צפייה בגרסה מלאה : ב TOP GEAR בריטניה שופכים ניטים על הלאנדקרוזר 250 החדש
https://www.youtube.com/watch?v=CIKrrGPyiaM&ab_channel=TopGear
אני משער שהוא הולך להיות להיט המכירות הבא בעולם.
3000 יחידות יגיעו לאירופה. כמה מתוכם לארץ? באיזה מחיר?
בא לי ממש
טויוטה שיחקו אותה עם העיצוב.
יש בו הרבה השראות מהדיפנדר ומהברונקו - למי אכפת, אם זה נראה פשוט נפלא?....
שילוב מרשים של מודרני עם קשיחות והרבה רטרו. רק לדעתי כמובן.
אבל קח בחשבון כמה דברים:
- הסרטון הוא מאירוע ההשקה בסקוטלנד. באירועי השקה המסלול נבחר בקפידה ועובר "הכנה" מדוקדקת כדי שלא יהיו פדיחות. באחריות. מנסיון ומידיעה. את ההערות המשמעותיות וחוות הדעת הקרובה למציאות אתה נותן רק אחרי שאתה בוחן את הרכב בשטח האמיתי שלך בחיים האמיתיים.
- רוב כתבי הרכב, גם אלה שמתהדרים בכרטיס הביקור של "טופ-גיר", הם לא לועסי סלעים מהסוג שאתה פוגש בחיים האמיתיים.
אז מוקדם לשפוט לפי סרטונים כאלה, אבל כמה דברים שאפשר לראות כבר עכשיו:
1. צמיגים - עדיין בקוטר מתון יחסית לרכב בגודל כזה ועם חתך נמוך-גבולי. הברונקו הוכיח שאפשר לשמר התנהגות כביש טובה גם עם צמיג בקוטר גדול.
2. מהלך המתלים, אפעס..... לא משהו. ה-TC והנעילה יצטרכו לעבוד קשה כאן בסטנדרטים של ארץ הקודש.
3. מדרגות הצד הנוראות עדיין איתנו. אני כבר מכין את התירוצים ומדמיין את נסיונות ההצטדקות במעמד החזרת רכב המבחן עם מדרגות מעוקמות ומרוטשות..... כן, נכון שאפשר ורצוי לפרק אותן אבל עדיין לא ראינו כאן פתרונות נוסח הברונקו. נכון שהיפנים בד"כ לא ממציאים כלום ורק מעתיקים - אבל עושים את זה ברמה באמת גבוהה. אז ציפיתי להתייחסות לעניין הזה אבל אין, מה שישאיר הרבה פרנסה לאספיר ושות'.
4. הכתב-הכוכב של טופ גיר שכח לבדוק את הפעלת הנעילה האחורית עדיין משביתה את כל מערך ה-TC, כולל הגלגלים הקדמיים, כמקובל אצל היפנים.... מהיכרות עם כתבי רכב מחו"ל בהשקות של רכבי שטח, אני חותם לך שהוא בכלל לא יודע על הבאג/פיצ'ר הזה.....
המחיר בישראל יתחיל מ-450,000 שקל.
מבחן השוואתי מול הברונקו בדלנדס ממש מתבקש.....
דרור, מסכים עם כל מילה שלך. ועדיין, חושב שכפלטפורמת בסיס ( יקרה מאוד אופפ ) השמיים יכולים להיות הגבול לכלי הזה.
כמה עוד ניתן לשפר את הברונקו? בטויוטה חשבו על הכל והשאירו את ה DNA של המותג ואף חיזקו אותו.
דווקא שם השוו אותו לדיפנדר ול G וואגן של מרצדס ולגרנדיר. מארבעתם הוא נותן את הממוצע הגבוה ביותר - עלות /תועלת .
דרור,
תסתכל על הסקירות האוסטרלית.
מסכים עם כל מילה שדרור כתב.
בינתיים מתרשם שחיצונית הוא ממש יפה, נראה קשוח והתקדמות לעומת הדור הנוכחי. (שהיבואן דוחף חזק למכור יחידות שבמלאי).
מכיר את בעיית ניתוק ה TC עם הנעילה האחורית. חשמלאי טוב, או דיאגנוסטיקן יודעים לפתור את זה. (ברנגלר עושים הפוך - כפתור שמבטל טרקשיין בשביל הדיונות).
את הסיכום של המבחן מול הבדלנדס אני יכול לתת עכשיו:
בכביש - 250
בשטח - בדלנדס
לדעתי הדיפנדר החדש לא בדיוק בקטגוריה. גם יקר יותר וגם פחות מתאים לשטח משניהם. לעולם לא יהיו לו שידרוגי אפטרמרקט כמו לברונקו ולטויוטה. לפחות לא בארץ כשהפוטנציאל של כאלו שנקנו לשטח הוא עשרות בודדות ואולי פחות.
טויוטה ימשיכו לרכב על ההילה של האמינות, ברונקו ימשיכו להתרפס על העבר המפואר מלפני 30 שנה ובסוף לג'יפאים אמיתיים כנראה שמתאים ג'יפ (JEEP) אמיתי.
דרור, מסכים עם כל מילה שלך. ועדיין, חושב שכפלטפורמת בסיס ( יקרה מאוד אופפ ) השמיים יכולים להיות הגבול לכלי הזה.
כמה עוד ניתן לשפר את הברונקו? בטויוטה חשבו על הכל והשאירו את ה DNA של המותג ואף חיזקו אותו.
דווקא שם השוו אותו לדיפנדר ול G וואגן של מרצדס ולגרנדיר. מארבעתם הוא נותן את הממוצע הגבוה ביותר - עלות /תועלת .
הם השוו למה שיש בשוק הבריטי.
לדעתי הברונקו עוד בכלל לא הגיע לבריטניה. באירופה הוא נכנס, אם בכלל, רק עכשיו.
אפילו בתערוכה הגרמנית בבאד קיסינגן ביוני האחרון (שהיא הגדולה באירופה) עדיין לא הציגו אותו. עמד שם ברונקו אחד בלבד באחד מדוכני ציוד הקמפינג.
השוואות וניתוח המתחרים:
דיפנדר החדש - יקר משמעותית, ממוצב כפרימיום וגם פחות רכב-שטח מהלנדקרוזר.
G-קלאס - יכולות השטח עם פוטנציאל גבוה על הנייר, אבל הצמיגיים, המיצוב והמחיר שמים אותו במקומות אחרים וממש נדיר לפגוש אותם בשטח. גם התדמית הבעייתית שלו (הגדרה עדינה), תולדה של חתך 99% מהלקוחות שנקרא לו בעדינות "מפוקפק", מנתבת אותו לקטגוריה משל עצמו.
גרנד צ'רוקי החדש - כבר לא שם בכלל. הפך ל-SUV-פרימיום ענקי, נמוך, מגושם, מסורבל, כבר לא רכב שטח בכלל. סוג של קדילאק אסקלייד בטעם קצת יותר טוב ובהרבה פחות כסף. באופן אישי אני רואה בכיוון כזה סוג של כתם ובושה לשם המשפחה ולמוניטין של הדגם, אבל זה רק אני ומה אני מבין בכלל ב"עולמות הפרימיום" שאני לא מסתיר את סלידתי מהם וזה נכון מבחינתי גם לדגמים שמניתי קודם לכן.
ברונקו - במחיר של הלנדקרוזר 250, הוא מתמודד מול דגמי ווילדטרק ובדלנדס. זו ליגה אחרת, דגמי הברונקו המיועדים לשטח ימשיכו לזלול את הקרוזר חי בשטח, לא פחות מזה - ושלא יהיה לכם ספק. מול הלנדקרוזר הנוכחי מדובר בפער יכולות וביצועים ברמות שומטות לסת עד סוג של השפלה ממש. הברונקו גם מפתיע לטובה בכביש, אבל ללא ספק הוא יותר ממוקד-שטח ופחות סלוני ומפנק וגם אין לו אופציה למושבים 6 ו-7, שזה סוג של קסם שנחוץ בשוק הישראלי כמו חמצן, גם למשפחות עם ילד אחד וחתול שכבר עשו קשירה אבל עדיין מוכרחות "7 מקומות". למה? כי ככה.
רנגלר - ממוקד בשטח-נטו. מחירו של הקרוזר 250 מציב אותו מול הרוביקון ובשטח זה באמת לא כוחות - הרוביקון עדיין לא התעורר איפה שהקרוזר זורק את המגבת ומבקש פוס. אבל לשטח נוסעים לפעמים 200 ק"מ על כביש לכל כיוון, וכאן הרנגלר כבר לא הכי מבריק ובטח לא תחרות לרבגוניות האמיתית של הלנדקרוזר.
גרנדיר - בקרוב בישראל. רכב שטח קשוח כמו פעם שרבים כאן יאהבו, הבעיה היא המחיר. הוא יהיה כנראה בשכונה של הדיפנדר החדש, הרוביקון 392 והברונקו-רפטור, מה שישאיר אותו כקוריוז לאניני טעם שמפנטזים על דיפנדר קלאסי ורואים בדיפנדר החדש (של לנדרובר) סוג של בגידה ונטישת כל הערכים. הגרנדיר עדיין גם ללא שוק אפטרמרקט של ממש ואני מנחש שיימכר בישראל ביחידות ספורות מדי שנה.
סיניים - אני עדיין לא מבין איך במסגרת שטפון פסולת ה"צ'ייניזיום" שמגיעה מסין ומאיימת להטביע אותנו, עוד לא הגיעו לכאן ה"טנק 300" ועוד כל מיני דגמים סיניים חדשים שמציעים מפרטים ויכולות מעניינים עם המון אבזור באיכות מפוקפקת ובמחיר שאולי לא יהיה ממש זול - אבל לבטח הרבה יותר אטרקטיבי.
בשורה התחתונה - טויוטה יודעים את העבודה ועושים אותה טוב כפי שרק הם יודעים ויכולים.
לנדקרוזר 250 יציע כנראה את הממוצע הכי נכון של כל התכונות הרצויות - אולי לא יצטיין בכלום, אבל הוא נראה נפלא ויעשה את הכל טוב כפי שצריך. לא יותר אבל גם לא פחות. ולא לשכוח שהוא מנפנף בלוגו של הכת/דת הנכונה - זו שהעפילה לרמות של סגידה ממש - זה יהיה מלך הקטגוריה הבלתי מעורער.
כדי לאשר או לבטל את ההנחות המוקדמות הללו, מבחנים השוואתיים יהיו גם יהיו.
כל מה שמגיע לישראל ויהיה זמין למבחנים - ייבחן. בשטח. בלי הנחות ובלי מליצות.
אני אמנם כבר לא ממש פעיל ב"עיתונות הרכב" המקומית אבל בשביל הכיף או עבור מדיות שמוכנות לשלם, אני עדיין לוקח להתרשמויות/מבחן את המכוניות שמעניינות אותי - שזה אומר רכבי שטח אמיתיים עם מנועים אמיתיים. לא צעצועים על בטריות.
זה לא יתפרסם כאן, אבל תקבלו קישורים.
מסכים עם כל מילה שדרור כתב.
מכיר את בעיית ניתוק ה TC עם הנעילה האחורית. חשמלאי טוב, או דיאגנוסטיקן יודעים לפתור את זה. (ברנגלר עושים הפוך - כפתור שמבטל טרקשיין בשביל הדיונות).
אתה מכיר חשמלאי/דיאגנוסטיקאי שיודע לעשות את זה? או שאתה מנחש?... זו התערבות גסה במכניקה/אלקטרוניקה של האוטו, שלבטח תבטל את האחריות, ואז זה מתאים יותר לכלים בני כמה שנים שיצאו מאחריות ולא ללנדקרוזר חדש מהניילון. וגם אז, לדעתי נכון ומשתלם יותר להתקין נעילה קדמית אפטרמרקט. בטח יהיה גם יותר אפקטיבי.
את הסיכום של המבחן מול הבדלנדס אני יכול לתת עכשיו:
בכביש - 250
בשטח - בדלנדס
על השטח אין ויכוח. אבל מי שנהג בברונקו יודע עד כמה הוא טוב יותר מהקרוזר 150 גם בכביש.... הבעיה שלו היא שהוא פחות מפנק + רעש רוח במהירויות שלרוב לא רלוונטיות, אבל כשאוטו עולה כל כך הרבה, מוכרחים להתלונן על משהו ובצדק. נראה איך זה מול הקרוזר 250 שכנראה השתפר משמעותית.
לדעתי הדיפנדר החדש לא בדיוק בקטגוריה. גם יקר יותר וגם פחות מתאים לשטח משניהם. לעולם לא יהיו לו שידרוגי אפטרמרקט כמו לברונקו ולטויוטה. לפחות לא בארץ כשהפוטנציאל של כאלו שנקנו לשטח הוא עשרות בודדות ואולי פחות.
טויוטה ימשיכו לרכב על ההילה של האמינות, ברונקו ימשיכו להתרפס על העבר המפואר מלפני 30 שנה ובסוף לג'יפאים אמיתיים כנראה שמתאים ג'יפ (JEEP) אמיתי.
לג'יפאים אמיתיים אולי באמת הכי נכון להישאר עם Jeep אמיתי.
למרות ש"ג'יפאות אמיתית" היא מושג שקצת בעייתי להגדיר אותו - לי מתגנב החשש שהרנגלר JL פשוט הולך וחותך ממנה הצידה עם כל האלקטרוניקה שלו, ומנוע ה-2.0T הלא-סקסי בעליל, והמערכת ההיברידית המקוללת - כל מה ש"ג'יפאי אמיתי" (לתפיסתי) ממש לא רוצה בג'יפ אמיתי. בטח תחת שלטון סטלנטיס שהופכים כל דבר שהם נוגעים בו, לחרא מזוקק.
בברונקו זו לא התרפקות על עבר מפואר (מלפני 50-55 שנה, לא 30) אלא ביצועים ויכולות מוכחים שאין עליהם ויכוח. שוב - קח אותו למסלול שאתה מגדיר כ"קשה" ותבין במה מדובר. ממש כפי שאין ויכוח על תדמית האמינות של טויוטה (עד כמה היא מתיישרת עם המציאות? נו שויין. עדויות של חברים מלמדות שלא הכל מושלם שם, יש תקלות והעלויות בשמיים.... ועדיין זה לא מצליח אפילו לגרד את התדמית המושלמת והמוצקה שללא ספק מוכרת את המכוניות של המותג - ואוהו איך מוכרת). ממש כפי שהברונקו עדיין צריך להוכיח שאין לו אחות ושהמוניטין הבעייתי של דגמי פורד המודרניים (כל צרות המנועים והגירים וכו'), פסח עליו, מה שאני מאמין שלא יהיה לו קל לעשות - זה רכב מורכב, עם מנוע אקובוסט טוין-טורבו וגיר 10 מהירויות מתוחכם והמון אלקטרוניקה - כשמחברים את כל זה ללוגו של פורד.... זה לא מרגיש מעודד בכלל
...
אני אוסיף את דעתי רק מתוך הנתונים והפרסומים - זו אבולוציה קטנה יחסית מה150 היוצא. בגדול מבנה דומה, שלדה דומה, מתלים דומים, יחידת הנעה דומה.
כן, השילדה קשיחה יותר, יש פיצ'רים מגניבים לרמות הגימור המתאימות והעיצוב.... עם רמזים מודגשים לסדרה 60 - ממש מוצלח.
אבל בטויוטה כמו טויוטה לא מדובר במהפכה. לטוב ולרע.
ברונקו או רנגלר הם לא הבסיס להשוואה כי הם רכב שטח פתוח עם סגירה מאולתרת שהוא קודם כל רכב מאוד ממוקד ולכן לא מאוד מתאים להרבה לקוחות שבשביל חצי מליון שקל רוצים פינוקים ולא ברגים חשופים. ולא פראדו שהוא רכב פנאי שטח שהוא קודם כל ''אוטו' גדול בחצי מליון שקל ורק אחר כך רכב שטח.
אסף.
אסף: יחידת ההנעה בדגמים שיגיעו לארץ תהיה זהה ולכן האבולוציה באמת לא כל כך גדולה.
דרור: מסכים עם ההשוואה שלך, ולשאלות: כן, מכיר דיאגנוסטיקן וחשמלאי רכב שידע לעשות את זה (שים בצד רגע את האחריות) ולו מהסיבה שהמנוע וכנראה המחשב רכב של ה 250 והדגם היוצא יהיו זהים (לפחות בארץ).
ועוד כמה הגיגים:
1. הברונקו מרעיש מהגג גם במהירויות חוקיות (כן, גם הרנגלר)
2. טיילו איתו ברונקואים עם נהגים מנוסים והיכולות שטח באמת טובות, נופלות רק מהרנגלרים המשופרים (טוב נו.. והסופות)
3. ה G משמש הרבה כרכב שטח ברוסיה אצל הילדים של האוליגרכים (או מה שנשאר מהם) וגם בנסיכויות המפרץ. אם יש כסף, הוא בסיס טוב לשיפורים.
4. טוב שלא מביאים את הטנק הסיני לארץ ואת כל המהינדרות ההודיות והטאהר או איך שקוראים לחיקוי של הג'יפ. זה סתם יזהם את השטח וישאיר הרבה גרוטאות זרוקות בשבילים.
5. לעניות דעתי, ה JL הוא שיפור ניכר בכביש לעומת ה JK ומתחרה ראוי לברונקו לפחות בכבישים בסדר גודל של הארץ.
6. הגראנד באמת התרחק לגמרי מהשטח. מה WJ עם סרן חי ל WK שאיבד אותו, ל WK2 שעוד יותר שברירי ועכשיו החדש. הטריילהוק עוד נתן קצת יכולות אבל החדש נאדא.
ואגב, זה לא סתם שכל אחד מהייצרנים מעתיק, מתחרה, אבל מנסה להיות שונה מהאחרים. האלף בית של שיווק ומיצוב זה לא להתלבש בדיוק על נישה של מישהו אחר אלא להיות ליד, כמעט, בערך, ולהתבלט במשהו אחר כדי למשוך לקוחות.
אני חושב שניתן לחלק את הרכבים הנ"ל לשתי קטגוריות:
רכבי שטח ורכבים שיכולים לנסוע בשטח.
G חדש הוא לא רכב שטח, יש לו יכולות גם בשטח.
דיפנדר חדש, גבולי.
גרנדיר, נבנה ונמכר מראש כרכב לשטח.
ברונקו ורנגלר, בסיס מעולה לרכב שטח, לפי הקונפיגורציה המתבקשת.
בטויוטה? סדרה 70 היא רכב השטח, 250 , רכב עם יכולות שטח.
טויוטה מכים בברזל החם.
אם אנחנו חושבים שהלנדקרזור 250 מעוצב טוב, אז עכשיו הוצג בארה"ב 4ראנר חדש.
הארכיטקטורה דומה, מוגשת קצת אחרת, לטעם אמריקאי. העיצוב לא פחות מגניב ואולי אפילו יותר.
בעצם,כמו לנדקרוזר אבל זול יותר, עם מידות צמיגים בריאות יותר, (אגב,לא יודע בדגמים הקודמים, אבל כאן גם הסרן האחורי על קפיצי סליל), כל מיני ממתקים כמו ממיר מתח 2400w, ועוד...
כל היופי הזה לא מגיע אלינו :(
כל היופי הזה לא מגיע אלינו :(
יכול להגיע בייבוא מקביל.
בעצם,כמו לנדקרוזר אבל זול יותר, עם מידות צמיגים בריאות יותר, (אגב,לא יודע בדגמים הקודמים, אבל כאן גם הסרן האחורי על קפיצי סליל), כל מיני ממתקים כמו ממיר מתח 2400w, ועוד...
כל היופי הזה לא מגיע אלינו :(
לא מגיע כדי שלא יתחרה בלנדקרוזר.....
אבל בתכל'ס כי יוניון זה יבואן שהדבר שהכי מפחיד אותו בעולם, זה שהמותג יהפוך משמרני ומיובש - למגניב וצעיר.
איזה יופי ה4ראנר.
יש אפילו אופציה לשורת מושבים שלישית במיוחד לשוק הישראלי
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.