חנן-ג'יפולוג
09-04-24, 12:48
לא יודע אם יש לי תובנות משמעותית מהאירוע. אני לא יודע לומר מה היו ההשלכות אם ו... היינו עושים דברים אחרת, אבל נראה בכל זאת ששווה להציף את הנושא, ואולי את הסיכונים הכרוכים בו.
חבר מתקשר אליי אתמול: צריך עזרה עם התנעה של דיסקו 3. המצבר גמור. יש לך בוסטר?
אני עם הפיקנטו. יש לי רק כבלי התנעה בתא המטען.
בבית יש את האיוניק5 עם בוסטר.
חוץ ממנו יש היילקס עם כבלי התנעה גיבורים מאוד שמתחברים לשקעי הכננת, מלפנים ומאחור.
אני הולך עם הכי זמין שיש: אני כבר עם הפיקנטו וכבלי ההתנעה. ניסע אליו, נתחבר, נטען אותו 15-20 דקות, וניתן למצבר שלו להתניע בעצמו.
מחבר את כבלי ההתנעה. בתוך שתי שניות עולה עשן מהתנינים והמתכת שלהם מאדימה. אני נותן משיכה חזקה בכבלים. הם חמים, אבל למזלי עוד לא ברמה של כווייה.
הגיע עוד חבר עם בוסטר ומציע עזרה. אני, שכבר מבין שמשהו כאן שונה מתרחיש התנעה רגיל, מסרב לעזרה. לא רוצה לחשוף את הבוסטר לקצר או משהו בסגנון.
לא ברור מה הקטע. אני מביא מהבית ספק מעבדתי ומולטימטר. המצבר של הדיסקו מראה מתח אפס. מחבר את הספק המעבדתי עם הגבלת זרם ל3 אמפר, המתח בספק יורד מ14 וולט לשלושה. משהו מקצר.
מתחיל לשחק עם כבל הפלוס שיורד מהמצבר אל הסטרטר, מרגיש אותו חופשי מדי, ושומע שהוא דופק במשהו. מבט מלמטה, העיגונים שלו כבר לא כמו במקור, והוא משוחרר, דופק על השלדה, הבידוד שלו נשחק, והוא מקצר.
מבודדים את הקטע החשוף עם איזולירבנד כדי שיהיה אפשר לטעון את המצבר, להניע את הרכב ולהסיע אותו למקום שבו תהיה נגישות טובה יותר אל הכבל התקול.
מסקנות: כמו שאמרתי, אין לי מסקנות ברורות. צריך להיות ערניים לתרחישים שונים מהסטנדרט. האירוע כשלעצמו כבר היה מאוד לא בריא, אולי גם מסוכן. במזל לא חטפתי כוייה. במזל לא עלו כבלים באש. אני בפיקנטו עם מצבר ליתיום שאין לי נסיון אתו בקיצור עצבני שכזה. לשמחתי מערכת הטעינה של הפיקנטו לא נפגעה וגם המצבר מרגיש תקין.
מה היה קורה אם היינו מחברים את הבוסטר? למיטב הבנתי רק חלק מהבוסטרים מוגנים בפני קצר, ומה שיש לי זה בוסטר זול שקיבלתי בחינם. יש מצב שזה היה נגמר בפיצוץ.
ואם הייתי בא עם ההיילקס, עם מצבר ליתיום 100AH עם יכולות קיצוניות לתת זרמי ענק וכבלי התנעה 75ממ"ר? זה לא הפיקנטו עם מצבר 28AH וכבלים 16ממ"ר.
אגב, ההיסטוריה של היום שלפני האירוע היא שנדלק ברכב אורגן אורות. הוא נסע לחשמלאי שבדק את המצבר, אמר לו שהוא תקין ושחרר אותו.
חבר מתקשר אליי אתמול: צריך עזרה עם התנעה של דיסקו 3. המצבר גמור. יש לך בוסטר?
אני עם הפיקנטו. יש לי רק כבלי התנעה בתא המטען.
בבית יש את האיוניק5 עם בוסטר.
חוץ ממנו יש היילקס עם כבלי התנעה גיבורים מאוד שמתחברים לשקעי הכננת, מלפנים ומאחור.
אני הולך עם הכי זמין שיש: אני כבר עם הפיקנטו וכבלי ההתנעה. ניסע אליו, נתחבר, נטען אותו 15-20 דקות, וניתן למצבר שלו להתניע בעצמו.
מחבר את כבלי ההתנעה. בתוך שתי שניות עולה עשן מהתנינים והמתכת שלהם מאדימה. אני נותן משיכה חזקה בכבלים. הם חמים, אבל למזלי עוד לא ברמה של כווייה.
הגיע עוד חבר עם בוסטר ומציע עזרה. אני, שכבר מבין שמשהו כאן שונה מתרחיש התנעה רגיל, מסרב לעזרה. לא רוצה לחשוף את הבוסטר לקצר או משהו בסגנון.
לא ברור מה הקטע. אני מביא מהבית ספק מעבדתי ומולטימטר. המצבר של הדיסקו מראה מתח אפס. מחבר את הספק המעבדתי עם הגבלת זרם ל3 אמפר, המתח בספק יורד מ14 וולט לשלושה. משהו מקצר.
מתחיל לשחק עם כבל הפלוס שיורד מהמצבר אל הסטרטר, מרגיש אותו חופשי מדי, ושומע שהוא דופק במשהו. מבט מלמטה, העיגונים שלו כבר לא כמו במקור, והוא משוחרר, דופק על השלדה, הבידוד שלו נשחק, והוא מקצר.
מבודדים את הקטע החשוף עם איזולירבנד כדי שיהיה אפשר לטעון את המצבר, להניע את הרכב ולהסיע אותו למקום שבו תהיה נגישות טובה יותר אל הכבל התקול.
מסקנות: כמו שאמרתי, אין לי מסקנות ברורות. צריך להיות ערניים לתרחישים שונים מהסטנדרט. האירוע כשלעצמו כבר היה מאוד לא בריא, אולי גם מסוכן. במזל לא חטפתי כוייה. במזל לא עלו כבלים באש. אני בפיקנטו עם מצבר ליתיום שאין לי נסיון אתו בקיצור עצבני שכזה. לשמחתי מערכת הטעינה של הפיקנטו לא נפגעה וגם המצבר מרגיש תקין.
מה היה קורה אם היינו מחברים את הבוסטר? למיטב הבנתי רק חלק מהבוסטרים מוגנים בפני קצר, ומה שיש לי זה בוסטר זול שקיבלתי בחינם. יש מצב שזה היה נגמר בפיצוץ.
ואם הייתי בא עם ההיילקס, עם מצבר ליתיום 100AH עם יכולות קיצוניות לתת זרמי ענק וכבלי התנעה 75ממ"ר? זה לא הפיקנטו עם מצבר 28AH וכבלים 16ממ"ר.
אגב, ההיסטוריה של היום שלפני האירוע היא שנדלק ברכב אורגן אורות. הוא נסע לחשמלאי שבדק את המצבר, אמר לו שהוא תקין ושחרר אותו.