התחברות

צפייה בגרסה מלאה : החלפתי רצועת תזמון והעבודה הסתבכה - מדריך והפקת לקחים



EliC25
17-03-24, 15:06
החלק השלישי בטרילוגיה.
במהלך העבודה הסתבר לי שטעיתי, והתייעצתי עם חברי הקבוצה האם יהיה נכון להעלות מדריך בכל זאת.
ברוב התגובות הייתה הסכמה לכך שיש צורך להעלות את המדריך ושטעויות חשובות ללמידה, אני מסכים.
המדריך המלא עלה עכשיו.

https://www.youtube.com/watch?v=xU9P0jT9vfI

איציק - 4X6ZH
17-03-24, 15:16
החלפת חגורת טימניג זאת לא עבודה למתחילים
מי שנכנס לעבודה של החלפת חגורת טימניג ולא יודע מה מותר ומה אסור ככלל ברזל . הוא חובב מתחיל !

ובכל זאת חבל שלומדים בדרך הקשה .

איציק

EliC25
17-03-24, 15:18
פרסמתי את הנושא בשעה 15:06 ואתה בתוך 10 דקות הספקת גם לצפות בסרטון של 13 דקות וגם להגיב עליו.
נראה שצפית בהכל לעומק, כל הכבוד.
מעולם לא כתבתי שזו עבודה למתחילים, ואם אתה חושב שאני מתחיל ובאת להטיף - ניכר שאתה לא יודע מי אני ובוודאי שלא צפית בסרטון או בפוסטים קודמים שלי.

איציק - 4X6ZH
17-03-24, 17:40
כל מה שיש לי להוסיף
כן ראיתי את הסרטון

אני מתנצל שאתה נפגע
ומאחר ואנחנו משתדלים לשפר את הרמה המקצועית של כולם .
מסתכלים על סימני טימניג בניצב !!
בדיוק כמו שמסתכלים על שעון עם מחוג אנלוגי ( לא מהצד ולא מאלכסון )
שעוני מדידה איכותים שיש להם מחוג יש מראה מאחור למנוע את הפסיפוס .

יש רצועות טימינג שיש להם סימנים ( פסים ) שבאים לסמן למכונאי איפה כל סימן נמצא
ומכונאי מקצועי שמפרק פעם ראשונה מסמן עם טוש לבן פס
ומכונאי שמכיר את נקודת הפיספוס הזאת משתמש במראה

ומאחר ואתה לא מכיר אותי
ואני באמת לא מכיר אותך
אני חוזר ומתנצל

איציק

EliC25
17-03-24, 18:03
כל מה שיש לי להוסיף
כן ראיתי את הסרטון

אני מתנצל שאתה נפגע
ומאחר ואנחנו משתדלים לשפר את הרמה המקצועית של כולם .
מסתכלים על סימני טימניג בניצב !!
בדיוק כמו שמסתכלים על שעון עם מחוג אנלוגי ( לא מהצד ולא מאלכסון )
שעוני מדידה איכותים שיש להם מחוג יש מראה מאחור למנוע את הפסיפוס .

יש רצועות טימינג שיש להם סימנים ( פסים ) שבאים לסמן למכונאי איפה כל סימן נמצא
ומכונאי מקצועי שמפרק פעם ראשונה מסמן עם טוש לבן פס
ומכונאי שמכיר את נקודת הפיספוס הזאת משתמש במראה

ומאחר ואתה לא מכיר אותי
ואני באמת לא מכיר אותך
אני חוזר ומתנצל

איציק
ההתנצלות מתקבלת ואני לא לוקח את זה אישית.
אני לא חושב שהידע שמור רק למקצוענים או למי שעוסק בתחום, כל מי שהוא מקצוען התחיל איפשהו וכל מי שיודע משהו פעם לא ידע. ככה לומדים וככה עובדים.
זה הרכב הפרטי שלי לכן יכולתי לקחת עליו את הסיכון וגם לשלם על הטעויות שלי.
אני חי בעידן בו זו מעלה להודות בטעויות שלך, ואם לימדת אחרים בכך על הדרך - תבוא על שכרך.
לגבי הסימונים ומה שציינת, מעולה, זה פרט בסיסי שלא היה ידוע לי ולא היה משנה כמה מדריכים טכניים הייתי קורא לא הייתי יכול לדעת אותו לולא הייתי לומד מאדם מנוסה יותר.

שעיר בגב"ב
17-03-24, 19:00
ההתנצלות מתקבלת ואני לא לוקח את זה אישית.
אני לא חושב שהידע שמור רק למקצוענים או למי שעוסק בתחום, כל מי שהוא מקצוען התחיל איפשהו וכל מי שיודע משהו פעם לא ידע. ככה לומדים וככה עובדים.
זה הרכב הפרטי שלי לכן יכולתי לקחת עליו את הסיכון וגם לשלם על הטעויות שלי.
אני חי בעידן בו זו מעלה להודות בטעויות שלך, ואם לימדת אחרים בכך על הדרך - תבוא על שכרך.
לגבי הסימונים ומה שציינת, מעולה, זה פרט בסיסי שלא היה ידוע לי ולא היה משנה כמה מדריכים טכניים הייתי קורא לא הייתי יכול לדעת אותו לולא הייתי לומד מאדם מנוסה יותר.


התגובה הזאת שלך מדהימה! באמת.
מסכים כל כך עם זה שחייבים להתגבר על הפחדים ולקפוץ למים כי אחרת
אי אפשר ללמוד. ואיך שניסחת את הדברים.

boaz avrahami
17-03-24, 22:38
אהבתי. אני גם מנוי.
כל הכבוד.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

חנן-ג'יפולוג
17-03-24, 23:28
כל הכבוד, על העבודה, התיעוד והשיתוף.

טועים. קורה.
הזמינו אותי פעם לבדוק רכב ששבר כל כמה אלפי ק"מ צינור EGR. שלושה צינורות נשברו בזה אחר זה. לא נלאה בכל הסיפור, אבל גיליתי שבמוסך כשעשו טיימינג, לא ידעו (רשום בספר אבל לא קראו) איך לתזמן נכון את גל האיזון, ותזמנו אותו ב180 מעלות מהזווית הנכונה.

kd2
18-03-24, 02:23
אם אכן מה שאתה מתאר הוא המקרה, ואין שום סימן אחר כדי לדייק את הטיימינג הזה, מדובר בהנדסה גרועה ביותר.
ככל הנראה אחת שמטרתה שאתה לא תצליח לתקן לבד בקלות.

אין שום סיבה הגיונית בעולם שמערכת טיימינג כזאת לא תדע "להנעל" במקום ידוע לזמן ההחלפה (למעט לזמבר את הלקוח).

מוטי ג.
18-03-24, 07:19
אני לא יודע מה כתוב בספר הרכב הנ"ל,
אני יכול לשתף שמנוע של פורד פוקוס דור 2 וגם 2.5 אין שגמים בצירי הקראנק והקאמשאפט ולכן הקיבוע הוא ע"י קיט ייעודי שנועל את הקאמשאפט לבלוק (צריך לפרק מכסה שסתומים ולקבע את הגל למקומו) ופין ייעודי לקבע את הקראנק לנקודה מתה עליונה.
אבל זה כמובן כתוב בספר רכב(גם אני למדתי על בשרי אחרי שפרקתי את הכל) . דוגמא לקיט https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240318/b6b0916dc9e1ea0ecf936bbb8b08cd52.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

EliC25
18-03-24, 08:07
אני לא יודע מה כתוב בספר הרכב הנ"ל,
אני יכול לשתף שמנוע של פורד פוקוס דור 2 וגם 2.5 אין שגמים בצירי הקראנק והקאמשאפט ולכן הקיבוע הוא ע"י קיט ייעודי שנועל את הקאמשאפט לבלוק (צריך לפרק מכסה שסתומים ולקבע את הגל למקומו) ופין ייעודי לקבע את הקראנק לנקודה מתה עליונה.
אבל זה כמובן כתוב בספר רכב(גם אני למדתי על בשרי אחרי שפרקתי את הכל) . דוגמא לקיט https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240318/b6b0916dc9e1ea0ecf936bbb8b08cd52.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

בדיוק. את זה אני מכיר גם מהפיאסטה שהייתה לי.
לגבי מה כתוב אצלי בקיה - צירפתי צילום מסך ב10:35 בסרטון

boaz avrahami
18-03-24, 08:18
לא עשיתי מעולם לאוטו אבל באופנוע זו השיטה המקובלת.
יש קן על הקראנק וקוו לגל/י זיזים.
כבר קרה לי אפילו שהקו לא היה ממש מקביל לשפת הראש מנוע. כבר לא זוכר איך פתרתי את זה ( כנראה לקחתי צאנס) אבל בהחלט זוכר את התיסכול והזמן שעברתי על ספרות ופורומים של לפני 20-30 שנים כשהמידע היה פחות נפוץ ברשת.
זו חלק מהחוויה והנסיון והלמידה.
לפעמים גם נופלים ולפעמים צריך לפרק ולחזור על העבודה וזו חלק מההתפתחות המוטורית בעיני.

היום הייתי מוצא לזה פתרון בשתי דקות ברשת…

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240318/e780957d889f3567d4a2cb1dd751c068.webp


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

איל מ
18-03-24, 09:02
באפנוע זה קל. הסוד הוא שבשחרור המותחן, השרשרת נמתחת והגל מקבל עוד כמה מעלות.....
וכן גם אני נהגתי בדיוק כמו בועז, חצי שעה של לשבת ולגרד בראש בנסעון להבין מה עשיתי לא נכון, ואז הרכבה בתקווה שיהיה בסדר ....

אני גם בדיעה ששיתוף הוא מבורך, בתנאי שהסרטון הוא תחת הכותרת "אני לא מקצוען, זאת לא הדרכה, אבל אלו הטעויות שעשיתי ואל תחזרו עליהן".
ולכן עם הכותרת "מדריך ל..." הייתי נזהר אם לא הייתי מקצוען במה שאני מפרסם.

שעיר בגב"ב
18-03-24, 09:48
גם אצלי באופנוע זה פשוט. בורג עם ראש מעוגל
שמוברג דרך הבלוק ונועל את הקראנק.
אבל זה לא חכמה, בכל זאת סינגל/בוכנה אחת.
וכמו שכתב בועז די מעצבן שהסימנים לא ממש מתיישרים בול.

EliC25
18-03-24, 10:00
באפנוע זה קל. הסוד הוא שבשחרור המותחן, השרשרת נמתחת והגל מקבל עוד כמה מעלות.....
וכן גם אני נהגתי בדיוק כמו בועז, חצי שעה של לשבת ולגרד בראש בנסעון להבין מה עשיתי לא נכון, ואז הרכבה בתקווה שיהיה בסדר ....

אני גם בדיעה ששיתוף הוא מבורך, בתנאי שהסרטון הוא תחת הכותרת "אני לא מקצוען, זאת לא הדרכה, אבל אלו הטעויות שעשיתי ואל תחזרו עליהן".
ולכן עם הכותרת "מדריך ל..." הייתי נזהר אם לא הייתי מקצוען במה שאני מפרסם.
קודם כל באשר לשמירה על הסימונים, כדי שזה לא יזוז בזמן שחרור המותחן - חבר החזיק את הקראנק עם ראצ'ט - זה במקום נועלים...
לגבי המילה מדריך - מאחר ומדובר פה בקווים מנחים כלליים וכן ציינתי שצריך להצטייד בספרות ספציפית לדגם המנוע - אני לא רואה בכך בעיה.

ehudzeelim
18-03-24, 10:33
רצועת טיימינג... אחד המיותרים..
רק שרשרת..😁

EliC25
18-03-24, 12:00
רצועת טיימינג... אחד המיותרים..
רק שרשרת..😁

שבוע שעבר החלפתי ב508 של אחי... חוץ מהשרשרת יש בערך עוד 15 חלקים להחליף "אם כבר אתה שם"

ehudzeelim
18-03-24, 12:36
לא מכיר את ה-508,,
אבל היתרון הגדול של שרשרת טיימינג הוא שלא צריך להחליף אותה, ברוב מקרים היא תשרוד יותר משאר המנוע..
אם במקרה כבר מפרקים ונוצר מצב שאפשר להחליף "על הדרך", אז אפשר..
וגם אם רוצים להחליף בלי לפרק, יש שיטות קלות יותר מרצועה מהסיבה שרשרת אפשר "לפתוח", לחבר לשרשרת הישנה שרשרת חדשה ובסוף לנעול את החדשה. כלומר ולהחליף בקלות..
והכי חשוב, שרשרת טיימינג גם אם היא אחרי מיליון ק"מ, לא תיקרע בהפתעה, היא תמיד תתן סימנים מקדימים.

EliC25
18-03-24, 13:18
נכון, היא לא נקרעת או נשברת (חוץ ממקרים קיצוניים) אבל היא תמתח ותתחיל להרעיש. מנסיון שלי סביב 200 אלף קמ תדרוש החלפה, נתקלתי בזה הרבה בסיריונים ובמנועי THP

asafk
18-03-24, 18:08
מנועי THP נו... 'מיטב התוצרת'. לא הייתי מנסה ללמוד מהם שום דבר פרט ללקחים איך לא לעשות. וזה נכון גם בב.מ.וו וגם בפז'ו.

ובענייני רצועות טיימינג. כאמור עבודה למי שמבין מה הוא עושה. גם לעשות ולטעות זו דרך.
החשוב ביותר כמו שכתב איציק זה לקבע את המצב של כל המערכת טרם שיחרור הרצועה. כל יצרן והשיטות שלו. במנועים שיש בהם ספק בקיבוע אני ממליץ לסמן בצבע נקודה על כל גלגל לספור שיניים ברצועה ביניהם ולרשום.
אבל לא לשחרר כלום לפני שברור לגמרי איך הכל יחזור למקומו.
במקרה ממש עכשיו אני צריך לעשות טיימינג בשתי המכוניות שיש להן מנגנון כזה מתוך השלוש שבצי הביתי (ההיילקס והבראבו שיש עבורה כמה מדריכים טובים ומומלצים אצל הכנופיה) - והפעם זה המוסך יעשה. לא כי אני לא יכול אלא כי אין לי זמן להתעסק בהכנות (של כלי עבודה מיוחדים) בשביל פעולה של פעם ב 5 שנים. זה גם שיקול.

אסף.

boaz avrahami
18-03-24, 18:36
אפרופו צבע, מי שלא מכיר את הפטנט הזול הזה של עט טיפקס נוזלי. עושה יופי של עבודה ובזול ממש.

עובד מצויין גם עבור ריתוך וחיתוך ברזלים.

אצלי במקרה יש כאלו.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240318/1ff0b604049e5dad2afda644734e7ed5.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

asafk
18-03-24, 18:50
טוש סימון צבע שמן בהכל בדולר ובחנויות כלי כתיבה. עולה פחות מטוש טיפקס.

אסף.

איציק - 4X6ZH
18-03-24, 18:53
וכל זה עוד לפני המנועים בהם סימני הטימניג אינם נמצאים
במקום קבוע .
או יותר נכון יש להדגיש למכונאי כשהוא מסובב את המנוע הסימנים
זזים ומתלכדים רק פעם בכמה סיבובים .

ומה עושים במנוע שיש רכיבים אלקטרונים שצריך ללמד אותם איפה נקודת האתחלה .

והמענין מכולם זה אותו מנוע שאפשר לכוון אותו להסתובב לכיוון הפוך :rolleyes:
ומה עושים במנועים ( מאד נפוצים ) בהם יש מערכות VVT מערכת שהזימון משתנה תוך כדי סיבוב גל הזיזים

מי שחושב לשחק במכונאות מתקדמת
צריך להיות מוכן להפתעות

איציק

tooshey
18-03-24, 19:22
אסף
דווקא ויגו חריג לטובה.
להחליף רצועת טיימינג בויגו יקח לך חצי שעה עם כלים סנדרטים. לא צריך שום כלי מיוחד.
פחות זמן מאשר לנסוע למוסך.

בברכה, טושי

ד ו ר ו ן
18-03-24, 22:02
טוש סימון צבע שמן בהכל בדולר ובחנויות כלי כתיבה. עולה פחות מטוש טיפקס.

אסף.

וגם לסמן אומים שרוצים לוודא בעין שלא זזו.

EliC25
18-03-24, 22:48
אסף
דווקא ויגו חריג לטובה.
להחליף רצועת טיימינג בויגו יקח לך חצי שעה עם כלים סנדרטים. לא צריך שום כלי מיוחד.
פחות זמן מאשר לנסוע למוסך.

בברכה, טושי
טושי זה מה שיש לך להגיב על שרשור שנוגע למג'נטיס?....:p

המשוטט
19-03-24, 07:04
והמענין מכולם זה אותו מנוע שאפשר לכוון אותו להסתובב לכיוון הפוך :rolleyes:


איציק

כוונתך למנוע דוייטש?

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

-->