צפייה בגרסה מלאה : שמן גולש מפקק מילוי שמן גיר
יצאתי היום לבדוק מפלסי שמן בגיר ובטרנספר, ע"י פתיחת פקקי המילוי ובדיקה האם יש שמן במפלס הנכון.
נוכחתי לגלות כי חסר לי שמן בטרנספר.
כשפתחתי את פקק מילוי שמן הגיר, השמן גלש מהפתח ונשפך (עליי..), זרם מכובד, לא חזק אבל לא חלש.
יש לציין שהרכב הונע אתמול, לא היום, משמע לשמן היה זמן לרדת.
סגרתי את הפקק חזרה ולא הספיק להשפך עד הסוף.
למה זה קרה? מה גרם לשמן לגלוש מפתח פקק המילוי, מכיוון שבמצב אופטימלי השמן צריך להגיע בדיוק עד לפתח המילוי.
אני מצרף תמונות של פקקי המילוי והריקון של הטרנספר ושל הגיר, עם ציון מהו כל אחד.
מכיוון שבספר לא מצאתי תמונה של פתחי המילוי\ריקון, אני צריך לוודא שמה שאני חושב שהוא הפקק, אכן הפקק; אני צריך לקבל אישור שלא טעיתי בסימון בתמונות.
אבקש רק ממי שמכיר את הרכב לענות, בעל ניסיון, ולא סתם!
(מצטער על איכות הכתב).
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=994
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=993
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=995
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=996
יתכן כשמילאו שמן בפעם האחרונה הג'יפ לא היה במישור או שמילו קצת יותר מדי אבל זה בסדר ,
ככה אני ממלא שמן אצלי תמיד שם עד שמתחיל לנזול ומיד סוגר וככה יש תמיד קצת יותר
AvigdorAharon
29-04-06, 21:55
הסיבה ההגיונית שנזל שמן היא שהרכב לא עמד על משטח ישר. בשיטה הקיימת, לא ניתן למלא יותר מהנדרש (אלא אם הרכב עומד כשהפנים לכיוון ירידה).
לדעתי, הסימון שלך נכון. אני חייב לציין שקשה מאוד לראות את פקק מילוי שמן הגיר, ואתה הצלחת לצלם אותו... אני הגעתי אליו רק מפנים הרכב (פרוק המכסה של ידית ההילוכים והטרנספר).
אביגדור
אני מעלה עוד תמונה של פקק ריקון שמן הגיר.
בנוגע לשמן שנשפך; כשפתחתי את הפקק הרכב היה מאוזן יחסית ולא בירידה\עליה כלל.
למישהו יש עוד כיוונים?
בנוגע לסימון שלי; אני אשמח אם עוד יאשרו שאכן הוא נכון, בוודאות.
תודה.
הפקק הוא התחתון בתמונה, מצד ימין.
ככל שאני זוכר, הסימון בסדר.
אל תחשוש אמנון, הדברים בסיקס פשוטים מאד, ויש לך הגיון בריא.
אל תטריד עצמך בשאלה למה היה לך עודף.
הרבה נוהגים למלא שמן גיר מהמכסה העליון, כי מאד קשה להגיע לפקק המילוי, ואז כמעט בלתי אפשרי למלא בדיוק.
עודף קטן של שמן לא גורם נזק לתיבה.
הדבר היחיד שצריך להטריד אותך הוא האם זה לא היה שמן נקי, אלא מעורב במים, למשל.
סימנת נכון,
יכול להיות שמילאו בשיפוע ויכול להיות שמילאו שמן דרך ידית ההילוכים, זה עדיף על חוסר בשמן...
תיישר את גשר הגיר מתחת לטרנספר, הוא עלול לחורר לך את אגן הטרנספר במשך הזמן.
מצטרף לחיזוק הסימונים נכונים הסיבה כנראה מילוי שמן ממכסה עליון או דרך ידית הילוכים
אין מה להיות מוטרד מהענין .
מצויין, תודה רבה.
אם כן מומלץ להחזיר את גובה מפלס השמן לגובה פקק המילוי? או להשאיר כך?
לשמן שיצא דווקא היה צבע מצויין שמעיד על שמן חדש יחסית.
המפלס שבטרנספר לעומת זאת, קצת הפחיד אותי. יימולא בהקדם, לא נוסע עד אז.
ניר לגבי יישור גשר הגיר;
זווית הצילום עושה רושם שהוא עקום, אבל אני לא חושב.
לכל מקרה צרפתי תמונה של גשר הגיר ממבט ישר (front), לחוות דעת מדוייקת.
אף פעם לא ממלאים שמן גיר עד לפתח המילוי אלה תמיד קצת מעל, לכן טבעי שהוא יוצא בזרם כשפותחים את בורג המילוי.
לא דווקא בגלל מילוי ממקום גבוה אלה בגלל מילוי ע"י משאבה.
אמנון שמן גיר ב90 אחוז מהמקרים נראה כמעט חדש מהקופסא, אין בתיבה פיח ומזהמים אחרים שמשפעים על צבע השמן כמו בשמן מנוע, הוא נראה שרוף רק אחרי שהוא כבר מת טוטלית
תוציא אותו ותראה אם יש קצף.
רוב הסיכויים שיש ולא בגלל מים.
אף פעם לא ממלאים שמן גיר עד לפתח המילוי אלה תמיד קצת מעלזה מדעי ה"קצת מעל"? היצרן מפורשות מציין למלא עד תחתית פקק המילוי. לא "קצת מעל".
ההסבר שנתנו כאן החברים מאוד הגיוני לסיבה של האוברפילינג - ממלאים מהפתח העליון שם הגישה נוחה יותר.
בכל מקרה, אני מתכנן החלפת נוזלים הן לטרנספר והן לגיר.
מישהו בקשר ליישור גשר הגיר?
חנן-ג'יפולוג
30-04-06, 15:18
הגשר שלך עקום.
חנן-ג'יפולוג
30-04-06, 15:27
הגשר היה צריך ללכת בערך לפי הקו האדום:
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=1019
זה לא מדעי, פשוט אין בעיה למלא שמן גיר יותר מהקו התחתון המומלץ ע"י היצרן.
ברוב הרכבים 5 מילימטר מתחת לקו המילוי.
אצל הרכב של ההורים שלי יש הזעה מחיישן המהירות, לכן לכל מקרה אני ממלא עוד 100CC בערך. ( בגיר של 1.1 ליטר שמן בערך )
זה לא מדעי, פשוט אין בעיה למלא שמן גיר יותר מהקו התחתון המומלץ ע"י היצרן.
ברוב הרכבים 5 מילימטר מתחת לקו המילוי.
אצל הרכב של ההורים שלי יש הזעה מחיישן המהירות, לכן לכל מקרה אני ממלא עוד 100CC בערך. ( בגיר של 1.1 ליטר שמן בערך )
אל תמלא שמן מעל הפקק. שים טפלון על הפקק. לא יהיו לך "הזעות"
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.