נדב42
06-04-24, 09:48
הרכב: ויטארה 1994 (כלומר אין פה שום רכיב חוכמולוג/אוטונומי/מתוחכם)
התופעה: לפעמים, ורק כשהרכב קר, הרכב לא מניע. אין סיבוב של הסטרטר בכלל ונשמע רק תקתוק של ממסר חשמלי סטנדרטי מהדשבורד. לפעמים אם אני מחזיק את את המתג במצב התנעה, הוא מתרצה ומתניע לאחר מספר שניות, סטרטר בריא (כלומר מניע "בנגיעה" מרגע שהתרצה)
אם אני מחבר בוסטר (לא צריך לקום ממושב הנהג אצלי, יש חיבור מוכן בתא הנוסעים), מניע בנגיעה מיד. הבןסטר שלי נותן מתח גבוה יותר מהמצבר, בערך 16 וולט בלי עומס.
לצורך הבדיקה באחת הפעמים החזקתי את המתג במצב התנעה למשך דקה עד שהתניע, שוב, "בנגיעה".
משחק בגיר הידני בלי קלאץ' לא השפיע, כלומר כנראה לא נקודה מתה בסטרטר עצמו, שעבר שיפוץ אחרי ביקור בגבי שיש.
יש לי שני חשודים מידיים:
1. הסולנואיד של הסטרטר - אני לא שומע תקתוק שלו כאשר הרכב לא מתניע
2. המצבר - בן שנה בערך, בוש שהוחלף באחריות ולכן אינו באחריות בעצמו, והוא חשוד מכיוון שהקנרית לענייני מצבר נותנת את הסימנים שלה (הנעילה המרכזית, שלפעמים נסגרת בחזרה מעצמה כאשר פותחים את הרכב בשלט.
עוד רעיונות, משהו שאולי אני מפספס ?
התופעה: לפעמים, ורק כשהרכב קר, הרכב לא מניע. אין סיבוב של הסטרטר בכלל ונשמע רק תקתוק של ממסר חשמלי סטנדרטי מהדשבורד. לפעמים אם אני מחזיק את את המתג במצב התנעה, הוא מתרצה ומתניע לאחר מספר שניות, סטרטר בריא (כלומר מניע "בנגיעה" מרגע שהתרצה)
אם אני מחבר בוסטר (לא צריך לקום ממושב הנהג אצלי, יש חיבור מוכן בתא הנוסעים), מניע בנגיעה מיד. הבןסטר שלי נותן מתח גבוה יותר מהמצבר, בערך 16 וולט בלי עומס.
לצורך הבדיקה באחת הפעמים החזקתי את המתג במצב התנעה למשך דקה עד שהתניע, שוב, "בנגיעה".
משחק בגיר הידני בלי קלאץ' לא השפיע, כלומר כנראה לא נקודה מתה בסטרטר עצמו, שעבר שיפוץ אחרי ביקור בגבי שיש.
יש לי שני חשודים מידיים:
1. הסולנואיד של הסטרטר - אני לא שומע תקתוק שלו כאשר הרכב לא מתניע
2. המצבר - בן שנה בערך, בוש שהוחלף באחריות ולכן אינו באחריות בעצמו, והוא חשוד מכיוון שהקנרית לענייני מצבר נותנת את הסימנים שלה (הנעילה המרכזית, שלפעמים נסגרת בחזרה מעצמה כאשר פותחים את הרכב בשלט.
עוד רעיונות, משהו שאולי אני מפספס ?