התחברות

צפייה בגרסה מלאה : יחידת הניוד של אוגדה 98



talkl
03-03-24, 16:05
https://www.ynet.co.il/news/article/byj6mgb6a

יש למישהו קשר אם מישהו מהפועלים בעבר/בהווה? אשמח לעבור הכשרה דומה, ולשלם עליה.
אולי הזדמנות להכנסה נוספת עבור מישהו מהיחידה מהעבר?

nirs
03-03-24, 17:23
כנראה שפספסת את ההזדמנות שלך להכשרה כזאת. היום, ע״מ לעבור אותה, צריך לעבור מסלול בחטיבת הקומנדו ולהצליח במבחני האיתור של יחידת הניוד.
אם מעניינת אותך קצת ההסטוריה של היחידה, חפש ״רותם שני״ או תקרא כאן.

‏https://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=578947

כאזרח, ספק גדול אם מה שאתה מבקש רלוונטי.
אם זאת, קיימים גם ב״אזרחות״ קורסים שמעבירים חלק מהתכנים (הלא צבאיים).
דוגמא לקורס כזה הוא ״מוסמך שטח״ של חב׳ שבילים.

גילוי נאות: מדריך בחברת שבילים


Sent from my iPhone using Tapatalk

talkl
03-03-24, 17:36
כנראה שפספסת את ההזדמנות שלך להכשרה כזאת. היום, ע״מ לעבור אותה, צריך לעבור מסלול בחטיבת הקומנדו ולהצליח במבחני האיתור של יחידת הניוד.
אם מעניינת אותך קצת ההסטוריה של היחידה, חפש ״רותם שני״ או תקרא כאן.

‏https://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=578947

כאזרח, ספק גדול אם מה שאתה מבקש רלוונטי.
אם זאת, קיימים גם ב״אזרחות״ קורסים שמעבירים חלק מהתכנים (הלא צבאיים).
דוגמא לקורס כזה הוא ״מוסמך שטח״ של חב׳ שבילים.

גילוי נאות: מדריך בחברת שבילים


Sent from my iPhone using Tapatalk

תודה על הלינק :)

חנן-ג'יפולוג
03-03-24, 18:40
שאלה מעניינת.

אני מניח שמדובר פשוט בסקרנות, שזה ממש לא משהו שלילי, להבין וליישם את תו"ל הנהיגה שלהם. עד כאן מעולה.

מעבר לסקרנות, אין לזה שום ערך בנהיגה אזרחית/מנהלתית. להיפך. כאזרח, זה יהיה רע ממש אם תנהג כך.

וכשזה נאמר, אני מניח שיש מי שישמח להרוויח כסף מהדרכה כזו, תחת המגבלות של מה שמותר מבחינת בטחון שדה, אבל איפה הוא מוצא אמצעי ראיית לילה אזרחיים? וגם: זו לא יכולה להיות הדרכה פרטית, כי כל הקטע הוא נהיגה בשיירה.

גם הכלים שעליהם היחידה עובדת לא נפוצים או לא קיימים במגזר הפרטי, אז כל התו"ל המכני הן של נהיגה והן של תחזוקה הוא ספציפי וכנראה לא רלוונטי לך.

ישנו סיכוי מוגדל לנזק ברכבים באופן הנסיעה הנ"ל. כל טעות קטנטנה בנהיגה של אחד מהשיירה, מובילה לפגיעות ברכבים. בד"כ פגיעות פח, אבל כבר היו אירועים יותר קשים. בצבא זה נגמר בתחקיר ובהמשך אימון, וטיפול בסדנא. באזרחות מדובר בנזקים רציניים בכיס, ואולי בהגשת כתב אישום מהמשטרה שעלול להיגמר בשלילה.

כשלעצמי, אני לא מהיחידה הנ"ל. אני בחטיבה אחות באותה אוגדה, עברתי ב551 את ההכשרה הבסיסית לפני כ14 שנים, ומאז עובר אצלם כל שנה שמירת כשירות. מהשבעה באוקטובר עד לפני שבועיים מימשתי בחי את הידע בסמטאות חאן יונס. חלק קטן בנסיעה בשיירות ובעיקר נסיעה ברכב בודד.

talkl
03-03-24, 19:00
שאלה מעניינת.

אני מניח שמדובר פשוט בסקרנות, שזה ממש לא משהו שלילי, להבין וליישם את תו"ל הנהיגה שלהם. עד כאן מעולה.

מעבר לסקרנות, אין לזה שום ערך בנהיגה אזרחית/מנהלתית. להיפך. כאזרח, זה יהיה רע ממש אם תנהג כך.

וכשזה נאמר, אני מניח שיש מי שישמח להרוויח כסף מהדרכה כזו, תחת המגבלות של מה שמותר מבחינת בטחון שדה, אבל איפה הוא מוצא אמצעי ראיית לילה אזרחיים? וגם: זו לא יכולה להיות הדרכה פרטית, כי כל הקטע הוא נהיגה בשיירה.

גם הכלים שעליהם היחידה עובדת לא נפוצים או לא קיימים במגזר הפרטי, אז כל התו"ל המכני הן של נהיגה והן של תחזוקה הוא ספציפי וכנראה לא רלוונטי לך.

ישנו סיכוי מוגדל לנזק ברכבים באופן הנסיעה הנ"ל. כל טעות קטנטנה בנהיגה של אחד מהשיירה, מובילה לפגיעות ברכבים. בד"כ פגיעות פח, אבל כבר היו אירועים יותר קשים. בצבא זה נגמר בתחקיר ובהמשך אימון, וטיפול בסדנא. באזרחות מדובר בנזקים רציניים בכיס, ואולי בהגשת כתב אישום מהמשטרה שעלול להיגמר בשלילה.

כשלעצמי, אני לא מהיחידה הנ"ל. אני בחטיבה אחות באותה אוגדה, עברתי ב551 את ההכשרה הבסיסית לפני כ14 שנים, ומאז עובר אצלם כל שנה שמירת כשירות. מהשבעה באוקטובר עד לפני שבועיים מימשתי בחי את הידע בסמטאות חאן יונס. חלק קטן בנסיעה בשיירות ובעיקר נסיעה ברכב בודד.נשמע שאתה הבן אדם הנכון להעביר סדנא כזאת [emoji846]

Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
03-03-24, 19:18
חלק מהלשעבר מדריכים בחברות נהיגה מתקדמת.

כמו שחנן הרחיב, כאזרח, אין לך מה לעשות עם רוב הכישורים הקרביים המיוחדים שלהם.

בהדרכות האזרחיות כן מלמדים טכניקות נהיגה ושליטה ברכב (שטח וכביש).
לא יודע מי פעיל היום ותחת איזו חברה, אבל מניח שכמו שפעם היו, גם היום יש משהו כזה.

חנן-ג'יפולוג
03-03-24, 19:20
:)

אני לא בעניין של הדרכות מהצד של המדריך, אבל סיקרנת אותי לגבי האמר"לים. מסתבר שניתן לקנות בישראל, ואפילו לא במחירים משוגעים. לא הכרתי.

geva dover
03-03-24, 21:09
אפשר גם להזמין מדוד עלי..

וכמו שחנן אמר, לא רלוונטי לאזרחות ולא דומה בכלל לנהיגת שטח שאנחנו מכירים.


Sent from my SM-G988B using Tapatalk

איל מ
03-03-24, 22:25
יש הרבה תכנים שכן משותפים. כל מה שנלמד בשלבים הראשונים של ההכשרה. הבסיס של נהיגת שטח, מימדי רכב, נהיגה במתארי קרקע שונים, חילוץ, גם חילוץ למתקדמים, ואפילו מכונאות,
את כל אלו אתה יכול להשיג אצל כל מדריך נהיגת שטח (ומכונאות אצל גיתאי - סוויצ' בראש- נווה).
כל השאר לא רלוונטי לאזרח, ובהרבה מקרים גם פוגע ברכב (לנסוע בתוך ערימת פודרה שאפילו הריאות מקשות בלהתמודד איתה, בסל"ד שמפייח את המנוע, ולהמשיך לנסוע גם על פנצ'ר או תקלה, זה לא דברים שאתה רוצה לעשות).
הייתרון הענק בהכשרה הזאת, היא סכומי העתק שמשקיעים בך, הן מבחינת השעות,והן מבחינת האמצעים (שחלקם הםחד פעמיים או מתכלים), שאף מדריך אזרחי לא ישלם מכיסו. מקסימום, מכיסך.
ובנימה זאת,
מכיוון שהכותרת מתאימה,
מעטים הרכבים בשוק שיהיו מסוגלים להתמודד עם ההתעללות שעוברים רכבי לימוד הנהיגה (וגם הרכבים המבצעיים) מבלי להתפרק אחרי שבועיים כמו שהדיפנדרים הללו מתמודדים. ואני לא מדבר על הרכבים המחוזקים. גם הסופות ששימשו בעבר ללימוד נהיגה לא עמדו בעומס באותו כבוד. רציתי לנצל את הבמה הזאת כדי לחלוק כבוד אחרון לרכבים המופלאים הללו, שעל אף הבדיחות האינסופית עליהם, עובדים יום אחרי יום בתנאים הזוים, ומספקים את הסחורה. בגדול. ואפילו מפתיעים באמינות לעומת כלים אחרים, שצעירים מהם בשנים וכמעט שלושה עשורים.
146208

asafk
03-03-24, 23:55
הכשרת הנהגים (סליחה.. 'לוחמי ניוד' בעולם המושגים החדש) יש בה שני דברים שונים. כמתבונן מהצד (ומשתתף פעיל בכמה סדרות לאורך השנים בהן לבשתי מדים) קל לי להפריד.
הראשון - נהיגה. אין כאן טכניקות נהיגת שטח יוצאות דופן, אלא בעיקר המון שעות נהיגה. הדבר העיקרי שמגיע אחרי שעות נהיגה רבות כל כך הוא היכרות מצויינת עם הרכב והקשר שלו לקרקע. איפה בדיוק הגלגל נמצא ומה בדיוק המתלים עושים וכן הלאה. יחד עם זה גם באה הבנה מעולה של מה קורה לרכב המסכן ואיך לשמור עליו שגם יחזור בחתיכה אחת מהמשימה. ובהמשך הטבעי הוא גם לתחזק את הרכב כי אתה הנהג צריך להחזיר את הצוות הביתה.
את מיומנויות הנהיגה האלה עם יד על הלב - מי שמטייל המון וצובר מאות רבות ואפילו אלפי שעות בשטח עם הרכב שלו - יקבל עם הזמן. ואין תחליף לאלף שעות מאחורי ההגה.
השני - טכניקות קרביות / מבצעיות. נהיגה חשוכה זה מגניב אבל נו.... ו'מרווחי אבק' זה לא רק חסר תועלת אלא גם לא נכון בשיירה שנוסעת לטייל. גם העמסה או פריקה מיסעור תוך כך וכך שניות (חוויה ייחודית בהחלט) לא מאוד מעשית. אתה תראה שיירה מבצעית נוסעת די מהר, בחושך, קרובים מאוד, שקטים מאוד, בלי שאף אחד נוגע בברקסים. קל לזהות שיירה כזו אבל אף אחד לא נוסע ככה בטיול.

ובלי קשר - כל הכבוד ללוחמי הניוד שתמיד אפשר לסמוך עליהם.

אסף.

מוטי ג.
04-03-24, 07:14
בלי שאף אחד נוגע בברקסים.

אשמח להסבר, אם זה מעבר לגבולות בטחון שדה, אז בפרטי

כל הכבוד לכל הלוחמים ותומכי לחימה באשר הם!

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ehudzeelim
04-03-24, 07:47
לא מכיר את ההכשרה או את היחידה, הניסיון היחיד שלי בתחום הספציפי הוא 900 ק"מ בכבישי ההימלאיה ברכב בלי ברקסים שעברו בשלום :)
אבל לוגיקה פשוטה:
מוביל השיירה לא נוגע בברקס, כל השאר שומרים מרחק קבוע אחד מהשני, אז אף אחד לא צריך לגעת בברקס.
נסיעה בטורים יחסית גבוהים כך שתהיה בלימת מנוע בעזיבת גז, אם צריך להאט ולשליטה טובה בשינויים מהירות.

מוטי ג.
04-03-24, 07:48
טורים גבוהים לא מסתדר עם "קרובים מאוד, שקטים מאוד"

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
04-03-24, 07:50
בתנאי ראות קשים נוסעים צמוד, מאוד, כך שמי שנוגע בבלמים ברמה של יותר מליטוף חוטף מיידית את הרכב שמאחוריו.
רק לאחרון בשיירה מותר לבלום חזק. האחרים בולמים מתון מאוד מאוד, והנהג הראשון מחויב לקרוא קדימה את הדרך כך שהוא לא יגיע לבלימה חזקה. אם בכל זאת מגיעה במפתיע מהמורה משמעותית, הוא עובר אותה בלי להאט. סיבובים, חציות נחלים, סלעים וכו' עוברים ללא האטה.
הנהגים חדים מאוד על זה, ויודעים ללחוץ על המצערת בדיוק של חלקי שניה עוד לפני שהרכב מאט בתוך סיבוב או מעבר גשר אירי, כך שהמהירות הקבועה תישמר, למרות החיכוך המוגבר או השיפוע.

- - - Updated - - -

זה לא נכון העניין עם הטורים הגבוהים. להיפך.

מוטי ג.
04-03-24, 07:55
וואו, יפה.
Tdi
או קומבינה אחרת?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ehudzeelim
04-03-24, 07:59
תודה על התיקון לגבי הטורים,
זה אכן לא משרת את השקט, אם כי זה יכול לתרום לשליטה במהירות.

חנן-ג'יפולוג
04-03-24, 08:04
וואו, יפה.
Tdi
או קומבינה אחרת?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk


זה כבר נוגע בנקודה שאין לי מושג אם מותר להרחיב, אז אמנע מזה.

מוטי ג.
04-03-24, 08:05
ברור

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

geva dover
04-03-24, 08:23
ליטוף ברקס= השבתה של הרכב או מספר רכבים.
יש שפה משותפת בצוותים מאוד אורגנים.
לא tdi ואסור להגיד מה יש שם.
בתור בוגר ההכשרה ונהג ביחדה כזו במיל, אין פה משהו מיוחד שכל גיפאי לא יכול ללמוד אבל כמו שאמרו זה מותאם מבצעי.
ברמה הגיפאית, מספיק הכרת הרכב טובה ואתה מסודר באותה הרמה.
יש עוד קצת ניו אנסינסים אבל לא חושב שיש מה להעמיק.
אם תרצה אספר לך סביב מדורה ( גילוי נאות- בוגר היחידה הנל)

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

talkl
04-03-24, 09:08
תודה על כל השיתוף.
בנתיים הכי קרוב שהצלחתי להגיע זה להתקרב ללשכנע את אבירם ברקאי להחזיר עטרה ליושנה, ולהחיות את קורסי החילוץ.

Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk

boaz avrahami
04-03-24, 10:00
ניר הזכיר פה את רותם והעלה בי המון זכרונות. ויש לי המון זכרונות קטנים ממנו שעם השנים די דוהים.
כמה מילים על רותם ז״ל.
רותם הוא בן גילי.
לא היינו חברים ממש אבל נפגשנו מדי פעם בזכות הרבה חברים משותפים.

לא יוצא כמעט לראות מישהו שהופך לאגדה מול העיניים.
במיוחד כשהוא נתפס בעיני רבים כסוג של פרא שמציק למערכת.
אני זוכר במיוחד מקרה שעמדנו וקשקשנו במרכז עין יהב בגיל טרום גיוס. רותם בדיוק הגיע מהשטח. אחרי כמה דקות ארוכות הגיע ג׳יפ צבאי וכמו שהם הופיעו רותם הניע וברח.
הם נעצרו להתלונן עליו. שהוא משגע אותם בשמירה על הגבול ונהנה לברוח מהם.
אף אחד מהנוכחים לא התפלא. כולנו חייכנו בהבנה…

בהמשך הצבא, באופן די מופלא, ידע לתת לו את המרחב ולרתום אותו ולהוציא ממנו את היתרונות העצומים שהיו בו.
לא רגיל בכלל.
בתקופת הצבא הוא גם השתתף באחד המרוצים כנהג רשמי על סופה מטעם מפעלי רכב נצרת.

מוות מיותר בתאונה עצמית על האופנוע לפני קצת יותר מעשרים שנה השאיר את כל מכריו פעורי פה.
יהי זכרו ברוך.

אגב, אם אני זוכר נכון, את רותם החליף דורון ראם ביחידה.
פחות טיפוס של כוכב אבל נהג בחסד בפני עצמו.
אם כבר אז שכנעו אותו להדריך. הוא אזרח כיום וגר בפינה הכי דרומית מערבית.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

tooshey
04-03-24, 10:54
תודה על כל השיתוף.
בנתיים הכי קרוב שהצלחתי להגיע זה להתקרב ללשכנע את אבירם ברקאי להחזיר עטרה ליושנה, ולהחיות את קורסי החילוץ.

Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk



במקום להקליד צא לשטח וסע.
תירשם להדרכה, הצטרף לקבוצה מטיילת, או לבד.
צא לחצי שעה, שעה, חצי יום - לא משנה.
בפרדסים ובשדות סביב גוש דן, באיזור בן שמן, באיזור חורשן, ועד לנגב.
סע בשבילים, סע באיזור טרשי, קצת חול, קצת בוץ.
שרוף דלק ותשחק צמיגים.
ככה תלמד.
שחיה לא לומדים בהתכתבות...

בברכה, טושי

asafk
04-03-24, 13:08
וואו, יפה.
Tdi
או קומבינה אחרת?

Sent from my SM-N986B using Tapatalkבנזין 3.5 ליטר קרבורטור.

אסף.

alto
04-03-24, 14:47
ניר הזכיר פה את רותם והעלה בי המון זכרונות. ויש לי המון זכרונות קטנים ממנו שעם השנים די דוהים.
כמה מילים על רותם ז״ל.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

- רותם היה פרא אדם אבל מהסוג הטוב,אחלה בן אדם ואיש שטח מדהים, רק שהמוות שלו לא הפתיע במיוחד, מאז שהיה ילד ידענו שככה כנראה יגמור מתי שהוא.

- אם בא לך להתנסות במשהו דומה, תתגייס ליחידה 0710 - ניוד פיקוד העורף, אותו הדבר כמו 551 רק על הרכב האזרחי שלך :p, וברצינות, כמובן שאין מה להשוות ליחידת ניוד אמיתית אבל באימונים מלמדים אותם עקרונות בערך, 'קצת' פחות תרגול וכאמור על הרכב האישי שלך, מחפשים שם מתנדבים ד""א.

ארנון

איל מ
04-03-24, 18:28
תודה על כל השיתוף.
בנתיים הכי קרוב שהצלחתי להגיע זה להתקרב ללשכנע את אבירם ברקאי להחזיר עטרה ליושנה, ולהחיות את קורסי החילוץ.

Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
אם תצליח לשכנע אותו, אני דואג לך לפאץ' טקטי. הבן שלו אגב, חומד של בחור וממשיך את המסורת.


בנזין 3.5 ליטר קרבורטור.

אסף.
קרבורטור-רים.
בהרבה מהם זה כבר לא 3.5. ובאופן מפתיע, אין בעיות של התחממויות שמגיעות לעתים עם מנועים שעברו "הגדלה בשקל תשעים".

boaz avrahami
04-03-24, 19:06
- רותם היה פרא אדם אבל מהסוג הטוב,אחלה בן אדם ואיש שטח מדהים, רק שהמוות שלו לא הפתיע במיוחד, מאז שהיה ילד ידענו שככה כנראה יגמור מתי שהוא.

ארנון

כן, גם בעניין א. תירוש, להבדיל, ידענו איך יגמור רק לא מתי ועדיין כשגמר כולם בכ״ז היו מופתעים ובאופן כמעט מפתיע אפילו עצובים… [emoji2372]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

מוטי ג.
04-03-24, 20:20
הקרבורטורים עם השמן?


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

דרור ברלי
04-03-24, 20:44
כן. ה-SU עם הבקבוקים.
מנוע חלשלוש. אבל גמיש ושקט.

nirs
04-03-24, 23:00
בתור אחד שהחזיק ״רגל עץ״ אזרחי 12 שנים, אכן אוטו נפלא, אך למיטב זכרוני, את זוג הקרבורטורים כבר מזמן המירו למערכת אחרת.
ואכן לא מתחמם….


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
05-03-24, 13:26
...אך למיטב זכרוני, את זוג הקרבורטורים כבר מזמן המירו למערכת אחרת.



Sent from my iPhone using Tapatalk

לא.
לעתים כיוון הקרבורטורים קצת שונה, לא תמיד, אבל אותה מערכת.

באזרחות אותו מנוע מגיע עם קרבורטור אחר (יחיד)/ הזרקה חד נקודתית, אבל מעולם לא יצא לי להתעסק עם אלו.
ובנימה זאת:
18436572

מסתבר שיש אפילו חולצות וסטיקרים עם המספרים הללו.
דברים שנחרטים דרך הידיים והרגליים בגיל צעיר, נשארים בראש לתמיד...

Juv
05-03-24, 13:48
לא.
לעתים כיוון הקרבורטורים קצת שונה, לא תמיד, אבל אותה מערכת.

באזרחות אותו מנוע מגיע עם קרבורטור אחר (יחיד)/ הזרקה חד נקודתית, אבל מעולם לא יצא לי להתעסק עם אלו.
ובנימה זאת:
18436572

מסתבר שיש אפילו חולצות וסטיקרים עם המספרים הללו.
דברים שנחרטים דרך הידיים והרגליים בגיל צעיר, נשארים בראש לתמיד...

https://www.amazon.com/V8-Engine-Firing-18436572-T-Shirt/dp/B07BRHHTJJ

nirs
06-03-24, 09:06
לא.
לעתים כיוון הקרבורטורים קצת שונה, לא תמיד, אבל אותה מערכת.

באזרחות אותו מנוע מגיע עם קרבורטור אחר (יחיד)/ הזרקה חד נקודתית, אבל מעולם לא יצא לי להתעסק עם אלו.
ובנימה זאת:
18436572

מסתבר שיש אפילו חולצות וסטיקרים עם המספרים הללו.
דברים שנחרטים דרך הידיים והרגליים בגיל צעיר, נשארים בראש לתמיד...

נדב ידידי (ככה אומרים הפוליטיקאים, לפני נעיצת סכין…)
הבנזינים הבודדים שהסתננו לשוק האזרחי, צויידו בזוג קרבורטורים, בדיוק כמו הצבאיים (כמו שכתבתי, היה לי אחד כזה והכרתי עוד מספר בעלים של הרכב הנדיר הזה…).
ביחידה שאני מכיר, העיפו את זוג ״הנבלות״ והחליפו במערכת הזרקה נורמלית (אכן חד נקודתית), פרוייקט שגם אני תכננתי לעשות, אבל היות ואצלי המערכת הזוגית עבדה טוב (בניגוד לרכבים אחרים, שהכרתי) ומדובר בהוצאה לא קטנה, דחיתי שוב ושוב עד שלבסוף הרכב נמכר.
מודה שאין לי מושג מה עשו ביחידות אחרות, שקיבלו רכבים כאלו (להבנתי, בשלבים מאוחרים יותר).


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
06-03-24, 10:03
לכבוד הוא לי להקרא נדב. ;)

nirs
06-03-24, 10:05
[emoji23] אמרתי פוליטיקאים…


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->