PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם החלפת MAP סנסור דורשת כיול ECU ?



sportage
05-03-24, 17:49
בהמשך לשרשור קודם בו סיפרתי על חיישן MAP תקול, אשר בסופו של דבר היה סתום.

החיישן נוקה התקלה חלפה והרכב חזר לעלומיו.

מה שממשיך לטרוד אותי, זה החיישן שהזמנתי עם מק"ט נכון למיטב ידיעתי (סנסור שמשמש סדרות שלמות של טויוטה, סובארו ועוד עם שלל מק"טים) הוציא מתח שונה מהחיישן המקורי.

ומכאן השאלה - האם מדובר בחיישנים שדורשים כיול בשלב ההחלפה ?

zivo
05-03-24, 19:12
לדעתי, אלו שתי שאלות נפרדות.
1 - אם יש הבדל משמעותי ( וולטים שלמים, לא 1-3 עשיריות) זה נראה לי כמו חיישנים לא זהים \ תקולים.
2 - האם התקנת חיישן מקורי מחייבת איפוס במחשב? לא מכיר את ההנחיות לרכב שלך, אבל בטרופר הופתעתי לגלות שחיישנים כמו לחץ שמן מסילה, כן מחייבים איפוס והרבה לא מכירים את זה ( כולל מוסכים מורשים).
בקיצור, תשקיע בחיפוש יסודי.

sportage
05-03-24, 19:56
לדעתי, אלו שתי שאלות נפרדות.
1 - אם יש הבדל משמעותי ( וולטים שלמים, לא 1-3 עשיריות) זה נראה לי כמו חיישנים לא זהים \ תקולים.
2 - האם התקנת חיישן מקורי מחייבת איפוס במחשב? לא מכיר את ההנחיות לרכב שלך, אבל בטרופר הופתעתי לגלות שחיישנים כמו לחץ שמן מסילה, כן מחייבים איפוס והרבה לא מכירים את זה ( כולל מוסכים מורשים).
בקיצור, תשקיע בחיפוש יסודי.

1. ההבדל דרמטי, יותר מוולט. המק"ט נבדק בכמה אתרים והוא כנראה נכון.
2. העלתי את השאלה אחרי חפירות במרשתת. מסתבר שתקלות בחיישן עצמו די נדירות. לרוב זה מסנן או צנור. גם במקרה שלי החיישן היה סתום. אולי בגלל זה אין מידע בהיר.

zivo
05-03-24, 21:03
יותר מוולט, בטוח תקלה.
איזה מתח מקבל הסנסור?
אין לך את ה manual של הרכב? צריך להיות שם המתח בגובה פני הים שהמנוע כבוי.

חנן-ג'יפולוג
05-03-24, 21:39
לא מכיר טויוטה, אבל מלפחות ארבעה מותגים אחרים, לא מוכר לי צורך בכיול עבור החיישן הנ"ל.

sportage
06-03-24, 23:06
לא מכיר טויוטה, אבל מלפחות ארבעה מותגים אחרים, לא מוכר לי צורך בכיול עבור החיישן הנ"ל.

בהמשך לצ'יטוט שלנו, כנראה יש כמה מק"טים ולמרות שבאתרים מסויימים רשום שהם חליפיים, כנראה שלא. מסתבר שלאותו רכב יש מק"טים שונים לפי מדינת היעד.

אומנם הבעיה נפתרה, אבל מתוך סקרנות הזמנתי את המק"ט השני ונשווה.

אתם יכולים לשער שלא הזמנתי ב-1,000 שקל שהוא מחיר החיישן בארץ אם מזמינים אותו עבור לנד קרוזר...

Gershon
12-03-24, 15:13
בהמשך לשרשור קודם בו סיפרתי על חיישן MAP תקול, אשר בסופו של דבר היה סתום.

החיישן נוקה התקלה חלפה והרכב חזר לעלומיו.

מה שממשיך לטרוד אותי, זה החיישן שהזמנתי עם מק"ט נכון למיטב ידיעתי (סנסור שמשמש סדרות שלמות של טויוטה, סובארו ועוד עם שלל מק"טים) הוציא מתח שונה מהחיישן המקורי.

ומכאן השאלה - האם מדובר בחיישנים שדורשים כיול בשלב ההחלפה ?
*האם החלפת MAP סנסור דורשת כיול ECU* -לא.

-->