PDA

צפייה בגרסה מלאה : להרחיב אופקים. היילקס טיולים משפחתי



amitos23
03-03-24, 15:36
אחרי 8 שנים על סובארו פורסטר נהדר שלקח אותנו כמשפחה בכיף לתוך עולם הטיולים בחיק הטבע, הגיע הזמן לקפוץ למים העמוקים ולהצטייד ברכב שטח אמיתי.

תמיד כשטיילנו עם הסובארו, הג׳וק להשתדרג לא הרפה, ההתלבטויות ליוו אותנו כל טיול מחדש, ודי החלטנו שלא החליט...
עד שהאווירה החורפית המורכבת של שלהי 2023 של ״אם לא עכשיו אז מתי״, לצד הזדמנות כלכלית, יצרו את הפוש שהיה חסר כדי לעשות את הצעד.

למה היילקס?
רכב פנאי בוחרים בסוף מהלב, ואם להיות אמיתי אז את הבחירה עשיתי כי הוא (השנתון המתקדם) רכב פשוט חתיך בעיניי.
אוסיף את יכולת השטח, האמינות, הסחירות, פוטנציאל השדרוגים, הקבינה המודרנית בדגם הזה, ופוסט אחד (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118225-%D7%93%D7%99%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%93%D7%99%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%93%D7%99%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%90%D7%A8-%D7%A2%D7%9D-%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%98%D7% A8-%D7%90%D7%95-%D7%A9%D7%94%D7%92%D7%99%D7%A2-%D7%94%D7%96%D7%9E%D7%9F-%D7%9C%D7%94%D7%A7%D7%A9%D7%99%D7%97?p=9 19949&viewfull=1#post919949) שסיכם באופן קולע את כל מה שרציתי לשמוע...

החיפושים ארכו כחודשיים ברוטו, במהלכם סרקתי יותר מפעם ביום את לוחות המודעות השונים, תרתי את הארץ ופגשתי מגוון רב של רכבים ובעלי רכבים.
חקלאים, אינסטלטורים, אנשי תעשייה, קבלנים, עובדי עפר, סוחרים, טיילנים, ועוד סוחרים.
כרכב שלישי בבית לצד תקופה חלשה בשוק המכירות (יחסית... בכל זאת היילקס) הצטיידתי בעיקר בהרבה סבלנות.
דאגתי גם לקחת את האישה והילדים לכמה סיבובים על מועמדים פוטנציאליים כדי שלא יהיו דילמות לגבי הרעש והחספוס, מרחב המחייה בקבינה, זוויות הראיה (והעלויות :p).

זו גם הזדמנות להגיד תודה רבה על העצות ועל המענה שקיבלתי כאן בפוסטים ובפרטי, על עושר המידע בפורום ועל מדריך הרכישה (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3974-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%AA-%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94-%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7%A1-2006-2021), ובמיוחד תודה ענקית לדניאל מאירי על כל הטיפים וההקשבה והרצון לעזור וסליחה שחפרתי לך הרבה בשעות מוזרות.

בדקתי בידיים לפחות 10 רכבים שעברו את הסינון הטלפוני, עד שהגעתי לאקזמפלר שענה בדיוק על הקריטריונים שהגדרתי לעצמי:
מוכר אמין; היסטוריית טיפולים מלאה ונקיה; יד נמוכה ככל האפשר; ק״מ נמוך ככל האפשר; קבינה נעימה ולא כזו שמרגישה כמו תחנת רכבת במקסיקו סיטי.

היילקס Revo שנתון 2015, פתוח, לבן, אוטומט.

צבר בסך הכל קצת מעל 100 אק״מ עם הבעלים הקודמים שהיה גם הראשון, עצמאי שהגיע למגבלת החזרי המס על הפחת ועבר להיילקס חדש...
הרכב סטוק לחלוטין ועבר אליי באותה תצורה שבה יצא משערי המפעל בתאילנד - צמיגי כביש, מדרגות הצד הפלסטיקיות, שום נגיעה במתלים המקוריים. רק עם האמבטיה בארגז ו-וו הגרירה המתבקשים.
על פניו הרכב לא עבד קשה, חווה בעיקר את משעולי גוש דן, וסביר שהנסיעה הארוכה ביותר בחייו היתה זו שבה לקחתי אותו מהמרכז אל ביתו החדש בדרום.

24 שעות לאחר הרכישה, כמו שהוא, מועמס במשפחה בהרכב מלא ועם ברזנט מאולתר על הארגז (הכנת ציוד לאבק זה סוגיה שנצטרך לתת לה קשב בהמשך), ירד לטיול של שלושה ימים במכתש רמון וסביבתו.

אין שני לרושם ראשוני....
הרכב משייט בכיף וללא מאמץ על הכביש אל/מ השטח.
קיבלנו קבינה מצוחצחת, הרבה יותר מהצפוי לרכב שתיכף חוגג 9.
המזגן ממזג, מערכת הסאונד משובחת, מלא מקום בשורה האחורית, החטיפים נשפכים כיין, כולם מרוצים.

ואז, שטח.
מפורסטר להיילקס.
דברים שטריוויאליים לכל מי שרגיל לרכב שטח, דברים ששכחתי כבר מרכבים שנהגתי עליהם בצבא. וואו, איזה הבדל בשטח.

במשפט אחד, הכל קורה הרבה יותר בקלות.
יחסי ההעברה, צמיגים גדולים, סרן חי. ממש מרגישים איך הרכב מניח בעדינות את כפותיו על המכשולים השונים (צמיגי כביש!!) ומטפס באיטיות ובאלגנטיות נשלטת כמו חתול מגודל.
הזוויות (כן, למרות הארגז ו-וו גרירה) ומרווח הגחון- כל מיני רעשי שפשופים של המיגון והפגושים ועננות אבק שהיינו רגילים בהם פשוט כבר לא קורים.
אני מסיים יום נסיעה רגוע, ושם לב שאני כבר לא דרוך מכל קפל קרקע, שהכתפיים כבר לא נקפצות לפני כל עלייה מוצלבת.
עולה בי החשש שהרכב הזה ינוון אותי בטווח הארוך, האינסטינקטים של בחירת ציר ושמירה על מומנטום פתאום נראים משניים...
אנחנו מטיילים כבר כמה שנים עם הפורסטר בקבוצה פחות או יותר קבועה של חברים נהדרים וסבלניים; פתאום אנחנו כבר לא האלמנט המגביל בחבורה.


אמממה, המתלים פשוט נוראיים. האוטו מטלטל בשטח כמו מכונת כביסה.
החשד הסביר נופל על המשתמש, כאחד שרגיל לתחושת חמאה גלית של קפיצי סליל מוקשחים ובולמי אפטרמארקט על מתלים נפרדים שמגהצים שבילים במהירות תלת ספרתית, ופתאום מבין שיש לו טנדר עם ארגז די ריק על קפיצי עלים ובולמים מקוריים וזולים של היצרן.


אז מה קדימה?
דבר ראשון להמשיך ולטייל כמה שיותר, ללמוד את הרכב, לקחת את המשפחה למקומות שלא היינו בהם.
לגלות אופקים חדשים.
לאט לאט לשפצר ולהתאים את הרכב לצרכים שלנו, הרבה רעיונות ומחשבות, כיד הדמיון והזמן הלא פנוי...

בטווח זמן הקצר:
צמיגי שטח מלא.
מערכת בולמים טובה יותר כדי לחסוך בטיפולי כירופרקטיקה (ועל הדרך הגבהה).

אח״כ:
לשפצר את הארגז, אחרי שנלמד קצת יותר איפה נוח לסדר את הדברים.
להוסיף קשת/גגון.
פתרון לעלות ולרדת בקלות מהארגז (למישהו יש קבצי תיב"מ לשרפרף? :rolleyes:)
לטפל בפגוש האחורי- לשפר (עוד) את זווית הנטישה, להוסיף מתקן תלייה על ציר לגלגל ספייר (סופר סקסי בעיניי..).
להחליף את מדרגות הצד המצחיקות בכאלו מפלדה.
מיגון תחתון- אחרי טיול אחד (אם כי לא מאתגר במיוחד) לא מרגיש דחוף, נראה לאן ייקחו אותנו השבילים.

יותר רחוק:
מערכת ניפוח אוויר מובנית (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4014-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7% 95%D7%A8-%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A2-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91),
מיכל מים ממתכת מתחת לארגז (אחרי שהגלגל ספייר יעבור לפגוש...),
מוט מייצב מתנתק,
נעילה קדמית (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3967-%D7%A0%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7% 99%D7%AA-LOKKA-%D7%9C%D7%A1%D7%A8%D7%9F-%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%99-%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94-8-%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%A5-IFS),
מקרר...
מחשבות רבות מדגדגות... נראה מה עוד... מה שחשוב שהכל ב10 אצבעות, איזה כיף.

יש למה לצפות!

בתמונות - ההיילקס: ״הי, מה זה? מדרכה? לא, זה נחל נקרות"

1461901461911461921461931461941461951461 96

סולי
03-03-24, 16:00
עמית תתחדש! בחירה משובחת..,
גם לדעתי ונסיוני זה רכב הטיולים האולטימטיבי לישראל.

ואקסמפלר יפהפה...שאפו על הטרחנות בחיפושים.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
03-03-24, 18:20
תתחדש!
תחילתה של הרפתקה.

GodsFather
03-03-24, 20:42
יופי יופי

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

גלעד .ג.
03-03-24, 20:53
כתבת יפה, תהנו לכם ותמשיך לשתף!


Sent from my iPhone using Tapatalk

הכוכב הכחול
03-03-24, 20:55
פתרון לעלות ולרדת בקלות מהארגז (למישהו יש קבצי תיב"מ לשרפרף? :rolleyes:)


https://www.amazon.com/gp/product/B003VDX5D2/ref=ox_sc_saved_title_3?smid=ATVPDKIKX0D ER&th=1
מחיפוש זריז,
מניח שיש זולים יותר


תתחדש

סולי
03-03-24, 21:40
https://www.payngo.co.il/295856.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA3JCvBhA8EiwA4kujZvUePXD5Q5 UTG9Y3GsNg196Z22B-CqzpNTMNrEfAIs1NpbywuWSmNhoCcLIQAvD_BwE

זה עובד לנו מושלם, וזה הכי יקר שמצאתי...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

איל מ
03-03-24, 21:56
תתחדש.
יכול לשתף על מועמדים נוספים מבין ההילקסים שראית שהגיעו לקו הסיום, ועל מה פסלת אותם? אם לא מתאים כאן, לא אכפת לי גם בפרטי.

Dozer
04-03-24, 06:47
תתחדשו! נשמע שיהיה מעניין
פספסתי אם כתבת, כרב שני בבית? שלישי? (שואל כי בשרשור שצירפת בזמנו דיברתם על רכב שלישי)

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

amitos23
05-03-24, 00:25
https://www.amazon.com/gp/product/B003VDX5D2/ref=ox_sc_saved_title_3?smid=ATVPDKIKX0D ER&th=1
מחיפוש זריז,
מניח שיש זולים יותר


תתחדש

מדליק! קלאסי ל- DIY. תודה על הרעיון


https://www.payngo.co.il/295856.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA3JCvBhA8EiwA4kujZvUePXD5Q5 UTG9Y3GsNg196Z22B-CqzpNTMNrEfAIs1NpbywuWSmNhoCcLIQAvD_BwE

זה עובד לנו מושלם, וזה הכי יקר שמצאתי...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

תכל'ס. יחס עלות-תועלת-התעסקות מושלם. ואפילו יש לי כאלה בבית. אם כי טיפה נמוך


תתחדש.
יכול לשתף על מועמדים נוספים מבין ההילקסים שראית שהגיעו לקו הסיום, ועל מה פסלת אותם? אם לא מתאים כאן, לא אכפת לי גם בפרטי.
אם אתה שואל על רכבים ספציפיים שעדיין מפורסמים למכירה אז עדיף בפרטי.
אם שואל באופן כללי, אז אתחיל מזה שהגדרתי לעצמי את הקריטריונים שתיארתי למעלה שהיו חשובים לי אישית, שהתעקשתי לעצמי שלא להתפשר עליהם (והיו רגעים שהייתי קרוב להתפשר). הקריטריונים האלו הם כמובן לא האמת האחת והיחידה ובהחלט ייתכן שפיספסתי רכבים מצויינים בגלל זה.
הגישה השמרנית הזו נבעה בעיקר מניהול סיכונים על כך שאני לא מכיר בכלל את סוג הרכב הזה, פחות יודע מהם ההיבטים היחודיים שלו שנכון לחפש ספציפית ולכן היכולת האישית שלי לזהות בעיות היא פחותה באם הייתי שועל היילקס ותיק. היכולת הזו השתפרה עם התמשכות החיפושים, כבר התחלתי לדעת לאן לזרוק את העיניים, ולהרים את האמבטיה לחפש רקבונות :D, לצד דברים שהם קומונליים לבדיקה לכל רכב או מכונה בכלל. אבל בסוף שום דבר לא מבטיח שגם הרכב שבסוף קניתי חף מבעיות, טפו טפו. רק קניתי לעצמי תנאי פתיחה (על הנייר) טובים יותר.

אז הסיבות שבגינן פסלתי שונות בין הרכבים השונים, ובהחלט המנעד במצב הרכבים רחב מאוד.
היו כאלו עם נזקים ברורים - ארגז שבור, קפיצים עקומים, פגיעות פחחות, נזילות, חופשים בהגה/במשולשים ועוד ועוד. כל היילקס במודעה הוא "רכב שמור מאוד מאוד, מטופל בקפדנות, כמו חדש", וגם המוכר נשמע בטלפון כזה. אף אחד לא נפל מהכיסא שבפועל המצב אחר.

היו כאלו שנראו ממש אחלה, לא מצאתי בהם ריג'קטים ששווים להתעכב עליהם, אבל מה שתואר בהתחלה כרכב מטופל בקפדנות התגלה ככזה עם חורים ארוכים בהיסטוריית הטיפולים המתועדת. אולי זה פרט מאוד משמעותי, אולי לא; עבורי כאמור זה היה תנאי סף.

מכל אלה שבדקתי פיזית רק אחד (מלבד זה שקניתי) הגיע "לקו הסיום", כזה שהשכבתי כמה מאות שקלים טובים בבדיקה שלו במוסך אמיתי (לא מכון בדיקה), שבדיעבד הוכיחה את עצמה (עבורי) - שכן התגלו דברים בבדיקה שהמוכר בדיעבד הסתיר ושאף התעקש להתכחש אליהם גם כשראה במו עיניו -> נפל על קריטריון האמינות.



תתחדשו! נשמע שיהיה מעניין
פספסתי אם כתבת, כרב שני בבית? שלישי? (שואל כי בשרשור שצירפת בזמנו דיברתם על רכב שלישי)

Sent from my SM-S908E using Tapatalk
נכון, הוא נקנה (כרגע) בתור רכב שלישי לטיולים בלבד. אם כי יש תרחיש שבו בשנה-שנתיים הקרובות יהפוך לרכב יום-יומי עבורי.

דניאל מאירי
05-03-24, 08:13
יא עמית,
איך אני שמח שמצאת את הכלה היפה הזו, ושכבר בלילה הראשון עשיתם את זה.........
תתחדש ותיהנה, הסבלנות תמיד משתלמת (למרות שזה לא קל),
עצה קטנה אחת שלי, אם אתה מגביה את הרכב עם סט מתלים, תעיף את מדרגות הצד ואל תשים שום מדרגות ברזל,
זה רק מגביל את הרכב ובאף טיול אתה לא תיגע בבודי, מניסיון.
ושנתראה בשטח בקרוב,
דניאל

ד ו ר ו ן
05-03-24, 11:37
עצה קטנה אחת שלי, אם אתה מגביה את הרכב עם סט מתלים, תעיף את מדרגות הצד ואל תשים שום מדרגות ברזל,
זה רק מגביל את הרכב ובאף טיול אתה לא תיגע בבודי, מניסיון.

כן ולא..
מרפי.
בטיול הראשון אחרי התקנת מגיני סף, התיישבתי על בולדר בלי כוונה.
לא קטע אקסטרימי, סתם לא שמתי לב.
בלי המגן סף, הבודי היה נפגע מכוער.

לא רואה שום מגבלה בתפקוד שטח, להיפך, יותר בטחון כשמגיעים לדברים צפופים ״פעם ב״ באיזה קטע טכני במסלול.

גלעד .ג.
05-03-24, 12:10
אפשר לבנות מיגוני סף ״שגונבים״ גובה מינימלי...


Sent from my iPhone using Tapatalk

tooshey
05-03-24, 12:48
כדי להנות מחווית הטיול ברכב באמת ולנסוע בראש שקט, שני הדברים הראשונים להחלפה הם סט מתלים וסט צמיגים.
אם צמיגי הכביש הנוכחים הם חדשים אולי תנסה למכור או לקבל זיכוי.
צמיג שטח מלא חדש ואיכותי ישפר לך את העבירות ויוריד חשש מקרעים בדופן.
על מתלים חדשים משופרים מול דרעק מקורי ישן כבר נכתב רבות, הדבר היחידי שיש לי להוסיף זה להזמין אותך אלינו למוסך במדרשת בן גוריון להתקנה איכותית של איזה סט מתלים שתבחר.

בברכה,טושי

ד ו ר ו ן
05-03-24, 12:54
אפשר לבנות מיגוני סף ״שגונבים״ גובה מינימלי...


Sent from my iPhone using Tapatalk

בהחלט.
אצלי הם צמודים לבודי ולא בולטים מתחת לקו השלדה.

amitos23
05-03-24, 22:24
יא עמית,
איך אני שמח שמצאת את הכלה היפה הזו, ושכבר בלילה הראשון עשיתם את זה.........
תתחדש ותיהנה, הסבלנות תמיד משתלמת (למרות שזה לא קל),
עצה קטנה אחת שלי, אם אתה מגביה את הרכב עם סט מתלים, תעיף את מדרגות הצד ואל תשים שום מדרגות ברזל,
זה רק מגביל את הרכב ובאף טיול אתה לא תיגע בבודי, מניסיון.
ושנתראה בשטח בקרוב,
דניאל

דניאל אתה מלך, שוב תודה על כל הסיוע.

אני מתכוון להחליף למדרגות ברזל בכל מקרה, משלוש סיבות,
הראשונה - שיהיה לילדים על מה לעלות ולרדת - הם עדיין לא רגילים לגובה, מאוד מצא חן בעיניהם הפיצ'ר הזה וזה בהחלט שימושי. כאמור, רכב טיולים משפחתי..

השניה - שאם הגעתי למצב שזה מגביל את הנסיעה שלי אז זה אומר שעשיתי טעות והבודי הולך לחטוף -> ועדיף שהמדרגה תעשה את זה במקומו. מתייחס אליה כפריט מיגון, אם היא תתעקם מספיק - אחליף אותה.

הסיבה השלישית - היא שזה DIY נחמד, וע"ב מה שהתסכלתי על מדרגות אפטרמרקט בהיילקסים אחרים, להערכתי לא מורכב יותר מדי לביצוע. מקסימום אם לא יימצא חן בעיניי תמיד אפשר להוריד :)


כדי להנות מחווית הטיול ברכב באמת ולנסוע בראש שקט, שני הדברים הראשונים להחלפה הם סט מתלים וסט צמיגים.
אם צמיגי הכביש הנוכחים הם חדשים אולי תנסה למכור או לקבל זיכוי.
צמיג שטח מלא חדש ואיכותי ישפר לך את העבירות ויוריד חשש מקרעים בדופן.
על מתלים חדשים משופרים מול דרעק מקורי ישן כבר נכתב רבות, הדבר היחידי שיש לי להוסיף זה להזמין אותך אלינו למוסך במדרשת בן גוריון להתקנה איכותית של איזה סט מתלים שתבחר.

בברכה,טושי

אשמח להתארח להתייעץ ולרכוש במידה ויתאים! תודה רבה!

amitos23
11-03-24, 09:35
הרכב נקנה (בידיעה) עם רפידות בלם קדמיות לקראת סוף חייהן.

50,000 ק"מ אחרי שהותקנו, ואחרי כ- 1,000 ק"מ אצלי, התחילו רעידות בבלימה במהירויות גבוהות ותחושת "פמפום" בדוושה.

לפני ואחרי.
לצלחות דיסק הקדמיות שלום. :rolleyes:

146283146284146285146286

חנן-ג'יפולוג
11-03-24, 10:16
אם השארת את הדיסקים הקדמיים הקודמים ולא חרטת אותם, אני לא מבין איך הרעידות נעלמו/יעלמו. זה לא מהרפידות.

ד ו ר ו ן
11-03-24, 10:23
המעיכה בישנות זה מחילוץ הרפידות בהחלפה?

amitos23
13-03-24, 13:46
אם השארת את הדיסקים הקדמיים הקודמים ולא חרטת אותם, אני לא מבין איך הרעידות נעלמו/יעלמו. זה לא מהרפידות.
אתה צודק, הרעידות חזרו (אם כי בעצימות נמוכה משמעותית) אחרי כמה עשרות קילומטרים.
פירקתי גלגלים ובחנתי את הדיסקים.
הם עדיין בעובי מספק (27.5 מ״מ מדוד, נומינלי יצרן 28, מגבלת יצרן 26) ללא חריצים או שינויי צבע. פגמים קלים החלקתי עם נייר זכוכית עדין. ייתכן ויש בהם גליות מסויימת, לא סגור על זה (אין לי את המכשור המתאים לבדוק).

לא מבחין בחופשים במסרק הגה או במשולשים, אז כנראה זה באמת הדיסקים. או שפשוט ככה היילקס מרגיש בבלימה במהירות גבוהה :confused:


המעיכה בישנות זה מחילוץ הרפידות בהחלפה?
לא יודע להגיד בוודאות. נראה מתאים למה שאתה מתאר

tooshey
13-03-24, 22:09
קח את הדיסקים לחריטה.
חריטה זול, דיסקים חדשים חליפיים יקר, דיסקים חדשים מקוריים יקר מאד .

בברכה, טושי

amitos23
31-12-24, 23:50
סיכום סוף שנה, אם כי ההיילקס בסך הכל 9 חודשים אצלנו - עידן ועידנים במונחי ישראל 2024.

השרשור היה דומם, אבל הטנדר - בדיוק להיפך.
הצלחנו לצבור עד כה כמעט 7,000 ק"מ למטרות טיולים, מעל ומעבר למה שצפיתי.
הכי הרבה והכי חשוב: טיילנו, מתי שרק היה אפשר ואיפה שרק יכולנו במגבלות התקופה. השתדלנו והצלחנו להגיע למקומות חדשים, וגם מקומות שכבר היינו - חווינו מחדש.

מה שהיה לנו כל כך חשוב עם רכב הטיולים הקודם הזמינות והאמינות שלו, נשמרו ואף השתכללו;
החלטה ספונטנית לראות מטר פרסואידים? נו פרובלמו! קופצים לטנדר ונוסעים, שתיים בלילה בעומק השטח, חושך מוחלט מסביב ושמיים זרועי כוכבים מעלינו, שביל החלב מעולם לא הידהד כל כך ברור כמו שראינו מהמחצלת וערימת הכריות הענקית שהארגז הגדול של ההיילקס לקח בלי להרגיש.

למדנו את הרכב ואת ההתנהלות איתו:
בנסיעה, וגם (ובעיקר) בעצירות: ארגז גדול זו אליה וקוץ בה.
כמו סלון בבית עם ילדים הוא מכיל המון, אבל הבלגאן חוגג.

לנסיעות קצרות – אין יותר טוב מזה, זורקים הכל פנימה ונוסעים. בעצירות שולפים מה שצריך ובסיומן- זורקים הכל חזרה פנימה. הארגז הפתוח והנגיש מאוד ישב על הצרכים שלנו יופי יופי. (די מהר הבנתי שאת המחשבה המקורית על גלגל ספייר תלוי על הפגוש, נשמור לרכב אחר).

בנסיעות הארוכות יותר - חד יומי מלא / טיול עם שינה – העניינים קצת מתחילים להסתרבל. אמנם כנראה רחוק מבעיות שיש ל SUV עם בגאז' קטן, אבל עם האתגרים הצפויים לרכב פתוח – ציוד שינה, בגדים להחלפה וכד' נדרשים להכנה ייעודית כנגד אבק; הפתרון המתבקש היה ליישם את טקטיקת הסלון המבולגן גם לציוד הזה, ופשוט לזרוק את כל התיקים לצ'ימיגג שישב בתוך הארגז.

השלב הבא שטרם מומש הוא לארגן על אמת את הארגז, הפרויקט של דורון (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3660-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%93%D7%99%D7%92%D7%95%D7%9D-%D7%90%D7%A8%D7%92%D7%96-%D7%98%D7%A0%D7%93%D7%A8-%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99%D7% 9D) השראה מתאימה, זה הכיוון הכללי, בהתאמות הנכונות.
ההבנה היא שאנחנו רוצים ארגז פתוח בשגרה, עם ציוד קבוע מסודר בנוחות, ובעל יכולת סגירה מהירה למספר בדיד של טיולים רב-לילייים בשנה. הרבה שרטוטים ומחשבות, טרם הגיע לשלב המימוש- אין לחץ. בינתיים, אמבטיית הפלסטיק נמכרה ופינתה לנו הרבה מקום בארגז.

במקביל, בוצעו עד כה במסגרת השיפצורים לרכב כמה וכמה דברים.
חלקם בהלימה מלאה לצרכים שהתגלו במסגרת הטיולים, וחלקם כי פשוט רציתי :D

amitos23
01-01-25, 01:05
פתרון טכנולוגי מתקדם לעלייה וירידה מהארגז – 50 שקלים בהום-סנטר.

הקפיץ את מדד הנגישות של הטנדר בעשרות מונים, ועל הדרך משמש לכל הבא ליד בעצירות

148297

amitos23
01-01-25, 01:17
לקחתי בשתי ידיים את פתרון הקומפרסור Built In של נמרוד (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4014-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7% 95%D7%A8-%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A2-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91) ויישמתי אותו די אחד לאחד.

קומפרסור, סעפת וחיווט בתא המנוע
148298

מיכל אגירה 6 ליטר שיושב סמוך לטרנספר (איזה כיף שאין מיכל אוריאה) ובנוסף אליו מיכל 13 ליטר במרווח המתבקש שבין הצמיג ספייר לתחתית הארגז.

148299148300148301148302148303

נפח האגירה הזה שמתמלא בלחיצת כפתור ל- 120PSI עוד לפני היציאה מהשטח, עם הגישה המיידית לנקודות החיבור, הכתיר את טקס מילוי האוויר בצמיגים לנגיש מאוד, והפך ממטרד מעצבן בסיומו של טיול לשגרה קלה (הבן הגדול אימץ אליו את התפקיד), מטרת העל של ההתקנה הזו.
מדד טוב נוסף הוא כשאתה הטנדר הפופולרי לספק גם אוויר לחברים לטיול 😊

האם זמן העבודה של הקומפרסור מול הלחץ הגבוה יקצר את אורך חייו? ייתכן, אבל בסוף בשביל זה הוא שם. ימים יגידו

כחלק מהפרויקט, חלק ניכר מהעיסוק בהתקנה היה להתאמץ למקסם את החלל בתא המנוע, מתוך ראייה עתידית למקם שם מצבר צרכנים – To be continued...

148304148305148306

amitos23
01-01-25, 01:22
התקנתי מדרגות צד Home-made.

הילדים נהנים מההתקנה כל טיול מחדש, כמעט כמו שאני נהניתי לייצר ולכתוב על זה (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4068-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%92%D7%95%D7%AA-%D7%A6%D7%93-%D7%9C%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7% A1-REVO).

148311148312148313148314

amitos23
01-01-25, 01:33
רכב טיולים - צמיגי שטח מלא.

לקח מעט יותר זמן ממה ששיערתי, בסוף מצאתי את מה שחיפשתי:
4 צמיגי TOYO MT טריים-טריים (1300 ש"ח לצמיג כולל איזון והתקנה) ולא שכחתי את הספייר – BFG A/T משומש במצב מעולה, בן שנתיים סה"כ, ב- 400 ש"ח.

148315

ללא שום ספק זה היה עבורי הגיים-צ'יינג'ר הכי גדול לטנדר.

ב- 15PSI הצמיג נמרח על הקרקע (בזהירות על הדופן), נדבק לסלעים, יחד עם הנעילה האחורית מושך את כל המכונה הזו באלגנטיות מעוטת-פרפורים בזוויות שממשיכות להפתיע אותי (לא לזלזל ולא לשגות בתחושת בטחון מופרז).

148318

148316148317

amitos23
01-01-25, 01:45
ואחרון חביב (נכון למועד עדכון זה)

מרכב עירוני מפונפן החונה על מדרכות,
לפלטפורמת טיולים מאובקת על-אמת,
כזו שגורמת לי לחייך כשאני סתם עובר לידה (או נותן גז בשבילים) - והרי זה כל העניין בעצם?

הטרנספורמציה של הטנדר הוכרזה כאשר את המתלים הדרעק המקוריים החליף חייזר אמיתי מעולם אחר - סט BP51, עם קפיצי עלים ER105 של OME, נדנדות ופינים מתגרזים.

ההתקנה בוצעה אצל מייק במדרשה, תחת המעטפת והאירוח הלבבי של טושי, בהתקנה מוקפדת על ידי יואב האלוף (לא יכולתי לבקש יותר טוב מזה) בעודי מכרכר סביבו יום שלם ומבלבל לו במוח.

מקום נעים, באווירה מדברית רגועה, מסביר פנים וקומוניקטיבי, ממליץ בחום לכל מי ש(כמוני) חשובה לו היכרות אינטימית עם מה שעובר על הרכב שלו מהרגע שהמפתחות נמסרים לטכנאים שהם אינם אתם. ארוחת צהריים של חומוס מקומי משובח (https://maps.app.goo.gl/o5gxHzHQjJm8tmXm9) רק 5 דק' הליכה מהמוסך.

148321148320148319148323148322

- - - Updated - - -

מה הדבר הבא?

לטייל עוד ועוד כמה שרק אפשר, להעמיק ולחוות את הארץ היפה והמורכבת שלנו.
חורף זה התקופה הכי יפה בשנה.

להמשיך ולשפצר את הטנדר – הרעיונות לא פוסקים, וגם יש כמה תופינים נוספים בקנה.
המימוש יגיע בזמן הפנוי כשיש, לא יחסום אותנו מלהיכנס להניע ולרדת לשטח.


148324

ishc
01-01-25, 07:36
[emoji120][emoji120][emoji120]

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
01-01-25, 09:36
יפה מאד!

הנסיון שלי הוא שההשקעה הזו בפרטים ודיגום מחזירה בענק בחווית הטיול בנוחות ופחות ״עבודה״.

איל מ
01-01-25, 10:49
יכולת פשוט לקנות את הרכב של נמרוד ;)

סתם.
כיף לראות רכב שמשמש למטרה לשמה הוא נקנה.
זה יכול להיות היילקס, או דאסטר או סתם משטובה.

שגיא S
01-01-25, 11:07
נראה מעולה וכיף לקרוא...

לגבי הסידור של הארגז - יש באתר משתמש בשם "סולי".
תבקש ממנו תמונות של הארגז טנדר שלו, מבחינתי זה הסידור הכי יעיל וטוב שראיתי עד היום.

erezgur
01-01-25, 11:22
נהנתי לקרוא, תמשיך לעדכן.

Dozer
01-01-25, 17:09
יפה מאוד!
תמשיכו לטייל, לדייק ולעדכן

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

נמרוד
01-01-25, 18:03
כיף לראות, והכל מבוצע ברמה גבוהה מאד!

דניאל מאירי
06-01-25, 11:01
תענוג של ממש לקרוא,
איך חלום הופך למציאות ואיך התאמת את הכלה לצרכים שלך, והיא אפילו לא מתלוננת.
צמיגי טויו החלטה מעולה, היה לי בעבר והם מעולים ממש ושורדים היטב.
זה פוסט נהדר לכל מי שמתלבט אם אפשר לטייל עם היילקס,
במיוחד היום כשלנדקרוזר חדש מתחיל ב-400 ואתה יכול לקבל תמורה לא פחות טובה בחצי המחיר,
שמחתי ממש לקרוא,
תמשיך לעדכן ולטייל,
דניאל

-->