PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה בפתרון חידה טכנית. או, איך המנוע שלי חזר לחיים?



k9.amit
11-03-24, 22:29
טנדר מיצובישי האנטר דיזל מוסדי, נושק ל200k ק"מ.
באמצע נסיעה בשטח, ללא אזהרה מוקדמת התחילו רעשים מהמנוע. כשאני אומר רעשים אני מתכוון לדפיקות כאלו שהייתי בטוח שהמנוע עומד להתפוצץ. האבחנה הראשונית והמאוד לא מקצועית שלי היתה שבוכנה או טלטל נשברו.
באותו זמן למשך מספר השניות שהמנוע המשיך לעבוד עד שכיביתי אותו יוצא ערבוב של עשן לבן ועשן שחור מפויח מהאגזוז (שהשאיר סימנים על השביל).
לאחר כמה דקות, ניסיתי להניע שוב. הרכב מניע אבל מציג סימפטומים דומים. מחשש להחמרה של המצב כיביתי.
חיכיתי בערך שעה לחילוץ. כשהוא הגיע, הנעתי את הרכב כדי לזוז מעט אחורה בשביל ולאפשר למחלץ לעקוף אותי. לאחר התנועה, הפלא ופלא, נדמו הרעשים, עישון קל נמשך לכמה שניות מהאגזוז וחלף גם הוא.
המשכנו בנסיעה איטית ורבת קשב ליציאה מהשטח ללא דרמות. משהו כמו 45 דקות נסיעה, כולל מקטע כביש במהירות שיוט.
הכל הרגיש נורמלי לחלוטין.


הרכב נגרר למוסך, אך מכיוון והסימפטומים עברו, והרכב מוסדי, אני לא בטוח שאוכל לקבל תשובה מהמוסך מה קרה שם.
למישהו אולי יש רעיון?


שמן ומים נבדקו בבוקר היציאה לשטח והיו תקינים.
גם לאחר הופעת התקלה נבדקו שוב. לא היתה התחממות או נראה חוסר שמן.


רעיונות?

guyo
11-03-24, 22:35
האם נבדק גובה מפלס השמן לאחר האירוע?

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
11-03-24, 22:40
נשמע כמו מזרק משתין. למה זה הסתדר? אין לי תשובה.

איציק - 4X6ZH
12-03-24, 02:52
גוף זר כל שהוא שמצא את דרכו לתוך סעפת היניקה ....לשסתומים
נתקע בדרכו לתוך המנוע השסתומים נשארים פתוחים וזה כבר מקור
לרעשים / עשן / זיוף
לפעמים השסתומים פוגעים בבוכנה ( ועדין לא נגרם נזק ) אבל המנוע מזייף ודופק.
לפעמים לפעמים החלק מצליח להכנס לחלל השריפה מרעיש / מעשן
וכאן לא פעם הוא מתפרק נטחן / נשרף ומוצא את דרכו דרך שסתום הפליטה אל מחוץ למנוע .

במנועי קרבורטור זה היה כאשר חלקים מהקרבורטור השתחררו ( דיזות ברגי מצערת )
במנועי מודרנים חפש חלקים מהטורבינה יניקה של הטורבו .

במנועים שיש מרימי שסתומים הדראולים מרים תפוס פתוח סיבה לרעשים / עשן / זיוף
מרסס תפוס פתוח זה רעשים / דפיקות / עשן

טבעת בוכנה שבורה שחלק ממנה מצליח להגיעה חלק העליון של הבוכנה

בטוח שיש עוד סיבות

איציק

asafk
12-03-24, 04:29
נתקלתי במקרה דומה שבו שמן נכנס לתאי השרפה והמנוע התחיל לעשן לדפוק ו'לברוח' ובזכות היותו ידני דומם מייד. וזהו. נעלם.

אסף.

k9.amit
15-03-24, 12:59
טוב, יש לי קשר של טלפון שבור למוסך, אז כל המידע בעירבון עירבון מוגבל..
מפלס השמן היה תקין לאורך כל האירוע.
הם טוענים שנפרצו שני מחזירי שמן באזור הגיר, וזה מה שגרם לעשן. לא הבנתי איך זה הגיוני שפתאום הוא נפסק? לא נגמר השמן. גם בהגעה לכביש לאחר כמה דקות בדקתי שוב שמן. היה תקין.


בנוסף אומרים במוסך שמשהו בטורבו נשבר, וזה הגורם לרעשים.
שוב לא מבין איך זה יכול להיות שהוא פשוט הסתדר. מנסיוני ברכבי טורבו-דיזל כאלו, שהטורבו לא מתפקד הרכב בקושי נוסע.


אסף, שכחתי לציין שהרכב ידני. אבל לא הבנתי איך קשור כניסת שמן לבוכנות לסוג הגיר?

asafk
15-03-24, 13:02
אם המנוע 'בורח' בגיר אוטומטי - אי אפשר לעצור אותו. בידני הגלגלים מחוברים למנוע וככה הוא לא יכול לעלות סל"ד.

אסף.

-->