amitos23
03-03-24, 15:36
אחרי 8 שנים על סובארו פורסטר נהדר שלקח אותנו כמשפחה בכיף לתוך עולם הטיולים בחיק הטבע, הגיע הזמן לקפוץ למים העמוקים ולהצטייד ברכב שטח אמיתי.
תמיד כשטיילנו עם הסובארו, הג׳וק להשתדרג לא הרפה, ההתלבטויות ליוו אותנו כל טיול מחדש, ודי החלטנו שלא החליט...
עד שהאווירה החורפית המורכבת של שלהי 2023 של ״אם לא עכשיו אז מתי״, לצד הזדמנות כלכלית, יצרו את הפוש שהיה חסר כדי לעשות את הצעד.
למה היילקס?
רכב פנאי בוחרים בסוף מהלב, ואם להיות אמיתי אז את הבחירה עשיתי כי הוא (השנתון המתקדם) רכב פשוט חתיך בעיניי.
אוסיף את יכולת השטח, האמינות, הסחירות, פוטנציאל השדרוגים, הקבינה המודרנית בדגם הזה, ופוסט אחד (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118225-%D7%93%D7%99%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%93%D7%99%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%93%D7%99%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%90%D7%A8-%D7%A2%D7%9D-%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%98%D7% A8-%D7%90%D7%95-%D7%A9%D7%94%D7%92%D7%99%D7%A2-%D7%94%D7%96%D7%9E%D7%9F-%D7%9C%D7%94%D7%A7%D7%A9%D7%99%D7%97?p=9 19949&viewfull=1#post919949) שסיכם באופן קולע את כל מה שרציתי לשמוע...
החיפושים ארכו כחודשיים ברוטו, במהלכם סרקתי יותר מפעם ביום את לוחות המודעות השונים, תרתי את הארץ ופגשתי מגוון רב של רכבים ובעלי רכבים.
חקלאים, אינסטלטורים, אנשי תעשייה, קבלנים, עובדי עפר, סוחרים, טיילנים, ועוד סוחרים.
כרכב שלישי בבית לצד תקופה חלשה בשוק המכירות (יחסית... בכל זאת היילקס) הצטיידתי בעיקר בהרבה סבלנות.
דאגתי גם לקחת את האישה והילדים לכמה סיבובים על מועמדים פוטנציאליים כדי שלא יהיו דילמות לגבי הרעש והחספוס, מרחב המחייה בקבינה, זוויות הראיה (והעלויות :p).
זו גם הזדמנות להגיד תודה רבה על העצות ועל המענה שקיבלתי כאן בפוסטים ובפרטי, על עושר המידע בפורום ועל מדריך הרכישה (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3974-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%AA-%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94-%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7%A1-2006-2021), ובמיוחד תודה ענקית לדניאל מאירי על כל הטיפים וההקשבה והרצון לעזור וסליחה שחפרתי לך הרבה בשעות מוזרות.
בדקתי בידיים לפחות 10 רכבים שעברו את הסינון הטלפוני, עד שהגעתי לאקזמפלר שענה בדיוק על הקריטריונים שהגדרתי לעצמי:
מוכר אמין; היסטוריית טיפולים מלאה ונקיה; יד נמוכה ככל האפשר; ק״מ נמוך ככל האפשר; קבינה נעימה ולא כזו שמרגישה כמו תחנת רכבת במקסיקו סיטי.
היילקס Revo שנתון 2015, פתוח, לבן, אוטומט.
צבר בסך הכל קצת מעל 100 אק״מ עם הבעלים הקודמים שהיה גם הראשון, עצמאי שהגיע למגבלת החזרי המס על הפחת ועבר להיילקס חדש...
הרכב סטוק לחלוטין ועבר אליי באותה תצורה שבה יצא משערי המפעל בתאילנד - צמיגי כביש, מדרגות הצד הפלסטיקיות, שום נגיעה במתלים המקוריים. רק עם האמבטיה בארגז ו-וו הגרירה המתבקשים.
על פניו הרכב לא עבד קשה, חווה בעיקר את משעולי גוש דן, וסביר שהנסיעה הארוכה ביותר בחייו היתה זו שבה לקחתי אותו מהמרכז אל ביתו החדש בדרום.
24 שעות לאחר הרכישה, כמו שהוא, מועמס במשפחה בהרכב מלא ועם ברזנט מאולתר על הארגז (הכנת ציוד לאבק זה סוגיה שנצטרך לתת לה קשב בהמשך), ירד לטיול של שלושה ימים במכתש רמון וסביבתו.
אין שני לרושם ראשוני....
הרכב משייט בכיף וללא מאמץ על הכביש אל/מ השטח.
קיבלנו קבינה מצוחצחת, הרבה יותר מהצפוי לרכב שתיכף חוגג 9.
המזגן ממזג, מערכת הסאונד משובחת, מלא מקום בשורה האחורית, החטיפים נשפכים כיין, כולם מרוצים.
ואז, שטח.
מפורסטר להיילקס.
דברים שטריוויאליים לכל מי שרגיל לרכב שטח, דברים ששכחתי כבר מרכבים שנהגתי עליהם בצבא. וואו, איזה הבדל בשטח.
במשפט אחד, הכל קורה הרבה יותר בקלות.
יחסי ההעברה, צמיגים גדולים, סרן חי. ממש מרגישים איך הרכב מניח בעדינות את כפותיו על המכשולים השונים (צמיגי כביש!!) ומטפס באיטיות ובאלגנטיות נשלטת כמו חתול מגודל.
הזוויות (כן, למרות הארגז ו-וו גרירה) ומרווח הגחון- כל מיני רעשי שפשופים של המיגון והפגושים ועננות אבק שהיינו רגילים בהם פשוט כבר לא קורים.
אני מסיים יום נסיעה רגוע, ושם לב שאני כבר לא דרוך מכל קפל קרקע, שהכתפיים כבר לא נקפצות לפני כל עלייה מוצלבת.
עולה בי החשש שהרכב הזה ינוון אותי בטווח הארוך, האינסטינקטים של בחירת ציר ושמירה על מומנטום פתאום נראים משניים...
אנחנו מטיילים כבר כמה שנים עם הפורסטר בקבוצה פחות או יותר קבועה של חברים נהדרים וסבלניים; פתאום אנחנו כבר לא האלמנט המגביל בחבורה.
אמממה, המתלים פשוט נוראיים. האוטו מטלטל בשטח כמו מכונת כביסה.
החשד הסביר נופל על המשתמש, כאחד שרגיל לתחושת חמאה גלית של קפיצי סליל מוקשחים ובולמי אפטרמארקט על מתלים נפרדים שמגהצים שבילים במהירות תלת ספרתית, ופתאום מבין שיש לו טנדר עם ארגז די ריק על קפיצי עלים ובולמים מקוריים וזולים של היצרן.
אז מה קדימה?
דבר ראשון להמשיך ולטייל כמה שיותר, ללמוד את הרכב, לקחת את המשפחה למקומות שלא היינו בהם.
לגלות אופקים חדשים.
לאט לאט לשפצר ולהתאים את הרכב לצרכים שלנו, הרבה רעיונות ומחשבות, כיד הדמיון והזמן הלא פנוי...
בטווח זמן הקצר:
צמיגי שטח מלא.
מערכת בולמים טובה יותר כדי לחסוך בטיפולי כירופרקטיקה (ועל הדרך הגבהה).
אח״כ:
לשפצר את הארגז, אחרי שנלמד קצת יותר איפה נוח לסדר את הדברים.
להוסיף קשת/גגון.
פתרון לעלות ולרדת בקלות מהארגז (למישהו יש קבצי תיב"מ לשרפרף? :rolleyes:)
לטפל בפגוש האחורי- לשפר (עוד) את זווית הנטישה, להוסיף מתקן תלייה על ציר לגלגל ספייר (סופר סקסי בעיניי..).
להחליף את מדרגות הצד המצחיקות בכאלו מפלדה.
מיגון תחתון- אחרי טיול אחד (אם כי לא מאתגר במיוחד) לא מרגיש דחוף, נראה לאן ייקחו אותנו השבילים.
יותר רחוק:
מערכת ניפוח אוויר מובנית (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4014-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7% 95%D7%A8-%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A2-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91),
מיכל מים ממתכת מתחת לארגז (אחרי שהגלגל ספייר יעבור לפגוש...),
מוט מייצב מתנתק,
נעילה קדמית (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3967-%D7%A0%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7% 99%D7%AA-LOKKA-%D7%9C%D7%A1%D7%A8%D7%9F-%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%99-%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94-8-%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%A5-IFS),
מקרר...
מחשבות רבות מדגדגות... נראה מה עוד... מה שחשוב שהכל ב10 אצבעות, איזה כיף.
יש למה לצפות!
בתמונות - ההיילקס: ״הי, מה זה? מדרכה? לא, זה נחל נקרות"
1461901461911461921461931461941461951461 96
תמיד כשטיילנו עם הסובארו, הג׳וק להשתדרג לא הרפה, ההתלבטויות ליוו אותנו כל טיול מחדש, ודי החלטנו שלא החליט...
עד שהאווירה החורפית המורכבת של שלהי 2023 של ״אם לא עכשיו אז מתי״, לצד הזדמנות כלכלית, יצרו את הפוש שהיה חסר כדי לעשות את הצעד.
למה היילקס?
רכב פנאי בוחרים בסוף מהלב, ואם להיות אמיתי אז את הבחירה עשיתי כי הוא (השנתון המתקדם) רכב פשוט חתיך בעיניי.
אוסיף את יכולת השטח, האמינות, הסחירות, פוטנציאל השדרוגים, הקבינה המודרנית בדגם הזה, ופוסט אחד (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118225-%D7%93%D7%99%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%93%D7%99%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%93%D7%99%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%90%D7%A8-%D7%A2%D7%9D-%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%98%D7% A8-%D7%90%D7%95-%D7%A9%D7%94%D7%92%D7%99%D7%A2-%D7%94%D7%96%D7%9E%D7%9F-%D7%9C%D7%94%D7%A7%D7%A9%D7%99%D7%97?p=9 19949&viewfull=1#post919949) שסיכם באופן קולע את כל מה שרציתי לשמוע...
החיפושים ארכו כחודשיים ברוטו, במהלכם סרקתי יותר מפעם ביום את לוחות המודעות השונים, תרתי את הארץ ופגשתי מגוון רב של רכבים ובעלי רכבים.
חקלאים, אינסטלטורים, אנשי תעשייה, קבלנים, עובדי עפר, סוחרים, טיילנים, ועוד סוחרים.
כרכב שלישי בבית לצד תקופה חלשה בשוק המכירות (יחסית... בכל זאת היילקס) הצטיידתי בעיקר בהרבה סבלנות.
דאגתי גם לקחת את האישה והילדים לכמה סיבובים על מועמדים פוטנציאליים כדי שלא יהיו דילמות לגבי הרעש והחספוס, מרחב המחייה בקבינה, זוויות הראיה (והעלויות :p).
זו גם הזדמנות להגיד תודה רבה על העצות ועל המענה שקיבלתי כאן בפוסטים ובפרטי, על עושר המידע בפורום ועל מדריך הרכישה (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3974-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%AA-%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94-%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7%A1-2006-2021), ובמיוחד תודה ענקית לדניאל מאירי על כל הטיפים וההקשבה והרצון לעזור וסליחה שחפרתי לך הרבה בשעות מוזרות.
בדקתי בידיים לפחות 10 רכבים שעברו את הסינון הטלפוני, עד שהגעתי לאקזמפלר שענה בדיוק על הקריטריונים שהגדרתי לעצמי:
מוכר אמין; היסטוריית טיפולים מלאה ונקיה; יד נמוכה ככל האפשר; ק״מ נמוך ככל האפשר; קבינה נעימה ולא כזו שמרגישה כמו תחנת רכבת במקסיקו סיטי.
היילקס Revo שנתון 2015, פתוח, לבן, אוטומט.
צבר בסך הכל קצת מעל 100 אק״מ עם הבעלים הקודמים שהיה גם הראשון, עצמאי שהגיע למגבלת החזרי המס על הפחת ועבר להיילקס חדש...
הרכב סטוק לחלוטין ועבר אליי באותה תצורה שבה יצא משערי המפעל בתאילנד - צמיגי כביש, מדרגות הצד הפלסטיקיות, שום נגיעה במתלים המקוריים. רק עם האמבטיה בארגז ו-וו הגרירה המתבקשים.
על פניו הרכב לא עבד קשה, חווה בעיקר את משעולי גוש דן, וסביר שהנסיעה הארוכה ביותר בחייו היתה זו שבה לקחתי אותו מהמרכז אל ביתו החדש בדרום.
24 שעות לאחר הרכישה, כמו שהוא, מועמס במשפחה בהרכב מלא ועם ברזנט מאולתר על הארגז (הכנת ציוד לאבק זה סוגיה שנצטרך לתת לה קשב בהמשך), ירד לטיול של שלושה ימים במכתש רמון וסביבתו.
אין שני לרושם ראשוני....
הרכב משייט בכיף וללא מאמץ על הכביש אל/מ השטח.
קיבלנו קבינה מצוחצחת, הרבה יותר מהצפוי לרכב שתיכף חוגג 9.
המזגן ממזג, מערכת הסאונד משובחת, מלא מקום בשורה האחורית, החטיפים נשפכים כיין, כולם מרוצים.
ואז, שטח.
מפורסטר להיילקס.
דברים שטריוויאליים לכל מי שרגיל לרכב שטח, דברים ששכחתי כבר מרכבים שנהגתי עליהם בצבא. וואו, איזה הבדל בשטח.
במשפט אחד, הכל קורה הרבה יותר בקלות.
יחסי ההעברה, צמיגים גדולים, סרן חי. ממש מרגישים איך הרכב מניח בעדינות את כפותיו על המכשולים השונים (צמיגי כביש!!) ומטפס באיטיות ובאלגנטיות נשלטת כמו חתול מגודל.
הזוויות (כן, למרות הארגז ו-וו גרירה) ומרווח הגחון- כל מיני רעשי שפשופים של המיגון והפגושים ועננות אבק שהיינו רגילים בהם פשוט כבר לא קורים.
אני מסיים יום נסיעה רגוע, ושם לב שאני כבר לא דרוך מכל קפל קרקע, שהכתפיים כבר לא נקפצות לפני כל עלייה מוצלבת.
עולה בי החשש שהרכב הזה ינוון אותי בטווח הארוך, האינסטינקטים של בחירת ציר ושמירה על מומנטום פתאום נראים משניים...
אנחנו מטיילים כבר כמה שנים עם הפורסטר בקבוצה פחות או יותר קבועה של חברים נהדרים וסבלניים; פתאום אנחנו כבר לא האלמנט המגביל בחבורה.
אמממה, המתלים פשוט נוראיים. האוטו מטלטל בשטח כמו מכונת כביסה.
החשד הסביר נופל על המשתמש, כאחד שרגיל לתחושת חמאה גלית של קפיצי סליל מוקשחים ובולמי אפטרמארקט על מתלים נפרדים שמגהצים שבילים במהירות תלת ספרתית, ופתאום מבין שיש לו טנדר עם ארגז די ריק על קפיצי עלים ובולמים מקוריים וזולים של היצרן.
אז מה קדימה?
דבר ראשון להמשיך ולטייל כמה שיותר, ללמוד את הרכב, לקחת את המשפחה למקומות שלא היינו בהם.
לגלות אופקים חדשים.
לאט לאט לשפצר ולהתאים את הרכב לצרכים שלנו, הרבה רעיונות ומחשבות, כיד הדמיון והזמן הלא פנוי...
בטווח זמן הקצר:
צמיגי שטח מלא.
מערכת בולמים טובה יותר כדי לחסוך בטיפולי כירופרקטיקה (ועל הדרך הגבהה).
אח״כ:
לשפצר את הארגז, אחרי שנלמד קצת יותר איפה נוח לסדר את הדברים.
להוסיף קשת/גגון.
פתרון לעלות ולרדת בקלות מהארגז (למישהו יש קבצי תיב"מ לשרפרף? :rolleyes:)
לטפל בפגוש האחורי- לשפר (עוד) את זווית הנטישה, להוסיף מתקן תלייה על ציר לגלגל ספייר (סופר סקסי בעיניי..).
להחליף את מדרגות הצד המצחיקות בכאלו מפלדה.
מיגון תחתון- אחרי טיול אחד (אם כי לא מאתגר במיוחד) לא מרגיש דחוף, נראה לאן ייקחו אותנו השבילים.
יותר רחוק:
מערכת ניפוח אוויר מובנית (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4014-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7% 95%D7%A8-%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A2-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91),
מיכל מים ממתכת מתחת לארגז (אחרי שהגלגל ספייר יעבור לפגוש...),
מוט מייצב מתנתק,
נעילה קדמית (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3967-%D7%A0%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7% 99%D7%AA-LOKKA-%D7%9C%D7%A1%D7%A8%D7%9F-%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%99-%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94-8-%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%A5-IFS),
מקרר...
מחשבות רבות מדגדגות... נראה מה עוד... מה שחשוב שהכל ב10 אצבעות, איזה כיף.
יש למה לצפות!
בתמונות - ההיילקס: ״הי, מה זה? מדרכה? לא, זה נחל נקרות"
1461901461911461921461931461941461951461 96