התחברות

צפייה בגרסה מלאה : פק״ל חלפים חיוניים ברנגלר JK מנוע 3.8



grossfeld
12-03-24, 11:36
הי ג׳יפים

בשבוע שעבר נסעתי לטיול. שמח ומאושר הרכבתי משקפי שמש, הפעלתי פודקאסט אהוב והתחלתי בנסיעה דרומה בכיף שלי.
אחרי חצי שעה נסיעה על כביש 6, הג׳יפ הודיע לי שיש בעיה. כנראה בבית מצערת ונכנס למצב חירום בו הסלד לא עולה מעל 1800 סיבובים.
נאלצתי לחזור הביתה ב30 קמש,
השגתי בית מצערת בעזרת הקהילה התומכת והאוהבת של רנגלרים בארץ, החלפתי בית מצערת וארוחת ערב כבר אכלתי סטייקים טעימים מאחורי הלולים של הישוב צופר בערבה.

בדרך להשיג בית מצערת נוכחתי ללמוד שהרכב שלי (רנגלר 2009) כבר לא צעיר, ושהרבה נהגים שמחזיקים כזה כלי מאורגנים על פק״ל צנוע של חלפים שיפתרו להם כאלה תקלות בדיוק.
אחד החלפים בפקל הזה הוא בית מצערת. אפילו משומש אבל תקין. שבפירוק 4 ברגים אתה שוב בדרך לשטח.

השאלה שלי היא-
מה הייתם מוסיפים לפקל חלפים חיוניים לרנגלר 2009 עם מנוע 3.8?
הפקל צריך להיות צנוע. לא כבד מידי או גדול מידי. משהו שנסגר בארגז פעולה או תיק כלים לא גדול.
אני לא מחפש לנסוע עם טרנספר נוסף, אלא עם כמה חלפים חיוניים.
הנה למשל הרשימה שהצלחתי להבין שצריך-
1. בית מצערת
2. בלוק קויל למצתים.
3. ממסר שמתאים לבית פיוזים וממסר שמתאים לנעילות-מהירות מאוורר רדיאטור
4. מאוורר רדיאטור או לפחות רק מנוע למאוורר
5. רצועת אביזרים
6. תפוח למוטות הגה TRE (אצלי יש סינרגי)
7. בית תרמוסטט ואפשר גם תרמוסטט
8. משאבת מים (אולי לא חובה?)
9. בושינג פלסטיק לידיות טרנספר והילוכים.

זהו,
תשלימו את הרשימה.
(אשמח שנשאר רלבנטים לרכב הזה, מנוע 3.8 ואם יש צורך אז נפתח פוסט חדש לרכבים אחרים)
(אשמח אם נציין רק חלפים ולא חומרים כמו שמנים ונוזלים)

תודה

מוני אורבך
12-03-24, 13:09
צינורות קירור שמן של הגיר.
חישן CPS
חישן חום מנוע.
CV (או צלבים אם החלפת)

לדעתי אתה מגזים צריך פשוט לעשות החלפה יזומה של חלקים קרטים.
אז לא יהיה צריך לגרור אחריך ערמה של חלפים.
אלא אם כן אתה עושה הרבה עבירות קשה.
אז צריך רשימה זו ויותר.

חנן-ג'יפולוג
12-03-24, 13:20
לא צריך לפתור הכול בשליפה מהרכב. תשאיר הזדמנות לחברים להרוויח מצווה.
וודא שהרכב תקין לחלוטין, כי לתת לחברים להתאמץ בשביל רשלנות מכוונת שלך זה לא לעניין.
חוץ מזה, סלולאר טעון, צלנית והרבה מים. למשקיענים: מכשיר מסרונים לווייני.

KOOKE
13-03-24, 09:31
על פי חוק מרפי, גם אם תיקח אתך ברכב מחסן חלקי חילוף מלא, דווקא אותו צ'ופציק שאין לך במלאי במחסן החלפים שברכב יתקלקל.

למרות הידע הדל שלי במכונאות, לי אישית לא ידוע על חלקים שיותר מועדים לפורענות במנוע 3.8 של ה-JK המזדקן. תחזוקה מונעת טובה + צ'ק אפ כללי לפני טיול סוגרים לי את הפינה הזו.

כן בהחלט צריך ציוד/ חלפים גנריים שיכולים לעזור בתיקון תקלות/ שברים לא צפויים כמו, צינורות מים, סרט חבלה/ סרט איטום צנרת נוזלת, ברגייה עם הברגים התואמים לרכב, צלבים, צנרת ברקסים, שמנים (מנוע, גיר, הגה, בלמים), רתכת או לפחות אלקטרודות ריתוך (אילתור "רתכת" עם מצברים) וכו'

זו דעתי בכל אופן

grand
13-03-24, 09:57
אכן אין הגיון לקחת מחסן שלם של חלקי חילוף, לדעתי ולנסיוני חלקים שהם חובה, חלקים שעלולים להשבית טיול והחלפתם אינה מסובכת.
תותב לידית טרנספר
תותב למקשר ידית ההילוכים, זה הולך פעם בכמה שנים.
רצועת מנוע.
צינורות בלם.
פולי מותחן רצועה.
סט תולעים לתיקון צמיגים.
חיישן ABS, לא חובה.

-->