PDA

צפייה בגרסה מלאה : מעט מדי, מאוחר מדי, אבל סוף-סוף, אולי יגיע הסוף למסכים במכוניות



דרור ברלי
06-03-24, 10:16
סוף-סוף הכרה בסכנת המסכים במכוניות (https://www.icar.co.il/news/hygxy2ett/)

סוף-סוף צעד בכיוון הנכון.
הוא צעד קטן, הוא מהוסס, הוא עדיין לחלוטין לא מספיק.
אבל גם המעט הזה עדיף על כלום וטוב מאוחר מאף פעם.
אם זה צעד שמסמל מגמה - להעיף את המסכים הארורים האלה, מסיחי הדעת, המסוכנים, מכלי הרכב - אז יש על מה לשמוח.

כמו ב"אשת החלומות" עם בן סטילר - "בהתחלה זה ירתיע אותך, אבל בטווח הארוך זה טוב"

הדסופה
06-03-24, 10:46
זה לא אומר סוף למסכים , זה כבר לא יצליח כי הן כבר כאן והלקוח רוצה אותם
זה אומר שהמתגים יהיו גם פיזיים וגם במסך


Sent from my iPhone using Tapatalk

מיכה100
06-03-24, 11:26
סוף סוף, הגיע הזמן.
הייתי מוסיף לרשימה גם לחצני מגע כמו שיש לבקרת אקלים באיוניק וגם באוקטביה הנוכחית.
שימוש בהם מחייב הורדת העניים מהכביש לא רק לשם איתור המתג (שזה לא שונה ממתג מכני) אלא גם כדי לסגור לופ שהפעולה בוצעה.

wonderd
07-03-24, 00:47
1. אין סיכוי שזה יקרה בפועל מכיוון שהעתיד צופן לנו פחות כפתורים פיזיים בכל תחום סביבנו. תקנות נגד זה לא רואות את העתיד וימצאו תקנות אחרות שיעקפו או יבטלו אותן. לדעתי.
2. לטסלה לדוגמה כבר יש קיטים של כפתורים פיזיים אלחוטיים..לא בעיה להדביק כאלה בכל מקום שרק תרצו ולתכנת אותם כאוות נפשכם.
3. ישנה אופציה קיימת ועובדת לשימוש בפקודות קוליות..יש התייחסות לזה?
4. מאוחר ואני לא נרדם אז אני פה כותב מה שבא לי 😅

asafk
07-03-24, 07:03
https://youtu.be/HbDnxzrbxn4?feature=shared

כל פעם שמדברים על פיקוד קולי אני לא יכול שלא להיזכר בזה.....

אסף.

מוטי ג.
07-03-24, 07:40
יש גם את זה
https://youtu.be/hX3MTSbMIyY?si=ColTofTMA-ox4Hrj

נסעתי גוגל voice על הפיגו, לא עובד.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

דור אריאל
07-03-24, 08:02
מסך מולטימדיה הוא מסך למולטימדיה ולא להפעלת כל הרכב,
למשל יש רכבים שבתוך אותו מסך שמו את ההפעלה של המזגן,
כל פעולה במזגן דורשת כמה נגיעות במסך היחסית קטן שיכולות לסכן את הנהג

אמוץ נ.
07-03-24, 08:37
כשהתעופה עברה ממחוונים קלאסיים למסכים (Glass Cockpit) התעשיה היתה מוטרדת מאד מעניין השילוב עם הגורם האנושי.
נעשו מחקרים, נכתבו ונאכפו תכניות הדרכה, ראשוניות ותקופתיות.
גם המערכת עצמה עוברת תהליך בדיקה ורישיוּן.
בתחום הרכב זורקים באוטו את המסך הסיני הכי מגניב ויאללה, עכשיו דודה שלך צריכה להיכנס עם זה לאיילון.
מעבר לתפעול מערכות הרכב, לדעתי הבעיה המרכזית היא תלות במערכת הניווט.
נהגים מגיעים למחלף ועד השניה האחרונה לא יודעים מה לעשות בו, בטח אם יש עיכוב בתגובה של המערכת.


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
07-03-24, 08:57
עם כל הכבוד, בהטסת מטוס אין את הבעיה של היסח דעת וחשש מתאונה עם מטוס שבולם מולך או מתפרץ לך לנתיב.

erezgur
07-03-24, 09:45
הנושא מככב גם בביקורת האחרונה של כתב הרכב של כלכליסט :
https://www.youtube.com/watch?v=XEBO9iLao6c

חנן-ג'יפולוג
07-03-24, 10:25
שני מונחים שצריכים להיכנס לדיון כזה: עלות יצור, ונדל"ן. אופציות התפעול ברכב מודרני גדולות ביותר מסדר גודל ביחס לרכב משנות ה70 למשל.

כפתורים פיזיים תופסים נדל"ן במחסור, ועולים כסף. לא באמת חשבתם שהמעבר לכפתור בלם יד נבע מהרצון לפנק את יד ימין שלכם.

אמוץ נ.
07-03-24, 12:36
עם כל הכבוד, בהטסת מטוס אין את הבעיה של היסח דעת וחשש מתאונה עם מטוס שבולם מולך או מתפרץ לך לנתיב.

אתה מחזק את הנקודה שלי.
צריך למקד את הנהג בנהיגה ולהמעיט בהסחות דעת.


Sent from my iPhone using Tapatalk

nirs
08-03-24, 11:46
הפתרון צריך להיות במערכת voice recognition משובחת (הרבה יותר טובה ממה שיש היום). כל האינטרקציה צריכה להעשות בצורה של דיבור.


Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
08-03-24, 12:56
עם כל הכבוד, בהטסת מטוס אין את הבעיה של היסח דעת וחשש מתאונה עם מטוס שבולם מולך או מתפרץ לך לנתיב.
זה נכון למטוסי נוסעים. אבל,
במטוסי קרב עומס המידע ותפעול מסכים מהווה גם גורם לתאונות
ביחס למטוסי קרב הישנים.

רענן

GodsFather
09-03-24, 14:58
הפתרון צריך להיות במערכת voice recognition משובחת (הרבה יותר טובה ממה שיש היום). כל האינטרקציה צריכה להעשות בצורה של דיבור.


Sent from my iPhone using Tapatalkלא. לא רוצה שהרכב יאזין לי ברכב. גם אם כיום זה נעשה בשושו. אני לא מדבר על איכות הביצוע ואין לי ספק שזו תשתפר.

כפתורים חכמים, מגע פיזי. העיניים על הכביש.

זוכרים איך פעם היינו מסמסים בלי להסתכל? כי הכרנו את המקשים. מאז מסך המגע בסלולרי, זה לא קיים.

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

מיכה100
10-03-24, 09:09
הפתרון צריך להיות במערכת voice recognition משובחת (הרבה יותר טובה ממה שיש היום). כל האינטרקציה צריכה להעשות בצורה של דיבור.


Sent from my iPhone using Tapatalk
חס וחלילה.
האוטו זה מקום רועש לפעמים עם מוסיקה או פודקאסט, שיחה בטלפון או בין הנוסעים ורעש מהחלון הפתוח.
לדבר עם האוטו בקול הנכון, בקצב הנכון, עם המילים והשפה הנכונות וכשיש שקט מסביב זו פשוט דרישה הזויה.
גם אם ישפרו את זה המון, לחיצה על כפתור פיזי או הזזת מתג כמעט תמיד תהיה מהירה יותר ותצרוך הרבה פחות תאי מוח.
חוץ מזה למה לכל הרוחות שאפסיק לדבר עם בנאדם אחר, רק כדי להורות לאוטו להפעיל מגב אחורי או להוריד חצי מעלה במיזוג?

גיא
10-03-24, 09:14
יש לי נסיון אחר ..
בג'יפ היה אנדרואיד אוטו ושיחקתי עם להקריא הודעות ואצאפ ולשלוח תשובות רק ב 'קול' .. זה עבד נהדר.




Sent from my CPH2493 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
10-03-24, 09:14
הפתרון צריך להיות במערכת voice recognition משובחת (הרבה יותר טובה ממה שיש היום). כל האינטרקציה צריכה להעשות בצורה של דיבור.


Sent from my iPhone using Tapatalk

כן.. בטח.
רואה כבר את הסיטואציות שיתפתחו.


https://youtu.be/HbDnxzrbxn4?feature=shared
כל פעם שמדברים על פיקוד קולי אני לא יכול שלא להיזכר בזה.....
אסף.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

-->