צפייה בגרסה מלאה : המרה מחיישן אינדוקטיבי לחיישן הול אפקט
התקנתי קיט SYE של חברת JB Conversions אצלי בסופה, טרנספר NP241C.
עד כאן החדשות הטובות.
הפחות, מסתבר שבטרנספר המקורי (שימש ב-GM-ים גדולים כמו וונדורה, סאברבן, בלייזר, שנים 89-99) היה חיישן מהירות מסוג אינדוקציה - זאת לעומת הול-אפקט בג'יפ סופה.כלומר שניהם על עיקרון מגנטי, אבל בעוד חיישן הול הוא דיגיטלי (אות ריבועי) ובעל 3 פינים, חיישן אינדוקציה הוא אנאלוגי (סינוס) ובעל 2 פינים.
בלגן.
מה שמוזר לי,
איך ייתכן שאותו טרנספר NP241C בחלק מהרכבים הגיע עם בית-חיישן מתאים לחיישן הול של סופה, ובחלק מהרכבים הגיע עם חיישן אחר לחלוטין אינדוקטיבי... אבל את הבעיה חייב כרגע לפתור.
רעיונות?
האם קיים ממיר אינדוקטיבי-להול?
טוב
מסתבר שיש להם קיט SYE שמתאים במיוחד ל-JEEP, אבל הוא לא סופר-שורט.
כשהלכתי על הסופר-שורט פספסתי את המשמעות של חיישן מהירות GM.
אכלת פילפל שתה מיץ.
שחר גרינברג
03-04-24, 09:38
משיטוט ברכבי הפורומים האמריקאיים נראה שהם גם נתקלים בבעיה הזו
https://www.jeepforum.com/threads/jeep-gm-engine-swaps-sye-kits-vss-you-the-tldr-guide-to-vss.1828986/
כאן הוא מציע כל מיני אופציות
Sent from my iPhone using Tapatalk
מוני אורבך
03-04-24, 11:15
יש אפשרות לעשות את ההמרה הזו.
אני לא מכיר יחידה שאפשר לקנות העושה המרה זו.
לא אמור להיות קשה לתכנן כרטיס כזה וליצר אותו.
אתה צריך כמובן לדעת את כל הפרמטרים של מה החישן נותן ומה המחשב מצפה.
ניתאי,
אני חושב שאתה קצת עושה דיסה בין 2 רגלים, 3 רגלים, סינוס, מרובע (גל), הל אפקט אינדוקטיבי וכו' אבל זו לא הנקודה.
1- אם הייתה יכול להגדיר בדיוק מה המחשב שאצלך מצפה לקבל ( או מה הסנסור הנכון מוציא) אין בעיה באמצעות ארדוינו לבצע ההמרה ולפתור את הבעיה.
2- האם זה כדאי \ נכון? לדעתי לא. אתה בטוח שאי אפשר להזמין חישן נכון לטרנספר שאצלך?
3- אם אין ברירה, וזה כרוך בהחלפת טרנספר.... :-( ... צריך לחזור ולחקור
יש אפשרות לעשות את ההמרה הזו.
אני לא מכיר יחידה שאפשר לקנות העושה המרה זו.
לא אמור להיות קשה לתכנן כרטיס כזה וליצר אותו.
אתה צריך כמובן לדעת את כל הפרמטרים של מה החישן נותן ומה המחשב מצפה.
השאלה איפה ניתן להשיג מאפייני אות של החיישן הספציפי של YJ\סופה - תדר, אורך, אמפליטודה.
ואז להשיג את של חיישן מקורי GM הול אפקט.
ואז לתכנן ארדואינו...
מה אומר?
- - - Updated - - -
ניתאי,
אני חושב שאתה קצת עושה דיסה בין 2 רגלים, 3 רגלים, סינוס, מרובע (גל), הל אפקט אינדוקטיבי וכו' אבל זו לא הנקודה.
1- אם הייתה יכול להגדיר בדיוק מה המחשב שאצלך מצפה לקבל ( או מה הסנסור הנכון מוציא) אין בעיה באמצעות ארדוינו לבצע ההמרה ולפתור את הבעיה.
יש לך מושג איך ניתן לקבל מיפרט של חיישנים ספציפיים?
2- האם זה כדאי \ נכון? לדעתי לא. אתה בטוח שאי אפשר להזמין חישן נכון לטרנספר שאצלך?
בטוח, לצערי.
3- אם אין ברירה, וזה כרוך בהחלפת טרנספר.... :-( ... צריך לחזור ולחקור
החלפת קיט קיצור (לארוך יותר, מותאם לחיישן YJ).
מה חסר לך, שעון מהירות? שים שעון מבוסס GPS
השאלה איפה ניתן להשיג מאפייני אות של החיישן הספציפי של YJ\סופה - תדר, אורך, אמפליטודה.
ואז להשיג את של חיישן מקורי GM הול אפקט.
ואז לתכנן ארדואינו...
מה אומר?
- - - Updated - - -
החלפת קיט קיצור (לארוך יותר, מותאם לחיישן YJ).
אני לא שולט בעולם הג'יפים אבל בטרופר למשל, המנואל מתאר בדיוק את ה output של כל חישן.
עבור חיישנים כמו קרנק וקאם, יש תאור מדוייק של הגל .
אני לא חושב שהתיעוד של ג'יפ פחות טוב.
אבל אני חושב שאם המחשב מנוע \ גיר לא צריך את זה, וכל הצורך הוא ספידומטר, אז נימרוד צודק.
שים ספידומטר מבוסס GPS.
או מבוסס פיק-אפ. כמו באופניים.
אני חושב שהאוטו צריך vss לא רק בשביל הספידומטר.
ולעניינינו - אני מכיר את החיישן של gm ממקרה דומה מאוד אחר אבל לצד השני. אין פשוט חיישן מגנטי מתאים שנכנס לחור הזה?
אסף.
מה חסר לך, שעון מהירות? שים שעון מבוסס GPS
לא מכיר... יש לך לינק לדוגמה?
בנוסף, אני לא יודע לומר האם בקר מנוע לא משתמש בנתון ה-VSS אפילו שגיר ידני.
- - - Updated - - -
או מבוסס פיק-אפ. כמו באופניים.
ישך לינק לדוגמה?
ואיך צורת ההתקנה?
- - - Updated - - -
אני חושב שהאוטו צריך vss לא רק בשביל הספידומטר.
ולעניינינו - אני מכיר את החיישן של gm ממקרה דומה מאוד אחר אבל לצד השני. אין פשוט חיישן מגנטי מתאים שנכנס לחור הזה?
אסף.
לא הבנתי את השאלה...
גם החיישן של GM וגם של JEEP שניהם מגנטיים אבל עובדים אחרת..
חנן-ג'יפולוג
04-04-24, 11:56
לרוב, ממה שאני מכיר, מחשב המנוע משתמש בנתון מהירות הרכב ומוריד את הסל"ד לערך הסרק, רק כשהרכב בעמידה. בנסיעה ערך הסרק מעט גבוה יותר.
ישך לינק לדוגמה?
ואיך צורת ההתקנה?
כותב באיביי GPS speedometer... זה בסך הכל מכשיר GPS מאד מנוון באריזה שמעוצבת כשעון.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=GPS+speedometer&_sacat=0&_odkw=GPS+%D7%93%D7%A4%D7%A7%D7%A7%D7%92 %D7%9D%D7%A6%D7%A7%D7%90%D7%A7%D7%A8&ssPageName=GSTL
כותב באיביי GPS speedometer... זה בסך הכל מכשיר GPS מאד מנוון באריזה שמעוצבת כשעון.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=GPS+speedometer&_sacat=0&_odkw=GPS+%D7%93%D7%A4%D7%A7%D7%A7%D7%92 %D7%9D%D7%A6%D7%A7%D7%90%D7%A7%D7%A8&ssPageName=GSTL
מגניב :cool:
עכשיו נשאר לבדוק האם הבקר משתמש באות כמו שחנן ואסף אומרים, או שזה רק ללוח שעונים
כותב באיביי GPS speedometer... זה בסך הכל מכשיר GPS מאד מנוון באריזה שמעוצבת כשעון.
כדאי להוסיף לחיפוש גם KMH, או לפחות לוודא לבחור תוצאות עם הצגת מהירות בקמ"ש ולא רק במיילים לשעה.
כדאי להוסיף לחיפוש גם KMH, או לפחות לוודא לבחור תוצאות עם הצגת מהירות בקמ"ש ולא רק במיילים לשעה.
בעצם כשחושב על זה, מה עם רישום קילומטראז' עבור הטסט השנתי??
שאלו יהיו הצרות של הסופה שלך.
חנן-ג'יפולוג
04-04-24, 13:14
בעצם כשחושב על זה, מה עם רישום קילומטראז' עבור הטסט השנתי??
מנסיוני: לא בעייה. בניתי לו"ש כנ"ל עם מודול GPS וארדואינו. רשמו בטסט את הקילומטראז' בספידומטר החדש והחתימו אותי על מסמך הצהרה כלשהו, וזהו.
ואפשר כמובן גם להריץ את הספידומטר לערך הקילומטראז' הרצוי.
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/89554-%D7%9E%D7%94-%D7%9Ctrail-tech-endurance-II-%D7%95%D7%9C%D7%90%D7%A8%D7%93%D7%95%D7% 90%D7%99%D7%A0%D7%95-%D7%91%D7%99%D7%97%D7%93
מגניב :cool:
עכשיו נשאר לבדוק האם הבקר משתמש באות כמו שחנן ואסף אומרים, או שזה רק ללוח שעוניםבדגמים הלא מוקדמים של המנוע הזה (רוב הסופות הישראליות למיטב זכרוני) החיישן מהירות נדרש לייצוב סרק. החוסר שלו יכול להיות החל מסרק לאמיציב ועד מנוע כבה בעמידה.
במילים אחרות - תנסה. סע ככה. עובד? יופי.
מה שכתבתי לגבי סוגי החיישנים - חיישן מגנטי של שני חוטים לעומת חיישן hall של 3 חוטים. כמו ששאלת. בgm יש גם כזה וגם כזה לפי שנתונים. נדמה לי שעד 98 זה מגנטי ואחר כך hall. באמת שאני כבר לא זוכר את החומר - רק שיש כזה דבר כי פעם הרכבתי שעון לא מתאים והיה צריך לחפש חיישן אחר.
אסף.
סופה זה לא סמוראי אני יודע...
אבל בסמוראי עם tbi היעדרו של חיישן vss אכן גורם לנורת chkeng וצריכת דלק גבוהה.
וגם כשעברתי מtbi לניהול מחשב מלא של סוזוקי הדגישו בכל המדריכים שקראתי להחזיר את הvss.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
כותב באיביי GPS speedometer... זה בסך הכל מכשיר GPS מאד מנוון באריזה שמעוצבת כשעון.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=GPS+speedometer&_sacat=0&_odkw=GPS+%D7%93%D7%A4%D7%A7%D7%A7%D7%92 %D7%9D%D7%A6%D7%A7%D7%90%D7%A7%D7%A8&ssPageName=GSTL
קצת בעייתי בתקופה הזאת
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.