orend
24-03-24, 11:11
שלום לכולם
(מי שראה את הפוסט שלי בפורום מיצובישי, ודאי יבחין בשינוי מגמה קל)
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
כ100k
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
התקציב אמור לכלול שיפורים וישור קו
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
זוג הורים+שני זאטוטים,לינת שטח זו אופציה אבל אני מניח שהרוב יהיו חד יומיים
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
בהערכה גסה - כ25k בשנה, מתוכם כשני טיולים בחודש
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
הרכב יהיה יום יומי (שני בבית), השבתה היא בהחלט לא נוחה אך אפשרית
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
עם כל הרצון הטוב, כנראה שהרוב המוחלט יעשה בידי אנשי מקצוע
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
יש מוסכים באזור
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
תקופת הטירוף הרבה מאחורי. טיולי משפחה עם חוסר רצון להתקע על מדרגה מזדמנת, מאמין שאדע להתאים את אופי הטיול למגבלות הרכב
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
נסיון של כעשור בנהיגת שטח עם הפסקה ארוכה מאוד מאז. אדעף
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
אחרי שהסתכלתי על פאג'רו וראיתי מחירונים מנופחים להבהיל ולא מצאתי רקסטון עם נתונים לטעמי- פתאום נכנס לתודעה wk2.
הבנתי שדגם לארדו עם הגבהה ומיגון מקצה לקצה יכול לסגור עבורי את החבילה. גם חלום הטנדר לא התפוגג לגמרי, אבל אחרי שקיבלתי כמה תמרורי אזהרה לגבי המועמד המוביל (טרייטון/פולבק) בפורום מיצובישי שניסיתי להרחיב קצת את הקופסא
תודה מראש ליעונים
(מי שראה את הפוסט שלי בפורום מיצובישי, ודאי יבחין בשינוי מגמה קל)
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
כ100k
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
התקציב אמור לכלול שיפורים וישור קו
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
זוג הורים+שני זאטוטים,לינת שטח זו אופציה אבל אני מניח שהרוב יהיו חד יומיים
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
בהערכה גסה - כ25k בשנה, מתוכם כשני טיולים בחודש
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
הרכב יהיה יום יומי (שני בבית), השבתה היא בהחלט לא נוחה אך אפשרית
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
עם כל הרצון הטוב, כנראה שהרוב המוחלט יעשה בידי אנשי מקצוע
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
יש מוסכים באזור
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
תקופת הטירוף הרבה מאחורי. טיולי משפחה עם חוסר רצון להתקע על מדרגה מזדמנת, מאמין שאדע להתאים את אופי הטיול למגבלות הרכב
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
נסיון של כעשור בנהיגת שטח עם הפסקה ארוכה מאוד מאז. אדעף
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
אחרי שהסתכלתי על פאג'רו וראיתי מחירונים מנופחים להבהיל ולא מצאתי רקסטון עם נתונים לטעמי- פתאום נכנס לתודעה wk2.
הבנתי שדגם לארדו עם הגבהה ומיגון מקצה לקצה יכול לסגור עבורי את החבילה. גם חלום הטנדר לא התפוגג לגמרי, אבל אחרי שקיבלתי כמה תמרורי אזהרה לגבי המועמד המוביל (טרייטון/פולבק) בפורום מיצובישי שניסיתי להרחיב קצת את הקופסא
תודה מראש ליעונים