PDA

צפייה בגרסה מלאה : ממצפה רמון, נקרות, שלוחת צלעון,בקעת צין עד שדה בוקר ביום אחד



msmiron
10-03-24, 08:41
בוקר טוב
האם מעשי להשלים את המסלול הנ''ל ביום? יוצאים ממצפה רמון על הבוקר. אפשרי לגלוש קצת לחשיכה לקראת סיום.
מדובר ב 100 קמ, שתי סופות ונהגים סבירים.
מה אומרים?
האופציה השניה היא להתחיל מנווה זוהר, זרון,סילון,הר כמריר. קצר יותר אבל עבה יותר.
תודה, מירון

חנן-ג'יפולוג
10-03-24, 08:43
כן, ריאלי.

ד ו ר ו ן
10-03-24, 09:06
באיזה יום בשבוע?..
חסרים חלקים במסלול המתואר וההשלמות המתבקשות דרומית לצין בשטחי אש פעילים.

בלי קשר,
100קמ בשטח ביום זה לנסוע בלי הפסקה/הפסקות קצרות ושמירה על קצב גבוה כל הדרך.
אם זה מה שמחפשים.

תזכור שכל החלק האחרון הוא שמורה, מוקפדת למדי.
אין לך שוליים של לגנוב בחושך.
יש לך נק החלטה באזור המפעלים האם לחתוך לכיוון מעלה עקרבים.

erezgur
10-03-24, 10:04
אני לא בטוח שהבנתי בדיוק את פרטי המסלול.
היה עוזר לצרף מסלול...

ממצפה רמון לאורך המכתש למעלה נח ומשם לאבו טריפה עם ירידה במרזבה? (במילים אחרות - כאשר אתה כותב שלוחת צלעון למה אתה מתכוון)
איך נקרות מתקשר לכאן?

אני מנחש שאינך מתכוון לרדת במרזבה אלא להמשיך באבו-טריפה עד בקעת צין / גשר הרכבת ומשם לחזור לשדה בוקר דרך מעלה צין, אבל לא הבנתי את ההקשר של נקרות ושלוחת צלעון.

בכל אופן - יש במסלול הזה קטעים מהירים יחסית (בקעת צין) וקטעים מטלטלים עם נסיעה איטית. מדובר כנראה ב 6-8 שעות נסיעה נטו. אם תוסיף הפסקת צהריים, הפסקות קפה / נוף וכו' - לדעתי תכנן כ-8-10 שעות (בלי בלת"מים).

ד ו ר ו ן
10-03-24, 10:39
הוא הכליל גם את נקרות אז מניח שהכוונה לבוא מהערבה ולא אבו טריפה.

msmiron
10-03-24, 10:57
אני אעלה מסלול. אבל פירטתי אותו:
מצפה רמון
מפער נקרות
כל נחל נקרות מזרחה
שלוחת צלעון
חניון נחל חווה
נחל צינים מערבה
מעלה צין לשדה בוקר

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
10-03-24, 11:07
חלק משלוחת צלעון עובר בשטח אז פעיל.
תלוי באיזה שביל אתה עובר.
החלק המערבי בשמורת צין, ואין לך שוליים של לגנוב פינה בחושך.
זה גם לא ״פינה״ זה חתיכת דרך בשמורה.

במעבר נחל חווה תוכלו לקבל החלטה אם להמשיך מערבה או לחתוך מזרחה למפעלים ולכביש.

לדעתי זה מסלול של תפסת מרובה לא תפסת.. יותר מידי אם זה לא ראלי.

msmiron
10-03-24, 11:43
זה המסלול. כנראה שארד ממנו בגלל האורך (הוא לא עובר בשטח אש למעט נחל נקרות שלהבנתי מהווה מסדרון יבש)

msmiron
10-03-24, 12:46
חלק משלוחת צלעון עובר בשטח אז פעיל.
תלוי באיזה שביל אתה עובר.
החלק המערבי בשמורת צין, ואין לך שוליים של לגנוב פינה בחושך.
זה גם לא ״פינה״ זה חתיכת דרך בשמורה.

במעבר נחל חווה תוכלו לקבל החלטה אם להמשיך מערבה או לחתוך מזרחה למפעלים ולכביש.

לדעתי זה מסלול של תפסת מרובה לא תפסת.. יותר מידי אם זה לא ראלי.

לא הבנתי את ענין שמורת צין.יש בעיה לעבור בשמורת צין בלילה?

איל מ
10-03-24, 12:52
יש בעיה לעבור כל שמורה בלילה. פשוט אסור.

דרור ברלי
10-03-24, 13:17
לא פתחתי את הקובץ שצירפת אבל...

ממצפה רמון לנקרות:

1. דרך ציר המצוק ומעלה נוח?
2.דרך הכביש וחניון בארות לחאן סהרונים ומעלה דקלים? או דרך נחל ארדון?

אופציה 1 בעבירות קלילה, אבל טרשית מאוד, מטלטלת ואיטית. לא מומלץ למהר כאן, אלא אם בא לך לפרק את הרכב ולסבול מפנצ'רים

בנקרות יורדים במדרגות. עם סופות ונהגים טובים אין כאן בכלל מה להתעכב. מומלץ עם הכוונה, אבל בגדול נוסעים, יורדים וזהו. כנ"ל בגינת הסלעים. בוחרים קו נכון - ולא צריך בכלל לעצור.

מהנקרות לבקעת צין דרך שלוחת צלמון:
1. מטפסים במעבר המרזבה/צלמון בעליה?
2. מטפסים דרך המעקף של שמעון?

גם כאן, ההמשך הוא בציר מבולגן וטכני, מקסים - ואיטי.
אם אתם בוחרים באופציה 1 ומטפסים במדרגה, היא במצב מאתגר. עם נעילה אחת לפחות אתם אמורים להסתדר. אם יש רכב נעול כפול, עדיף. ושהוא יעלה ראשון וייתן משיכה אם צריך, אבל עדיין זה מאוד מסוכן וראיתי גם כלים גיבורים שמסתבכים שם.
במרזבה אתם יודעים איך אתם מתחילים, אבל לא איך זה יתנהל כמה דקות אח"כ. הישפכות של כמה ס"מ ימינה והתהפכות זה עניין של כהרף עין.


בקיצור - אפשרי, אבל בקצב מהיר, בלי עיכובים מיותרים. לדעתי בלבד - "טיול" זה לא.

נדב42
10-03-24, 13:48
יש הרבה נקודות יציאה אפשריות, ואם חייבים לסיים בשדה בוקר והזמן מתקצר אז אפשר גם לדלג מסוף הנקרות (בכביש 90) לכיוון הכביש של בקעת צין והמפעלים.

ד ו ר ו ן
10-03-24, 15:17
יש הרבה נקודות יציאה אפשריות, ואם חייבים לסיים בשדה בוקר והזמן מתקצר אז אפשר גם לדלג מסוף הנקרות (בכביש 90) לכיוון הכביש של בקעת צין והמפעלים.

לא הייתי נכנס בה לכביש המפעלים אחהצ כשממהרים.
הם משנים את התווואי כל הזמן.
באחת הפעמים לקח לנו ככמעט שעה למצוא את הדרך החוצה לכיוון חווה.
לא היה שום קשר בין השביל הראשי במפה והחסימות בשטח.
ברמת מסוכן.
למשל, חסימה שמאחוריה בור עצום.

נדב42
10-03-24, 17:47
טוב לדעת..

yoni_0000
10-03-24, 18:06
בוקר טוב
האם מעשי להשלים את המסלול הנ''ל ביום? יוצאים ממצפה רמון על הבוקר. אפשרי לגלוש קצת לחשיכה לקראת סיום.
מדובר ב 100 קמ, שתי סופות ונהגים סבירים.
מה אומרים?
האופציה השניה היא להתחיל מנווה זוהר, זרון,סילון,הר כמריר. קצר יותר אבל עבה יותר.
תודה, מירון

כן. תתחיל מוקדם, תקווה שלא יהיו פקקים במרזבה ואל תתעכב שם.

מיכה100
11-03-24, 08:27
באותו עניין, מישהו יודע לתת סטטוס עדכני של מעבר פסי הרכבת?
https://amudanan.co.il/#!wiki=P167514

איל מ
11-03-24, 09:16
הקישור לא מוביל אותי לנקודה אבל,
*אם באים בנחל חווה לגשרונים (מכיוון הצין) יש עליה מוצלבת ומדורדרת לפסי הרכבת, נוסעים מזרחה לאורכם איזה 200 מטר ומגיעים לחציה המסודרת שהיא כביש ואפילו רחב.
זה כשלעצמו מיותר כי נסיעה עוד קצת מזרחה על הצין מביאה אתכם לדרך כבושה ומהודקת שמגיעה לאותו מעבר. משם הדרך הכבושה יורדת חזרה לנחל חוה מהצד השני של הגשרונים (וגם ממשיכה עוד מערבה).

*בתכנון הטיול שבראש השרשור מגיעים בדיוק הפוך, אז תעשו rwd על התיאור שלי.
כבר שנים שאין שום סיבה לעשות תעלולים ולנסות להתקע על הפסים.
הציר המסומן בחצים הוא המעקף, הדרך הצמודה למסילה גם מופיעה, אבל באמת שהיא לא יותר מהירה.
146282

דרור ברלי
11-03-24, 09:39
מסוף הרכבת של מפעלי צין נסגר לפני כ-3 שנים כך שהסיכון להיפגע מרכבת כבר לא רלוונטי ועדיין רכב נמוך (וגם לא כל כך נמוך) עלול להיתקע על הפסים.... חברים, אין שום סיבה לטפס על המסילה!
יש מעבר מסודר מעל הפסים.

מי שמחפש אקשן, יכול לעלות מהעליה הדרדרתית עם ההצלבות.

הירידה לנחל חווה בצמוד למסילה מזמנת גם אתגרון של טיפוס על גבנון בשפ"צ שיכול להפחיד חלק מהנהגים הלא מנוסים.

לחוששים - יש ירידה מסודרת לנחל חווה (שביל ברמת פרייבטים) מעט דרומית לשם. שימו לב לצילום המסך שאייל צירף.

מיכה100
11-03-24, 09:43
בדיוק על המעבר הזה שאלתי, תודה.

msmiron
11-03-24, 11:01
החלטתי לשנות ולטייל ממדרשת בן גוריון לחצרה על בסיס צין. מסלול יפה ולא ארוך מדי.
האם הצירים שסימנתי בצהוב פתוחים לתנועה? אם לא, אשמח להצעה איך לחצות את איזור המפעלים בלי להתקשקש מדי

erezgur
11-03-24, 11:35
באזור המפעל (צין) באמת יש שינויים מדי פעם, הכביש שם מהיר מאד (הוכשר לנסיעה של משאיות הענק) וכפי שנכתב למעלה - צריך להיסהר לא להתחכם ולנסות לעקוף מחסומים.
אל תנסה להיצמד לשביל המסומן המופיע במפה כי אולי הוא עבר שינוי בשל העבודות בשטח, היצמד שם לדרכים הרחבות שהוכשרו לתנועת המשאיות.
השבילים במפה של Israel Hiking אמורים להיות יחסית מעודכנים כי תדירות העדכון שלהם גבוהה משמעותית מזו של מפות סימון השבילים. https://israelhiking.osm.org.il/map/14.60/30.8215/35.0246

-->