צפייה בגרסה מלאה : עומס על ציריות - שאלת תאוריה
האם יש הבדל בעומס או בנזק לציריות כשעוברים בור עם או בלי רגל על הגז?
לצורך הדיוק - אם הרכב עובר את אותו בור באותה מהירות - האם הנזק/בלאי שונה?
TNX
אם אתה מתייחס לתרחיש הנזק הקלאסי של ציריה שמתפתלת וכושלת (תרחיש "ביסלי גריל") אז כן - יש קשר ישיר. העומס שנוצר נוצר ממומנט שעובר דרך הציריה, שקשור ישירות למומנט שיוצא מהמנוע שקשור ישירות ללחץ על דוושת הגז.
ותלוי גם אם יחסית לאחרים הגלגל הספיק להאיץ וכמה…
התשובה לא פשוטה. אבל יש תרחיש ייחוס מאוד סטנדרטי של דיפ' פתוח ומתלים לא מספיק גמישים.
נסיעה מהירה מעל בור הגלגל באוויר. האצה פירושה הגלגל מאיץ למהירות גבוהה ממהירות הנסיעה של הרכב. בסוף הבור הוא יפגוש חזרה את הקרקע מה שיאלץ אותו להאיט למהירות הנסיעה של הרכב וזה נזק וודאי לציריה.
אסף.
התשובה לא פשוטה. אבל יש תרחיש ייחוס מאוד סטנדרטי של דיפ' פתוח ומתלים לא מספיק גמישים.
נסיעה מהירה מעל בור הגלגל באוויר. האצה פירושה הגלגל מאיץ למהירות גבוהה ממהירות הנסיעה של הרכב. בסוף הבור הוא יפגוש חזרה את הקרקע מה שיאלץ אותו להאיט למהירות הנסיעה של הרכב וזה נזק וודאי לציריה.
אסף.
באתי לכתוב "אהבתי" .. אבל זאת כניראה בחירת מילים לא מוצלחת חחחח
תשובה יפה. לא חשבנו על זה
אם יורשה לי, אתם מדברים על בור, אבל פסי האטה לדעתי מתנהגים אותו דבר, הם פשוט בור הפוך, קודם פוגשים ב"קיר" אח"כ הגלגל באוויר, ואח"כ הוא פוגש בכביש שוב.
יש לי תחושה שבאמפ כזה הוא תהליך יותר אלים מאשר בור.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
בפס האטה שני הגלגלים עולים יורדים יחד - הסיכוי שינתקו מגע עם הקרקע נמוך יותר.
אסף.
תלוי באיזה מהירות,
ותלוי אם גונבים את הבאמפ עם גלגל אחד בצד.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
ehudzeelim
09-04-24, 20:17
לעבור פס האטה במהירות שהגלגלים מתנתקים מהכביש זה קצת לפספס את הכוונה של הפס 😁
יש את האלה מהאספלט עם רדיוס גדול שאפשר לטוס עליהם בלי להרגיש ויש את הקנויים האלה המעצבנים שהם כמו טרפז ונותנים לך חתיכת בומבה
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
לא נגרם לציריות נזק במקרה שהגלגל הסתובב באוויר ונעצר כשהוא נוחת ופוגש בקרקע.
כפי שלא ייגרם נזק לצירייה בבלימה פתאומית כשהיא באוויר.
נזק לציריה נגרם רק ביציאה מהצלבה כששני הגלגלים המוצלבים הסתובבו באוויר במהירות
ואז כשאחד מהם נעצר בפגישה עם הקרקע, הוא גורם בהכרח לעצירת הגלגל המוצלב בסרן האחר כשהוא באויר ואז התנועה הסיבובית של הגלגל עלולה לשבור/לעקם/לפתל את הצירייה שנעצרה בעודה באוויר.
לכן בבור או באמפר שרק גלגל אחד יהיה באוויר, לא יגרם לו שום נזק בנחיתה.
ברכבי awd ללא נעילת דיפרנציאל אורכי (או שאינו משולב) אין צורך בשניים בהצלבה כדי לייצר גלגל מסתחרר במהירות ונעצר באחת.
אם יורשה לי, אתם מדברים על בור, אבל פסי האטה לדעתי מתנהגים אותו דבר, הם פשוט בור הפוך, קודם פוגשים ב"קיר" אח"כ הגלגל באוויר, ואח"כ הוא פוגש בכביש שוב.
יש לי תחושה שבאמפ כזה הוא תהליך יותר אלים מאשר בור.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
פסי האטה מרסקים המון דברים במכוניות. אבל לאו דווקא ציריות.
ehudzeelim
10-04-24, 10:10
לא נגרם לציריות נזק במקרה שהגלגל הסתובב באוויר ונעצר כשהוא נוחת ופוגש בקרקע.
כפי שלא ייגרם נזק לצירייה בבלימה פתאומית כשהיא באוויר.
נזק לציריה נגרם רק ביציאה מהצלבה כששני הגלגלים המוצלבים הסתובבו באוויר במהירות
ואז כשאחד מהם נעצר בפגישה עם הקרקע, הוא גורם בהכרח לעצירת הגלגל המוצלב בסרן האחר כשהוא באויר ואז התנועה הסיבובית של הגלגל עלולה לשבור/לעקם/לפתל את הצירייה שנעצרה בעודה באוויר.
לכן בבור או באמפר שרק גלגל אחד יהיה באוויר, לא יגרם לו שום נזק בנחיתה.
עם הסיפא של דבריך אני מסכים, אבל לא עם הסיבה.
בבור או באמפר אין שינוי גדל במהירות הגלגל ביחס לדרך (בגלל הזמן הקצר של ההתרחשות) ולכן לא יהיה עומס גבוה במיוחד על הציריה.
לגבי נזק לציריות כשגלגל מסתובב באוויר ונוחת ונעצר בבת אחת, כמו שעלול לקרות בשטח כשהדיפרנציאל פתוח, כל המסה של הציריה+החלקים המסתובבים בדיפרנציאל+הדרייבשאפט רוצים להתמיד בתנועה ולכן נוצר עומס גדול על המערכת. מה יישבר או יתעוות תלוי מה החולייה החלשה במערכת.
לכן כן יש סכנה בלי קשר להצלבה בשני הסרנים, זה יכול לקרות גם ב-2X4.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.