PDA

צפייה בגרסה מלאה : בדיקת לחץ הפוך



מ ש ה
12-04-24, 01:19
שלום לכולם

מחפש להשכיל

אם אני לוקח צינור אוויר, מחבר אותו למקום של הפלג (דרך צינור יעודי שמתברג למקום) וישירות למדחס אפילו ללא שעון באמצע. מסובב את המנוע לנקודה הגבוהה ביותר של הבכונה הנבדקת ואני רואה את המים עולים על גדותיהם בפתח המילוי של הרדיאטור, זה בוודאות תקלה בראש מנוע?

לא מעניין אותי כרגע בדיוק מהי התקלה ומה רמתה אלא אם ישנה.

אם נניח שפיספסתי, ואני לא בנקודה הגבוהה ביותר של הבוכנה, אלא בנקודה אחרת. עדיין יתכן שיש מעבר של לחץ מתא הבוכנה למערכת המים וזה תקין?

חנן-ג'יפולוג
12-04-24, 07:20
לרוב, כן, מדובר בתקלה בראש/באטם ראש. בכל מקרה, כשמורידים את הראש, בודקים גם ששטח הבלוק לא מעוות.

ישנה אפשרות, הרבה פחות נפוצה, של בריחת לחץ מדפנות הצילינדר, ואז לגובה הבוכנה יש משמעות, אם היא מתחת או מעל נקודת הפריצה.

ehudzeelim
12-04-24, 08:11
שלום לכולם

מחפש להשכיל

אם אני לוקח צינור אוויר, מחבר אותו למקום של הפלג (דרך צינור יעודי שמתברג למקום) וישירות למדחס אפילו ללא שעון באמצע. מסובב את המנוע לנקודה הגבוהה ביותר של הבכונה הנבדקת ואני רואה את המים עולים על גדותיהם בפתח המילוי של הרדיאטור, זה בוודאות תקלה בראש מנוע?

לא מעניין אותי כרגע בדיוק מהי התקלה ומה רמתה אלא אם ישנה.

אם נניח שפיספסתי, ואני לא בנקודה הגבוהה ביותר של הבוכנה, אלא בנקודה אחרת. עדיין יתכן שיש מעבר של לחץ מתא הבוכנה למערכת המים וזה תקין?

במנוע 4 פעימות
זה יקרה כמובן לא בכל הימצאות של הבוכנה בנקודה העליונה אלא רק בפעולת הדחיסה.
גם אם אתה לא בנקודה העליונה אלא החל מתחילת מהלך הדחיסה כבר יש דחיסה אבל היא מתחזקת ככל שהנפח מצטמצם (ככל שהבוכנה בנקודה יותר עליונה).

חנן-ג'יפולוג
12-04-24, 10:24
מדובר על בדיקה סטטית והוא עם לחץ אוויר חיצוני.

ehudzeelim
12-04-24, 10:30
התשובה שלי עדיין תופסת,
לא משנה מיקום מדויק של הבוכנה מרגע שהיא נמצאת במהלך הדחיסה, העיקר שהיא תהיה במצב זה.
ואם היא לא במהלך הדחיסה, הלחץ יברח משסתום הפליטה או היניקה. למרות שהיא יכולה להיות בנקודה עליונה.
אני מדבר גם על מצב סטטי.

מ ש ה
12-04-24, 15:20
אתה מתכוון כנראה שאם היא לא בפעולת דחיסה אולי הבדיקה לא אפקטיבית, אבל עם למעשה בורח לחץ דרך המערכת מים בכל מקרה הראש דפוק.

אני צודק?

איציק - 4X6ZH
12-04-24, 16:30
בדיקה שנותנת הרבה אנפורמציה על מצב המנוע
בדיקה קלה ( לא מחייב פרוק מסובך )
בדיקה שמחייבת להבין מה זה נקודה מתה עליונה TDC
מה זה פעימת עבודה ( מנוע 4 פעימות ) רוב המנועים שיש הם 4 פעימות .
צריך נסיון למצוא אבדיוק את נקודה שבה אפשר לדחוס אויר .
אחרת המנוע מסתובב ולפעמים מסתובב הפוך .

לכל מי שחושב איך לנעול את המנוע שלא יסתובב
כדאי לא לחשוב על זה ( זה ממש מסוכן )
מקובל לעשות את הבדיקה עם אויר דחוס בלחץ המדחס ( כ 10 אטמוספורות )
במנועי דיזל במקרים מיוחדים מבצעים עם חנקן בלחץ הרבה יותר גבוה ( למציאת סדקים ) לפני פרוק המנוע

למי שפתח את השרשור
נראה שיש לך דליפת לחץ החלל הדחיסה. בדרך כלל ראש מנוע / סתם ראש

איציק

-->