PDA

צפייה בגרסה מלאה : התייעצות לגבי בדיקה לפני רכישה גימיני 2015



פיני ד
11-03-24, 18:49
שלום חברים
מעוניין לרכוש גימיני 2015 עקרונית בגלל התקציב התמקדתי בידני אך נפלה לי הזדמנות לאוטומט במחיר סביר.
הבנתי שבדגם הזה יש בעיות בגיר באיזור ה130K ... וזה בערך הקמ של הרכב שאני מעוניין לרכוש.
כיצד ניתן לאבחן בעיה כזאת ברכש?
מה צריך לבדוק עוד לפני שאגש לבדיקה במוסך?
האם בדיקת שכל ההילוכים עוברים חלק וללא מכות גם במצב ידני וגם במצב D ובנוסף בדיקה של השמן גיר מספיקה? יש ברכב הזה פילטר לשמן גיר? ניתן לגשת אליו?

אציין שיש לי חוש טכני וניסיון בעבודה עצמית על רכבים, בנוסף יש לי סורק תקלות מקצועי אך אין לי נסיון ברכב הספציפי הזה.

Zivcar
11-03-24, 19:51
ברור שלא מזיק לבדוק התנהגות של התיבה, ומצב השמן
אבל זה לא מבטיח כלום. אולי רק שיש עוד כמה ימים עד שיקרה משהו
החוויה שלי, ג׳ימני 2008 (vvt, אותו גיר בדיוק) נקנה ב110k ק״מ
היסטוריית טיפולים במוסך מוכר בקהילה. החלפת שמן גיר ב90k.
מהרגע שנקנה טופל אצלי בפדנטיות, כולל בדיקת נוזלי ממסרות וגם החלפה נוספת (גיר, סרנים) ב140k.
בכל התקופה שארכה 4 שנים הגיר התנהג למופת. שמן צלול, ללא שבבים. על הדרך גם החלפתי תושבות גיר.
פתאום ב157k החל לגמגם. מכה ברוורס, קצת תחושת החלקה במעבר מ1 ל-2.
מהרגע שחשתי בשינוי עד שהתיבה קרסה לרמת רכב מושבת עברו שבועיים ובערך 200 ק״מ.
אולי 3 חודשים אחרי טיפול ובדיקת שמן גיר אחרונה.

מצד שני, תוקן אצל ארז טופ גיר ונסע אצלי עוד 25k אחרי שיפוץ, מאז עבר עוד 2 ידיים וממה ששמעתי כבר 50k מהשיפוץ עדיין נוסע…

נותן לך את כל המידע,
תעשה את השיקול.

עמרי שדה
12-03-24, 04:34
בוקר טוב
תתייעץ עם ארז מטופגיר 0544434580

Tzvika-Pick
12-03-24, 23:34
שלום חברים
מעוניין לרכוש גימיני 2015 עקרונית בגלל התקציב התמקדתי בידני אך נפלה לי הזדמנות לאוטומט במחיר סביר.
הבנתי שבדגם הזה יש בעיות בגיר באיזור ה130K ... וזה בערך הקמ של הרכב שאני מעוניין לרכוש.
כיצד ניתן לאבחן בעיה כזאת ברכש?
מה צריך לבדוק עוד לפני שאגש לבדיקה במוסך?
האם בדיקת שכל ההילוכים עוברים חלק וללא מכות גם במצב ידני וגם במצב D ובנוסף בדיקה של השמן גיר מספיקה? יש ברכב הזה פילטר לשמן גיר? ניתן לגשת אליו?

אציין שיש לי חוש טכני וניסיון בעבודה עצמית על רכבים, בנוסף יש לי סורק תקלות מקצועי אך אין לי נסיון ברכב הספציפי הזה.
זה מאוד פשוט.
תשכב מתחת לרכב, תסתכל על הקרטר של הגיר. נראה לך שהסגירה שלו מקורית או שכבר פתחו אותו?

אם עוד לא פתחו את הגיר - הוא יתקלקל בקרוב. מחר, בעוד שנה, בעוד שנתיים, לא חשוב. קח בחשבון שבמשמרת שלך הוא יתקלקל ותצטרך להשקיע כמה אלפי שקלים בשיפוץ הגיר.
אם כן פתחו את הגיר - הבדיקה שלך צריכה להתמקד במי פתח, מתי ומה עשה.

-->