפנים ולא מאחור - הוא מיד מרים גלגלים לאויר ומתנדנד באופן מפחיד, פעמיים הוא נשפך לי לשם ורק סנטימטרים ספורים הפרידו בינו לבין הסבה לקבריולט והחלטתי שחבל על הזמן.
146189
אהה
לא ציינת זה הדגם החדש 2500 עם הקפיצים ספיראליים מאחור...
באמת 0 מהלך מתלה חחחחח, יש כזה לחבר, עדיין לא חקרתי את המתלים שלו לעומק. מאמין שגם שם יש שידרוגים, קינג+ פוקס לא אומר כלום, צריך שינויים כדי להגדיל מהלך.
דווקא ה 3500 מוגבה עם הקפיצי עלים מאחור ועם בולמים קצת יותר ארוכים יש יותר מהלכי מתלה.
אני עוד טיפ חשוב למשאיות האלה בפרט אבל לכל רכבי הדיזל האוטומטיים עתירי המומנט בכלל.
ברכב בנזין או בדיזל צנוע - אין מומנט בסרק וצריך טורים כדי שהרכב יטפס. אפשר ככה לשלוט באופן די מדוייק בהתקדמות רצופה בעזרת עבודה על דוושת הגז.
כשיש המון מומנט כבר מסרק, כל נגיעה בגז מקפיצה את הרכב קדימה וצריך לעזוב מייד. כאן רואים בעיקר נהג מצויין שמצליח לשלוט בתכונה הזו עם עבודת מצערת מאוד מאוד מדוייקת.
יש כל מיני גאדג'טים ששולטים על אופייני תגובת מצערת וזה כי באמת יש בכך צורך בזחילה בשטח.
הטיפ שלי - למדתי את זה מזמן כשהדיילי שלי לשטח היה פורד 250 - בקטעי זחילה לשים רגל שמאל על דוושת הבלם, להרים מעט טורים ומכאן לשלוט בהתקדמות רצופה בלי זינוקים ועצירות בעזרת דוושת הבלם.
ובאמת עבודה מרשימה גם של הנהג וגם (אפילו יותר) של המכוון.
אסף.
שאלה לאסף,
האם טיפוס ב High או איזה מצב שלג(אם קיים) יעזור לבלום את המכה המתפרצת?
(הייתי מוסיף פה ציניות על דיסקו 1, אחסוך מכם)
הערה לדרור, שאפו שבסוף בחרת לקחת את האתגר, שאפו שאתה מצליח להיפתח למרות שאתה משדר שאתה אנטי לרכבים האלה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
הנה הסרטון. באדיבות פייסבוק
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02JCqhAaHx 9aCm3tK2k5nUZM7Cd8QeETKHtsHkTViXqZi7LCXe Y8dqfaL3Bnqh3frQl&id=100091525950837&comment_id=1553557355217551
דרור,
רק למה כיוון בצעקות ולא ידיים?
לסיכום דרור, האם לגיטימי בימינו לטייל עם ראם במדבר? ברמת מעברים בינוניים+?
שאלה לאסף,
האם טיפוס ב High או איזה מצב שלג(אם קיים) יעזור לבלום את המכה המתפרצת?
(הייתי מוסיף פה ציניות על דיסקו 1, אחסוך מכם)
הערה לדרור, שאפו שבסוף בחרת לקחת את האתגר, שאפו שאתה מצליח להיפתח למרות שאתה משדר שאתה אנטי לרכבים האלה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
מה שקורה בהילוך גבוה יותר (בסלעים), הוא שאתה נותן המון גז כדי להתגבר על מדרגה, וברגע שהגלגל מטפס האוטו טס קדימה.
השיטה עם הבלם הרבה יותר נשלטת. במיוחד ברכב כמו הדיסקו, שבו הבלמים לא נקודתיים.
הילוך גבוה יותר, יעיל בדרדרת, אבל גם שם, החלקת ממיר המומנט בגיר היא מספיק "אלסטית" כדי לייצר את האפקט שאתה מדבר עליו, גם בלי לעשות פרובוקציות עם ההילוכים.
לגבי הראם ספציפית, מלפנים מה שמגביל אותו זה זרועות רדיוס שמחוברות עם זוג בוקסות אימתניות לסרן. הסידור הזה לא מאפשר עבודת מתלה אמיתית בהצלבות. בלי קשר למהלך שמאפשרים הקפיצים/בולמים.
בחו"ל יש הרבה קיטים של מוטות רדיוס עם מיסבי קצה או קונפיגורציה אחרת שמאפשרת לסרן לזוז קצת. לא רק מעלה-מטה.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
הערה לדרור, שאפו שבסוף בחרת לקחת את האתגר, שאפו שאתה מצליח להיפתח למרות שאתה משדר שאתה אנטי לרכבים האלה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
נגעת בנקודה חשובה.
כל הצלחה שכזו, ואני מודה שאני לא מצטנע מדי בנוגע להצלחה הזו, רק מחדדת אצלי את ה"אנטי" לרכבים כאלה.
זה לא רכב לשעשועים אלא רכב לעבודה. הוא מתוכנן להעמיס ולגרור משקלים, ואלה הדברים שאותם הוא עושה הכי טוב.
אבל יש לו המון מגבלות שנובעות מהמימדים, המשקל, הגיר שמתחמם במאמצים ומבנה כללי שלא מתאים לסוג ה"עבודה" הזה.
התוצאה, בשיירה מודרכת שזה לא בדיוק טיול חברים מהסוג ששולט כאן, היא במשפט אחד - רכב שמעכב את הקבוצה.
נכון שזה מכניס אקשן ודרמה ועניין שהופכים להיילייט של הטיול. כולם יושבים בטריבונה ומרותקים לסצינת המתח בהנאה רבה - ואם המוביל/מדריך יודע מה הוא עושה וגם מצליח, אירוע כזה מוציא אותו סוג של חצי-אלוהים ומקבע סופית את מעמדו ככזה..... ברוב המקרים, אלה שהיו בטיול כזה יעדיפו מעכשיו לנסוע רק עם המדריך המסוים הזה שמבחינתם הוא גדול מהחיים. להזכיר - טיול מודרך הוא ההצגה של המדריך.
אבל גם כשלון הוא כשלון של המדריך. והסיטואציה כאן להזכיר, היא צל"ש או טר"ש - יכולה להסתיים בהיפך הגמור ולגרום נזק בלתי הפיך למוניטין שלו ואני מתעסק כאן במוניטין שנבנה בהרבה שנים של עבודה קשה וזיעה, תאמין לי. שטות אחת קטנה, החלטה שגויה, טעות אחת גורלית, תהרוס את זה ותזרוק את המדריך הזה הרבה שנים אחורה בכל מה שקשור למוניטין שלו.
להזכיר - אני מתפרנס מזה ומוכרח להישאר "הכי טוב" בתודעה של אנשים שמבקשים מהם המלצה על מוביל/חברה שיוציא אותם לטייל.
זה למה כשנרשם לטיול מישהו עם רכב כזה, אנחנו מבקשים ליצור קשר עם המדריך כדי לדון בהצטרפות רכב כזה לטיול המסוים הזה.
אני מברר מה הידע והנסיון של הנהג, מה יש באוטו. ברוב המקרים לטיול עם אלמנטים של עבירות מהסוג הספציפי הזה, אני ממש לא ממליץ להגיע עם פולסייז ולרוב מסרב להם. עדיף לי שיתאכזבו כי סירבתי, מאשר להתמודד עם התהפכות או לבלות שם שעות/ימים בחילוץ.
מנסיוני המר והמטונף, בטיול שיש בו קטעי בוץ מאתגרים, נגיד רמת הגולן בחורף - אחרי כמה וכמה חילוצים מוצלחים של פולסייזים בהם הוצאתי לסופה את נשמתה, ועשיתי כמה תעלולים שנוגדים כל כלל כתוב, התשובה החד-משמעית תהיה ממש ממש לא!!!!!!!
במכשולים אחרים, נגיד כל מיני מעלות שיכולים מצידי להיות תלולים וקשים כמו עשוש ורמון ודומיהם - לא רק שאין בעיה, בהרבה מקרים פולסייז כזה שמוגבה ועל צמיגי 35, מציג יתרונות מובהקים כמו בסיס גלגלים ארוך ומרכז כובד נמוך יחסית, גלגלים גדולים, מרווח גחון וכמובן משקל שמדביק אותו לקרקע ואינסוף כוח שהופכים אותו למחלץ הרשמי של הקבוצה. זה רכב שיכול לגרור ולמשוך את כל הקבוצה גם יחד....
במסלול הנקרות שכולנו מכירים, גם "גינת הסלעים" שקצת לפני המדרגות, מצריכה כיוון עדין ומדויק של רכב כזה. תחשוב שהוא לא היה עובר במדרגות והיה צריך לשלוח אותו בנקרות בחזרה לכיוון כביש 90. אין מצב שהוא יעשה את זה ללא מישהו שיכוון אותו.... בקיצור - שחר הזה נהג מצוין ללא ספק, ועל זה בניתי כשהחלטתי להיענות לאתגר - אבל הרכב מציג אתגרים לא פשוטים.
בסופו של דבר, עם פולסייז כזה אין טיול ספונטני והגדרות העבירות הרגילות של "קל-בינוני-קשה" שמתייחסות לרכבים רגילים, החל מג'ימני וכלה ב-SUV גדול כמו פטרול או טויוטה 80 או אפילו בלייזר/יוקון, פשוט לא תופסות.
אתם מתעסקים כאן במשאיות, במשקל כבד באמת, וצריך לתכנן מראש מסלול שיתאים לו, כאשר למכשול בעייתי יש מעקף או אפשרות ב', ואז אין בעיה. יש גם חריגים אחרים כמו רקסטון החדשים למשל (2018 ומעלה), שאמנם לא פולסייז אבל כרכב-שטח הוא מתוכנן ומבוצע רע, בעל פוטנציאל קטן לעבירות וגדול לנזקים - ומוכרחים לטפל בו באותן שיטות.
במקרה הזה, הייתי על סף לקפל את כל הקבוצה אחורה ולחזור את כל הנקרות. המעבר במדף הסלע הזה היה תכנית ב' ואחרי שהיה נראה לי שבנהיגה מאוד מדוייקת יהיה אפשר להעביר אותו, זה מה שעשיתי. האם אעשה זאת שוב? כל מקרה לגופו.
לסיכום דרור, האם לגיטימי בימינו לטייל עם ראם במדבר? ברמת מעברים בינוניים+?
לגיטימי בכל רכב.
מצידי גם פרייבט או ג'יפון.
רק להתאים את המסלול ליכולות הרכב והנהג/ת ושיהיו קצת מרווחי בטחון, תכניות ב' ו-ג' והעיקר - בלי אגו. לא להתבייש לוותר ולהתקפל אחורה אם לא מצליחים.
נגעת בנקודה חשובה.
כל הצלחה שכזו, ואני מודה שאני לא מצטנע מדי בנוגע להצלחה הזו, רק מחדדת אצלי את ה"אנטי" לרכבים כאלה.
זה לא רכב לשעשועים אלא רכב לעבודה. הוא מתוכנן להעמיס ולגרור משקלים, ואלה הדברים שאותם הוא עושה הכי טוב.
אבל יש לו המון מגבלות שנובעות מהמימדים, המשקל, הגיר שמתחמם במאמצים ומבנה כללי שלא מתאים לסוג ה"עבודה" הזה.
התוצאה, בשיירה מודרכת שזה לא בדיוק טיול חברים מהסוג ששולט כאן, היא במשפט אחד - רכב שמעכב את הקבוצה.
נכון שזה מכניס אקשן ודרמה ועניין שהופכים להיילייט של הטיול. כולם יושבים בטריבונה ומרותקים לסצינת המתח בהנאה רבה - ואם המוביל/מדריך יודע מה הוא עושה וגם מצליח, אירוע כזה מוציא אותו סוג של חצי-אלוהים ומקבע סופית את מעמדו ככזה..... ברוב המקרים, אלה שהיו בטיול כזה יעדיפו מעכשיו לנסוע רק עם המדריך המסוים הזה שמבחינתם הוא גדול מהחיים. להזכיר - טיול מודרך הוא ההצגה של המדריך.
אבל גם כשלון הוא כשלון של המדריך. והסיטואציה כאן להזכיר, היא צל"ש או טר"ש - יכולה להסתיים בהיפך הגמור ולגרום נזק בלתי הפיך למוניטין שלו ואני מתעסק כאן במוניטין שנבנה בהרבה שנים של עבודה קשה וזיעה, תאמין לי. שטות אחת קטנה, החלטה שגויה, טעות אחת גורלית, תהרוס את זה ותזרוק את המדריך הזה הרבה שנים אחורה בכל מה שקשור למוניטין שלו.
להזכיר - אני מתפרנס מזה ומוכרח להישאר "הכי טוב" בתודעה של אנשים שמבקשים מהם המלצה על מוביל/חברה שיוציא אותם לטייל.
תודה דרור, טקסט מרתק וחשוב כתבת פה.
דרור,
אני חושב שהחלק הבעייתי בצירוף "ג'אמוס" כזה ,
הוא יכול למשוך כל אחד. אבל הפוך, זה כבר סרט!
(בפרט אם אתה מוביל "גמדים" או מיטב תוצרת סובארו)
לי זכור טרופר ארוך דיזל שהתיישב על הביצה האחורית על סלע במעלה עוזייר,
המון גמדים + פאג'רו V6-3000 שרפנו הרבה שעות למשוך קצת קדימה ולחלץ.
רענן
נכון.
אם פולסייז נתקע, ברוכים הבאים לסרט.
בקיצור - המון מגבלות.
אז שוב - זה לא טיול רגיל. אלה אנשים שלא מכירים והם נקבצו רק לצורך טיול שהם שילמו עליו. הם צריכים לקבל תמורה וחוויה, לא סיוט ולא מסע הישרדות/מילוט. למרות שתקיעה קטנה פה ושם ללא נזק + חילוץ פשוט) זה היילייט חיובי מאוד עבורם.
רכב כזה במקומות בעייתיים מציב לי אתגר גדול. אני מאוד אוהב את זה, אני לא מסתיר, אבל זה לא תמיד המקום והזמן לזה.
geva dover
04-03-24, 14:37
אתה יודע מה זה אומר דרור?
הגיע הזמן שתנסה להעביר פיל כזה במצלעות
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
ארנון עבר עם הפיל במצלעות...
אסף.
חנן-ג'יפולוג
04-03-24, 18:17
אריק זמר היה שם קודם, עם הסיירה ירקנים. נשנש את העלייה במצלעות כמו כלום. דיפ'ים פתוחים.
נכון.
אם פולסייז נתקע, ברוכים הבאים לסרט.
בקיצור - המון מגבלות.
.
אז אתה כבר יודע מה הפתרון גם לזה?
2 כאלה מאובזרים בשיירה שלך :-)
לסיירה-ירקנים מהאייטיז היה "מהלך-שילדה" מהסוג שלא פוליטיקלי-קורקט היום. וגם צמיגים 37 של האמר....
ופיזית, מבחינת מרכב, הוא היה חד-קבינה ובכלל רכב קטן, קצר וצר בהרבה מפולסייז דאבל-קבינה מודרני. תמדדו ותבדקו.
ושוב - אתם מפספסים את הנקודה שלי - כל הדוגמאות שלכם הן של בעל רכב שמגיע לשם מרצונו, בקבוצה של חברים, לא במסגרת של טיול בתשלום.
במקרה של אריק - הדבר האחרון שעניין אותו בטנדר-הירקנים היה עוד מכה או קמט בפח, בנוסף לאלפיים הקמטים החלודים שכבר היו שם......
- - - Updated - - -
אתה יודע מה זה אומר דרור?
הגיע הזמן שתנסה להעביר פיל כזה במצלעות
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
שיבוא המתנדב האמיץ שלא אכפת לו מנזקים ואני אנסה.
לדעתי דרור צודק לגמרי. מדובר בטיול של קבוצה בתשלום, לא חברים.
הטיולים שאני הכי אוהב זה דוקא, לצאת לחפש צרות. ואז להצליח לצאת מהן ... אבל זה ממש לא המטרה של טיול קבוצה מודרך.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.