התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חזרה אחרי נבצרות ארוכה-מה קונים?



orend
24-03-24, 11:11
שלום לכולם
(מי שראה את הפוסט שלי בפורום מיצובישי, ודאי יבחין בשינוי מגמה קל)


1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
כ100k
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
התקציב אמור לכלול שיפורים וישור קו
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
זוג הורים+שני זאטוטים,לינת שטח זו אופציה אבל אני מניח שהרוב יהיו חד יומיים

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
בהערכה גסה - כ25k בשנה, מתוכם כשני טיולים בחודש
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
הרכב יהיה יום יומי (שני בבית), השבתה היא בהחלט לא נוחה אך אפשרית
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
עם כל הרצון הטוב, כנראה שהרוב המוחלט יעשה בידי אנשי מקצוע
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
יש מוסכים באזור

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
תקופת הטירוף הרבה מאחורי. טיולי משפחה עם חוסר רצון להתקע על מדרגה מזדמנת, מאמין שאדע להתאים את אופי הטיול למגבלות הרכב
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
נסיון של כעשור בנהיגת שטח עם הפסקה ארוכה מאוד מאז. אדעף
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?


א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
אחרי שהסתכלתי על פאג'רו וראיתי מחירונים מנופחים להבהיל ולא מצאתי רקסטון עם נתונים לטעמי- פתאום נכנס לתודעה wk2.
הבנתי שדגם לארדו עם הגבהה ומיגון מקצה לקצה יכול לסגור עבורי את החבילה. גם חלום הטנדר לא התפוגג לגמרי, אבל אחרי שקיבלתי כמה תמרורי אזהרה לגבי המועמד המוביל (טרייטון/פולבק) בפורום מיצובישי שניסיתי להרחיב קצת את הקופסא

תודה מראש ליעונים

ש01
24-03-24, 14:17
השורה התחתונה שלך בהחלט בכוון.
לרדו הכי חדש שתמצא, זהירות מייבוא אישי - לעיתים אין להם הילוך כח ואפילו יש כאלו ללא 4X4...
לימיטד ללא ראדר וללא כריות אוויר גם ייתן פתרון טוב (בונוס של גג פנוראמי וכסאות עור מקורי).

רכבים שהובאו ע"י אוטומקס מגיעים עם ג'אנט 17 שזה אחלה, אבל קשה למצא תצמיגים מתאימים.
לימיטד מגיע לפעמים עם ג'אנט 20 שזה אחלה - לכביש.

בנסועה שלך כדאי לחשוב על גז. מערכת שהותקנה ע"י חברה רצינית וטופלה כראוי תחסוך לך הרבה שקלים בתחנות הדלק.

בהצלחה.

orend
25-03-24, 06:56
השורה התחתונה שלך בהחלט בכוון.
לרדו הכי חדש שתמצא, זהירות מייבוא אישי - לעיתים אין להם הילוך כח ואפילו יש כאלו ללא 4X4...
לימיטד ללא ראדר וללא כריות אוויר גם ייתן פתרון טוב (בונוס של גג פנוראמי וכסאות עור מקורי).

רכבים שהובאו ע"י אוטומקס מגיעים עם ג'אנט 17 שזה אחלה, אבל קשה למצא תצמיגים מתאימים.
לימיטד מגיע לפעמים עם ג'אנט 20 שזה אחלה - לכביש.

בנסועה שלך כדאי לחשוב על גז. מערכת שהותקנה ע"י חברה רצינית וטופלה כראוי תחסוך לך הרבה שקלים בתחנות הדלק.

בהצלחה.
תודה על התגובה. האם יש הבדל בין שנתונים/רמות אבזור לגבי מערכת הנעה qt/qd?

ש01
25-03-24, 09:53
יש הבדל, ורק מרמת האבזור הגבוהה ביותר - אוברלנד/טריילהוק (בהתאם לשנתון) יש נעילות.
אבל, וזה אבל חשוב,
ברכב זה הנעילות מיותרות.
בקרת המשיכה (TC) מאוד יעילה ועובדת מצויין ולמעשה מייתרת את הנעילות.
האמירה (ושמעתי אותה הרבה) לפיהה רק אוברלנד/טריילהוק מותאם לשטח בגלל הנעילות היא סוג של פיקציה לא נכונה.
שלא זה יהיה מה שימנע ממך לבחור ברכב שמוצא חן בעינך.

הרבה יותר חשוב למצא רכב עם ווי משיכה קדמיים ואם הותקן וו גרירה, אז שלא יבוטל וו המשיכה האחורי.
וכמובן מיגון מלא (המקורי חלקי ולא מספק) והגבהה.

orend
25-03-24, 10:13
יש הבדל, ורק מרמת האבזור הגבוהה ביותר - אוברלנד/טריילהוק (בהתאם לשנתון) יש נעילות.
אבל, וזה אבל חשוב,
ברכב זה הנעילות מיותרות.
בקרת המשיכה (TC) מאוד יעילה ועובדת מצויין ולמעשה מייתרת את הנעילות.
האמירה (ושמעתי אותה הרבה) לפיהה רק אוברלנד/טריילהוק מותאם לשטח בגלל הנעילות היא סוג של פיקציה לא נכונה.
שלא זה יהיה מה שימנע ממך לבחור ברכב שמוצא חן בעינך.

הרבה יותר חשוב למצא רכב עם ווי משיכה קדמיים ואם הותקן וו גרירה, אז שלא יבוטל וו המשיכה האחורי.
וכמובן מיגון מלא (המקורי חלקי ולא מספק) והגבהה.


שוב תודה (השרשור הפך לדו שיח 😂)
כמה משמעותי יהיה להעדיף את הדגם החל מ2014 עם ה 8 הילוכים?
לצערי לא נתקלתי בשום רכב 'מוכן' לפי בפרמטרים של החיפוש

ש01
25-03-24, 13:27
כמה הבדלים
1. שינויים קלים במעתפת החיצונית (פנסים וכד') - שינוי קוסמטי.
2. גיר 8 הילוכים - האוטו מעט נמרץ יותר ומעט חסכוני יותר (אמור להיות).
3. בוטלה האפשרות הנפלאה לפתוח את החלון האחורי בלבד ללא כל הדלת. כשיש לך את זה אתה מבין כמה זה נוח.
4. היתה שנה אחת (לא יודע איזו) ששינו את ידית ההילוכים ולאחר שאיזה שחקן אמריקאי דרס את עצמו חזרו לידית הרגילה.

מעבר לכך לא מכיר עוד שינויים.

מ2017 גם שינוי קל במערכת המתלים (הצריך ערכות הגבהה שונות.
מ-2019 (אא"ט) שינוי כל במנוע/מחשב ניהול המנוע.

-->