התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חילוץ קינטי שנכשל - וידאו מיוטיוב



asafk
24-03-24, 22:48
https://youtu.be/NrIR_4IPIbk?feature=shared

חשוב ומעניין.
מה אומרים?

אסף.

ehudzeelim
24-03-24, 23:14
אני יודע שאני כנראה בדעת מיעוט,
אבל אחרי שראיתי ציוד קינטי בעבודה,
לדעתי זאת שיטה מסוכנת ביותר, ואין סיכוי שאני אחלץ או אהיה מחולץ בשיטה הזו.
סוג של רוגטקה לענקים..
(אם אני לא טועה כבר כתבתי את זה פה בעבר מתישהו).

אשר צור
25-03-24, 06:20
יש לי חבל קינטי באוטו. השתמשתי בו לחילוץ של אחרים מספר פעמים.
כמו כל דבר בחיים Dont push it

סולי
25-03-24, 06:47
מה אומרים? שהוא יצא דביל אמיתי...

החיפזון מן השטן.


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

boaz avrahami
25-03-24, 07:05
אין לי כח לראות שוב אבל מדובר בשני שאקלים רכים וכבל וששלושתם נכשלו יחד?
בלי ברזלים מעורבים בהצלפה, אני לא טועה?

אם אלו התוצאות בציוד רך הזהירות חייבת להיות עוד הרבה יותר גדולה.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

talw
25-03-24, 07:17
חפירה יוטיוברית, מהזיפזופים בצפיה זה לא רק הציוד או כח ההפעלה, חשוב גם להבין מאיפה ולאיפה מפעילים כח. לדעתי אם היה מחבר את החבל לצד נוסע בברונקו הוא היה נשלף בפעם הראשונה קדימה- זה שהוא חיבר אותו לצד נהג גרם לרכב לפנות יותר לתוך השלג העמוק.
וכמובן אי אפשר לשפוט אף אחד במצבי לחץ דרך מסך- שיט הפנס לכל אחד במהלך חייו. לומדים.

boaz avrahami
25-03-24, 07:52
טל, פיספסת מה קרה לחלון?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

talw
25-03-24, 07:57
לא פספסתי מה קרה לחלון, נו, גם נוצה עם מספיק מהירות יכולה להכניע חלון, מה השאלה?

סולי
25-03-24, 08:00
אין לי כח לראות שוב אבל מדובר בשני שאקלים רכים וכבל וששלושתם נכשלו יחד?
בלי ברזלים מעורבים בהצלפה, אני לא טועה?

אם אלו התוצאות בציוד רך הזהירות חייבת להיות עוד הרבה יותר גדולה.


Sent from my iPhone using Tapatalk Proלא.
הכשלים רבים אומנם אבל רק שאקל רך אחד נקרע, ומזל של כולם שהוא זה קרס

עוד משיכה אגרסיבית מצד נהג הג'יפיגם האוזן המעובה על הברונקו היתה נקרעת מהשלדה וטסה..

רק חלק מהכשלים..
*חיפזון.. קריטי.
היה צורך בהערכת מצב אחר כל ניסיון חילוץ.. ואף לפני הניסיון הראשון כבר.
החבל הקינטי לדעתי לא היה הכלי המתאים פה מתוך הארסנל הקיים.
*חוסר תקשורת -קריטי
*שימוש לא נכון בציוד חילוץ
1. חיבור לנק חילוץ לא מתאימה לשאקל סינטטי.
2. שימוש לא נכון ברצועה קינטית (למרות הדעה הרווחת לא צריך את הנחישות המוצגת בסרטון למשיכה איתה)
3. לדעתי אם היה שם איזה מרסן על הרצועה התוצאה הייתה אחרת.
גם על כבל פלדה כבד שמים שמיכה קלה ממנו פי כמה ממליצים לשים שמיכה.

אפשר לראות לצערי שיש סרטונים שמתיימרים לתת הדרכה לחילוץ וגם שם מונצחת אותה תקלה של הבחור:
https://youtu.be/KZiA6rcJgFk?si=B6ricCbXHI1-8dpK

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

boaz avrahami
25-03-24, 08:04
כלום. אני הופתעתי מהתוצאה הזו כשאין ברזלים מעורבים.
לא מנתח את החילוץ עצמו אלא מתרכז בבטיחות נטויִ


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

talw
25-03-24, 08:15
כלום. אני הופתעתי מהתוצאה הזו כשאין ברזלים מעורבים.
לא מנתח את החילוץ עצמו אלא מתרכז בבטיחות נטויִ


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

אני בחיים לא עומד ברדיוס מסכן של כבלים מתוחים , מת מפחד.
עבדתי כמעט כל החיים עם כבלים מתוחים עם פוטנציאל קטלני. גם ראיתי בלייב איך בן-אדם ז״ל נחתך לשניים מכבל 3/4 מצליף , זה קרה כי ״ יאללה יהיה בסדר כמה גידים קרועים בקטנה״. אני משתגע איך אנשים עומדים ליד או בקו של כבלי כננת מתוחים למוות .

boaz avrahami
25-03-24, 09:07
בתור נהג אין ברירה.

אם לפני כן פחדתי רק ממעורבות של חלקי מתכת בחילוץ וזה המניע למעבר לשאקלים רכים אז למדתי שיעור חשוב.

להתרחק מקינטית כמעט בכל מחיר.
ואם אין ברירה אז להקפיד ולוודא שהמושך מבין איך משתמשים בה ולא לתת לו להיות אלים.

ולמי שלא מכיר אז השימוש הוא מתיחה לא אלימה ובלימה ואז האנרגיה שבאלסטיות החבל אמורה לבצע את המשיכה החוצה.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

סולי
25-03-24, 09:23
לא יודע מה הקשר של בלימה לעסק...

לתת לחבל הקינטי להיות רפוי כרבע או שליש מאורכו במקרה והמצב ממש קשה..

את הכבל הרפוי מומלץ להסיט לצד נהג, כך גם המחלץ וגם המחולץ רואים חלקית את המשיכה.

לגבי המהירות אחפש מדריך כתוב בנושא.
יש כללי אצבע שבהחלט אפשר להעביר בהתכתבות.

אבל קריטי לא פחות זה קשר בין המחלץ למחולץ ושימוש בציוד חילוץ מתאים.

השאקל הרך לא היה צריך להיות מחובר בנק של המחלץ ושאקל ברזל היה מתאים יותר.

בתחקיר שהוא ביצע הוא גם גילה שהנקודה של המחולץ כמעט נתלש ממקומו.. אז אולי מזל שהשאקל הרך כשל.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

גיא
25-03-24, 09:38
יאנקינג רופ ..

חצי מזה זה הסירטונים המפגרים של המומחה לחילוץ אלים ..

שנית .. ג'יפ נוסע חופשי בשלג . ברונקו .. משקולת :)


המחשבה שלי. זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. אף אחד לא יעצור לבדוק את כל החיבורים והחבלים והנקודות אחרי כל משיכה. בטח לא בשלג שאמור להיות רך ..

פחות אלימות ..

יכול להיות שצריך להחליף יזום את כל אביזרי החילוץ כל שנתיים או משהו .. אני מניח שיש את החובה הזאת במשאיות.

אנחנו מתקמצנים . כי זה יקר .. כי ממילא משתמשים פעם ב .. כי שקר אחר.

Sent from my CPH2493 using Tapatalk

סולי
25-03-24, 09:44
יאנקינג רופ ..

חצי מזה זה הסירטונים המפגרים של המומחה לחילוץ אלים ..

שנית .. ג'יפ נוסע חופשי בשלג . ברונקו .. משקולת :)


המחשבה שלי. זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. אף אחד לא יעצור לבדוק את כל החיבורים והחבלים והנקודות אחרי כל משיכה. בטח לא בשלג שאמור להיות רך ..

פחות אלימות ..

יכול להיות שצריך להחליף יזום את כל אביזרי החילוץ כל שנתיים או משהו .. אני מניח שיש את החובה הזאת במשאיות.

אנחנו מתקמצנים . כי זה יקר .. כי ממילא משתמשים פעם ב .. כי שקר אחר.

Sent from my CPH2493 using Tapatalk



המחשבה שלי. זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. אף אחד לא יעצור לבדוק את כל החיבורים והחבלים והנקודות אחרי כל משיכה. בטח לא בשלג שאמור להיות רך ..
Sent from my CPH2493 using Tapatalk

זה ממש מוזר שכך אתה רואה את הדברים.

זה הדבר הראשון שכתבתי והוא צריך להיות בכל חילוץ... החיפזון מן השטן.

גם כשרואים את הנזקים.. ברכוש ובנפש ועדיין זו המסקנה.
זה לא יקרה לכל אחד, נקודה.
לא למי שהקפיד לוודא את הדברים האלמנטרים תרום החילוץ, שימוש בציוד תקין בצורה מתאימה ותקשורת.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ערן CJ
25-03-24, 09:51
תודה על הוידאו המאוד חשוב הזה.

הציוד אינו מסוכן. השימוש השגוי הוא המסוכן.

כך אמרתי לאישתי כאשר היא הודיעה שמוכרים את הכלי המסוכן לאחר שהבן שלנו התהפך עם הטרקטורון.
זה נכון לכבלים, לכננת, להטסת מטוסים, לנהיגה בג'יפ ואפילו ברכב הפרטי על הכביש.
כמו בכל דבר, שימוש נכון חוסך את החרטות על מה שעשינו בחוסר שיקול דעת...

לא. אני לא קדוש, זהיר ולא יקה פוץ. אני נותן לילדי לעמוד על המדרגה אבל נוסע לאט. אינני מצקצק בפולנית בכל פעם שאני רואה טנדר נוסע עם ילדים מאושרים, שעומדים מאחור על הארגז. אבל, ממרום גילי אני מביט לאחור על שטויות שעשיתי ורמת הסיכונים שלקחתי על עצמי, מביט במראה ומכנה את עצמי בשמה של חיה ארוכת אזניים.

לפחות למדתי מהטעויות גם כשלא נפגעתי. אני אפילו מודה, שאני עדיין לומד.

ערן CJ

שולץ האיום
25-03-24, 11:39
סרטון טוב ומפחיד.


חברים
עזבו חיפזון, לא לכל אחד זה יכול לקרות, לא אם מקפידים על כללי בטיחות.
חילוץ זה עסק מסוכן, ידוע.
יש פה מספר טעויות כשהגדולה מביניהם הוא שימוש לא נכון בחבל הקינטי.
ידוע שהוא הכי מסוכן, יותר מרצועה אלסטית, וכמובן מרצועה רגילה.
ככה לא מושכים, הפראות הזאת בטח מביאה לפיק מטורף כשהחולייה החלשה ביותר תכשל.
הוא אמור להתקדם כמה מטרים (תלוי באחוז הגמישות של החבל) ולעצור ואז לראות את הקסם הקינטי.

הוא לא היה אמור לקשור את השאקל הרך לאן שקשר.
המסקנה שלו לגבי השאקל לדעתי לא נכונה, למזלו השאקל הרך היה פשוט החוליה החלשה ביותר.
שאר הטעויות זניחות אבל שם.

זאת דוגמא טובה לשימוש לא נכון בציוד, שימוש מסוכן.

אני רואה סרטונים של חילוצים בארץ בקבוצות וואטסאפ לפעמים ומת מפחד, לאנשים אין שום מודעות.

סולי
25-03-24, 12:10
כשבגיפולוג כותבים שזה יכול לקרות לכל אחד ... זה מלחיץ.

המרחק בין צחוק לבכי בשטח הוא מאוד קטן... והמעבר מאוד חד.. ולהוסיף לכך ..את הרשויות וכיוון כללי עודף רגולציה ופוליטקלי קורקט.. עדיף להתייחס לנושא החילוץ במלוא הכובד לדעתי.

עוד סרטון טוב, לכל אחד.
https://youtu.be/ddWwkLC2org?si=BmeBVz1pXBjZ0UzG

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ehudzeelim
25-03-24, 13:38
הציוד לא מסוכן כשלעצמו, אבל השימוש בו בהכרח יותר מסוכן.
למה? כי:
1. החבל הקינטי בהכרח מפעיל יותר כוח מרצועה רגילה גם בעבודה נכונה.
2. במקרה של תקלה האלסטיות היא עניין קטלני.
3. ברבים מהמקרים אין לדעת איזה אוזן תיתלש, הרי בחילוץ מעורבים כמה גורמים שחלקם פשוט לא ידועים. ובזמן אמת אין דרך לדעת מה העוצמה המופעלת במשיכה, ובכמה הגדלנו את העומס.
4. זה ציוד שמעודד פראות, כי אתה יודע שאתה תמיד יכול לתת לתת קצת יותר "ולא יקרה כלום". ברצועה רגילה אין את הפוטנציאל ההרסני כל כך, בשימוש חריג.
בדרך כלל מתחילים במשיכה קלה. ואז אם לא הצליח, מגבירים רק קצת.. וכן הלאה.

מיכה100
25-03-24, 18:11
טוב השקעתי וראיתי, הבחור די טרחן אבל לגמרי Means well.
אפשר לדלג על רוב החצי הראשון (למעט תיאור הארוע עצמו), שמתמקד בדרמה האישית ובחילוץ לבית החולים.
האמל"ק הוא שחד משמעית המשיכה היתה הרבה הרבה יותר מדי חזקה.
בצד של הברונקו, נקודת העיגון נקרעה מהשלדה מעוצמת המשיכה. בדרך נס החתיכת ברזל הזו נתפסה בפגוש מתכת שהתעקם אבל לא קרס, ולא עפה אל הג'יפ המחלץ.
מה שנקרע (בצד של הג'יפ) היה שאקל רך מאמזון (כלומר ממדינת לואו קוסט כלשהי) עם רייטינג של 17 טון. השאקל הרך בצד של הברונקו עם רייטינג דומה היה מתוצרת אמריקאית עם תיעוד הרבה יותר משכנע של ציוד הרמה, ולא היה עליו שום נזק.
הסיכום שלו הוא שהיתה פה משיכה חזקה מדי והחוליה החלשה בשרשרת כשלה.
והשאלה שלי היא: אוקיי, אז לקחת אחורה חצי חבל ולתת פול גז זה עובדתית יותר מדי.
מה כלל האצבע לשימוש סביר בחבל קינטי?
ועל הדרך (סליחה אם נידון פה בעבר): האם יש דרך לא נכונה להשתמש בשאקל רך? על מה כדאי להקפיד?

asafk
25-03-24, 18:14
אז אחרי שהייתי את הקישור לסרטון הנה הלקחים החשובים לדעתי ללמוד ממנו.

א. חילוץ זה לא באתי-ראיתי-חילצתי. חילוץ זה תהליך שמתחיל בהערכת מצב ממשיך בהחלטה על האמצעי שיכול לבצע בהכי פחות אנרגיה, הורדת התנגדויות, חיבור, מתיחה ובדיקה, ורק אז משיכה בפועל ואז הערכת מצב חוזרת. כאן ויתרו על התהליך כמעט כולו וזה מה שהוביל לשימוש שגוי בציוד ולכשל בפועל.
ב. שאקל רך צריך משהו עגול להתעגן עליו. לאוזני גרירה חתוכות עם פינות חדות מתחברים עם שאקל מתכתי תקני.
ג. אנרגוקינטי צריך לעבוד סביב 5 קמש. כל תוספת מכפילה את האנרגיה בריבוע. אני מודה שהתגרזנתי בעבר בעצמי בחילוץ קינטי במהירות גבוהה מזה אבל זה היה חריג, עם הערכה מחודשת כל סיבוב מחדש, וכן זה היה סיכון אם כי מחושב יחסית מתוך כך שכדי להוציא לנדרובר במשקל 3 טון מבוץ עד השילדה צריך למשוך 9 טון.
ד. אני לא רואה בעיה ספציפית עם שאקלים רכים מאמזון אני כן רואה בעיה בשימוש בשאקל רך כשלא צריך אותו. כל חוליה בשרשרת עלולה להיות החוליה החלשה.
ה. הערכת ההתנגדות ומתוך כך הערכת ההטרחה הנדרשת לחילוץ הן החלק החשוב בחילוץ כדי לוודא שהעומס המותר לא קטן יותר. כאן יבואו לעזרתנו רתמות רסן למשל שמקטינות את העומס על קצות הרכב.
ו. האם באמת נכון לסמוך על עובר אורח מזדמן שיחלץ אותך בחילוץ כל כך דינמי? זה לא 'אחי תן לי משיכה קטנה'. זה אירוע מסוכן ובגדול..

אסף

asafk
25-03-24, 18:15
ועוד דבר. הברזלים שמתקינים על ג'יפים - לא תמיד באמת טובים. לא מספיק חזקים, מחומרים נחותים, ולא ממוקמים נכון - בהרבה מדי מקרים. זה יחזיק חילוץ סטטי עם כננת. חילוץ קינטי? לא בטוח.

אסף.

YoavR
25-03-24, 18:42
כשבגיפולוג כותבים שזה יכול לקרות לכל אחד ... זה מלחיץ.

המרחק בין צחוק לבכי בשטח הוא מאוד קטן... והמעבר מאוד חד.. ולהוסיף לכך ..את הרשויות וכיוון כללי עודף רגולציה ופוליטקלי קורקט.. עדיף להתייחס לנושא החילוץ במלוא הכובד לדעתי.

עוד סרטון טוב, לכל אחד.
https://youtu.be/ddWwkLC2org?si=BmeBVz1pXBjZ0UzG

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

סרטון מצויין לדעתי

איל מ
25-03-24, 18:46
קודם כל אני מסיר את הכובע בפני כל מי שהצליח לשבת ולראות כמעט שעה של חפירות.
מכיוון שלא היתה לי הסבלנות, אולי אני חוטא למטרה אבל הלקח היחיד שאפשר לקחת מכאן, מכיוון שזה הלקח היחיד שנעשה תחת אורות הניאון ולא בשטח כשיש/אין עוד גורמים שיכולים להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות, הוא להשתמש בציוד תקני, לבחון אותו טרם היציאה לטיול, לעבור הדרכה מסודרת ולעבוד לפי סכימות וחוקים.
למשל,
אמנם הוא השחיל את השאקל דרך אוזן, אבל אם תשימו לב למה שהוא אומר, השאקל נקרע בלולאה שסביב הקשר (ולא נקרע מחיכוך באוזן). מבט על השאקל מראה שהוא חווה הרבה בחייו. אבל בעיקר- שאקל בלי אבא ואמא מאמאזון/עליאקספרס (בדקתי, רוב המוצרים הזולים זהים בשתי הפלטפורמות). זה לגבי ציוד תקני.
חוקים וסכימות- כלל ראשון הוא שבחילוץ הגון מפזרים את העומס על כמה שיותר נקודות ברכב (רצועת רסן). אני משער שנקודת החילוץ שקרסה היתה ראויה, פשוט נדרשה לעמוד בעומסים גבוהים מהסביר.

לגבי מה שסולי רשם,
צר לבשר אבל הרוב המכריע של האנשים לא ירדו לבדוק אחרי כל מכה בחילוץ קינטי. אולי אחרי הראשונה, או אחרי הראשונה ההגונה. אבל זהו. גם אני לא.

כאמור זה לקח שאני לא לוקח על עצמי מכיוון שכאן בבית עם כוס קפה זה נחמד להגיד, בשטח לא כולם ידעו לעשות פאוזה עם כוס תה. בטח לא כשכבר קר ועייפים. לכן אני אעדיף לסגל דפוסי התנהגות שיחפו גם על טעויות שאני עושה כשאני לא חושב.



לגבי מה שנכתב על העדפה של עבודה עם רצועות סטאטיות- טעות מרה לכל מה שהוא לא משיכה עדינה. ברגע שאתה מתחיל לתת מכות קלות עם ציוד כזה אתה עושה טעות וגורם נזקים*. ועדיין, אני מעדיף אחד כזה, מאשר אחד שלא יודע מה הוא עושה, ומצוייד בקינטי...

*רק אתמול פרסמתי תמונות של חילוץ עם רצועות לא קינטיות, חיבור לנקודת עיגון אחת בלבד ברכב המחלץ, ורחמנא ליצלן, חיבור עם שאקל גמיש לנקודת משיכה של פרייבט. זאת ועוד, הרכב המחלץ ברברס (תשאלו את גיתאי למה זה לא נכון מכאנית) ועדיין, זה נעשה בשיא הרוגע, המשיכה נעשתה מילימטר אחרי מילימטר ובצורה מבוקרת למרות שעל הנייר הרבה גורמים הם הפוך ממה שרשמתי בפסקאות הקודמות.

yoni_0000
25-03-24, 19:13
בסוף קרס שאקל סיני.. לא מבין מה ההפתעה פה. רצועה אלסטית שנקרעת היא טיל בליסטי.. והיא מאוד רגישה לקרעים וחשיפה לשמש.. דברים שצריך לקחת בחשבון אבל זה לא המקרה.

אין ספק שהמשיכה הייתה חזקה מדי.. אותי לימדו להשאיר עד מטר סרח בשטח עם אחיזה טובה, ועד 2 מטר בשטח שמקשה לפתח תאוצה (בוץ, חול, שלג). הרצועה ממש לא אשמה, וכנראה שכל רצועה אחרת הייתה עושה את אותו הנזק לפחות ואף גרוע יותר.

ehudzeelim
25-03-24, 19:30
הרצועה ממש לא אשמה, וכנראה שכל רצועה אחרת הייתה עושה את אותו הנזק לפחות ואף גרוע יותר.

כל רצועה אחרת, אתה מתכוון לרצועה לא אלסטית?

yoni_0000
25-03-24, 19:38
בוודאי. לכל רצועה או כבל יש דיפורמציה אלסטית שבמקרה של כשל הופך את הרצועה למשגר. האנרגיה חייבת להשתחרר בצורה כזו או אחרת. החטא של האלסטית שהיא נותנת את התחושה של אפשר להרביץ עד מחר, אבל האנרגיה בדיוק אותה אנרגיה.. זה המתקף שקטן ואמור למנוע נזקים שנוצרים מהלמים.

ehudzeelim
25-03-24, 19:39
וכן זה היה סיכון אם כי מחושב יחסית מתוך כך שכדי להוציא לנדרובר במשקל 3 טון מבוץ עד השילדה צריך למשוך 9 טון.

אסף

לזה בדיוק התכוונתי כשכתבתי מעודד לפראות.
סיכון מחושב (יחסית).
וזה אתה, שמבין דבר או שניים על חילוצים וכוחות ויכול להעריך איפה הגבול (נניח).
מה המחיר של טעות? אם ה-9 טון זה יותר קרוב ל-11? וכמה האוזן/ניים יכולה/ות לשאת?

דרך אגב לגבי השאקל שנקרע,
אני לוקח אותו בעיניים עצומות, אחרי שראיתי את האוזן שיצאה החוצה חצי אינץ' בברונקו, לפני שהוא נקרע.

ehudzeelim
25-03-24, 20:13
תשובה ליוני:
האנרגיה האצורה יכולה להיות זהה,
אבל צורת השחרור שלה יכולה להיות חום, אנרגיה קינטית וכו'.
הרצועה אלסטית תשחרר את האנרגיה כאנרגיה קינטית בעיקר.

תחשוב על רוגטקה עם רצועות גמישות, גומיות למשל, לעומת רוגטקה עם רצועות לא גמישות, חבלים למשל.
את שתיהן תמתח באותו כוח, ותשחרר - מי תעיף את האבן רחוק יותר?.. ובמהירות גדולה יותר? ברור שהגומיות.

עכשיו נניח את אותו דבר עם רצועה אלסטית ולא אלסטית שמשחתררות עם שאקל בקצה. אין הבדל?

yoni_0000
25-03-24, 20:23
https://youtu.be/sxQy1E4CCWs?si=dWYGTumuEENg99uY

תגיד לי אתה.

המהירות אולי קטנה בסדרי גודל, אבל האימפקט לא פחות קטלני.

ehudzeelim
25-03-24, 20:25
https://youtu.be/sxQy1E4CCWs?si=dWYGTumuEENg99uY

תגיד לי אתה.

המהירות אולי קטנה בסדרי גודל, אבל האימפקט לא פחות קטלני.

גם רצועה לא אלסטית יכולה להיות קטלנית, אין ויכוח.
אבל, התשובה ברורה, בדיוק כמו ברוגטקה.
במרחק קרוב המהירות בסדרי גודל יותר גדולה, והאנרגיה הקינטית של השאקל גדלה בריבוע המהירות.
ומבחינת טווח, רצועה אלסטית יכולה להיות קטלנית במרחק הרבה יותר גדול מרצועה לא אלסטית.
רק לדמיין את המרחק שעלול שאקל שמשתחרר מחבל אלסטי מתוח בעשרה טון להגיע- זאת מחשבה מצמררת.
הקטלניות גדולה יותר בכל היבט - גם מבחינת העוצמה, וגם ברדיוס הפגיעה האפשרי.

asafk
25-03-24, 21:08
לזה בדיוק התכוונתי כשכתבתי מעודד לפראות.
סיכון מחושב (יחסית).
וזה אתה, שמבין דבר או שניים על חילוצים וכוחות ויכול להעריך איפה הגבול (נניח).
מה המחיר של טעות? אם ה-9 טון זה יותר קרוב ל-11? וכמה האוזן/ניים יכולה/ות לשאת?

דרך אגב לגבי השאקל שנקרע,
אני לוקח אותו בעיניים עצומות, אחרי שראיתי את האוזן שיצאה החוצה חצי אינץ' בברונקו, לפני שהוא נקרע.הכוונה היא שאני יודע שההטרחה הנדרשת כדי להתגבר על ההתנגדות נמוכה מהעומס הנומינלי של החבל.

אסף.

ehudzeelim
25-03-24, 21:26
כן, הבנתי את הכוונה.
לי נראה שהדבר היחיד שאפשר לדעת בקירוב טוב זה איזה עומס מתפתח במשיכה, לפי משקל הרכב המושך והמהירות, ובהנחה של מישור לא שיפועי..
אפשר לחשב את זה, בערך. אם מקפידים לא לעבור את העומס הנומינלי של החבל, עם מרווח ביטחון מסוים, אז זה כבר טוב.
עדיין, יתפתחו עומסים גבוהים, כי זו המטרה, נכון שתוכל להיות רגוע לגבי החבל והשאקלים שלך, אבל מה לגבי האוזניים?

בעצם, ככלל אצבע זה כנראה מספיק. למשל אם המחלץ יודע שאסור לו למשוך בתנופה של יותר מהילוך שני לואו ב-2000 סלד (סתם כדוגמה, זה כמובן ספציפי לכל שילוב של רכב-ציוד חילוץ), כבר הסיכון מצטמצם משמעותית.

YoavR
25-03-24, 21:47
https://youtu.be/sxQy1E4CCWs?si=dWYGTumuEENg99uY

תגיד לי אתה.

המהירות אולי קטנה בסדרי גודל, אבל האימפקט לא פחות קטלני.

זאת לא רצועת פוליאסטר סטטית, כן?
זאת רצועת ניילון "קינטית" - snatch strap. זהה במאפייניה לחבל "אנרגו קינטי".

asafk
25-03-24, 21:49
אני לא באמת רציתי להיכנס למקרה הפרטי הזה אלא להדגים שגם אני לפעמים נוטה להגזים אבל גם חושב על זה די טוב לפני.
אז לגבי האוזניים אצלי בטנדר כל וו מיועד ל 4500 ק''ג נומינלי שזה יותר מכפול המשקל של הטנדר. הם מחוברים בשלושה ברגי 12ממ כל אחד כל בורג בערך 3 טון לגזירה אז גם אם לא כולם עובדים הווים ישאו את העומס. בין שניהם רתמת רסן ארוכה מרצועת 10 טון - מיותר לציין. בלי שאקל בין הריתמה לחבל - נקודת כשל אחת פחות. הבעיה כמובן החיבור ללנדרובר שבמקרה הזה היתה דרך שאקל מתכתי בודד שמתאים להרבה מעל העומס, שמחובר לנקודה מפח עבה שעל פניו תהיה בסדר ושהיא חלק מהפגוש אבל בכל זאת לא סמכתי עליה וממש כל משיכה ירדתי לראות מה שלומה וכשהיא התחילה להתעקם עברנו לנקודה השניה.
(מה שטוב בפלדה זה שהיא מזהירה אותנו לפני כשל. דפורמציה פלסטית היא סימן ברור שכדאי להפסיק לפני שנגיע לכשל סופי.)

לגבי משיכה קינטית עם רצועה - היה על זה כאן דיון. גם רצועה גמישה עם התארכות דומה לשלך חבל אנרגוקינטי מיועדת למשיכה סטטית ולא דינמית. הסיבה היא שהיא תפורה בניגוד לחבל שהוא מושחל. התפרים הם נקודת תורפה וחלק מיצרני הרצועות יאמרו לכם שאחרי כך וכך משיכות קינטיות הרצועה פסולה.

אסף.

YoavR
25-03-24, 22:28
לגבי משיכה קינטית עם רצועה - היה על זה כאן דיון. גם רצועה גמישה עם התארכות דומה לשלך חבל אנרגוקינטי מיועדת למשיכה סטטית ולא דינמית. הסיבה היא שהיא תפורה בניגוד לחבל שהוא מושחל. התפרים הם נקודת תורפה וחלק מיצרני הרצועות יאמרו לכם שאחרי כך וכך משיכות קינטיות הרצועה פסולה.

אסף.

צודק לעניין התפרים. אבל מבחינת ההיתנהגות הדינמית, העומסים וההתמתחות הרצועה זהה לחבל.
snatch strap בעברית - רצועת חילוץ, מיועדת למשיכה דינמית. להבדיל מ tow strap - רצועת גרירה (מפוליאסטר) שמיועדת למשיכה סטטית.

asafk
25-03-24, 22:46
בגלל עניין התפרים אגב - גם לגרירה 'סטטית' אני מעדיף לאחרונה חבל על פני רצועה כאשר מדובר במשקלים גדולים אבל זה כבר לא הדיון הזה.

אסף.

שולץ האיום
26-03-24, 06:07
מיכה
כנראה שראית ברפרוף ופיספסת פרט חשוב.

להבנתי, השאקל הרך נקשר למקום לא ראוי, למקום בלי שאקל/פרסה אלה ישירות לאוזניים כאלו שזה לא תפקידם.

להבנתי השאקל לא כשל, השתמשו בו בצורה לא נכונה.

לגבי החבל הקנטי, גם פה יש הוראות שימוש, זה לא משחק.
יש לכל חבל כזה נתונים טכניים, איתם אתה יודע בדיוק כמה אתה יכול להתקדם ולהמתין.


אופססס פיספסתי דף שלם של תגובות…

מיכה100
26-03-24, 07:02
נכון, אבל לפחות לפי הניתוח שלו השאקל לא נקרע בנקודת החיכוך (עקב פינה חדה) אלא בלולאה שמסביב לקשר. פשוט נקרע מהעומס.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

איל מ
26-03-24, 07:48
מיכה
כנראה שראית ברפרוף ופיספסת פרט חשוב.

להבנתי, השאקל הרך נקשר למקום לא ראוי, למקום בלי שאקל/פרסה אלה ישירות לאוזניים כאלו שזה לא תפקידם.

להבנתי השאקל לא כשל, השתמשו בו בצורה לא נכונה.

לגבי החבל הקנטי, גם פה יש הוראות שימוש, זה לא משחק.
יש לכל חבל כזה נתונים טכניים, איתם אתה יודע בדיוק כמה אתה יכול להתקדם ולהמתין.


אופססס פיספסתי דף שלם של תגובות…

יש נקודה מסוימת בסרטון בה הוא אומר שמה שנקרע הוא הלולאה שסביב הקשר ולא נקטדת המגע של החבל באוזן. משמע, השאקל עצמו כשל בלי קשר לחיבור הלא נכון.

erezgur
26-03-24, 09:23
בעקבות הדיון המעניין הזה החלטתי לנסות לבדוק מהם האמצעים שאנחנו מחזיקים קבוע ברכב (לפחות בעת טיולים) לצרכי חילוץ. מוזמנים לסקר החדש - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/128821

סולי
26-03-24, 20:18
יש נקודה מסוימת בסרטון בה הוא אומר שמה שנקרע הוא הלולאה שסביב הקשר ולא נקטדת המגע של החבל באוזן. משמע, השאקל עצמו כשל בלי קשר לחיבור הלא נכון.אמר ונשאר בחיים... (:

אין תמונה של הנקודת ריתום לגיפ המחלץ וגם לא מה מצב השאקל או מיקום הלולאה בזמן החילוץ...

לדעתי הלאצמקצועית, מהספה הממוזגת.. פינה חדה בעוצמה כזו זה סכין יפנית על הסיבים הללו.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

שולץ האיום
27-03-24, 04:30
יש נקודה מסוימת בסרטון בה הוא אומר שמה שנקרע הוא הלולאה שסביב הקשר ולא נקטדת המגע של החבל באוזן. משמע, השאקל עצמו כשל בלי קשר לחיבור הלא נכון.

זה כבר ניתוח שלו. לא בטוח שנכון.
עובדתית הוא השתמש בו בצורה לא נכונה, גם בקשירה וגם כנראה בעומס המותר.
משהו צריך בסוף להיכשל, יכול להיות שהשאקל הרך הכי ״חלש״ בשרשרת, לדעתי הוא לא נכשל בתפקידו.
כלומר הוא נקרע, משהו היה צריך בסוף להיקרע
אני ממש לא מומחה, רק הגיון.

איל מ
27-03-24, 11:22
הניתוח שלו היה גם שהמכה היתה נוראית. מאיפה הוא יודע? אולי זאת מכה סבירה?
מי אמר לנו שהברגים בטמבון הם לא ברגים ממתכת רכה בעובי לא מספק? או שהפח שאליו חוברו הוא בעובי הראוי?
אין לנו אלא לסמוך על מה שמוצג לנו, ואם הוא קובע שהלולאה נקרעה, לא רואה למה לא להאמין לו.
עובדתית אני רואה חבל שאיבד מזמן את הצבע המקורי שלו (מה שעשוי להעיד על חשיפה ארוכה לשמש או כל דבר שמחליש את החומר), ושעשוי מסיב לא ידוע מיצרן לא ידוע.

זוכרים שלפני זמן מה פירסמתי שאילתה לגבי מעבדה שתדע לבדוק לי שאקלים שקניתי? מכיוון שלא מצאתי מישהו מקושר לטובת הניסוי, ומכיוון שחילוץ אינו פרנסתי, ויתרתי על בדיקה, והשאקלים הללו משמשים רק לחילוצים קלים (ובמיוחד לפרייבטים בהם הדרך היחידה היא לחבוק משהו מבלי לפגוע באוטו).
לחילוצים אמיתיים אני משתמש רק בשאקלים ברזל תקניים על נקודות עגינה שנראות לי חזקות מספיק.
חיבור רצועות נעשה בעדיפות בהשחלת רצועה ברצועה עם buffer כדי שלא ישארו מחוברות לנצח.
וגם אני לא צדיק, הנה תמונה בה יש שאקל (פלדה) מיותר במערכת:
146474
(לפני הטענות והצעקות: זה השלב של מתיחת הרצועה לפני המשיכה. בזמן המשיכה עמדתי רחוק).

שולץ האיום
27-03-24, 13:23
עובדתית אתה רואה חבל קרוע, כל השאר אולי רלוונטי ואולי לא.

אולי הוא קשר את השאקל הרך בצורה מסויימת וכאשר נמתח הסתובב לכיוון המקום שנקרע על ידי האוזניים?

ככה לא מסיקים מסקנות. ככה מתעסקים בנדמה לי ונראה לי.

מכל הסרטון הזה אפשר להסיק שהשאקל הרך חלש יותר מהשאר.

האם הוא כשל? לא בטוח.

זה מעבר כמובן לכל הטעויות בסרטון.

asafk
27-03-24, 13:59
ואני חוזר למה שכתבתי בתגובתי הראשונה.
הלקח האחד שאנחנו צריכים לצאת איתו מהסרטון הזה - כל חילוץ - מאולתר ככל שיהיה - הוא תהליך ותהליך חוזר. אל תקצרו שלבים. זה יכול להרוג.
גם ציוד 'רך' יכול להרוג וגם ברזלים ממותגים ויקרים הם לא תעודת ביטוח.

אסף.

de fox
28-03-24, 17:41
גם לגבי כל ה״טיפול״ הרפואי בשטח והחילוץ המוסק המיותר במקרה זה אפשר ללמוד


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

-->