PDA

צפייה בגרסה מלאה : פירוק גג קשיח ברנגלר ארוך



drorlevy
28-03-24, 13:41
עד כמה באמת פרקטי לפרק את הגג ברנגלר (שנת 2022 ארוך) ? כמה זה כבר ? כמה אנשים צריך וכמה זמן זה לוקח ?
ו.... האם מישהו באמת עשה את זה פעם :) ?

gillss
28-03-24, 15:30
לפרק גג של רנגלר = 10 דקות , 6 ברגים רגילים ועוד 2 ארוכים עם ידית. (כולל ניתוק צמת חשמל וצינורית מים)
כמות האנשים = לפחות שניים או מתקן בגארג' של הבית הפרטי.
יש מלא סרטוני וידאו שמראים טכנית איך להניף את הגג עם כמה רצועות לבד (אדם אחד)
אחסון הגג = אירוע בפני עצמו, צריך מקום, צריך ריפוד.


כמה זה פרקטי ? אם הפירוק הוא בשביל כיסוי קייץ? אז שווה את המאמץ.
אם זה סתם בשביל לראות איך האוטו נראה בלי? לא הייתי משקיע את הזמן והסיכון באחסון לא נכון.


מעבר לעובדה שגם את ה Freedom Panels איני נוהג לפרק.
כי מי רוצה שמש ישראלית על הקרחת מצד אחד ומצד שני הגומיות של הפאנלים
תמיד ידלפו אחרי משחקי פירוק והרכבה.


אז... אישית , משאיר את הגג (האחורי) במקומו.

landY
28-03-24, 19:58
בתור חסיד של גג בד קצת קשה לי לייעץ בעניין של גג קשיח (מיותר לדעתי במזג אוויר של הארץ). יש משהו נהדר בנסיעה כשכל הגג למטה (או בחוץ).
כשמבטלים את החלון האחורי הרוח זורמת טוב יותר.
בכל מקרה- לעניין השמש יש רשתות הצללה שמרככות את עניין השמש והרוח.


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
29-03-24, 17:00
כל פעולה בג'יפ בסגנון הזה (פירוקים/הרכבות) שאינך יכול לבצע לבד ו/או שמצריכה פתיחת יותר מדי ברגים, היא לא פרקטית בעליל.

רמי גלבוע
30-03-24, 00:29
אף פעם לא הבנתי מה ההצדקה למרכבים המתפרקים - לא ברנגלר, והתבאסתי מאוד שלפורד לא היה האומץ להציע ברונקו עם מרכב שלם + אופציה פתוחה אבל לא מודולרית). נדירים האנשים שמשתמשים באופציה הזו (למעט אולי פסחא במואב), וזה כל כך פוגע בנוחות ועידון הנסיעה! אני משער שזה גם מייקר מאוד, ומוסיף משקל, שלא לדבר על פחות בטיחותי - הכל בשביל איזו נוסטלגיה לכלים הישנים שבאמת היה כייף וקל לפרק אותם - (הסופה של ברלי, הסיקס הקשיש שהיה לי, SEVEN...).

לעניות דעתי זה ממש מגוחך לראות גלדיאטור מודרני עם הברזלים האלה.
זו סתם פיקסציה, וחבל לי שפורד לא שברו את השטנץ.

איל מ
30-03-24, 07:52
+1.
הגיע הזמן שהשכל הישר ידבר.
בטח ובטח במדינה כמו ישראל בה נסיעה עם גג נפתח נגמרת בהתייבשות.
המעט חורף שיש לנו תפקידו רק להכניס מים כדי שיהיה מה שיגרום לחלודה בהמשך.
גם סאן רוף זה משהו שמעולם לא הבנתי למה הוא טוב (ולא,
עדלאידע במושב פעם בשנה כדי להוציא איזה חצי ילד מחופש מהגג זה לא תירוץ מספיק טוב).

asafk
30-03-24, 10:29
תחשבו על זה אחרת. זה ג'יפ עם גג ברזנט.
הגג הקשיח רק ממלא את מקום הברזנט.

אסף.

אמוץ נ.
30-03-24, 10:52
חם כאן מדי חלק ניכר מהשנה ולרוב הלקוחות אין גראז׳ לחורף כדי שלא יירטב.
עד שהגעתי למצב שאין אצלי נזילות אין סיכוי שאני אגע בזה.
חוץ מזה, שאני רגיש מדי לשמש. הלוואי שיכולתי לחיות עם ג׳יפ פתוח.
אם היה רנגלר עם גג קבוע הייתי מעדיף אותו.


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוני אורבך
30-03-24, 13:09
הבעיה היא לא ברנגלר אלא במזג האוויר שלנו.
רוב השנה אצלנו לנסוע בלי גג זה מתכון מצוין לכוויות שמש והתיבשות.
לעומת זאת בארצות היותר קרות יש מספר חודשים בשנה שבלי גג זה ממש תענוג.
כשהיה לי רנגלר מהר מאוד החלפתי לברזנט.
הרבה יותר אטום, ומאפשר באמת להחליף מהר מאוד.
אפילו פחות חם..
החיסרון כמובן הוא יותר רעש כביש.

סולי
30-03-24, 15:13
אבל זה שהרכב בישראל מוגדר פתוח.. מאפשר לך לנסוע בלי דלתות.. וזה כבר בהחלט כיף אמיתי. בלי המכת חום בפדחת ... ראות משופרת וזרימת אוויר בקבינה (כמובן שגם חלון אחורי צריך לרדת).

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

איל מ
30-03-24, 17:08
מקריאת חלק מהתגובות, עושה רושם שאנשים לא שמעו יל המצאת המזגן.

moutzi
30-03-24, 18:05
אני מפרק. פשוט תענוג במיוחד עם דלתות חצי. ברור שמעל הנהג אני שם רשת נגד השמש ומפעיל מזגן...
בינתיים אפילו טיפה לא נכנסת לאחר שהחזרתי את הגג, ומנגד יש כאלה שבחיים לא פתחו אפילו את החלק הקדמי ונכנסים מים. זה ג'יפ וכניסת מים זה סתם עניין של מזל

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Dozer
30-03-24, 19:22
מקריאת חלק מהתגובות, עושה רושם שאנשים לא שמעו יל המצאת המזגן.זה כמו בבית, אם פותחים חלונות מהר אתה רץ לכבות את המזגן "שלא יתבזבז"
נשמע לי מוזר לנסוע בלי גג ועם מזגן, גם אם לא מתבזבז באמת כלום

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

איל מ
30-03-24, 20:21
הכוונה היא שהם צריכים לפתוח גג כדי לקבל זרימת אוויר...

KOOKE
30-03-24, 20:28
אני עם רמי גלבוע-חותם על כל מילה. או גג קשיח נורמלי אחוד, אטום, מבודד רעש ושאר פגעי חוץ או גג ברזנט לאוהבי הטופלס ולא יציר הכלאיים המשוקץ הזה של גג פיבר פריק

דרור ברלי
31-03-24, 08:38
תחשבו על זה אחרת. זה ג'יפ עם גג ברזנט.
הגג הקשיח רק ממלא את מקום הברזנט.

אסף.


שורש הטעות הוא לדרוש מהרנגלר ומהברונקו לעשות את מה שלא נולדו אליו.

הגג המודרני הפריק של רנגלר וברונקו לא יותר/פחות פרקטי מסגירות הפיברגלס שקיבלנו בעבר על CJ7 או רנגלר YJ/TJ או סגירת הפח של הברונקו המקורי.
גם שם נזקתתם לפתיחת המון ברגים ולעזרה של לפחות מישהו נוסף אחד כדי להסיר את סגירת הפיבר ולהפוך את הג'יפ לטופלס וגם שם נזקקתם לחצר פרטית עם מחסן סגור ומרווח כדי לאחסן את הסגירה בתנאים שישמרו עליה.



הסגירות הקשיחות הן האלתור והאילוץ הראשון שהתווסף כדי להביא לג'יפ גם לקוחות מפונקים שמוכרחים פיצ'רים של מכונית פרטית נורמלית.

זה פתח את הפרצה הראשונה.
ואז הגיעו גם גיר אוטומטי, מזגן, דלתות, חלונות חשמליים, שטיחים לריצפה, בהמשך ריפודי עור ומסכים למיניהם... כל אותם פיצ'רים וצעצועים מיותרים ונלעגים שהועמסו על הג'יפ והרחיקו אותו מאופיו המקורי כדי להתאים אותו לאותו סוג של לקוחות שאינו ג'יפאי בהווייתו - ובסוף התבררו רק כאלתור ואונס וקלקול שלו.

כל נסיון להפוך את הג'יפ למשהו אחר שהוא לא ג'יפ, אף פעם לא עלה יפה - הסגירות הקשיחות לא באמת אטמו מפני מים, הצעצועים החשמליים נטו להתקלקל ולשבות, הדלתות השלמות אף פעם לא נטרקו היטב, ריפודי העור התייבשו והתפוררו, השטיחים ספגו רטיבות והתעפשו. גם המרכב החליד במהירות, כי כשסוגרים אותו הוא סופח ומשמר לחות הרסנית בכל מיני פינות נסתרות ולא נגישות - מה שלא קורה בכלל (או קורה הרבה פחות) במרכב פתוח. כי אין מה לעשות, מי שנולד פתוח, צריך להישאר כזה. או מקסימום להיות מחופה בברזנט בחורף. ברזנט שאדם אחד יכול להסיר/להתקין לבדו ברבע-שעה עד עשרים דקות וללא שום כלי מיוחד.

אתם מוכרחים להבין את המהות של כלים כאלה ואת הפילוסופיה שמאחוריהם. הם כלים שנולדו פתוחים וזה אף פעם לא באמת יהיה אטום או מבודד. הבעיה שלהם היום, היא שהם הפכו לנורא יקרים וממוצבים כ"יוקרה" - ועכשיו הדילר של ג'יפ כבר לא מתעסק עם חקלאי מיובל-ידיים או טייל מסוקס, אלא עם גברת מפונפנת משכונת יוקרה - ואלה כבר לקוחות שרוצים עידון ופינוקים נוצצים ולא ברזלים.
ומה לעשות - ג'יפ אמיתי זו חיית פרא עם זיפים ולא ליידיבוי עירוני מפונפן. לדרוש את העידון ברנגלר זה כמו לנסות ללמד ניאנדרטל נימוסי שולחן ולהתלונן כשהוא ממשיך לאכול בידיים ולתקוע גרעפסים בפרהסיה.

אתם רוצים רכב סגור?... תקנו אחד שנולד כזה. תקנו לנדקרוזר. אוטו יעיל ונוח ופרקטי ביומיום אבל חסר אופי ונטול נשמה ובעיקר לא באמת ג'יפ. כבר המכשול הרציני הראשון שנתקלים בו ממחיש את זה באופן הכי בוטה והכי ישיר לפרצוף וגם זה לא צריך להטריד את מי שחושב בכיוון - לרוב הלקוחות זה מתאים יותר מרעשי הרוח של גג הפיבר הפריק המאולתר של רנגלר וברונקו.

אמוץ נ.
31-03-24, 12:02
הכל נכון דרור, אבל יש ג׳ינג׳ים בעולם ואסור להפלות אותם לרעה.
וברצינות, CJ היו רכבי נישה, JK ו JL הם רבי מכר וליצרן מאד טוב עם זה.
תקצו סדרה סגורה למאותגרים.
היתה להם גרסת קונספט עם מרכב ארוך, גלגלי ברזל וגג סגור, נקראה אפריקה.
הרבה יותר שווה מעוד גרסת מפלצת עם 600 כ״ס…

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240331/c705e49f8b4b0c1c7c8ceb9bddf5ec2f.jpg




Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
31-03-24, 20:13
יש בעיה עם גרסאות קונספט. אלא לראותם בלבד.

אבל מעניין שיש לאוטו הזה כל כך הרבה שיפורים את קבינה איכותית סגורה מפח אין ( או שפיספסתי?)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

דרור ברלי
01-04-24, 08:52
קונספט-שמונספט

לפני 30 שנה קיבלתם דבר כזה בדיוק, רק עם שתי דלתות פחות. קראו לזה "סופה סגורה".

את הבעיה הבסיסית של מרכב נפרד בצורת אמבטיה שמעליו סגירה נפרדת שמהודקת אליו בברגים, זה לא פותר בשיט.
מסגרת החלון נפרדת. כלומר אלה לא באמת קורות A.
עם הזמן מתפתחים לאורך כל הסגירה ומסגרת החלון, כל אותם חופשים קטנים.
יהיו קרקושים ותזוזות.
מים יחדרו.
תהיה חלודה.
אין קשיחות מבנית (שהיום המשמעות של זה היא ציון גרוע במבחני ריסוק)

גם בטויוטה המקבילה שבנויה על אותו עקרון (ל"ק 73 עם גג FRP) היו אותן בעיות.
לקח למים קצת יותר זמן לחדור ולחלודה קצת יותר זמן להתפתח כי בכל זאת, טויוטה... אבל זה הגיע מהר מאוד גם לשם.

חוץ מזה, זו נשארת צורה של בלוק איטונג עם כל מה שמשתמע לגבי אוירודינמיות ומכאן גם רעשי רוח.

וזה בעידן שהפלצנים שקונים מכוניות בחצי מליון שקל ומתווכחים על גודל המסך ואיכות הקישוריות, יתלוננו שזה מרגיש להם כמו משאית, שחודרים להם מים במכונת השטיפה ויש רעש רוח ב-140 קמ"ש. כי ברור, הם נוסעים 140-150 בג'יפ כעניין שבשגרה.


ג'יפ אמיתי נולד ויישאר פתוח. האמריקאים הבינו את זה. ולכן הגרסאות של 500-600 כ"ס קורצות יותר מגג נורמלי.

ואצלנו? הלקוחות הם אלה שהשתנו. נהיו מפונקים. הדרישות שלהם עלו. כשהכל נמדד בכסף, זה מתקבל ומובן כי זה רכב פרימיום של חצי מליון שקל. ואז באים לי להירשם לטיול חוצה ישראל, אבל רק בתנאי שיוכלו לישון בצימרים... גם בנסיעה בשטח הם צריכים להרגיש כמו בסלון. במקום להתחבר לחווית השטח, הם רוצים להתנתק ממנה.
אני שואל אתכם, אתם רציניים?

לא סתם אני אומר לאלה שכל החיים רצו סופה או CJ ומתקשרים אלי לשאול איך להתאים את האוטו לצרכים והתשובה שלי היא אותה תשובה - אין מה להתאים לצרכים. זה אתה תתאים את עצמך לשגעונות של הג'יפ וגג פתוח/ברזנט זה רק שגעון אחד ברשימה ארוכה. ואם זה לא הולך, אז דרכיכם יצטרכו להיפרד ואולי מוטב לך מראש לא להיכנס לזה. והוא אומר "כן כן, ברור, עד שהגשמתי חלום והאשה נתנה אישור, עוד מאמץ קטן כבר לא ישנה כלום"......
חודש אחר כך, הוא כבר מבין שזה לא יעבוד. שהאשה שלו שרק אתמול אישרה לו כדי שיסתום כבר, עכשיו לא מוכנה לנסוע בלי גג (שלא לדבר על בלי דלתות...) ושחם מדי וקר מדי ומים נכנסים בחורף והשמש מכה בקיץ ו.... ו... ו.... ולא משנה כמה כיף לו בשטח, זה לא עובד לו.

והנה, ככה עוד חבר טוב מכאן עבר לאקווריום יפני בן 20+ עם פוטנציאל למליון תקלות יקרות ומוכר(אולי כבר מכר) עכשיו סופה מעולה שגם הוא יודע שהיא טובה ממכנית פי אלף מהמציאה החדשה, רק כי לא הצליח להתרגל אליה.

-->