PDA

צפייה בגרסה מלאה : טמפרטורת הבנזין במערכת הדלק של רכב



הצפרדע
28-04-06, 00:06
מה היא הטמפרטורה אליה מגיע הבנזין במיכל הדלק ברכב, במהלך עבודה רגיל?

מה היא הטמפרטורה המאכסימאלית הנסבלת של בנזין במערכת הדלק של רכב ?

מה היא טמפרטורת הרתיחה של בנזין?

מה עלולות להיות התופעות והנזקים עקב התחממות יתר של דלק ברכב, מעבר לאובדן
אלמנט הקירור של השסתומים?

אמנון
28-04-06, 01:27
לפי הספר שבידי, "לוחות טכניים", טפמ' הרתיחה של בנזין היא בין 90 ל-100 מעלות צלסיוס.
זה אם לא טעיתי בקריאת הסימון.

עוד מידע מדוייק שאני יכול לתת על התכונות הפיזיקליות של הבנזין הוא:
הצפיפות היחסית של הבנזין בטמפ' של 15 מעלות צלסיוס היא 0.72~.
היתוך בלחץ אטמוספרי: 150-.

לפי מקור מהרשת, המשקל הסגולי של דלק הוא 0.787 גרם לסמ"ק, משמע ליטר דלק שוקל 0.787 ק"ג.


תיקונים על מידע שגוי יתקבלו בברכה.

kd2
28-04-06, 14:29
למיטב זכרוני ב-80 הוא כבר על גבול המסוכן.
הדלק ברוב המערכות בכלל לא חם, הייתי אומר אפילו קר.
הוא תמיד בתנועה ולא עומד הרבה בשום מקום לכן הוא נשאר קר.

הצפרדע
28-04-06, 18:51
[QUOTE=kd2]למיטב זכרוני ב-80 הוא כבר על גבול המסוכן.
הדלק ברוב המערכות בכלל לא חם, הייתי אומר אפילו קר.
הוא תמיד בתנועה ולא עומד הרבה בשום מקום לכן הוא נשאר קר.[/QUOTE


במיכל הוא דוקא עומד הרבה מאד!

מה, אין כאן בין כל המומחים, איזה תשובה רצינית לרפואה?

קיד
28-04-06, 23:36
מה היא הטמפרטורה אליה מגיע הבנזין במיכל הדלק ברכב, במהלך עבודה רגיל?
טמפרטורת הסביבה 35-40 מעלות בקיץ.


מה היא הטמפרטורה המאכסימאלית הנסבלת של בנזין במערכת הדלק של רכב ? טמפרטורת מי הקירור היא הטמפרטורה של תא המנוע, מכאן שכל מערכת הדלק סובלת מטמפרטורה מעל 70 מעלותC.


מה היא טמפרטורת הרתיחה של בנזין? באיזה לחץ??


מה עלולות להיות התופעות והנזקים עקב התחממות יתר של דלק ברכב, מעבר לאובדן
אלמנט הקירור של השסתומים?
אין קשר, צינון ראש המנוע והבוכנה תלוי רק בחום הכמוס של הפיכת דלק ממצב צבירה נוזל למצב גז.
בברכה,
קיד.

הצפרדע
29-04-06, 01:12
כלומר, ואם הבנתי אותך נכון, קיד, הרי שדלק "חמים" כמו פיפי( אם יצא לך להשתין מידי פעם על היד :-P :-P) , הוא לא נורא כל כך כמו שחשבתי. 70 מעלות היא טמפרטורה חמה למדי - נדמה לי שטרמוסטט בדודי חשמל לחימום מיים מכוונים לטמפרטורה כזאת - ואם דלק יכול לסבול אותה בלי בעיות מיוחדות או קשיי תפקוד של המשאבה, הפורק, מסנן הדלק וכו', אזי מצבי בסדר.


הבעיה אצלי, היא שמיכל הדלק מצוי בקרבה(כ - 30 ס"מ) לדוד האגזוז וקצת מעליו באלכסון, דבר שגרם לדלק במיכל להתחמם מאד, ממש על גבול הרתיחה. בודדתי את צינורות הדלק(הזנה וחזרה) היוצאים מן המיכל וגם התקנתי מעל הדוד בידוד אלומיניום דק כמו שמקובל במכוניות נוסעים רבות, והגעתי למצב טוב בהרבה.
עם זאת, המיכל מתחמם קצת, וכאמור, הדלק מגיע לטמפרטורה שטרם מדדתי אותה במדוייק, אבל אני מעריך אותה בכ - 35-40 מעלות לכל היותר.
נראה לך שיש מקום לשיפור נוסף בבידוד או אפילו להרחקה של המיכל? שינוי מיקום המיכל יהיה מסובך למדי ואני מעדיף להימנע ממנו.

asafk
29-04-06, 02:39
כל נוזל, בטמפ' קרובה לרתיחה, יוצר תופעה של קוויטציה- בועות קטנות מרוכזות על דפנות המיכל או הצינור. זה רע, כי נפח הדלק בצינור קטן משהוא אמור להיות, וזה רע כי במצב הזה הנוזל קצת מתפרק. אם אתה לא מקבל כוויה- זה לא קרוב לרתיחה, ואין מה לדאוג.

אסף.

איציק - 4X6ZH
29-04-06, 09:32
בהתחממות הדלק יש בעית בטיחות ( אבל לפי ההסבר שלך כנראה לאחר הבידוד המצב טוב )
הבעיה השניה שבחלק ממערכות הדלק במקומות מסוימים נוצרים אדי דלק מה שמקשה מאד מאד
על מערכת הדלק לתפקד ( במיוחד במערכות הזרקת דלק לאחר חניה )
לאחר חניה בדרך כלל החום הסבבתי עולה ( אין זרימת אויר ומשאבת המים לא עובדת ) במיקרים קיצונים
הדלק שנמצא בתוך חליל המרססים ובמרססים פשוט מגיע למצב אדים .
נסיונות התנעה במצב זה בדרך כלל המנוע לא מניע או עובד בסרק לא יציב .
*****
במנועי בהם יש משאבת דלק דיאפרגמה ( המשאבה מפסיקה לעבוד )
*****
הפתרון הוא מערכת אוגרי לחץ השומרים על לחץ גבוה במערכת הדלק גם ובמיוחד כאשר המנוע לא עובד .
אחת הבדיקות המאד חשובות של מערכות דלק היא למדוד לחץ המערכת ואת הלחץ לאחר כיבוי המנוע
וכמה זמן הלחץ הזה נשמר במערכת . ( במערכת תקינה הלחץ נשמר כמה שעות )
*****
איציק

eran4x4
29-04-06, 22:07
פח נוסף במרחק של כ 10 מ"מ ממיכל הדלק יתרום גם לבידוד

kd2
29-04-06, 22:19
ברוך התייחסתי לדלק היוצא ממערכת רגילה, והתנועה שלו היא לא רק שאיבה למנוע אלה גם חזרה דרך העודפים לכן תמיד יש תנועה.

רפי 33
30-04-06, 09:56
אלומיניום, פח (פלטת מתכת), לבידוד ?
משהו חסר כאן. אלה מוליכי חום ולא מבודדים.
יש סוגים שונים של בנזין. מ"ס בין 0.69 ל- 0.76 . טמ' רתיחה 50-200 מע' צליוס.
בנזין למכוניות טמ' רתיחה בין 180-200 מע' צליוס.
כך שאין כל חשש להגיע אפילו קרוב לזה ברכב ה"עומד בשמש" ואין הצטברות של בועיות או כל דבר דומה.

-->