PDA

צפייה בגרסה מלאה : טיפול קטן לרכב - כל אחד יכול [שמן ופילטר, נוזל בלמים, פילטר מזגן]



EliC25
21-04-24, 17:44
הצטרפו אליי היום כדי ללמוד ולהחליף את שמן המנוע והפילטר, פילטר המזגן ונוזל הבלמים בסוזוקי גרנד ויטרה. מדובר ברכיבים שמתבלים די מהר ועלינו להחליף אותם בתדירות גבוהה.
שימו לב לבקשה\מסר בסוף הסרטון.
תודה

https://www.youtube.com/watch?v=omTn5mR1MbI

מ ש ה
21-04-24, 23:45
סירטון יפה ומושקע, תודה!

העניין של מילוי הפילטר שמן בשמן לפני ההרכבה כבר נידון פה בארוכה כמה פעמים, ולמעשה אני חושב שהמציאות מלמדת שהוא מיותר לחלוטין.

זאת פרצדורה לא מקובלת ברוב המוסכים ואנשים נוסעים ככה מאות אלפי קילומטרים ללא בעיה.

מ ש ה
22-04-24, 00:25
יותר מזה

ישנם דגמים שזה לא אפשרי כלל כיוון שהפילטר יושב הפוך כלפי מטה (הרבה מהדיזלים הצרפתיות וגרמניות) או מהצד כלפי מטה כמו אטרז' פוקוס דור ראשון וכאלה

EliC25
22-04-24, 08:06
זה נכון, בקיה שלי גם הפילטר הפוך. וגם בלנד קרוזר.
אבל אני נוהג לפי בית שמאי, לא יועיל? לא יזיק.

ד ו ר ו ן
22-04-24, 10:22
זאת פרצדורה לא מקובלת ברוב המוסכים ואנשים נוסעים ככה מאות אלפי קילומטרים ללא בעיה.
התכוונת פרוצדורה שלוקחת עוד 3דקות לעבודה שאפשר לגבות עליה אותו דבר?

הם, מה אכפת להם שהמנוע שלך עובד על יבש כמה שניות טובות עד שהפילטר מתמלא.

ד ו ר ו ן
22-04-24, 10:25
יותר מזה

ישנם דגמים שזה לא אפשרי כלל כיוון שהפילטר יושב הפוך כלפי מטה (הרבה מהדיזלים הצרפתיות וגרמניות) או מהצד כלפי מטה כמו אטרז' פוקוס דור ראשון וכאלה

לפילטר טוב יש שסתום אל-חזור.
כשאתה ממלא אותו, השמן נספג במדיית סינון ונשאר שם.
מה שנשפך כשאתה הופך אותו זה היתרה מעבר.
פתחת פעם פילטר משומש, כזה שלא יוצא ממנו שמן כשהופכים?
כשחותכים אותו, יש בפנים הרבה שמן.

לא היסטרי, נכון, אבל זה מסוג הדברים שעושים לרכב שאכפת לך ממנו ומתכוון להחזיק לאורך זמן.

ד ו ר ו ן
22-04-24, 12:21
הצטרפו אליי היום כדי ללמוד ולהחליף את שמן המנוע והפילטר, פילטר המזגן ונוזל הבלמים בסוזוקי גרנד ויטרה. מדובר ברכיבים שמתבלים די מהר ועלינו להחליף אותם בתדירות גבוהה.
שימו לב לבקשה\מסר בסוף הסרטון.
תודה

https://www.youtube.com/watch?v=omTn5mR1MbI

טיפ קטן..
לפני(!) שפותחים בורג ניקוז, בודקים שהבורג מילוי והפילטר נפתחים תקין.
אין כמו לגלות ראש בורג עגול/בוקסה חסרה/פגומה.

נכון שבעתיים לגיר/סרן או מכלול שאין פקק ראש מנוע למילוי חדש.

EliC25
22-04-24, 13:56
טיפ קטן..
לפני(!) שפותחים בורג ניקוז, בודקים שהבורג מילוי והפילטר נפתחים תקין.
אין כמו לגלות ראש בורג עגול/בוקסה חסרה/פגומה.

נכון שבעתיים לגיר/סרן או מכלול שאין פקק ראש מנוע למילוי חדש.
זה לא טיפ אלא צעד הכרחי, כשהוא רלוונטי כמובן (בדיפרנציאל או גיר ידני)
כפי שציינתי במדריך להחלפת שמן דיפרנציאל:

https://www.youtube.com/watch?v=HJqtv-yhLU8
בהחלפת שמן מנוע לא אמור להיות חשש, לגבי הפילטר לא חששתי כי אני סגרתי אותו עם כוח היד קודם לכן.. ואם לא - יש לי מספיק כלים 'גיבורים' שיפתחו אותו.

ד ו ר ו ן
29-04-24, 10:21
סירטון יפה ומושקע, תודה!

העניין של מילוי הפילטר שמן בשמן לפני ההרכבה כבר נידון פה בארוכה כמה פעמים, ולמעשה אני חושב שהמציאות מלמדת שהוא מיותר לחלוטין.

זאת פרצדורה לא מקובלת ברוב המוסכים ואנשים נוסעים ככה מאות אלפי קילומטרים ללא בעיה.

אז הנה מספרים שקשה להתווכח איתם..

כמה זמן המנוע עובד יבש עד שיש לחץ שמן.
וכמה חלקיקים נצברים ב-3-4 שניות האלו של עבודה על יבש.
כואב..

אני מבין את ההגיון המסחרי של מוסך שחוסך ככה עד כמה דקות עבודה על כל רכב.
זה לא הרכב שלו, והנזק המצטבר לא מקושר אליו.
כצרכן, לא הייתי מוותר.
כתחזוקה עצמית, לא מתפשר על זה.

אם זה מנוע שאכפת לך, מלא את הפילטר לפני הנעה ראשונה.

https://youtu.be/939WTeorBnQ?si=RE1gzl6rTUOHGLgk

איל מ
29-04-24, 13:36
הסרטון אומר דברים אבל לא בהכרח מוכיח אותם.
יש לעומת זאת סרטונים על מנועים שעומדים ועובדים בלי שמן 24 שעות, עם בלאי זניח (לא אומר מה דעתי עליהם).
רוב המנוע משומן היטב עוד מלפני ההנעה, והמקום הבעייתי היחיד הוא מיסבים הדורשים לחץ שמן.

עובדתית, כן, כנראה שיש יותר בלאי,
בתכלס, האם זה יבוא לידי ביטוי במהלך חיי המנוע? אני בספק.

ד ו ר ו ן
29-04-24, 13:59
הסרטון אומר דברים אבל לא בהכרח מוכיח אותם.

מוכיח בהחלט.
שים לב למשך הזמן עד לבניית לחץ שמן עם פילטר ריק לעומת פילטר מלא.
בנוסף, תסתכל על תוצאות המעבדת שמן לחלקיקים אחרי הנעה יבשה.

במנוע מנוקז יש ציפוי שמן דקיק.
במנוע עם קו שמן מלא(פילטר מלא לצורך העניין), מיד בהנעה מתחיל לזרום שמן בחרירים.
במנוע יבש הציפוי נגמר ברגע.

ואכן, כפי שכ
בתי שוב ושוב.. אם אכפת לך מהמנוע שלך, ומתכוון להחזיק שנים קדימה, אתה זה שתרוויח את היתרון.
אכן פחות משנה למי שיחזיק רכב לזמן קצר ויעיף אותו.

EliC25
29-04-24, 23:35
לפעמים אנחנו אוהבים להתפלסף ולנהל דיונים ארוכים על מה נכון ומה לא, כשעצם כתיבת התגובות והקריאה של התגובות האחרות, לוקחת יותר זמן מאשר הזמן שיקח למלא בשמן את כל הפילטרים של כל הרכבים שנחזיק בכל חיינו :D
אבל לי מה אכפת? תנו עוד קצת טראפיק לשרשור שלי... זה בריא!

ניר ל
30-04-24, 10:56
דילמה לחובבי פילוסופיה-
אין לי אפשרות למלא שמן בעת החלפת פילטר - מדובר באלמנט סינון ללא מעטפת פח.
האם התועלת שבהחלפת שמן מנוע כל 7.5K לעומת כל 15K (הוראת יצרן) עולה על הבלאי שבעבודה ללא לחץ שמן למספר שניות?
אולי כדאי לדלג על החלפה של הפילטר אחת לשתי החלפות שמן מנוע ?

שמעון.פ
30-04-24, 11:33
כשאין לי אפשרות למלא שמן בפילטר לפני ההרכבה,
אני מנתק את מנגנון ההצתה (כל רכב והאפשרות שלו)
מפעיל סטרטר עד שנורת לחץ השמן נכבית.

ד ו ר ו ן
30-04-24, 11:43
דילמה לחובבי פילוסופיה-
אין לי אפשרות למלא שמן בעת החלפת פילטר - מדובר באלמנט סינון ללא מעטפת פח.
האם התועלת שבהחלפת שמן מנוע כל 7.5K לעומת כל 15K (הוראת יצרן) עולה על הבלאי שבעבודה ללא לחץ שמן למספר שניות?
אולי כדאי לדלג על החלפה של הפילטר אחת לשתי החלפות שמן מנוע ?

יש כמה פריקים שבדקו מעבדתית מצב שמן מנוע לאחר אינטרוולים של נסועה.
הנתונים הראו הבדל קטן בין 7500-10,000קמ וירידה משמעותית באיכות מעבר לזה.
ירידה באיכות=עלייה במשקעים, וירידה בחומרי הבסיס שנותנים לשמן את התכונות הרצויות (דטרגנטים, תוספים, מפחיתי חיכוך).

-->