צפייה בגרסה מלאה : מתכונן לתינוק/ת בהמשך הדרך - מה קונים אחרי ג׳ימני?
היי,
אז אני רוצה להכין את הקרקע ולחקור את הג׳יפ הבא שלי.
תקציב: 130,000 שקלים.
נכון להיום אנחנו זוג + כלבה בג׳ימני דור 3.
הגבהה 2 אינץ, נעילה אחורית חשמלית וצמיגי שטח מקסיס 205 + קומפרסור ARB מאחורה בשביל לנפח צמיגים.
קניתי אותו סטוק ב 44K קילומטר, היום הוא 74k, אני מטפל בו כמו הבייבי שלי, רק חלקים מקוריים ולבד לפי ספר היצרן.
את כל השיפורים עשיתי בסדנאות מוכרות.
אפס תקלות, אפס תקיעות בשטח (ואני מטייל לבד הרבה).
אנחנו לא צריכים את הג׳יפ ליום יום, שנינו גרים קרוב לעבודה, אני עם אופניים במהלך השבוע.
פעם בשבועיים נסיעה לכפר סבא של בת זוגתי. ואולי להורים בסופשים.
כשיגיע ילד מה האפשרויות שלי:
1. להשאיר את הג׳ימני ולקנות משהו ליום יום. אני לא אוהב את האופציה של הפרדת הרשויות. הג׳ימני ישב הרבה זמן ללא מעש. מתכון לתקלות. כפל ביטוחים וכן הלאה.
2. XJ - Matt's Off Road Recovery - נתן לי את ההשראה. נראה שאם משפרים אותו הוא מזכיר את הג׳יפים של פעם, עם 5 מקומות. אני לא עושה מסעות של כמה ימים. במקסימום יומיים במדבר כך שאני לא אצטרך הרבה מקום.
3. LandCruiser 150 2010 2013 - הכי נוח בכביש, ואם מספיק שיפורים יכול לעשות גם את מעלה צין. לא מתכוון לעשות את עדשה/כמריר - פחות מעניין אותי.
4. Wrangler JK 2015 2018 קצת יותר טוב מ ה Landcruiser בשטח, עדיין מחוספס בכביש כמו הג׳ימני.
3ֿ+4 האופציות הכי יקרות ואם אלך לכיוון אני אצטרך להתפשר במשהו.
מה לגבי ה XJ? האם זאת אופציה ריאלית וטובה לטווח של החזקה עד 5 שנים.
תודה,
טל
מה לגבי ה XJ? האם זאת אופציה ריאלית וטובה לטווח של החזקה עד 5 שנים.
היה לי XJ במשך עשר שנים, הילדות שלי גדלו בו. כשקניתי אותו הוא היה בן 12... אם אתה קונה היום את הXJ האחרון שירד מקו היצור והגיע לארץ, הוא בן 23 שנה. וזה רכב אמריקאי משנות ה90, איכות החלקים וההרכבה, בוא נגיד ככה, לא יפנית (אבל בצד החיובי, גם לא אנגלית).
מדובר על רכב אספנות לכל דבר, בלי היתרונות של רכב אספנות בעלויות.
אבל זה ג'יפ נפלא.
הפתרון שלי במשך רוב השנים לרכב טיולים פרקטי, היה טנדר יפני. היה לי היילקס לפני הצ'רוקי ושניים אחריו. שילוב הכי מוצלח עבור המשפחה שלי של רכב טיולים ויום-יום, במיוחד עם כלב.
לפני כמה שנים היינו בסטטוס דומה וחיפשנו את הרכב הבא שגם יוכל לשמש בעתיד למשפחה וגם יהיה קצת יותר מרווח ופרקטי ליום יום (אז היה לנו סמוראי ארוך).
הגיעו 3 רכבים שימשו שיום יום בעיקר את אישתי ובסופי שבוע טיולים לכל מקום כולל טיולים שכוללים עבירות מסויימת (לא כמריר ועדשה אבל כן מעלה רמון ודומיו).
החזקנו גראנד ויטרה, פאג'רו Q וטנדר האנטר והיום הפרדנו רשויות לרכש אמריקאי מזדקן לטיולים ופרייבטים פרקטיים ליום יום.
עד כה (כבר כמעט שנתיים) הסטאפ הזה מוכיח את עצמו מעולה.
לנסיעות רגילות נוסעים ברכבים נורמליים, חסכוניים עם עלויות אחזקה נמוכה (וגם מודרניים ובטיחותיים יותר ככל הנראה) ולטיולים יש רכב שהפך להיות חוויה משפחתית.
גם מבחינת עלויות אחזקה לעומת פאג'רו והאנטר שתוחזקו במוסך בקפדנות מול פרייבט זול והרכב טיולים שמתוחזק בעבודה עצמית זה יוצא יותר משתלם.
ככלל אצבע אם הייתי צריך היום לקנות רכב שמשלב את שניהם הייתי מחפש אוטו בן מקסימום 10 שנים שמור ומטופל + בנזין ולא דיזל וזה לא משאיר הרבה אופציות.
XJ כנראה יכול להיות אופציה נהדרת בנוסף לפרייבט והעובדה שהוא אמריקאי תקל עליך מאוד בתחזוקה עצמית.
בשעה טובה,
התינוקת מתקרבת והשטח מתרחק....
קח בחשבון שעד גיל שנה לפחות מאוד לא מומלץ להושיב אותם ברכב שטח ולטלטל בשבילים.
ואחרי גיל שנה - גם טיול של לילה אחד יכיל הרבה יותר ציוד ממה שאתה רגיל אליו.
אני הייתי ממליץ לך על 2 אפשרויות:
1. כפי שדובר ואתה פחות אוהב - הפרדת רשויות.
2. בתקציב שלך - WK2 יליד 2014-2015 לפחות. הרכב יהיה הרבה יותר נוח חזק ומפנק מהל"ק מחד ויעשה בקלות את כל מה שאתה מתכנן.
אתה לא נוסע הרבה ולכן לא צריך לחשוש מצריחת הדלק. ואם תסע הרבה - רכב זה מקבל באהבה הסבה לגז.
אני עשיתי מעבר מסוזוקי לרכב גדול גם כן לפני שנתיים...
אני לא אמליץ לך על הרכב שלי (הוא בחצי תקציב משלך), אבל כן כמה נקודות למחשבה:
1. כמו שכתבו מעליי - שנה ראשונה לפחות, ואפילו יותר מזה - לא יהיו טיולים משפחתיים. קח בחשבון, שאם יהיו טיולים - לרוב אתה תהיה לבד או עם חברים (לטוב ולרע) ולכן אם אתה רואה את עצמך עם רכב למשך שנתיים, אז אתה יכול אפילו ללכת על משהו קצר (לנדקרוזר/פאג'רו וכו') ובמקרה הצורך לפיקניק עם הילדה זה יספיק.
2. אני דווקא מתנגד להפרדת רשויות בשבילך - לדעתי הפרדת רשויות זה לאנשים שרוצים שטח "הארדקור" ומוכנים לעשות הרבה ויתורים על היום יום בשביל זה. אני לא רואה סיבה כזאת במקרה הזה. מניסיוני רכב שנוסע זה רכב אמין יותר מרכב שעומד (על אף ואולי בזכות הק"מ הגבוה יותר של הרכבים האלו)
3. אם הרכב הזה יהיה המשפחתי שלכם - אז קח רכב גדול.
עגלה + אמבטיה + לול + משחקים + בלאגן נוסף תופס הרבה נפח. אני לדוגמא עם דיסקברי 2, שאובייקטיבית הוא רכב גדול (משמעותית יותר גדול מרנגלר) ואני ממלא אותו ללילה אחד של זוג +1.
לגבי הרכבים שהצעת:
1. XJ - היום אלו רכבי פנטזיה. סקסיים בטירוף כשהם בנויים, אבל כשהם "חוקיים" אז לדעתי לא נראים משהו בכלל. אבל כן תמיד יהיה לו סקס אפיל והוא רכב לא גדול מדיי, עם מנוע גדול וחזק - תמיד כיף.
2+3. לנדקרוזר + רנגלר - אתה לא צריך יותר מרכב סטנדרטי לפי מה שציינת, אבל כן תשלם פה פרמיה (תקבל שנתון ישן ביחס למחיר).
אם בשנתיים הראשונות לא מטיילים אז דווקא נשמע שאני אוכל למשוך עוד שנה וקצת את ההחלטה ברגע שמגיע ילד.
יש לבת זוגתי יונדאי i30 2011 של המשפחה שכביכול הוא שלה ואולי יסופח לשנה הזאת.
מה לגבי בוסטר מקדימה לתינוק בגימני?
מישהו חווה את זה וחי כדי לספר?
הכל כמובן לשנה הראשונה.
ואז אחרי שנה, בתחושת הבטן שלי לעבור ללנד קרוזר. כי אם ראיתי אותו עובר את מעלה צין אז מבחינתי זה המקסימום של שטח שיתחשק לי אי פעם לעשות.
ולהנות מנוחות הנסיעה בכביש.
אחרי הסגפנות של הגימני דווקא לא רע להתפנק קצת בכביש.
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
ראשית, עשה לך סדר במונחים.
בוסטר זה לילדים גדולים
אתה מדבר על סלקל או כסא תינוק.
הגישה שלי אומרת שתינוק מקדימה זה ביג no-no.
ראשית, זה גורם ליותר הסחות דעת. כשהתינוק מאחור, ועם הפנים הפוך מכיוון הנסיעה, אתה חייב לעצור בצד כדי להתעסק איתו. כשהוא מקדימה, אתה תעשה את זה תו"כ.
שנית, כסא תינוק (בשלבים הראשונים הם עם הגב לכיוון הנסיעה), מסתיר בהרבה מקרים את מראת ימין, לא יודע מה המצב בג'ימני.
ולסיום- נהוג להגיד שמקדימה פחות בטוח. אינני בוחן תאונות.
האם ניתן בג'ימני שלך לבטל כרית אוויר?
ועוד משהו.
היו כמה וכמה שרשורים בדיוק בנושא הזה, של חברה עם ג'ימני או לקראת ג'ימני ואיך זה משתלב עם תינוק. בהנחה והפיזיולוגיה והמכניקה לא השתנו, אין סיבה שהם לא יעזרו לך. השקע כמה דקות בחיפושם.
הילדים שלי (תאומים) "נולדו" בויטרה ארוכה ובגיל שנה עברו ל xj...
בזמנו היה כיף של אוטו (החזקתי אותו 11 שנים), די פשוט מכנית ואמין יחסית (משער שגם היום האמינות הבסיסית נשמרה לרכב משופר קלות ומתוחזק היטב). מספיק לטיולים של יומיים שלושה עם גגון.
רנגלר? אתה ערוך לאופציות הגניבה בארץ?
והערה קטנה, את מעלה צין עליתי עם גטס אז זה לא באמת אתגר לשום רכב שטח
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
רק שנקל בנושא של להישאר עם הג'ימני.
חבר שהיה עם ג'ימני ותינוק, שאלתי אותו איך הוא מסתדר עם להכניס את הילד דרך המושב הקדמי.
הוא אמר לי מה פתאום, משאיר מושב אחורי אחד מקופל ומכניס דרך הבגאז'
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
רק שנקל בנושא של להישאר עם הג'ימני.
חבר שהיה עם ג'ימני ותינוק, שאלתי אותו איך הוא מסתדר עם להכניס את הילד דרך המושב הקדמי.
הוא אמר לי מה פתאום, משאיר מושב אחורי אחד מקופל ומכניס דרך הבגאז'
Sent from my SM-S908E using Tapatalkאוקיי זה רעיון לא רע
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
שנת 2003. הייתי במצב דומה. ילד ראשון בדרך.
החלפתי סופה 94 בדיפנדר 98 שלמרות שהיה כמעט חדש הרגיש כמו רכב אספנות. אבל היה 5 דלתות ומשפחתי והכל.
מה היום התחליף של דיפנדר? רכב לא ישן מדי, 5 דלתות, עם עבירות של רכב שטח נורמלי?
כנראה בעידן שבו לנדקרוזר לא ישן עולה המון ורכבי שטח אמיתיים אפילו יותר, אז נשארנו עם טנדר יפני כמו שכבר נכתב.
אסף.
רק שנקל בנושא של להישאר עם הג'ימני.
חבר שהיה עם ג'ימני ותינוק, שאלתי אותו איך הוא מסתדר עם להכניס את הילד דרך המושב הקדמי.
הוא אמר לי מה פתאום, משאיר מושב אחורי אחד מקופל ומכניס דרך הבגאז'
Sent from my SM-S908E using Tapatalkואני חשבתי שאני המצאתי את זה.
בפועל זה הכי נוח שיצא לי להכניס תינוק לרכב, אפילו יותר מפרייבט.
אבל בזה מסתכמים היתרונות של גימני ותינוקות.
והערה קטנה, את מעלה צין עליתי עם גטס אז זה לא באמת אתגר לשום רכב שטח
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
+1
אולי הכוונה למעלה זיק?
+1
אולי הכוונה למעלה זיק?כן זיק. התבלבלתי
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
הייתי באותו מקום לפני כמה שנים. משכתי ג׳ימני תקופה, עם 2 כיסאות בטיחות וכניסה דרך הבגאז׳.
היה משעשע אבל זה מיצה את עצמו די מהר.
אצלי פונקציית היעד היתה הרכב שטח הכי חדש שאני יכול להרשות לעצמי, שעדיין בנוי לשטח ונפוץ בתחום השיפורים.
נעילה אחורית חובה.
בחרתי ברכב הכי גדול שיכולתי, אחרי הילד הראשון לרוב באים עוד, ולא רציתי להחליף באופן תדיר.
הרכב היחיד שעשה שכל, מוציא אותנו גם לשטח, וגם משמש לטיולים משפחתיים כלליים כי אפשר להעמיס חצי בית,
היה פג׳רו. בסוף הוא לא מוביל ביכולת שטח זה נכון. לא רנגלר ואפילו לא לנד קרוזר.
אבל זה רכב אמין ומסיבי שלא סובל מהתפרקות אם מאמצים אותו קצת בשטח.
יש הילוך כוח, ויש נעילה אחורית מקורית. בתוספת מיגון ומדרגות ברזל והגבהה מצוינת (בחרתי בבולמי מונוטיוב יקרים)
הרכב מגהץ יפה בשבילי המדבר, ועובר איזה מעלה כשצריך.
זו פשרה מכל הכיוונים, אבל הוא נותן לי שקט, יכולת לטייל ויכולת לגמוע מרחקים עם הילדים לאן שאחפוץ.
בזמנו רכשתי רכב בן 6 עם 120k בסכום לא רחוק מידי משלך. וזה היתרון ביחס ללנד קרוזר. בתקציב שלך תקנה רכב מאוד טרי שעם נסועה נמוכה (אצלי רכב שני, עושה 8-9k ק״מ בשנה) האמינות שלו תהיה מופתית לעוד המון שנים. אצלי אגב דיזל. אבל המנוע ותיק כל כך וכל הבעיות נפתרו מזמן.
בהצלחה. וחשוב שיהיה נוח לטייל, אחרת המשפחה תתנגד וזה לא יקרה.
בהצלחה. וחשוב שיהיה נוח לטייל, אחרת המשפחה תתנגד וזה לא יקרה.
אשה: "הגיע הזמן למכור את הג'יפ ולהתחיל להשקיע במשפחה"
גבר: "את מתחילה להישמע כמו אשתי לשעבר"
אשה: "לא ידעתי שכבר היית נשוי פעם אחת!....."
גבר: "גם אני לא ידעתי"....
כדאי שנדייק.
"המשפחה" לא תתנגד.
לילדים, במיוחד כשהם קטנים, אין "התנגדות" לרכב לא נוח. נהפוכו.
דווקא ברכבים הכי לא נוחים בעליל, כאלה עם אפס ת"ש שלא מתאימים לשום משפחה בעליל - דווקא ברכבים כאלה הם הכי מתלהבים לטייל. כי זה כיף ומגניב להם. לדוגמה - כל ג'יפ פתוח.....
בג'יפים, מוקד ההתנגדויות זה לא "המשפחה" אלא האשה.
אם היא מתנגדת, לא יהיו טיולים בהרכב משפחתי. ואם זה היה מסתיים כאן, אז ניחא.
העניין הוא שמהר מאוד גם יילכו ויתמעטו הפסים שתקבל לטיולי גברים נטו.
ואז אין טיולים - והשלב הבא הוא שהג'יפ הולך - אז גם לא יהיה תחביב.
בשלב הבא זה אחד מהשניים:
1. כבר לא תהיה משפחה.
2. תהיה משפחה. רק כזו שהצד הגברי בה הוא חי-מת/מת-מהלך.
איזה סרט.
שווה לך לחסוך מעצמך כבר עכשיו את הנפילה למוקדי החיכוך האפשריים שעלולים להוביל לכל הזה.
נסה לקלוע לרכב שהיא תהיה מוכנה לחיות איתו. כלומר כזה שמספיק מרווח, מפנק ונוח למשפחה בהרכב מלא. גם כזו של שניים-שלושה ילדים (כי התינוקת הזו שבדרך במזל טוב, היא רק הראשונה) אבל לא מפחיד מדי. כזה שהיא תשמח לנהוג בו גם ביומיום.
ולכן תוריד מהרשימה כבר עכשיו את ה-XJ.
נכון שהוא מגניב וכג'יפ לשטח הוא נהדר, וכן, נראה כמו האוטו הכי משפחתי בעולם (במבט ראשון זה תואם וולבו-740-סטיישן, רק מוגבהת) ובא עם 5 דלתות, אבל במציאות הוא קטן ואלה דלתות-ליליפוט. ונכון שבהשוואה לג'ימני הוא נראה ענקי, (טוב, בהשוואה לג'ימני כל דבר נראה ענקי...) אבל מעשית הוא רכב קטן וצפוף גם בהשוואה ליונדאי אקסנט. ברכבי שטח זה אומר שהוא לא באמת למשפחה בהרכב מלא.
וחוצמזה הוא כבר ישן. החדשים ביותר בני 23 וברכב אמריקאי (יודע מה? לא רק באמריקאים. גם ביפנים) שאינו ג'יפ אמיתי פתוח, זה אומר בעיות/מחלות של זיקנה ולא, לא במכניקה דווקא. המכניקה היא החלק הכי טוב באוטו הזה והיא האחרונה שבבעיות האלה.
אני מהמר שזה ייגמר בלנדקרוזר. זה מה שעובר הכי חלק בגרון עם מינימום התנגדויות.
אתה יודע דרור.... יש כל מיני נשים....
אסף.
אני הייתי נשאר עם הג׳ימני עד הילד השני, באמת שלא תמצא רכב אמין בעלויות אחזקה כאלה בארץ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לפני הבית והילדים חבר נתן לי טיפ שהציל לי את התחביב.
קנה עכשיו! הוא אמר.
כשתתחיל לבנות בית כל שקל ילך לבית.
כשיגיעו הילדים כנ"ל, וגם לא יהיה לך זמן.
לכן תקבע את המצב כבר עכשיו כשאתם עוד משוחררים מעול החיים.
השאר יסתדר מאליו.
אשה: "הגיע הזמן למכור את הג'יפ ולהתחיל להשקיע במשפחה"
גבר: "את מתחילה להישמע כמו אשתי לשעבר"
אשה: "לא ידעתי שכבר היית נשוי פעם אחת!....."
גבר: "גם אני לא ידעתי"....
אני מהמר שזה ייגמר בלנדקרוזר. זה מה שעובר הכי חלק בגרון עם מינימום התנגדויות.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240411/1799ce4dacb0ab65b71c9b72d844e1b8.jpg
ברלי מזל טוב [emoji3060]
Sent from my iPhone using Tapatalk
לפני הבית והילדים חבר נתן לי טיפ שהציל לי את התחביב.
קנה עכשיו! הוא אמר.
כשתתחיל לבנות בית כל שקל ילך לבית.
כשיגיעו הילדים כנ"ל, וגם לא יהיה לך זמן.
לכן תקבע את המצב כבר עכשיו כשאתם עוד משוחררים מעול החיים.
השאר יסתדר מאליו.
זה בדיוק מה שאמרתי ברכישה של הפולריס
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אשה: "הגיע הזמן למכור את הג'יפ ולהתחיל להשקיע במשפחה"
גבר: "את מתחילה להישמע כמו אשתי לשעבר"
אשה: "לא ידעתי שכבר היית נשוי פעם אחת!....."
גבר: "גם אני לא ידעתי"....
כדאי שנדייק.
"המשפחה" לא תתנגד.
לילדים, במיוחד כשהם קטנים, אין "התנגדות" לרכב לא נוח. נהפוכו.
דווקא ברכבים הכי לא נוחים בעליל, כאלה עם אפס ת"ש שלא מתאימים לשום משפחה בעליל - דווקא ברכבים כאלה הם הכי מתלהבים לטייל. כי זה כיף ומגניב להם. לדוגמה - כל ג'יפ פתוח.....
בג'יפים, מוקד ההתנגדויות זה לא "המשפחה" אלא האשה.
.
אני עדיין מחכה לחכם שיסביר לי איך למצוא רכב שהאישה תאהב להצטרף, אבל לא תאהב את הרכב.
אחרי תקופת הסתגלות קצרה והתאמת בולמים שממש שידרגו נוחות זה התחיל עם אני לוקחת את הפג׳רו לסיבוב, הוא חונה קרוב.
המשיך עם הוא יותר בטיחותי ואני עם הילדים, ובפרייבט אין חימום לטוסיק.
בסופו של דבר הרכב הלך , ואני נשארתי עם פרייבט חבוט.
פעם בחודש היא מרשה לי לנהוג בו בשטח
אם אני מתנהג יפה
גבר חי/מת
תקנה xj….
תקנה ונדורה, עביר חוויה משפחתית ומורן לא מוכנה לנהוג בו.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
אני מהמר שזה ייגמר בלנדקרוזר. זה מה שעובר הכי חלק בגרון עם מינימום התנגדויות.
146690
אז כן כנראה שזה יהיה פגרו או לנד קרוזר או רנגלר.
מבין את הפרמיה של הלנד קרוזר לעומת הפגרו אבל אני ראיתי במו עיניי הבדלים בשטח ומבחינתי זה אומר ירידה ביכולות השטח לעומת הגימני הנעול שלי.
לכן הגענו ללנד קרוזר לעומת הרנגלר.
הגימני שלי עושה 15k קילומטר בשנה. גם אם הוא לא בשימוש ביום יום. אנחנו מטיילים פעם בשבועיים. נסיעות למדבר, ערבה, גולן בימים שהיה אפשר.
ובכל זאת אני לקראת לקיחת משכנתא ומשקיע בשוק ההון אז אין לי כסף בלתי מוגבל לדלק.
אני חושב שהלנד קרוזר זאת הפשרה הכי נכונה.
הוא גם יהיה מספר 2 בכביש לעומת הפגרו שהוא מספר 1.
ובכל מקרה סוף סוף לנסוע 100 קמ"ש בלי להיות נוקשה ובכוננות ספיגה.
לגבי החסרונות:
בפעם הבאה שמישהו טס ללונדון להביא לי במזוודה
Disklok
עוד 4k בשנה בצד להפרש הביטוח [emoji24]
מה לגבי טיפולים לבד שוטפים? אני מזמין מ impex jp משער שזאת עלות קצת גבוהה יותר? בכמה לשנה?
כמובן עניין המזרקים שזה 20k, בתקווה מישהו שכבר החליף. כמה עולה להחליף לבד? וזה קשה?
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
בסדר גמור,
קח בחשבון
א. השטח שתעשו כמשפחה, לפחות בשנים הראשונות יהיה שונה מהשטח שעשיתם כזוג, אלא אם כן הטיולים הם של מי מכם שיעשה סולו.
ב. ההוצאות הן לא כמו ג'ימני. על הםאג' רו שלי פירטתי בשרשור של אחזקת רכב שטח, זה יכול לתת לך מושג
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
בסדר גמור,
קח בחשבון
א. השטח שתעשו כמשפחה, לפחות בשנים הראשונות יהיה שונה מהשטח שעשיתם כזוג, אלא אם כן הטיולים הם של מי מכם שיעשה סולו.
ב. ההוצאות הן לא כמו ג'ימני. על הםאג' רו שלי פירטתי בשרשור של אחזקת רכב שטח, זה יכול לתת לך מושג
Sent from my SM-S908E using Tapatalkתודה אסתכל
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
אז כן כנראה שזה יהיה פגרו או לנד קרוזר או רנגלר.
מבין את הפרמיה של הלנד קרוזר לעומת הפגרו אבל אני ראיתי במו עיניי הבדלים בשטח ומבחינתי זה אומר ירידה ביכולות השטח לעומת הגימני הנעול שלי.
לכן הגענו ללנד קרוזר לעומת הרנגלר.
הגימני שלי עושה 15k קילומטר בשנה. גם אם הוא לא בשימוש ביום יום. אנחנו מטיילים פעם בשבועיים. נסיעות למדבר, ערבה, גולן בימים שהיה אפשר.
ובכל זאת אני לקראת לקיחת משכנתא ומשקיע בשוק ההון אז אין לי כסף בלתי מוגבל לדלק.
אני חושב שהלנד קרוזר זאת הפשרה הכי נכונה.
הוא גם יהיה מספר 2 בכביש לעומת הפגרו שהוא מספר 1.
ובכל מקרה סוף סוף לנסוע 100 קמ"ש בלי להיות נוקשה ובכוננות ספיגה.
לגבי החסרונות:
בפעם הבאה שמישהו טס ללונדון להביא לי במזוודה
Disklok
עוד 4k בשנה בצד להפרש הביטוח [emoji24]
מה לגבי טיפולים לבד שוטפים? אני מזמין מ impex jp משער שזאת עלות קצת גבוהה יותר? בכמה לשנה?
כמובן עניין המזרקים שזה 20k, בתקווה מישהו שכבר החליף. כמה עולה להחליף לבד? וזה קשה?
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalkלגבי מזרקים - במוסך - עלה לי פחות מ10 כולל לא מעט דברים מסביב למנוע 2.5. במנוע 3.0 המזרקים טיפה יותר זולים.
אסף.
אם בשנתיים הראשונות לא מטיילים אז דווקא נשמע שאני אוכל למשוך עוד שנה וקצת את ההחלטה ברגע שמגיע ילד.
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
זה כל כך תלוי בכם ובקלילות או בלחץ שלכם. אין חוקים.
אנחנו טיילנו עם הילדים החל מגיל 5-6 חודשים (כלומר מהרגע שהצליחו להחזיק את הראש) כולל טיולי מדבר עם לינה באוהלים. כך עם הילדה שהיום כבר בת 5 וגם עם הקטן שהיום הוא בן שנתיים והכל אצלם בסדר. כמובן נדרש להתאים מסלול וכו'.
זה כל כך תלוי בכם ובקלילות או בלחץ שלכם. אין חוקים.
אנחנו טיילנו עם הילדים החל מגיל 5-6 חודשים (כלומר מהרגע שהצליחו להחזיק את הראש) כולל טיולי מדבר עם לינה באוהלים. כך עם הילדה שהיום כבר בת 5 וגם עם הקטן שהיום הוא בן שנתיים והכל אצלם בסדר. כמובן נדרש להתאים מסלול וכו'.
זה שהצליח לכם לא אומר שזה נכון, בזמנו לפני יותר מ20 שנה ההמלצה של הרפואה היתה לפחות מגיל שנה, עד כמה שאני מבין זה לא השתנה.
אני ביצעתי מעבר הפוך, מרכב גדול לגימני
אני חושב שגם את התינוק אני אמכור
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז כן כנראה שזה יהיה פגרו או לנד קרוזר או רנגלר.
מבין את הפרמיה של הלנד קרוזר לעומת הפגרו אבל אני ראיתי במו עיניי הבדלים בשטח ומבחינתי זה אומר ירידה ביכולות השטח לעומת הגימני הנעול שלי.
לכן הגענו ללנד קרוזר לעומת הרנגלר.
הגימני שלי עושה 15k קילומטר בשנה. גם אם הוא לא בשימוש ביום יום. אנחנו מטיילים פעם בשבועיים. נסיעות למדבר, ערבה, גולן בימים שהיה אפשר.
ובכל זאת אני לקראת לקיחת משכנתא ומשקיע בשוק ההון אז אין לי כסף בלתי מוגבל לדלק.
אני חושב שהלנד קרוזר זאת הפשרה הכי נכונה.
הוא גם יהיה מספר 2 בכביש לעומת הפגרו שהוא מספר 1.
ובכל מקרה סוף סוף לנסוע 100 קמ"ש בלי להיות נוקשה ובכוננות ספיגה.
לגבי החסרונות:
בפעם הבאה שמישהו טס ללונדון להביא לי במזוודה
Disklok
עוד 4k בשנה בצד להפרש הביטוח [emoji24]
מה לגבי טיפולים לבד שוטפים? אני מזמין מ impex jp משער שזאת עלות קצת גבוהה יותר? בכמה לשנה?
כמובן עניין המזרקים שזה 20k, בתקווה מישהו שכבר החליף. כמה עולה להחליף לבד? וזה קשה?
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
לא מכיר את הג׳ימני שלך, יש בהחלט מפלצות בשבילים.
מהג׳ימני שלי (מוגבהה 2״ עם נעילה אחורית arb) לפג׳רו עם הגבהה וצמיגים טובים וכמובן נעילה אחורית מקורית, ממש לא הרגשתי ירידה בעבירות.
הג׳ימני נורא נמוך, עם גלגלים נורא קטנים ומבנה נורא צר. הרבה מעברים שבעבר היו מאטים אותי עוברים חלק עם הפג׳רו.
יש כמובן מקרים בהם הייתי שמח לרכב טיפה יותר קטן כדי לנצל איזה קו התקדמות צדדי וצפוף. אבל שיפועי צד ומדרגות קטנות שדרשו כיוון בג׳ימני הפכו לאוטוסטרדה.
אני מטייל עם לנד קרוזרים, אין ספק שסרן אחורי חי תורם, אבל ב-98% מהזמן נוסעים כולם יחד באותו קצב.
בקיצור, ההבדלים פחות מובהקים ביום יום ממה שנראה.
אתה יודע דרור.... יש כל מיני נשים....
אסף.
אתה רומז שלא ניסיתי מספיק נשים?..... אללה יסתור.
אתה רומז שלא ניסיתי מספיק נשים?..... אללה יסתור.
יכול להיות שאתה מגביל את עצמך בנשים כמו שאתה מגביל את עצמך למותג Jeep :rolleyes:
הדיון על הזוגיות הזכיר לי משהו:
לבן הבכור שלי קוראים כמו שקוראים לו, בזכות עסקה עם האישה: היא בחרה את השם, אני קניתי XR600 חדש.
אצלך תיכף נולדת הבכורה, סוג של הזדמנות.
הדיון על הזוגיות הזכיר לי משהו:
לבן הבכור שלי קוראים כמו שקוראים לו, בזכות עסקה עם האישה: היא בחרה את השם, אני קניתי XR600 חדש.
אצלך תיכף נולדת הבכורה, סוג של הזדמנות.
דיפנדר תמורת ילד שלישי (הרווחתי פעמיים…)
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה רומז שלא ניסיתי מספיק נשים?..... אללה יסתור.
אולי אתה פשוט לא מתאים לנשים...
גברים כבר ניסית?
יאללה, מסכן הבחור, הרגנו לו את השרשור
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
זה רק הקדימון למה שהוא הולך לקבל אחרי הלידה, סתם... כשהם ישנים הם נהדרים
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
https://youtu.be/pwbTBX17iHw?si=OgRHpEkiLz-6Gg2g
היכולות של ה פגרו בסרטון ממש מביכות. מה אני מפספס? נהג לא טוב? אולי לא הפעיל נעילה?
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
לדעתי הלא מקצועית הייתי אומר נהג.
וב 20:53 נראה שהוא לא נעול דיפ מרכזי, זה מאוד מוזר לי, גלגלים קדמיים לא מסתובבים בכלל.
בכללי, מניסיוני הלא רב, הTC של הפאג'רו עושה עבודה טובה כשיודעים לעבוד איתה, גז מדוד ורציף, בלי ברקסים בזמן הלא נכון.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.