PDA

צפייה בגרסה מלאה : חישוב שמעיד על בריחת ווקום



מגן גחון
04-04-24, 17:14
שלום,

נתקלתי בסרטון הזה:
https://www.youtube.com/watch?v=2jTe_wpe-7Y

ישנו הסבר מדקה 18 על חישוב נתוני חיישן אוויר ולמדה שמעיד על בריחת ווקום.
האם משהו מכיר ויכול להרחיב על החישוב?

Gershon
05-04-24, 07:55
שלום,

נתקלתי בסרטון הזה:
https://www.youtube.com/watch?v=2jTe_wpe-7Y

ישנו הסבר מדקה 18 על חישוב נתוני חיישן אוויר ולמדה שמעיד על בריחת ווקום.
האם משהו מכיר ויכול להרחיב על החישוב?
להרחיב הנושא של קריאת סכום של נתונים האלו(ולא רק.....)-בשמחה
תנאי-דרך טלפון

EliC25
05-04-24, 13:47
אנסה להסביר את זה באופן פשוט.
כמה מונחי בסיס קודם כל
יחס דלק - אוויר צריך להיות 14.7:1
חיישן חמצן - בודק את כמות החמצן בתערובת השרופה וכך הוא יודע מה היחס אוויר דלק
חיישן MAF \ MAP - חיישן שנמצא אחרי פילטר האוויר ולפני הסעפת, מודד את כמות האוויר הנכנסת ולפי זה מזריק דלק (שיתאים ליחס הדלק-אוויר הרצוי של 14.7:1)
STFT - קיצוץ דלק לטווח קצר, תיקונים רגעיים שהמחשב עושה בהתאם לנתונים שהוא מקבל מחיישן החמצן על התערובת
LTFT - קיצוץ דלק לטווח ארוך, תיקונים 'קבועים' יותר שמתרחשים בתדירות יותר נמוכה

במצב בו יש לנו כניסה לא מבוקרת של אוויר, התערובת תהיה עניה (כלומר יותר אוויר ביחס לדלק בתערובת). ואז הדבר שאנחנו נראה הוא עלייה בערכי הSTFT וLTFT. (המחשב מפצה ומתקן את התערובת כך שיהיה בה יותר דלק)
בסרטון הוא מראה שהוא לוחץ על הגז, לחיצה על הגז פותחת את פרפר המצערת, מכניסה יותר אוויר (שמבוקר על ידי חיישן הMAF), וכך גם מוזרק יותר דלק. ולכן כמות האוויר הלא מבוקרת שנכנסת לתערובת הופכת לזניחה, וכך ערכי הSTFT יורדים (כלומר המחשב מפצה פחות)
אני יותר אהבתי את המכונת עשן DIY שהוא הכין. גאוני.

asafk
05-04-24, 22:43
רק תיקון ודי משמעותי.
MAP Manifold Absolute Pressure
חיישן לחץ סעפת (יניקה).

כשיש גם חיישן כמות אוויר וגם חיישן לחץ סעפת - אפשר להבין מהשילוב של שניהם כל מיני דברים שקשורים לכל מערכת היניקה כיוון שהם נמצאים בשני קצותיה.

אסף.

-->