צפייה בגרסה מלאה : שאלות על נעילה אחורית והגיר של סובארו
GodsFather
17-04-24, 20:55
שלומות,
בשעה טובה הותקנה טורק-לוקר אחורית.
ידוע שבסובארו מערכת ההנעה סוג של רגישה להפרשים בין הגלגלים, עד כדי שצריך להקפיד על 2 צמיגים זהים בסרן ויש שיחמירו ויגידו זהים בכל הרכב. פלוס הקפדה על רוטציה.
אם נעילה אחורית פעילה כל הזמן (לא ריתוך), האם למעשה לא מתבטלת רגישות מסוימת? הרי הסרן האחורי, כשהוא ממונע (זה לא תמיד) אז הוא מאוזן בזכות הנעילה ולכן "משדר" לגיר עסקים כרגיל, לא?
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
לדעתי היא לא יותר רגישה מכל רכב עם awd (אמיתי).
לא רואה איך נעילה אוטומטית משפיעה על זה, שכן בשגרה היא כן מאפשרת הפרשי מהירויות בין גלגלים.
להיפך,
צמיגים בעלי קוטר שונה (פועל יוצא של מותג שונה, גם אם המידה הרשומה זהה), עלולים לגרום צרות דווקא בגלל הנעילה.
הרי מלכתחילה, הבעיה היא או הפרש מהירויות בין ימין ושמאל בדיפרנציאל, שאת זה האוטומטית לא מבטלת, או הפרש מהירויות בין ציר קדמי לאחורי, שעל זה היא כלל לא משפיעה.
אני כבר כמה שנים עם נעילה אוטומטית בסובארו.
אף פעם לא הרגשתי בעיה או משהו חריג. הנעילה גם לא מורגשת ביומיום בכביש, כולל כבישים מפותלים גם בימי גשם. ראיתי לא מעט דיווחים (ברכבים אחרים) על התנהגות אחרת וזהירות נדרשת. למה בסובארו זה לא ככה אני באמת לא יודע. אחת התאוריות שלי שהרכבים שעליהם דובר זה סרן חי ואצלנו מתלים נפרדים אבל זו רק תאוריה ואין לי באמת הסבר טכני להבדלים בכביש.
בשטח הנעילה כמובן עושה היטב את מה שהיא צריכה. תתחדש!
אני כבר כמה שנים עם נעילה אוטומטית בסובארו.
אף פעם לא הרגשתי בעיה או משהו חריג. הנעילה גם לא מורגשת ביומיום בכביש, כולל כבישים מפותלים גם בימי גשם. ראיתי לא מעט דיווחים (ברכבים אחרים) על התנהגות אחרת וזהירות נדרשת. למה בסובארו זה לא ככה אני באמת לא יודע. אחת התאוריות שלי שהרכבים שעליהם דובר זה סרן חי ואצלנו מתלים נפרדים אבל זו רק תאוריה ואין לי באמת הסבר טכני להבדלים בכביש.
בשטח הנעילה כמובן עושה היטב את מה שהיא צריכה. תתחדש!
כי סובארו זה רכב הנעה קדמי עם תגבור אחורי בהתאם לצורך (קלאצ'ים מופעלים הידרואלי או חשמלי בהתאם לדגם).
כלומר, בכביש למעט האצות בכביש רטוב, הדיפרנציאל האחורי לא מקבל כוח.
רענן
אני גם עם זנב גיר מכאני כך שאצלי הדיפרנציאל האחורי תמיד מקבל כוח.
אני גם עם זנב גיר מכאני כך שאצלי הדיפרנציאל האחורי תמיד מקבל כוח.
מה כוונתך מכאני ? אולי התכוונת להצמדה הידראולית.
או שכוונתך זנב גיר של STI שאז החלוקה 50/50 קבועה.
רענן
מכאני עם חלוקה של 55 אחוז מהמומנט אחורה, 45 קדימה.
דובר בשרשור הזה בהרחבה:
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2 Ecom%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D1 24760&share_tid=124760&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.