PDA

צפייה בגרסה מלאה : ממשלת איטליה שמה רגליים לאלפא רומאו



נמרוד
12-04-24, 13:42
https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/ryb4cd8gc



אלפא רומאו קרקוב? לודז'? מה אתם אומרים?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240412/87a97b206585e2f9927cbd58506582de.jpg

asafk
12-04-24, 13:54
צודקים.

אסף.

רני דקל
12-04-24, 14:10
מישהו רוצה להצטרף לתביעת הענק שאני מכין כנגד מזראטי על שימוש כוזב בשם חמסין?
https://www.jeepolog.com/forums/blob:https://www.jeepolog.com/ac3bb4f0-e6c9-4f15-a57b-1fb8afd3fbe6

ymandel
12-04-24, 20:20
אלפא אושוויץ, יימכר היטב בכמה שווקים.

דרור ברלי
14-04-24, 10:47
זה התחיל בקרוסאוברים שמנים שקראו להם בשמות של מעברי הרים מגניבים לנהיגה כמו סטלביו וטונאלה.....
ועכשיו הדבר הזה.
באמת גדשה הסאה.
אפילו לכתוב "אוי לבושה" מרגיש פתאום כל כך תמים.

גם קרוסאובר, גם חשמלי, גם אוטומטי, גם מיוצר בפולין.
ואז הם עוד קוראים לגפילטע-פיש התפל הזה בשם "מילאנו".... התחרפנו סופית.

פעם ראשונה שאני מסכים עם קביעות של רשויות כלשהן.


לא רחוק ממילאנו, במקום בשם Arese, שוכן לו מוזיאון אלפא רומיאו.
חובבי יונדאי, קיה וטויוטה יכולים לחסוך לעצמם את הטירחה. אותם זה ישעמם. הם ימצאו עניין רב יותר באחד מהקניונים או האאוטלטים בסביבה.
אבל אם אתם אוהבים מכוניות, זו אטרקציה שמומלצת לביקור, אם לא ממש חובה.

במוזיאו המרהיב הזה (שכחתי את ה"ן" במודע ובכוונה) מוצגים כמעט כל דגמי אלפא רומיאו לאורך השנים וגם כל מיני מנועי מטוסים וסירות מהירות, שני תחומים שאלפא התעסקו בהם פעם, וכמובן כל המכוניות שהפכו לקלאסיקות של כל הזמנים. אבל כתבתי "כמעט" כי לבית המקדש הנ"ל אין כניסה לכל מיני אנקדוטות אפלות בהסטוריה של אלפא, כשלונות מביכים שאין מה להשוויץ בהם - כמו למשל ה-Arna האומללה משנות השמונים.
אני מנחש שגבבות מביכות כמו הטונאלה והמילאנו הזה, לעולם לא יגיעו לשם.

ש01
15-04-24, 11:44
אני מנחש שגבבות מביכות כמו הטונאלה והמילאנו הזה, לעולם לא יגיעו לשם.

דווקא את הג'וליה ראיתי שם... (אבל לדעתי מדובר באלפא מהDNA הנכון).
זה היה לפני שהחל השווק בארץ, ואם הייתי מתאם מראש, היו נותנים לי להתנסות על המסלול הקרוב.

ד.א.
היום אשתי נוהגת בכזו ומאושרת

דרור ברלי
15-04-24, 15:00
הדגמים החדשים מוצגים בקומת הכניסה למוזיאון, ליד חנות המזכרות.
אבל לפחות ביום שבו הגעתי (לקראת סוף אוקטובר האחרון) לא היו שם כל הדגמים שאני אוהב להשמיץ שאינם אלפות אמיתיות.

הג'וליה הנוכחית היא ללא ספק האלפא האמיתית האחרונה.
מכונית שווה באמת, סקסית להדהים, מיועדת לנהג - עם הנעה אחורית והתנהגות מענגת והיא יותר מאשר ראויה (למרות שתי דוושות).
וברור שהיא מוצגת במוזיאו-קלאסיקו בגאווה מוצדקת לחלוטין. היא אגב, בשלב מסוים ולדעתי גם לא כל כך רחוק, גם תהיה קלאסיקה של ממש לאספנים ואוהבי אלפא וערכם של הדגמים היותר חזקים/מיוחדים שלה (וולוצ'ה, קוואדריפוליו, דגמים עם גיר ידני) רק יעלה.


באולמות המרהיבים בהם מוצגים דגמי העבר, נפקד מקומן של הכבשים השחורות, כל אותם דגמים כושלים שזכו לקיתונות צוננות ובצדק - כי מאלפא רומיאו מותר וצריך לצפות ליותר. לאלפא רומיאו יש לא מעט גליצ'ים כאלה. הזכרתי את הכשלון המהדהד עם ה-ARNA וזה רמז עבה מאוד למהלכים המביכים שאלפא עושה היום עם קרוסאוברים שמוכיחים שהם לא לומדים מכשלונות העבר - במי אתם מנסים להתחרות, מטומטמים?..... ביונדאי?....
קרוסאובר-אוטומטי-שמן-לשונאי-מכוניות זו מומחיות של יונדאי/קיה ושל יצרני הפסולת האוטומוטיבית הסיניים. אפילו טויוטה כבר הצליחו להתעלות קצת מעבר לממוצע התפל של הדברים האלה. אבל לקוח שרוצה דבר כזה, יעדיף לרכוש אותו מיונדאי/קיה או אפילו סיני (ולקבל הרבה אבזור במחיר אטרקטיבי) ולא מאלפא-רומיאו. והקרוסאוברים האלה הם הכל חוץ מאשר אלפות - הם יושבים על פלטפורמות של סטלנטיס שמקורן בפיאט/ג'יפ/פיז'ו - טונאלה מבוסס על הקומפאס, מילאנו על האוונג'ר (שמתחת ללוגו Jeep הוא פיז'ו 2008) אבל כאן מדביקים לו לוגו ומחיר של אלפא-רומיאו ומצפים שלא יחטוף קטילה-רבתי?.....

הלקוח של אלפא, שרוצה מכוניות כמו ג'וליה, רואה את ה....דברים האלה - הטונאלה והמילאנו?.... ומורט את שיערותיו בייאוש.

בסוף, אלפא גם יאכלו את הדג המקולקל וגם יגורשו מהעיר.

ymandel
15-04-24, 22:32
השם החדש: ג'וניור....כבר היה עדיף שיטנפו את מילאנו :-(

דרור ברלי
16-04-24, 09:33
אלוהים יעזור לנו.....
עכשיו הם מטנפים את הג'וניור?...........


לקררוא לקרוסאובר בשם ג'וניור.... בא לי למות. זה אפילו יותר גרוע ממה ש-GM עוללו לבלייזר.


מי שרוצה אלפא אמיתית חדשה (הומאז' אמיתי לג'וליה GT/GTV/ג'וניור), יכול ומוכן לשלם, ימצא את מבוקשו אצל טוטם-אוטומובילי (Totem Automobili). יצרן בוטיק קטן מונציה, שעושה כבוד לאלפא הכי סקסית שיוצרה מעולם (לטעמי).
עם יותר מ-600 סוסים, לוגמי בנזין או מוצצי-חשמל. רטרו במיטבו. נא להכין בבקשה העברה בנקאית באמצע הטווח של שש ספרות. באירו.
חלום.

146707

נמרוד
16-04-24, 10:46
מה אתם מתרגש דרור, אתה בעל מניות בסטלן-טיס?
כאילו שמישהו הסתובב עם שקית קקי של כלבים ואסף את כל גושי החרא של העולם המוטורי.
חסר שם רק אחד.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240416/73e118cacdb70bb6ed4a0657b1da49b3.jpg

דרור ברלי
16-04-24, 10:59
הם צריכים לשלם פרוטקשן שמן לג'יפ ודודג' וראם תמורת איזכור שמם בחבורה הנפסדת הזו.
אפילו את אבארט ומזראטי הם אנסו.
באמת רק סאנגיונג חסר שם.

אבל מה שהם מעוללים לאלפא-רומאו זה בלתי נסלח.
כל מי שהיתה לו אלפא של פעם וזוכר את הצלילים, התחושות, הביצועים, הסקסאפיל והייחוד, אשכרה מתגרד בעצבים כשהוא רואה את זה. בושה, בושה, בושה.

חנן-ג'יפולוג
16-04-24, 11:09
קח קורולה, טבול אותה שבוע בים המלח, ואני בטוח שהיא תהפוך ל"רכב עם נשמה" בדיוק כמו האלפות שאהבת.

נמרוד
16-04-24, 11:19
הם צריכים לשלם פרוטקשן שמן לג'יפ ודודג' וראם תמורת איזכור שמם בחבורה הנפסדת הזו.
אפילו את אבארט ומזראטי הם אנסו.
באמת רק סאנגיונג חסר שם.


ואללה, לא התכוונתי לססאנגיונג.

הרעיון של סטלן-טיס זה מותגים שלפחות בעבר הרחוק היו שווים משהו.

יואב פולס
16-04-24, 22:11
delete

דרור ברלי
17-04-24, 11:50
ואללה, לא התכוונתי לססאנגיונג.

הרעיון של סטלן-טיס זה מותגים שלפחות בעבר הרחוק היו שווים משהו.





האם המטרה של הקמת סטלנטיס היתה לקבץ את כל המותגים שלא שווים כלום לכדי מפלצת אחת גדולה של חידלון?....

או אולי לקבץ את המותגים שפעם כן היו שווים משהו ולהרוס אותם?.... הנה, אפילו את היהלום שבכתר, ההצדקה היחידה לרכוש מכוניות עם לוגו של דודג' - מנוע ההלקט V8, הם סגרו.....

זה באמת יכול להיות דיון מעניין. או שלא.

יודע מה? אני ממש לא בטוח שסטלנטיס ראויים בכלל לדיון כזה. כל ניצוץ של משהו טוב הם מכבים וסוגרים. הם יודעים רק לעצבן ולאכזב. חוץ ממשפחת הרנגלר ואולי גם ראם (למי שצריך טנדר פולסייז), לדעתי ולטעמי האישיים ביותר, כל מה שמגיע היום לישראל ממותגי סטלנטיס, בכלל לא ראוי, אלא למזוכיסטים עם קבלות שממש אוהבים את ערימות התקלות והכשלונות ההנדסיים של מותגי PSA. זו רק דעתי הלא מבינה כלום במכוניות.


להערה על קורולה אני מעדיף לא להתייחס כי זו לא השוואה בכלל ואף פעם לא היתה. אבל אם כבר....
מבחינתי, קורולה זה לא אוטו - זו מריצה ממונעת עם מזגן. ובתקופה שאלפות היו מחלידות, כלומר עד אמצע שנות ה-80, גם כל היפניות החלידו. אולי רק קצת פחות מהר, אבל החלידו יופי. גם כל דבר אחר הן עשו פחות מהר. בעיקר לנסוע. תזכורת? אנחנו מדברים על תקופה שבה קורולה התקשתה לצלוח פניה בלי לבחון את חוזק הגג.....
מנסיון אישי ביותר, קורולה תמיד היתה ונשארה מכונית מבאסת. את מה שהיא אמורה לעשות - להניע ולמזג, היא עושה. מעבר לזה? כלום ושום דבר. זה מיועד אך ורק להגעה מא' ל-ב', לא לנהיגה. ולפעמים גם משהו מתקלקל. כמו אצל כולם.
וכן, אני יודע שרוב האנשים לא מתעניינים במכוניות ברמת תחביב ותשוקה להגה. מספיק להם שהרכב רק יניע וימזג - אז סבבה להם עם קורולה. או אלנטרה/ספורטאז'. או משהו סיני. למי שחולם על אלפא-רומיאו, קורולה ודומותיה בכלל לא נשקלות כאופציה ובטח לא כאלטרנטיבה.


אבל סטלנטיס מצליחים לחרב את אלפא-רומיאו ביעילות כל כך מרשימה, עד שאפילו קורולה ודומותיה הן היום מכוניות טובות יותר מהנפיחות האחרונות של אלפא. אולי זה כי הם קיבלו החלטה שהקהל המסורתי של אלפא הולך ומצטמצם וכבר לא מצדיק השקעה ופונים לקהל אחר. זה עצוב, זה חבל, זה תחום וכיוון שהם לא טובים בו - ולדעתי זו החייאה/הנשמה אובססיבית ומאולצת של גופה שרק הולכת ומתקררת. לדעתי זה ייגמר בסגירת המותג הרבה יותר מוקדם מהצפוי.... אבל ימים יגידו.

דרור ברלי
17-04-24, 13:57
https://www.automag.co.il/ev-israel-totem-gt/

שולץ האיום
17-04-24, 16:02
דרור

אולי זה לא כזה הרס חידלון ודיכאון כמו שאתה מתאר בין ומעל השורות, פשוט נהגים עם העדפות כמו שלנו מתמעטים יותר ויותר.

הסיבות ? מגוונות.


אם אני בעל דוכן למכירת בשר מהמעשנה מגלה שבשר מלוח נמכר יותר, אני מכין ומוכר בשר מלוח.
אפילו שזה חרא לך.

KOOKE
17-04-24, 22:42
למיטב ידיעתי הג'וליה והסטלביו קואדרו פוליו עדיין מיוצרות ומשווקות...אז אולי יש תקווה.

דרור, בניגוד לדעתך, הסטלביו גם בגרסאות החלשות יותר אחלה רכב ששומר על רוח המותג יחסית ל-SUV האחרים. יופי של התנהגות כביש, עיצוב מוצלח וסביבת נהג כיפית ומעוצבת לטעמי.

יואב פולס
18-04-24, 06:30
רק שניישר קו עם העובדות, ותרגיעו עם הזעם הקדוש.

תאגיד PSA (פיג'ו סיטרואן) הוא תאגיד הרכב המצליח ביותר באירופה כבר כמה שנים. כן, הרבה יותר מ VAG או מרנו-ניסאן(-מיצובישי).

מה לעשות שמחובבי רכב אי אפשר להתקיים, וכדי שנראה מכוניות עם סמל אלפא על הכביש, צריך לפנות לקהלים חדשים ושונים.

הייצור הכולל של דגמי אלפא רומיאו בעולם נחשב הוא בשנים האחרונות מתחת ל 100,000 כלי רכב. גרעפס קטן אחרי סושי במונחי טויוטה.

אז באמת עם כל הכבוד, כמה חובבי רכב בארץ או בעולם שנוחרים בבוז לטונאלה היפהפיה אך חלשה להחריד או לג'וניור-מילאנו, האנשים על ההגה באלפא חייבים לחשב מסלול מחדש, אחרת המותג ייסגר, ונראה אותו מתחדש תחת ג'ילי או SAIC שעושה חייל עם MG.

ע"ע לנצ'יה העוברת נסיונות החייאה על ידי סטלנטיס.

התמונה להמחשה.

. 146717

איל מ
18-04-24, 08:13
אישית,
כחובב מותג שהלך לעולמו,
אני מעדיף שימות מאשר שיוציא תחת ידיו נפיחות שיגרמו לזקנתו לבייש עד מאוד את נעוריו.

דרור ברלי
18-04-24, 10:01
תודה שולץ, על משל הבשר המלוח. קלעת בול.



מכירים את הסיפור על המיסיונר הלבן שנופל בשבי של שבט קניבלים והם מציבים בפניו את הברירה הנוראה - הוצאה להורג שלאחריה יתבשל בפויקה מס' 80 והשבט יזלול אותו בתיאבון, או לחילופין "אנגה-בנגה" שלאחריו ישוחרר?.....

לא אאריך בסיפור האנאלי הזה - בסוף הוא מעדיף למות ולהיאכל - אבל לפני זה הוא עובר (שוב) גם את האנגה-בנגה...

וזה בדיוק מה שקורה לאלפא-רומיאו. בכל מקרה המותג ייסגר בעוד לא המון זמן (לדעתי), אבל לא לפני שימכור את נשמתו ויתבזה עד הסוף.
ועד אז, תחת הניהול של סטלנטיס הכל יכול לקרות. הם אולי עלולים אפילו למצוא את עצמם כמו סיאט - כיצרני "פתרונות תחבורה חכמים". כלומר קורקינטים.

עד אז, כדי לקבל קצת חמצן ולהמשיך להחזיק את הראש מעל למים, אלפא נכנסת במודע לנישת הבשר המלוח מדי, שבה היא לא חזקה. מול מותגי בשר-מלוח-למוות ותיקים ומנוסים שבשר מלוח מדי זו התמחותם - הבשר שלהם תמיד יהיה מלוח יותר, והתיבול שלהם תמיד יהיה תוקפני יותר ויצליח להסוות טוב יותר את הטעם והמרקם הנחותים של נתחי הבשר המשובט הנחותים והזולים שלהם.


הטונאלה ממחיש לנו יופי את הזה. "יפהפיה" (?....), כן, אולי. עניין של טעם. בשביל קרוסאובר, הכוונה. אחלה איפור.
אבל הרושם שהעיצוב משאיר, מתפוגג מיד ברגע שמתחילים לנסוע. כי אין שם אלפא למטה, אלא משהו שהוא נחות מיסודו גם בנישת הבשר המלוח.

טונאלה אינו קרוסאובר זול. אבל הוא לבטח לא הכי יקר. אבל בכל השוואה של כל פרמטר מדיד הוא מפסיד כי לא רק שהבשר שלו רע לתפארת, הוא גם לא מספיק מלוח. וזה מתבטא מיד במכירות - כמה טונאלה נמכרו בישראל?.... אפילו כשביליתי באמצע אוקטובר שבוע בצפון-איטליה לא ראיתי יותר משניים-שלושה. לעומת פחי-האשפה הסיניים (כולל איזה מותג בשם "dr" שלא מכירים אצלנו ונראה איום ונורא כמו שרק רכב סיני יכול להיראות.... ואיך הוא נוסע? ממש לא בא לי לבדוק) שמוכרים שם בכמויות ויש בכל פינה ואפילו אני קיבלתי זבל כזה של MG מאוויס, שרציתי רק להחזיר אותו כבר, אז גם קיבלתי ממנו סירוב להתניע בבוקר הטיסה כשאני מרוחק כ-200 ק"מ משדה התעופה וכמעט איחרתי לטיסה בגללו..... מין הסתם אפילו באיטליה על מסורתה הקולינרית המפוארת, הרוב מעדיף את הבשר שלו נחות וזול, וול-וול-דאן ומלוח מדי.

ואז הדור שידע את אלפא האמיתית כמוני וכמו עוד כמה זקנים - נוחר בבוז ומתלונן ומקטר ומתגעגע לאלפות המחלידות של פעם.
והדור הצעיר שלא ידע את אלפא האמיתית ושופט עניינית לפי מה שהוא מקבל לידיים - מתייחס אליה כאל מותג כושל ונחות לדורותיו. בלא פחות צדק. כי מול המומחים לבשר משובט מלוח ומגעיל מקוריאה וסין - הבשר המשובט של אלפא אמנם מספיק נחות וזול, אבל לא מספיק מלוח ולא מתובל במספיק תוקפנות.
וככה, גם בברנז'ת הבשר המלוח הוא ימכור ממש מעט ובסוף ייסגר.


ואז אולי יחזור, כמו MG, כלוגו מודבק על פלטפורמת-זבל סינית כלשהי.
אפילו "אוי לבושה" הוא מונח שלא מתאר מספיק טוב את מה שחובבי אלפא מרגישים.
זוכרים את אנגה-בנגה? לא מעטים מהם בהחלט יעדיפו שמוטב כבר שימות בראש מורם על רגליו, מאשר שימות שנה-שנתיים אחרי שיקבל חמצן זמני (מומלח היטב) כשהוא על ברכיו.

ואלפא לא לבד - עוד מעט המונח "חובב רכב" ייעלם לחלוטין.
כל תעשיית הרכב צועדת לעבר דיסטופיית הקרוסאובר החשמלי הנוראה הזו ו"פתרונות תחבורה חכמים" בעיניים עצומות לרווחה ופתאום אני שמח שאני קצת זקן והספקתי להיות חובב-מכוניות ופטרול-הד ולחוות בחיי המון מכוניות אמיתיות. שמח שהספקתי לעבוד בעיתונות הרכב כשעוד אפשר היה לכתוב על מכוניות אמיתיות - ושמח גם שחתכתי ממנה הצידה/החוצה לפני שאיאלץ לבחון ולכתוב על זבל חשמלי מסין ולזמרר רשימות של גדלי מסכים - וקצת מרחם על הדור הצעיר שגדל לתוך מציאות שבה כל המכוניות הן קרוסאובר חשמלי ואפילו לא יהיה אפשר לבחור בשום דבר אחר. אפילו לא באלפא-רומיאו.

-->