PDA

צפייה בגרסה מלאה : המלך מת (ev) יחי המלך (ice)



גיא
05-03-24, 12:09
https://www.bizportal.co.il/energy/news/article/824317

Sent from my CPH2493 using Tapatalk

מיכה100
05-03-24, 13:41
אחרי שנתיים ו60 אלף ק"מ על חשמלי, אין מצב בעולם שאני חוזר לפרייבט עם מנוע ICE.
מעבר לאיכות חיים, נראה לי ברברי המנהג המוזר הזה של שריפת דלק ברחוב לשם נסיעה לסידורים.

חנן-ג'יפולוג
05-03-24, 13:50
אם וכשהממשלות יחליטו שנמאס להן לסבסד/להפסיד הכנסה על ההתפתחות הזו, אולי אתה כאדם אמיד מהממוצע לא תחזור לבנזין, אבל ההמונים יחזרו, אם לא ישתנה משהו מהותי לרעה במיסוי על ICE.

אנחנו שחקנים על לוח.

ד ו ר ו ן
05-03-24, 14:11
אחרי שנתיים ו60 אלף ק"מ על חשמלי, אין מצב בעולם שאני חוזר לפרייבט עם מנוע ICE.
מעבר לאיכות חיים, נראה לי ברברי המנהג המוזר הזה של שריפת דלק ברחוב לשם נסיעה לסידורים.

Greenwash מכיר?
כי זה מה שקורה ברקע.
אתה חושב שאתה ירוק ומתקדם.
מפליץ פרחים ברחבי היער.
בשורה התחתונה אתה בהכחשה.

כי ייצור החשמל ברמת המדינות עדיין אינו ירוק.
ולייצר עוד חשמל=עוד זיהום.
וזה עוד לפני החתימה הסביבתית המשוקללת.

כדי שתרגיש נעים עם משקפיים ורודים ותחושת צדקנות, הממשלות מסבסדות בסכומי עתק את ייצור החשמל לרכב שלך.

בסוף, זה כסף.
מה עולה יותר, ומי יקבל קרדיט.
הטיפול בחולים בקדנציה של מישהו אחר, או המיסים עכשיו.

מיכה100
05-03-24, 14:19
Greenwash מכיר?
כי זה מה שקורה ברקע.
אתה חושב שאתה ירוק ומתקדם.
מפליץ פרחים ברחבי היער.
בשורה התחתונה אתה בהכחשה.

כי ייצור החשמל ברמת המדינות עדיין אינו ירוק.
ולייצר עוד חשמל=עוד זיהום.
וזה עוד לפני החתימה הסביבתית המשוקללת.

כדי שתרגיש נעים עם משקפיים ורודים ותחושת צדקנות, הממשלות מסבסדות בסכומי עתק את ייצור החשמל לרכב שלך.

בסוף, זה כסף.
מה עולה יותר, ומי יקבל קרדיט.
הטיפול בחולים בקדנציה של מישהו אחר, או המיסים עכשיו.
לא נתחיל את הדיון הנדוש הזה מהתחלה.
תהיה בטוח שאין מודע ממני לסוגיית חתימת הקרבון של רכבים חשמליים מול בערה פנימית.
אבל בסוף בסוף, אני לא מרעיל את השכנים שלי כדי ללכת לקנות פלאפל, ואתה כן.

ד ו ר ו ן
05-03-24, 14:21
תהיה בטוח שאין מודע ממני לסוגיית חתימת הקרבון של רכבים חשמליים מול בערה פנימית.
אבל בסוף בסוף, אני לא מרעיל את השכנים שלי כדי ללכת לקנות פלאפל, ואתה כן.
אתה סותר את עצמך תו״כ התגובה.

Asaf-a
05-03-24, 14:27
https://www.bizportal.co.il/energy/news/article/824317

Sent from my CPH2493 using Tapatalk

מה הצהובון הזה??? [emoji2955]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
05-03-24, 14:31
אתה סותר את עצמך תו״כ התגובה.

הוא לא סותר, הוא מתכוון שרוב האוכלוסיה חיה ונושמת סמוך לאגזוזים של הרכבים ולא סמוך לארובות של מעט תחנות כח עליהן יותר נוח לפקח ובדרכ לא במרכז הערים

מיכה100
05-03-24, 14:44
טוב נו, אין ברירה כנראה:
הנה חומר קריאה רלוונטי (הנושא הראשון), ממש קצר: https://www.carbonbrief.org/factcheck-21-misleading-myths-about-electric-vehicles/
משפט מפתח מתוך המאמר:
In reality, therefore, an EV in Europe will pay off its carbon debt after around 11,000 miles (https://theicct.org/stack/explaining-evs/) (18,000km), according to the International Council on Clean Transportation (https://theicct.org/) (ICCT).
אכן באירופה מעל 40% מהחשמל הוא ממקורות מתחדשים, ובישראל לאחרונה עברנו את ה10%.
אז נגיד שאצלנו נקודת האיזון היא לא 18 אלף ק"מ אלא 40 אלף ק"מ. אתה יודע מה, 60 אלף. עדיין עברתי אותה ואני מייצר פחות קרבון לקילומטר ממך.
וזה 'רק' קרבון. מה עם גזי פליטה מסרטנים שנפלטים לרחוב (מהקילומטר הראשון), אתה מתנדב לנשום אותם מקרוב?

ehudzeelim
05-03-24, 15:02
בלי להיכנס לדיון עצמו,
כשאומרים אנרגיה מתחדשת, מתכוונים גם לאנרגיה שמקורה בפסולת אורגנית (bioenergy),
הפקת חשמל בדרך זו פולטת פחמן ונגזרות שונות של גזים מזהמים ורעילים.
הנתח של הביו-אנרג'י מסך האנרגיה המתחדשת באירופה הוא מעל 50%.
לכן, צריך לקחת בערבון מוגבל את ה-40% בהקשר של זיהום אוויר וכו'.

מיכה100
05-03-24, 15:17
בלי להיכנס לדיון עצמו,
כשאומרים אנרגיה מתחדשת, מתכוונים גם לאנרגיה שמקורה בפסולת אורגנית (bioenergy),
הפקת חשמל בדרך זו פולטת פחמן ונגזרות שונות של גזים מזהמים ורעילים.
הנתח של הביו-אנרג'י מסך האנרגיה המתחדשת באירופה הוא מעל 50%.
לכן, צריך לקחת בערבון מוגבל את ה-40% בהקשר של זיהום אוויר וכו'.
מעניין, לא הכרתי את זה. אז בעצם כדאי לדבר במונחים של גרמים CO2 ל KWH חשמל.
מצאתי את הנתון הזה לאירופה:

Average carbon dioxide emissions per kilowatt hour (KWh) of electricity in Europe's six largest economies - Germany, France, United Kingdom, Italy, Spain and The Netherlands - was 253 grams through November of 2023, data from electricitymaps.com shows

לא מצאתי בחיפוש זריז נתון דומה מישראל. מן הסתם גם לך תסמוך על נתונים שמגיעים ממקורות שונים שהם יהיו תפוחים לתפוחים.

asafk
05-03-24, 15:27
.
אבל בסוף בסוף, אני לא מרעיל את השכנים שלי כדי ללכת לקנות פלאפל, ואתה כן.

אני הולך ברגל לקנות פלאפל. יותר טוב מלפלוט פחמן כדי לייצר חשמל.

אסף.

raanan
05-03-24, 15:34
אני הולך ברגל לקנות פלאפל. יותר טוב מלפלוט פחמן כדי לייצר חשמל.

אסף.

ואחרי הפלאפל פליטות מתאן :rolleyes:

ד ו ר ו ן
05-03-24, 15:57
מיכה,
לאחרונה יצא לי להשתתף בקורס אקדמי בנושאים האלו.
הנושא מאד מורכב, הבעיה הגלובלית קיימת (התחממות מואצת), ויש באמת סימן שאלה עבה האם החשמל הוא הפתרון,
בנוסף להערה של אהוד,
לגבי הסוללות כולם יודעים לדקלם חתימה סביבתית (חפש איך נראה מכרה ליתיום).

מסתבר שגם פאנלים סולריים למשל מהווים אתגר וגורם זיהום משמעותי בצרכי המחזור.
המון אנרגיה לפרוק, ומחזור.
וזה אלמנט אחד.
חישובים של עלות תועלת ברזולוציה רב שנתית ורב דורית.. מורכב.

יחד עם פונקציונליות מוגבלת , תזמון מחורבן עם מלחמת אנרגיה באירופה, והבנה שההפרש בין היברידי לחשמלי לא כזה רחוק, והאטרקטיביות של הרכבים האלו ירד פלאים.

אז אתה לא מריח את האגזוז בשכונה, וחושב שהכל תותים, אבל זה יותר NIMBY.

מיכה100
05-03-24, 16:14
תכלס אנחנו יותר מסכימים מלא מסכימים.
אני לא חושב שהכל תותים בEV, ממש לא.
יש המון מה לשפר בטכנולוגיה של הסוללות ובשרשרת האספקה ובהקטנת הזיהום שיוצר משק האנרגיה. לשמחתי העולם לגמרי הולך לשם.
עדיין מרגיזה אותי הטענה הפופוליסטית שבמונחי לייף סייקל הEV פולט יותר CO2 מ ICE. אני לפחות השתכנעתי שהוא לא, אפילו בארץ שלנו.
וכמו כן ההתעלמות מכך שעדיף (לכולם, כולל תושבי חדרה ואשקלון) שהגזים הרעילים יטופלו ויפלטו באופן מרוכז בתחנות הכח, מאשר ברחובות שאנו חיים בהם.
ובסוף בסוף, בכל זאת ג'יפולוג כאן: זה תענוג של רכב.

ד ו ר ו ן
05-03-24, 17:07
תכלס אנחנו יותר מסכימים מלא מסכימים.
אני לא חושב שהכל תותים בEV, ממש לא.
יש המון מה לשפר בטכנולוגיה של הסוללות ובשרשרת האספקה ובהקטנת הזיהום שיוצר משק האנרגיה. לשמחתי העולם לגמרי הולך לשם.

לרכבים חשמליים לא תהיה זכות קיום בלי איזון אנרגטי חיובי כללי.
כרגע הם לא מאוזנים, בגלל זה הסבסוד המדינתי העצום.
מתוך נסיון לעבור את תקופת הביניים עד שהטכנולוגיה תפגוש את העלויות.
והשבריריות של תקופת הביניים הזו מקבלת מימוש מול העיניים.
גיהוק בדמות משבר פוליטי באירופה, וצריך להחליט האם חשמל לרכבים או לחימום.
אז מקצצים לרכבים באירופה.
והציבור אחריהם לא קונה.


עדיין מרגיזה אותי הטענה הפופוליסטית שבמונחי לייף סייקל הEV פולט יותר CO2 מ ICE.
.
זה לא פופוליסטי, במצב הנוכחי זה עובדתי.
וההבדל הקטן מול היברידי מהווה משקל נגד לא קטן.

איל מ
05-03-24, 17:19
אני הולך ברגל לקנות פלאפל. יותר טוב מלפלוט פחמן כדי לייצר חשמל.

אסף.

מקרה נקודתי ולא בר השוואה,
אתה לא גר בישראל.

wonderd
05-03-24, 17:54
מזמן לא קראתי קשקוש מנותק מהמציאות כמו הכתבה הזאת.

גיא
05-03-24, 18:53
למרות שאירופה משתמשת המון בגרעין לייצור חשמל .. והפסולת של גרעין היא נוראית ( אבל למי אכםת ? קוברים את זה אצל הבדואים או האפריקאים) למרות שהמכרות של הליתיום זה ואחד מפגע .. ( למי אכפת ? זה לא בגבעות המקיפות את ברלין ) למרות שאחרי השימוש .. הסוללות הללו זה מפגע ... ( שוב .. למי אכפת ? )


כשאני הולך ברגל לקנות שווארמה ( בכל זאת .. פה חיפה .. ) הרבה יותר נעים כשעומד לידי פקק של מכוניות חשמליות ...


ככה זה.

Sent from my CPH2493 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
05-03-24, 19:13
למרות שאירופה משתמשת המון בגרעין לייצור חשמל
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
זהו שלגבי אירופה היבשת כבר לא..
עברו לגז רוסי ונדפקו.

הירוקים המטורללים הפחידו את כולם, רוב הכורים נסגרו.
גרמניה הובילה את המהלך (להוציא צרפת, יצרן כורים גדול, וספק חשמל).
בדיעבד, כורים תקינים הם מקור אנרגיה מאד נקי.
למעשה ללא פליטות ובניהול נכון של הפסולת, גם בנפח הכי קטן לסילוק.
הפוליטיקלי קורט האופנתי ירה להם ברגל.

ערן CJ
05-03-24, 19:36
אף מלך לא מת ואין בכלל מלכות.
מכל מדינה שיטות המיסוי יקבעו את התמהיל בין רכב חשמלי לרכב עם מנוע בעירה פנימית.
מדינות שימכרו דלק בזול (ארה"ב, והמפרציות למשל), ימשיכו להנות מהטווחים ומנוחות המילוי המהיר באנרגיה, של רכב ICE.
מדינות שרוצות אחוז רכב חשמלי גבוה, יגרמו לתושביהן לשלם מיסוי על הדלקים. באירופה ובסין השוק יצר עדיפות לרכב חשמלי במיסוי.
אנחנו בישראל בינתיים נמצאים החשמליות. גם לחשמליות יש יתרונות משמעותיים, אבל זה לדיון אחר.

דוגמה פרטית:
אני באופן אישי חוסך מידי חודש בין 2000 ל- 3000 ש"ח על דלק (אחרי שאני משלם 400-500 ש"ח נוספים על חשמל ל BYD שלי).
החלטתי לשים את הכסף הנחסך בצד. 24K כל שנה. אם מיסוי -0 ימשיך כך, בעוד 4 שנים ארכוש חשמלית חדשה רק בכסף שחסכתי.
בשנה האחרונה, נאלצתי להתחבר לעמדת טעינה ציבורית, 3 פעמים בלבד. כל שלוש הפעמים עלו לי כ 150 ש"ח. פחות מחצי מיכל ברכב קומפקטי. לו נזקקתי יותר לשירות המילוי בעמדות ציבוריות, הייתי חושב פעמיים אם רכב חשמלי מתאים לצרכי.
לעת עתה, במדיניות המיסוי של ישראל, אינני מוצא סיבה, מדוע שאדם שיכול להעמיד לעצמו עמדת טעינה פרטית תחת ביתו, ירכוש רכב ICE.

לסיכום: ה- ICE לא יעלמו, גם החשמליות ישארו פה. בכל מדינה התמהיל יהיה שונה. מי שיקבע את התמהיל בכל מדינה הם הממשלות שיקבעו מדיניות מיסוי. האזרחים תמיד עושים את החישוב שלהם ורוכשים את מה שנכון להם ולהם בלבד.

גיא
05-03-24, 20:25
https://www.themarker.com/dynamo/cars/2024-03-05/ty-article-magazine/.premium/0000018d-bc96-dc8c-a3df-feb7095a0000


נראה שדה-מרקר ממש אנטי אוטו חשמלי ..

Sent from my CPH2493 using Tapatalk

polar bear
05-03-24, 22:26
https://cars.walla.co.il/item/3648466

זה דיון פוליטי.

gp1
08-03-24, 19:08
היה צפוי והנה זה מגיע .

למה באוצר דוחפים תשלום מס על כל קילומטר ברכב חשמלי

בתקציב המעודכן ל־2024 צפויה לעבור גם החלטת הממשלה על החלת מס נסועה על כלי רכב חשמליים - 15 אגורות לכל ק"מ • הצעד אומנם עורר חילוקי דעות באשר להשפעה הסביבתית מול המאבק בגודש, אך באוצר דווקא תומכים


https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001468254




לא רק מס נסועה: תוכנית המיסוי על רכב חשמלי
https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/hyh2ctoup






בעלי הרכב החשמלי יידרשו לסייע במימון המלחמה. בתכנית: מס נסועה, הכפלת מס הקנייה, וביטול ההנחה הגדולה באגרת הרישוי השנתית, שעומדת כיום על 530 שקל בלבד


https://cars.walla.co.il/item/3634567 (https://cars.walla.co.il/item/3634567)

boaz avrahami
09-03-24, 09:06
אולי אני דפוק אבל המיסים הדרקוניים שהמדינה מטילה עלי לא יכולים בעיניי להיחשב כמשהו שמגיע למדינה בלי ערעור.
במיוחד כשאני חש עד עמקי נשמתי שהמדינה לא שומרת על המיסים שלי ומבזבזת אותם בקלות רבה מדי על דברים שהם לא לגיטימיים בעיני עד כדי אפילו מושחתים.

אז זה שלא ממסים את הרכב החשמלי זה לא מטוב לב אלא בשביל להכניס אותנו בקלות וביעילות למלכודת שיותר נוחה למדינה.

הרשעים באוצר מחלקים הטבות רק למקורבים ואנחנו לא.


ובכלל, כל העניין החשמלי נולד בבסיסו בכדי להקטין תלות במדינות מפיקות נפט.
בפועל זה לא קרה.
בפועל הזיהום אוויר לא רק שלא קטן אלא הוא הוסט לפגיעה באזורים מוחלשים לפי מה שקרוי בידי עשירים, לא בחצר האחורית שלי.
שהזיהום יהיה בחדרה, באשקלון או באפריקה.
אבל אנחנו עאלק ירוקים.

אצל רובכם כנראה לא היה חדמלי אפילו אם זה היה עולה עשרה אחוז יותר בנסועה.

אגב מיכה, באופנוע אתה עם דלק מעורב או שגם שם עברת לחשמל?

הכול פוזיציה


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

asafk
09-03-24, 09:13
אני אתן לך זוית אחרת על זה. מס על רכב חשמלי הוא מס על העשירים.
אין מכונית חשמלית זולה בשוק. גם כמשומשות הן יקרות יחסית לאופציות הבנזין.
אז אומרים באוצר - וואלה מי שיש לו כסף לקנות מכונית יקרה גם דופק אותנו במס בלו? זיבי. שישלמו.

אסף.

edish
09-03-24, 10:01
אם נשים בצד את עלויות נסיעה,זיהום האוויר, מחיר הקניה, זמינות אספקת החשמל והמיסים הקרבים, בקיצור הטוב והרע.
איכות הנסיעה ברכב חשמלי טוב שווה פי כמה וכמה מרכב דלקי , מהירות התגובה חלקות הנסיעה והשקט, הכוח הזמין , לא ניתן לחזור לאחור.

גיא
09-03-24, 11:34
אם נשים בצד את עלויות נסיעה,זיהום האוויר, מחיר הקניה, זמינות אספקת החשמל והמיסים הקרבים, בקיצור הטוב והרע.
איכות הנסיעה ברכב חשמלי טוב שווה פי כמה וכמה מרכב דלקי , מהירות התגובה חלקות הנסיעה והשקט, הכוח הזמין , לא ניתן לחזור לאחור.כשאתה מסמן את המכונית שלך כ'כיף' .. כ'תחביב' ... אולי .. כשהאוטו שלך משמש במקרה הכי טוב בשביל להגיע לרכבת וחזרה ק'מ בודדים ביום .. לא כל יום ..

אז זה פחות מלא רלוונטי ..



Sent from my CPH2493 using Tapatalk

שולץ האיום
09-03-24, 12:55
אני אתן לך זוית אחרת על זה. מס על רכב חשמלי הוא מס על העשירים.
אין מכונית חשמלית זולה בשוק. גם כמשומשות הן יקרות יחסית לאופציות הבנזין.
אז אומרים באוצר - וואלה מי שיש לו כסף לקנות מכונית יקרה גם דופק אותנו במס בלו? זיבי. שישלמו.

אסף.

רוב רוכשי החשמליות נחשבים ״מעמד הביניים״
אכן, זיבי, שישלמו.
כרגיל, הפרה החולבת של האוצר.

לא מזמן עשו תרגיל, הוציאו מהמגירה תוכנית ישנה, מיסוי קרנות ההשתלמות.
היה ברור להם שזה לא ייצא לפועל (הסתדרות ועוד) אבל כהסחה לתוכניות מיסוי אחרות זה פעל אחלה.
גם אז הייתה טענה, שבעלי קרנות ההשתלמות הם ״החזקים״ במשק, ולא אוכלוסיות מוחלשות.
טענה לא נכונה כמובן, אבל בכל מקרה לא באמת הייתה לזה היתכנות.

מיכה100
09-03-24, 13:34
אגב מיכה, באופנוע אתה עם דלק מעורב או שגם שם עברת לחשמל?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

באופנוע אני על 4 פעימות, נוסע על בנזין 98 טהור. אין עדיין אופנוע חשמלי שנותן פייט לאופנועי האנדורו הנוכחיים (אולי הווארג, אבל הטווח גבולי), כשיהיה אעבור בשמחה.
אבל על השלושה ארבעה ליטר כולה שהאופנוע שלי שורף מדי שבוע חבל להכביר מילים בהקשר הסביבתי.
בוא נדבר על המאה ליטר סולר ששרפתי עם הדיסקו בטיול 3 ימים להרי אילת, זו כבר כמות יפה.
התשובה היא שאני לא איזה דון קישוט: המעבר לחשמלי יקרה רק אם הוא יאפשר את התחביבים המוטוריים שלי, לא אם יפגע בהם.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

edish
09-03-24, 14:03
כשאתה מסמן את המכונית שלך כ'כיף' .. כ'תחביב' ... אולי .. כשהאוטו שלך משמש במקרה הכי טוב בשביל להגיע לרכבת וחזרה ק'מ בודדים ביום .. לא כל יום ..

אז זה פחות מלא רלוונטי ..



Sent from my CPH2493 using Tapatalk


ההוא עם הרכבת באמת פחות רלוונטי.

מדהים אותי שיש כאן מלא שרשורים שעוסקים באספקטים השונים של התחשמלות הרכבים, כמעט ואף אחד לא נוגע באספקט ההנאה מהנהיגה, צאו מהדיזלים שלכם ולכו לעשות נהיגת מבחן על חשמלי ראוי, חשמלי לא היברידי ,נדבר אח"כ.

ד ו ר ו ן
09-03-24, 14:19
כשאתה מסמן את המכונית שלך כ'כיף' .. כ'תחביב' ... אולי .. כשהאוטו שלך משמש במקרה הכי טוב בשביל להגיע לרכבת וחזרה ק'מ בודדים ביום .. לא כל יום ..

אז זה פחות מלא רלוונטי ..



Sent from my CPH2493 using Tapatalk

מבחינתי הפוך.
מבחינתי קלאבקאר לרכבת ולעבודה.
לא מחפש הנעה בנהיגה מהמנהלתית הקצרה הזו.
גם לא בפקקים של גוש דן.
אהה.. שכחתי.. אין תחבצ יעיל.
עם רכב, מערי הלווין של ת״א, עם פקקים, ״דלת לדלת״, אני מגיע מהר יותר מאשר תחבצ.

גיא
09-03-24, 16:04
מהר זה לא הכל.

אני צריך להגיע ללקוח באחד ממשרדי הממשלה בירושלים .. דלת לדלת .. 3 שעות בתחבורה ציבורית. לא ניסיתי לנהוג לשם.

אני מעדיף לנמנם או לראות סדרה מפגרת מאשר להתמודד על חיי עם טייסי הכביש או אלו שעסוקים בלסמס במרץ במהירות בין 10-110 ...

ממילא משלמים על זה .. למה שאתאמץ ?
נהגתי פעם למשרד במרכז .. כל השער שלי הפך לבן.

Sent from my CPH2493 using Tapatalk

גיא
19-03-24, 08:11
אני לא כלכלן דגול .. אבל לפי הכתבות הללו .. שלא הכי ברור לי למה יש לכותב אג'נדה מסויימת .. אם בכלל .. נראה שבאמת יש פה סוף עידן.

https://www.bizportal.co.il/car/news/article/825104

Sent from my CPH2493 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
19-03-24, 08:20
כתבים בעיקר ממחזרים את מה שהם רואים בכתבות אחרות. לא הייתי בונה אפילו על אחוז אחד של אמינות ומחשבה עצמאית.

בתכל'ס, כמו שנכתב כאן מהשנייה הראשונה, מי שיחליט מה יקרה אלו השלטונות, בעזרת המיסוי, וזה יקרה עקב לחצים פנימיים ובינלאומיים מכל מיני כיוונים. כל השאר סתם מלל. ברצונם זה יעלה וברצונם ירד.

הנהג יקנה את מה שישתלם לו, וזה תלוי לפני הכול במיסוי, של הרכב ושל עלות הנסועה.

גם כל המלהגים כאן אותו דבר. אין באמת אידאולוגיה מאחורי הדברים, למעט שני מחבקי עצים.

מי שמשתלם לו רכב חשמלי קונה, ומי שלא משתלם לו טוען שזה דרעק וממציא טיעוני נגד הזויים.

boaz avrahami
19-03-24, 08:35
משהורדת את עניין האידיאולוגיה מסדר היום אין לי אלא להצטרף לדעתך במחיאות כפים סוערות.
חד ומדוייק.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

גיא
19-03-24, 09:26
יש דברים נוספים ..

מהנסיון שלי, רכב חשמלי שקט הרבה יותר. נינוח .. ( רק פעם אחת בנורבגיה לכמה ימים )

יש עוד ..

Sent from my CPH2493 using Tapatalk

edish
19-03-24, 13:01
יש דברים נוספים ..

מהנסיון שלי, רכב חשמלי שקט הרבה יותר. נינוח .. ( רק פעם אחת בנורבגיה לכמה ימים )

יש עוד ..

Sent from my CPH2493 using Tapatalk

בדיוק, יש עוד הרבה עודים
ישנם עוד שיקולים מלבד משתלם לא משלם

חנן-ג'יפולוג
19-03-24, 13:07
מסכים.

"משתלם" לא מגדיר רק את עניין המחיר, אלא עוד מאפיינים, כמו אלו שגיא ציין ורבים נוספים. זו חבילה.

raanan
19-03-24, 14:06
יש דברים נוספים ..

מהנסיון שלי, רכב חשמלי שקט הרבה יותר. נינוח .. ( רק פעם אחת בנורבגיה לכמה ימים )

יש עוד ..

Sent from my CPH2493 using Tapatalk
לגבי שקט, זה כמובן תלוי בדגם ואיכותו
(BYD ATTO3 בוודאות יותר רועשת מ B.M.W עם 6 צילנדרים טורי ...)
נינוחות, מסכים איתך . חלק מזה אני חושב שייך לזה שאין צורך
להיות בסל"ד המתאים לרצועת הכוח, תמיד יש כוח זמין לכל עליה ועקיפה.

רענן

גיא
28-03-24, 10:47
והנה בארזים נפלה שלהבת .. תרתי משמע.



https://cars.walla.co.il/item/3653805

Sent from my CPH2493 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
28-03-24, 19:33
והנה בארזים נפלה שלהבת .. תרתי משמע.



https://cars.walla.co.il/item/3653805

Sent from my CPH2493 using Tapatalk

ריקול בטיחותי זה לא משהו ייחודי לחשמליות.

דרור ברלי
29-03-24, 17:30
ריקול בטיחותי זה לא משהו ייחודי לחשמליות.


ברור.
אבל אוטו שמתלקח מעצמו זה כן ייחודי לחשמליות. וכשזה בוער, זה בוער..... וקשה מאוד לכבות את זה. רק שלא אוהבים לדבר על זה....

רק אתמול נשרפו 6 מכוניות בחניון תת קרקעי בחולון כי חשמלית שחנתה לידן התלקחה מעצמה.
אבל לא נורא, יש ביטוח. ותיכף גם תגיע התשובה בסגנון "גם בנזין מתלקח" עם הסברים מלומדים למה בנזין דליק יותר מחשמל.

Asaf-a
29-03-24, 17:33
יחודי לחשמליות?

https://thecar.co.il/%D7%94%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7% 99-%D7%A1%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%94-%D7%94%D7%94%D7%99%D7%91%D7%A8%D7%99%D7% 93%D7%99%D7%AA-%D7%A2%D7%9C%D7%AA%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A9-%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%A4/

(הלינק אולי לא עובד טוב, דוגמה ליונדאי סונטות שמתלקחות..)

מבולבלים? גם אנחנו

דרור ברלי
29-03-24, 18:00
לא, לא ייחודי.
כל רכב מטבעו הוא מכלול דליק. דלק, שמנים, ועוד הרבה חומרים דליקים אחרים.

אבל הסונטה זה רכב היברידי. הוא גם ICE וגם EV. וכשל כלשהו שעלול לגרום להתלקחות, מועצם ע"י התפוצצות הסוללות.
זה לא סותר את העניין שחשמליות מועדות להתלקחויות עצמיות בגלל פגיעה כלשהי בסוללה או כל כשל אחר שלעתים הנהג לא מודע אליו כלל.
האוניה שטבעה עם כמה אלפי מכוניות יוקרה בגלל שריפה שהתחילה באחת החשמליות שהיו שם, והעובדה שאודי הוציאו ריקול בעניין הזה. כמה מכוניות ICE אתם מכירים שמתלקחות מעצמן בחניה כאשר המנוע כבוי?
אני לא יודע. ועובדה שעד היום הנושא הזה לא היה אישו בכלל.

אם כבאי אומר שהנושא של חשמליות שמתלקחות "ידוע", גם הוא ממציא איזו שטות בגלל בורות?.... או שאולי באמת כדאי לתת את הדעת על הנושא הזה?....

נכון לרגע זה, החשמליות עדיין לא רוב המכוניות שמסביבנו ובאופן אישי, אני משתדל לא להחנות את אחת המכוניות ICE שלי בצמוד למכונית חשמלית ואפילו לא כמה מכוניות ליד. למה להתגרות בגורל?.... תגידו שאני טמבל? אז תגידו. זכותכם. וברור לי שבעוד כך וכך שנים, אלה יהיו רוב המכוניות שמסביבנו. גם זה נכון. עד אז, אלוהים גדול.

raanan
29-03-24, 20:59
נכון לרגע זה, החשמליות עדיין לא רוב המכוניות שמסביבנו ובאופן אישי, אני משתדל לא להחנות את אחת המכוניות ICE שלי בצמוד למכונית חשמלית ואפילו לא כמה מכוניות ליד. למה להתגרות בגורל?.... תגידו שאני טמבל? אז תגידו. זכותכם. וברור לי שבעוד כך וכך שנים, אלה יהיו רוב המכוניות שמסביבנו. גם זה נכון. עד אז, אלוהים גדול.
למה לערב אותו ? אבל דרור,
הסר דאגה מליבך, יש כבר סוללות מוצוקות בפיתוח מתקדם שאמורות להתגבר על תופעת ההתלקחות המהירה (שבטעות מחשיבים אותה לפיצוץ).

רענן

דרור ברלי
31-03-24, 10:03
למה לערב אותו ? אבל דרור,
הסר דאגה מליבך, יש כבר סוללות מוצוקות בפיתוח מתקדם שאמורות להתגבר על תופעת ההתלקחות המהירה (שבטעות מחשיבים אותה לפיצוץ).

רענן


אני האחרון לדאוג.
למה לערב אותו?.... קרא מה שאתה כותב.
מצב מוצק
מצב נוזלי
מצב וירטואלי
טעינה אלחוטית
טעינה טלפתית
הרי המעבר לרכב חשמלי הוא הנושא שמעורבים בו הכי הרבה אמונות ונבואות. יותר מכל עניין אחר. אז אתה שואל אותי למה לערב אותו?.....................:rolleyes:

ובכלל
מי שמאמין לא מפחד
מי שממיין לא מעמיס

asafk
31-03-24, 13:23
לא שמתי לב אם נכתב כאן אבל סקירת השוק האחרונה מראה מגמה משונה. האירופאים חוזרים לפתרון הביניים המוזר והלא יעיל - הייבריד פלאג-אין. לא ברור למה לא חוזרים כל הדרך להיברידיות חסכוניות אבל זה המצב כרגע.

אסף.

raanan
31-03-24, 16:38
האירופאים חוזרים לפתרון הביניים המוזר והלא יעיל - הייבריד פלאג-אין. לא ברור למה לא חוזרים כל הדרך להיברידיות חסכוניות אבל זה המצב כרגע.

אסף.
אתה בטוח שזה לא הפוך ?
למיטב הבנתי היברדי פלאג-אין כולל סוללה גדולה יותר מהיברדי .
כלומר ניתן לנסוע יותר (בעיקר בערים או פקקים) על חשמל שזה חסכוני יותר.

רענן

איל מ
31-03-24, 19:05
אבל!
בהיברידי רגיל אתה מתנהל בשילוב מאוזן של מנוע/סוללה ולא באמת מסתמך על הסוללה לנסיעה, ומחזורי הטעינה-פריקה מבוקרים.
בפלאג אין אתה נוסע על הסוללה.
מכיוון שהיא קטנה (יחסית לסוללה של לשמלי מלא), אתה עושה לה מחזורי פריקה עמוקים, וגם צריך לטעון אותה ל100 אחוז. בפועל האופיין שימוש הזה אונס את הסוללה, ואחרי כמה שנים היא צריכה ללכת לפח.
מה שלא קורה בחשמלית רגילה (לפחות בשימוש נכון).
בנוסף, אם כבר הולכת סוללה בהיברידי שאינו פלאג אין, זאת הוצאה הרבה פחות כבדה בכיס.

ד ו ר ו ן
31-03-24, 19:52
אתה בטוח שזה לא הפוך ?
למיטב הבנתי היברדי פלאג-אין כולל סוללה גדולה יותר מהיברדי .
כלומר ניתן לנסוע יותר (בעיקר בערים או פקקים) על חשמל שזה חסכוני יותר.

רענן

חנן כתב בהרחבה בזמנו שזה הרע מכל העולמות..

-->