PDA

צפייה בגרסה מלאה : בחירת פולסייז - פורד טרמור או דודג' ראם?



OFF-RoaD
13-04-24, 19:55
מתלבט בין השניים בכותרת.

הרכב יסע כ40 אק"מ בשנה, רובם מן הסתם בכביש (משמש כרכב יום יומי משפחתי עם ילדים קטנים), טיולים בשבתות וחגים.

מכיר את מגבלות הגודל והעבירות של הנבלות, זה מתאים לאופי הטיולים שלי, ואני חי עם זה בשלום.

יחד עם זאת, מחפש את הפשרה הטובה ביותר לצרכיי.

לפני שאפרט פה על מחשבותיי, אשמח לשמוע את דעתכם בהשוואה בין השניים, בדגש על (אך לא רק)

נוחות בכביש ובחיי היום יום
עבירות בשטח
אמינות ועלויות אחזקה

הרכב ירכש כחדש וישאר ככל האפשר במצבו המקורי. גם אם יהיו שיפורים - הם יהיו חוקיים לחלוטין וללא קומבינות.

אגב, האם צפוי לצאת דגם חדש לאחד מהם או של יצרן אחר בסגנון בשנה הקרובה?

תודה, עודד

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ishc
13-04-24, 21:29
מה עם רפטור כי אם כבר אז כבר...???

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

OFF-RoaD
14-04-24, 00:42
מה עם רפטור כי אם כבר אז כבר...???

Sent from my CPH2465 using Tapatalk1. אין סדרתי, רק מקביל.
2. יקר פי 2 בערך.
3. לא מוכר במס להבנתי (לא בדקתי לעומק למען האמת).
4. אם כבר להשתגע אז trx, אבל אני לא רואה צורך ברכב כזה באופי השימוש והנהיגה שלי ולא מתכוון להתאמץ לממן אחד.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

המשוטט
14-04-24, 08:17
על פניו טרמור מול ראם 2500 רגיל - הטרמור מותאם לשטח יותר ישר מהסוכנות.

לגבי תחזוקה - אין לי מושג

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

נדב ש.
14-04-24, 22:18
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4036-%D7%91%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%93-F250-%D7%98%D7%A8%D7%9E%D7%95%D7%A8-%D7%91%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92

https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3927-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%98%D7%A0%D7%93%D7%A8-RAM-2500-%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%9C-2020


אם חדש מהיבואן, לדעתי הפורד לוקח בנקודות.

aviv1995
15-04-24, 08:51
קח בחשבון טרמור ים של בעיות חשמל. ראם נעים יותר בכביש, חסכוני יותר משמעותית. אם אתה מתכוון להשאיר במצב המקורי אז טרמור יהיה עביר יותר ברוב המקומות.


Sent from my iPhone using Tapatalk

אלון_ק
20-04-24, 08:57
טרמור, בקלות. כי אמרת מקורי - אז מתלים אפשר לשפר קצת אבל מידת צמיגים לא (ולכן הטרמור עם 35 לוקח), וכשמוסיפים לזה 100 כ"ס במתנה זה פשוט רכב הרבה הרבה יותר כיפי. בונוס נוסף זה נעילה אמיתית לעומת בקרה, לא קריטי לטעמי ברכב שלא מיועד לעבירות וממילא לא רואה את רוב המסלולים ממטר.

נקודות לרעת הטרמור:
1. אין ראמבוקס, וזה ממש ממש נוח כשיש. זה פתיר בדיגום טוב של הארגז, ואתה נשאר עם ארגז יותר רחב שזה נחמד (1.5 מ' בערך מעל בית הגלגל לעומת 1.25 מטר בערך בראמבוקס).
2. המתלה האחורי מפסיד בנוחות, אבל מידת הצמיג מחפה אז זה לא שיקול.

אני עם ראם היום. חבר טוב עם פורד, עוד אחד עם טרמור.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

asafk
20-04-24, 11:14
מה ההבדל בבסיס הגלגלים?

אסף.

מוטי ג.
20-04-24, 11:23
המתלה האחורי מפסיד בנוחות, אבל מידת הצמיג מחפה אז זה לא שיקול
אתה משווה לראם 3500 או ל2500?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

אלון_ק
20-04-24, 11:26
הופה, נקודה מעולה - ה2500 עם 3.8 מטר, הטרמור עם 4.05. גם ב3500 וגם ב2500, אגב.


משנה את התמונה, אין ספק. רק בעיית הצמיגים...

תודה אסף.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

asafk
20-04-24, 12:20
פורד בעבר הביאו גרסת קבינה כפולה ארגז קצר. היום לא מוכרים כאן את האופציה הזו ולי מאוד הפריע במבחן של הטרמור בסיס הגלגלים הארוך. זו משאית גדולה מדי. יוצא שגלגלים 35 מפצים סהכ על העליה בבסיס הגלגלים לעומת 33 על בסיס גלגלים קצר ולא יותר מזה.

אסף.

OFF-RoaD
20-04-24, 14:36
קודם כל, תודה על התגובות. לא נעלמתי, המחקר בעיצומו, ואתם עוזרים מאוד.

אז כן, אתם בעיקר מחזקים את מה שכבר ידעתי - וזה שההחלטה לא פשוטה. שני הרכבים די שונים אחד מהשני במאפיינים על אף ששייכים לאותו סגמנט, ולכל אחד יתרונות חשובים מאוד.

מבחינת מידות, הפורד צר ב9 ס"מ מהראם, אך ארוך ממנו בכ30 ס"מ (25 מתוכם בין הגלגלים). הראם מנצח כאן, משום שאין לי צורך בשטח ההעמסה הנוסף, ואני אמנם מגיע לאזורים צפופים לעיתים די רחוקות, אבל מניח שזה יהיה משמעותי מבחינת חניה (בכל מקרה אני מבין שהמעבר לפולסייז ידרוש ממני התגמשויות בהתנהלות היום יומית עם הרכב). הטקומה שלי היום באורך 5.7, וזה כמעט ולא מורגש לי. אני חושב שבאופי השימוש שלי אסתדר גם עם זה וגם עם זה.

מבחינת מוכנות לשטח, האם יש אפשרות חוקית להגדיל מידת גלגל בראם? כמה יעלו מתלים ראויים (וחוקיים) ונעילה לרכב הזה?

על פניו, אם הייתה אפשרות לראם מוכן לשטח מהחברה, נעול, מוגבה, עם צמיגים ומתלים ראויים, ההתלבטות הייתה קלה עד לא קיימת.... אולי יש משהו בתכנון שאני לא מכיר? :)

מוטי ג.
20-04-24, 14:39
TRX?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

OFF-RoaD
20-04-24, 14:44
אם אני משלם 300 אש"ח בשביל תוספת 2 אינטש, זה לא יהיה בגלגלים של האוטו...

הוא מוגזם מדי, גם במחיר וגם במנוע, ולא מיובא סדיר. אני מחפש רכב יחסית סטנדרטי.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
20-04-24, 15:09
בדיוק כאן עם גולש ותיק שאחרי השקעה של אלפים רבים על מתלים של ראם 2500 - הוא עדיין לא נוח לנסיעה ולטיולים.

אסף.

OFF-RoaD
20-04-24, 15:17
בדיוק כאן עם גולש ותיק שאחרי השקעה של אלפים רבים על מתלים של ראם 2500 - הוא עדיין לא נוח לנסיעה ולטיולים.

אסף.מאיזו בחינה? רך מדי? קופצני?

אם הגולש הותיק מסכים, אשמח לקבל את מספר הטלפון שלו בפרטי ולשוחח איתו טלפונית במהלך השבוע (או שתיתן לו את שלי, אני מבין שיש לך :))

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

נדב ש.
20-04-24, 17:41
ההבדל בין ה 2500 ל 3500 בנוחות (ונסעתי על שניהם)מבחינת הסלילים מול העלים מאחורה הוא לדעתי לפי מבחן התחת, וכמה אתה עמוס, כמובן גם אחרי שידרוגים.
אבל הבדל נוסף ויותר חשוב זה מהלכי מתלה, לדעתי ב 2500 די מוגבלים וקצרים ואין הרבה מה לעשות, מצליב בקלות ומרים גלגלים ובקרות נכנסות לעבודה די הרבה, נעילה די מתבקשת שם, מצד שני בעלים יש מה לשחק.

עם צמיגים במידה ראויה והגבהה ש"תסדר" מהלכי מתלה הנעילה פחות נחוצה בהנחה שאתה לא מכוון למסלולי עבירות נטו, הוא יעבור את רוב המסלולים המטויילים בלי לחשוש, כמובן שעם נעילה אחורית לפחות זה כבר פותח עולם אחר.

דבר נוסף לגבי מידות צמיגים והגבהה, להבנתי יש סדנה/מוסך שפירסם בקבוצת הווטסאפ שמתקינה קיט קומפלט כולל 35" ברישיון שעבר תקינה ואישורים.

OFF-RoaD
20-04-24, 17:42
אשמח לקישור / טלפון לסדנה הזו, אפשר גם בפרטי.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

OFF-RoaD
20-04-24, 18:43
עוד תהיה.

הרחוב בו אני גר משמש כרגע חניון משאיות מאולתר בעל כורחנו.

העיריה עובדת על הקמת חניון משאיות מחוץ לעיר, והובטח לנו שכשהעבודות יסתיימו, יהיה איסור על חניית משאיות בשכונה.

איסור כזה יתפוס גם על טנדר כזה? או שזה מעל 8/10 טון בד"כ?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

נדב ש.
20-04-24, 20:02
תלוי מה יהיה השלט בכניסה לרחוב... אם עד 4.5 טון או איסור מוחלט.

אלון_ק
20-04-24, 20:08
נדב,

מי הסדנא והאם ידועה העלות של קיט כזה?

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

נדב ש.
21-04-24, 16:47
לפי פרסומים זרים "דוקטור בשטח". אין לי קשר ולא מכיר, לברר פרטים מולם ישירות.

aviv1995
21-04-24, 19:20
*+972 58-5484002‬
זה הטלפון של בועז הבחור מדוקטור בשטח.
יש להם קיט לראם שכולל הגבהה של 4 אינץ וצמיגים 35 אינץ׳ כולל אישורים ברישיון. העלות למיטב זכרוני היא באזור ה50 אלף.
דרך אגב אם ננעלת על טרמור, בשנים האחרונות יש שם גיר חדש עם 10 הילוכים. ממליץ לבדוק עד כמה הוא אמין.


Sent from my iPhone using Tapatalk

אייל
23-04-24, 10:12
במבחן התחת הטרמור הרגיש לי יותר נוח למרות העלים מאחור.
לא יכול להסביר את זה במספרים כנהוג בג'יפולוג אבל את הראם הרגשתי בגב בסוף יום של נסיעה והטרמור, באופן מפתיע, הרגיש לי יותר רך ובעיקר פחות מעייף.
מאז אני חולם טרמור... בדקת שיש בכלל מלאי אצל היבואן?

OFF-RoaD
23-04-24, 10:47
מגיע בעוד כחודש וחצי, ובכל מקרה אין לי לחץ, אני יכול לחכות.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

נמרוד
23-04-24, 13:08
אם אתה על טאקומה... אז טאקומה חדשה... TRD PRO [emoji2]

OFF-RoaD
23-04-24, 13:42
אם אתה על טאקומה... אז טאקומה חדשה... TRD PRO [emoji2]אם לא השיקול של המיסוי, לא היתה בכלל התלבטות.

למעשה, הנוכחית היתה נשארת עוד כמה שנים טובות. היא בגודל המושלם, מדוגמת בצורה מושלמת, נוסעת, נראית, ומרגישה כמו שהיתה חדשה, והסיבה היחידה להחליף אותה היא ההכרה בהוצאות...

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

aviv1995
24-04-24, 19:21
במבחן התחת הטרמור הרגיש לי יותר נוח למרות העלים מאחור.
לא יכול להסביר את זה במספרים כנהוג בג'יפולוג אבל את הראם הרגשתי בגב בסוף יום של נסיעה והטרמור, באופן מפתיע, הרגיש לי יותר רך ובעיקר פחות מעייף.
מאז אני חולם טרמור... בדקת שיש בכלל מלאי אצל היבואן?

המושבים של פורד מדהימים, זה ההבדל שהרגשת כנראה


Sent from my iPhone using Tapatalk

OFF-RoaD
30-05-24, 19:50
בסוף הוחלט על טרמור, המנוע והמוכנות מהמפעל ניצחו.

מתחיל לחשוב על הארגז :)

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Dozer
30-05-24, 20:07
בסוף הוחלט על טרמור, המנוע והמוכנות מהמפעל ניצחו.

מתחיל לחשוב על הארגז :)

Sent from my SM-S928B using Tapatalkכנהוג, אין תמונות לא קרה...

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

-->