PDA

צפייה בגרסה מלאה : רכב שטח למשפחה, רכב שני בבית שישמש גם לנסיעות מועטות ביום יום, עד 140,000 ש״ח



kobmyster
24-04-24, 18:37
בשעה טובה ומוצלחת, גם תורי הגיע להעלות פוסט כזה... :D
רכב שטח ראשון למשפחה. עד היום טיילנו על גבי שבילי קק״ל מאפשרים לרכבים פרטיים הכי רחוק שהרכב הביא אותנו - גם מבחינת הנסיעה וגם מבחינת מסלולי טיול רגליים שיוצאים משם. עושים שלוש-ארבע פעמים בשנה קמפינג של שניים-שלושה לילות ויהיה נחמד לגוון קצת מהקונספט של חניוני הקמפינג של רט״ג למקומות פחות המוניים ויותר קרובים לטבע ולהגיע למסלולי טיול רגליים או מעיינות שלא יכולנו להגיע אליהם עד היום.

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 140,000
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל בתוכו את יישור הקו ותוספות מינימליות כמו מיגון קריטי או הגבהה (אם לא יגיעו על-גבי הרכב שארכוש).
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן.
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? זוג + 3 בנים (גילאי 10, 9 ו- 5), כולל טיולים של שניים-שלושה לילות שלוש-ארבע פעמים בשנה.


3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? כ- 9,000 ק״מ בשנה, שליש לטיולים ושני שליש לנסיעה שוטפת.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? ישמש כרכב שני בבית ויעשה נסיעות עירוניות יומיומיות לרכבת ולחוגים של הילדים, פעמיים-שלוש בשבוע נסיעה בינעירונית קצרה של כרבע שעה לכל כיוון ונסיעות בסופי השבוע וחגים לטיולים. בעיקרון יהיה רכב נוסף לנסיעות בינעירוניות ארוכות שאינן למטרות טיול (סיטרואן גרנד פיקסו שאנחנו מאוד אוהבים).
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים בלבד.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אזור רחובות-אשדוד, מוכן לנסוע עוד קצת אם זה מצדיק את זה למוסך שאפשר לסמוך עליו.


4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? הכוונה היא לרדת למסלולי 4x4 אמיתיים ולהתחיל להגיע עם הילדים למסלולים ונופים שרכב פרטי לא מגיע אליהם. לא מתכנן לטפס מדרגות סלע או לבחון את יכולות הקיצון של הרכב על מעלות קשים, אבל גם לא רוצה להגביל את עצמי למסלולי פורסטר או דאסטר.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? פ׳אגרו, היילקס, אולי איזה טרופר ותיק מדי פעם. אף אחד מהם לא משופר ללעיסת סלעים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). במפגש ג׳יפולוג האחרון הצטרפתי לטויוטה של שיינר בקבוצה שעשתה את פרצים עליון ביום שבת. להבנתי זה מסלול ברמת קושי בינונית ואני לא רואה את עצמי עושה משהו קשוח יותר או אפילו מסלול כזה לעיתים קרובות. אני כן רוצה שתהיה את האפשרות לעשות את זה לעיתים רחוקות בטיולים ייעודיים.


5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?


א. גיר אוטומטי/ידני מעדיף אוטומטי, אבל יכול לחיות עם ידני.
ב. מנוע דיזל/בנזין לא משנה לי.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) צריך להיות רכב ארוך ועתיר מקום. כיום על סיטרואן גרנד פיקאסו אנחנו מקפלים את שורת המושבים השלישית ומעמיסים צ׳ימיגג על הגג - אשתי אוהבת לקחת חצי בית איתנו לכל קמפינג ואני לא חושב שזה ישתנה עם הזמן. לא פוסל טנדר כל עוד נוחות הנסיעה לילדים תהיה סבירה. מזגן ליושבים מאחור - פלוס גדול.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? כמה שיותר חדש בהינתן מגבלת התקציב והדרישות. מכוון לרכב בן 10 שנים, מקווה לא לרדת מזה. אל מול הקילומטראז׳ הצפוי אני מחפש רכב עם עד 200,000 ק״מ שטופל היטב והכוונה היא להמשיך ולטפל בו כמו שצריך ושהוא ישמש אותנו לפחות 10 שנים קדימה, אולי אפילו יותר.


6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
אחרי לא מעט מעקב וקריאה בפורום, די צמצמתי את האפשרויות שראיתי המלצות עליהן: פאג׳רו ארוך, WK2 או ללכת לכיוון קצת אחר ולחפש היילקס. משוטטות ביד2 נראה שעם קצת סבלנות אפשר למצוא אקסמפלרים טובים סביב שנת 2014 (פאג׳רו אולי קצת ישנים יותר, WK2 אולי קצת צעירים יותר, בהיילקסים יש שונות גבוהה יותר ושם בכלל אחפש אחד שגם יש לו כבר ארגז).
ההתלבטות העיקרית נוגעת לכמות הציוד שניתן להעמיס על הרכב (אם הולכים על WK2), על הנוחות לילדים מאחורה מבחינת המושבים, המרווח והמיזוג (אם הולכים על היילקס) ואם פאג׳רו ארוך הוא בכלל פשרה די טובה בין שניהם.
בעולם אחר שבו המזל תמיד לצידך ואין הפתעות רעות בחיים הייתי שוקל דיסקו 4. בשנתון ובקילומטראז׳ שהתקציב מאפשר זאת אופציה שקצת מפחידה אותי (למרות שיש בו הרבה דברים שקוסמים לי, כמו נוחות הנסיעה בכביש ובשטח, המרווח והנוחות לילדים מאחור וכמות הציוד שאפשר להכניס בתוכו).
כל הערה, הארה והמלצה תתקבל בברכה לקראת תחילת השוטטות בלוחות יד2.

asafk
24-04-24, 18:48
אני אציע לך לשבת שני אנשים ובוסטר במושב אחורי של פג'רו ושל היילקס. נראה לי שאתה תהיה מופתע.....

אסף.

kobmyster
24-04-24, 19:01
אני אציע לך לשבת שני אנשים ובוסטר במושב אחורי של פג'רו ושל היילקס. נראה לי שאתה תהיה מופתע.....

אסף.

אנחנו עם בוסטר גב לילד הקטן ושני הגדולים על בוסטר הגבהה מינימלי למושב, שכמעט זהה למצב שהם ישבו גם בלי בוסטר.

ההפתעה תהיה שבהיילקס המושב רחב יותר?
איך הוא מבחינת נוחות ישיבה ביחס לשניים האחרים ובכלל? יש מיזוג מאחור בהיילקס מאיזושהי שנה? אם אין - עד כמה המיזוג חזק ומגיע גם אחורה?


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
24-04-24, 23:16
אם אתה שוקל wk2, שקול גם דיסקברי 4. הרבה יותר מקום לציוד, עלויות אחזקה דומות. עבירות טובה יותר. דגש לדגמים הלא מפוארים. רצוי אחד שהוחלף בו מנוע. אם תמצא אחד 2.7 בכלל הרווחת.

asafk
24-04-24, 23:27
כן, הכוונה שלי היא שבפג'רו יש שתי 'כורסאות' שלא צמודות לדופן אלא מוגבלות על ידי בתי הגלגל ובאמצע מין 'בליטה' לזה שיושב באמצע. זה לא שהמושב רחב יותר בהייחקס אלא זה שהוא בצורה של מושב לשלושה ולא לשניים שמאולצים להיצמד לזה שבאמצע.
אין מזגן אחורי אבל הקבינה קטנה יחסית לרכבי הפנאי שטח הגדולים אז המזגן יעיל יותר. אצלנו אין תלונות.

ועם כל זה - אם דיסקברי 4 הוא אופציה - זו אופציה מצויינת.

אסף.

ש01
25-04-24, 10:59
לגבי SUV - , לדעתי ה WK2 (גם הלרדו - גרסת הכניסה) עולה בכל המדדים על הפג'רו (אולי תא מטען מעט פחות, לא בדקתי) רק לוודא שאם לא הגיע מהיבואן הרשמי - יש 4X4 והילוך כוח.

גילוי נאות, אני "מורעל" WK2 - כבר עם השני שלי.

לגבי טנדר - למיטב ידיעתי, ההילקס נמצא במקום האחרון מבחינת נוחות הנסיעה..
אולי אני טועה, אבל הייתי בוחן גם את היפנים האחרים וגם את האמרוק - שככל הנראה מוביל בתחום זה על כולם.
אחי נוסע עם דימקס 2013 טווין טורבו- הפתיע אותי לטובה.

asafk
25-04-24, 12:30
כל הדימקסים אחרי 2012 טובים (יש שתי גרסאות מנוע. המיושן יותר סוס עבודה המוגדש מוגדש גם טוב מאוד). בדגם האחרון כבר שיפרו את נקודות התורפה הבודדות שהיו (חיבור מתלה קדמי לשילדה, מיקום בעייתי של הציריות, כנפיים שנסדקות)... לשים לב שאין בשנתונים הרלוונטיים נעילה מקורית וזו הוצאה נוספת על החבילה שטנדר חייב עם הקניה כדי להפוך לטנדר טיולים - סט מתלים (כולל קפיצים אחוריים ושלא יספרו לך סיפורים) וסידור ארגז (אם קנית ארגז סגור הרווחת אבל זה לא נגמר שם).
לא הייתי מתעסק עם מיצובישי בגלל מתלים מוגבלים בלי יכולת הגבהה אמיתית וזוויות מרכב בעיתיות ובגלל שיש דימקס והיילקס כמתחרים בשוק.

אסף.

אורי ק.
25-04-24, 15:42
אם אתה שוקל wk2, שקול גם דיסקברי 4. הרבה יותר מקום לציוד, עלויות אחזקה דומות. עבירות טובה יותר. דגש לדגמים הלא מפוארים. רצוי אחד שהוחלף בו מנוע. אם תמצא אחד 2.7 בכלל הרווחת.

רק צריך לקחת בחשבון גם את הפרשי המחיר... שרק במחירון היבש מגלמים הפרש של 50-60 אלף שח עבור אותו שנתון, וזה לפני העובדה שיש הרבה יותר היצע של WK2 מאשר דיסקברי 4, מה שיעלה את ההפרש בפועל בעוד כמה עשרות אלפים.

Zivcar
26-04-24, 20:33
אני מאסכולת הפג׳רו
בגאז ענק אם לא פותחים מושבים 6-7.
עבירות מספיקה בהחלט למסלולים שתיארת.
עם קצת מאמץ תמצא בתקציב רכב עם פחות מ200k
אצלנו 2 מושבי ילדים מגודלים ומבוגר צנום לעיתים נדחס איתם.
יש ערכות הגבהה, צמיגים במידה נכונה וכו.
מזגן לשורה 2 וגם לשורה 3
הילדים תמיד מתלוננים שאני מקפיא אותם אז לא נדלק הרבה…בכניסה לרכב חם נדלק ל-20 דק ומכבה. נשאר רק עם קדמי.
חיסרון יחיד, חיבורי האיזופיקס לא נוחים. אחד צמוד לדלת הנוסע, השני לא בצד נהג ולא באמצע, מיקום מוזר.
אם כבר עברתם לבוסטרים על בסיס חגורה, לא חושב שצפוף, סה״כ רכב רחב ומרווח.
לשנים שאתה מחפש יש רק דיזל, הבנזין כבר ישנים (אחרון 2010) ואין להם מוניטין אמינות נצחית כמו לדיזל.
סהכ בחירה ראויה, נעילה אחורית מובנית וזה חוסך מהשדרוגים.
כמובן הגבהה חובה. את שלי קניתי על קפיצים מקוריים שישבו נמוך בטירוף, רק אחרי הגבהה בא הבטחון לטייל בשלווה ובטחון.

סהכ אלטרנטיבה סבירה, לצערי בתקציב הזה לרכב אמין וטרי יחסית שיחזיק עשור אין הרבה אופציות.

kobmyster
07-05-24, 16:52
חזרתי לעדכון.
אחרי שבועיים שאני יושב על יד2 ולוחות בפייסבוק גיליתי מעט מאוד פאג'רואים והיילקסים שעומדים בקריטריונים שלי.
גם אלה שעומדים במגבלות הגיל והקילומטראז' - או שהם נטולי היסטוריית טיפולים, או מתומחרים בצורה הזויה או שנראים במצב פשוט רע...
אז ממשיכים לחפש.

בינתיים, כמה שאלות שעלו לי לאורך החיפוש:
1. איך להתייחס לרכבי משטרה/מדינה לשעבר? מצד אחד, אני מאמין שהם טופלו לפי הספר ובלי חסכנות בשלב הזה של חייהם, מצד שני - אין לי מושג אם ואיך שמרו עליהם...
2. דימקס - אין עליו כמעט מילה בפורום. ניכר שאין חברים כאן שמחזיקים כאלה ואני תוהה אם זה אומר שהם בחירה לא טובה. מדבר על שנתונים 2016 ואילך - איך הם מבחינת מכלולים, מידות צמיגים, אפשרויות הגבהה ומיגון? אני מניח שהם לא היילקס, אבל בשביל שטח בינוני במקסימום הם יעשו את העבודה?
3. WK2 - אני רגיל לבגאז' של 7 מקומות לאחר הורדת שורה שלישית. אז כמובן שאני לא מצפה מהבגאז' של ה- WK2 להיות כזה, אבל הוא מספיק נוח וגדול כדי להוריד משפחה ממוצעת וחובבת ציוד והעמסה לטיול עם לינה של שניים-שלושה לילות? (יש צ'ימיגג אם צריך)

תודה לכולם על ההתייחסות שהיו ושיהיו!


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
07-05-24, 16:57
נכון שאין כאן הרבה בעלי דימקס כי הוא הפך להיות רכב ראוי רק מ 2012 וכי מראש הוא בלי נעילה ולכן דורש השקעה נוספת כדי להיות טנדר טיולים. אבל כתבתי לפני מספר תגובות את דעתי עליו ואני חושב שהוא חלופה לא רעה בכלל.

אסף.

asafk
07-05-24, 17:02
ולגבי רכבי מנהל הרכב באופן כללי ומשטרה באופן ספציפי.
ברכבי משטרה לא הייתי נוגע אם אין לך מידע מדוייק אם הוא עבר התעללות קבוצתית בפלוגת מג"ב או שהיה רכב ת"ש של קודקוד כזה או אחר. זה עלול להיות רכב שחוט וגמור.
לגבי השאר - מאוד תלוי. מקורות למשל או רשות העתיקות מוציאים טנדרים במצב מצוין על פי רוב כי הם רכב צמוד של מישהו על פי רוב. בגופים אחרים אלו רכבי מאגר וקשה מאוד לדעת מה מצבם האמיתי. לכן חשוב לבדוק היטב את מצב הרכב ולדעת לאתר סימנים מחשידים.

אסף.

איל מ
07-05-24, 17:21
אני נוסע מעת לעת על דימקס, גם הדור האחרון (עם הנעילה) וגם זה שלפניו. שניהם לא מוגבהים וללא מיגון, ובשניהם מותקנת מחרשה.
הבחור בלי הנעילה הוא די מביך, הtc שלו לא עובדת. לא בגלל תקלה, אלא כי ככה זה. צריך המון זמן של המון גז (הרבה יותר מכמה שניות) כדי שיקרה משהו, וגם אז, הברקס על הגלגל המסתחרר לא מספיק אפקטיבי.
כל הזמן הזה, מערכת העברת הכוח עוברת אונס אלים של אימפקטים. הוא גם מצליב יחסית בקלות (ההשוואה שלי אולי לא במקום כי היא לרכבים כמו דיסקברי 2, לנדקרוזר וטרופר).
הדגם עם הנעילה, כבר עולם אחר לחלוטין. רכב מפנק בכביש (יחסית לטנדר) ועביר בצורה סבירה עד טובה בשטח.

סידור הגחון שלו (גם של הדגם הקודם) הוא טוב. בהשוואה לטנדרים אחרים, אפילו מעולה. די חלק, ורוב המכלולים יחסית מוגנים.

מה כן? יש קצת בעיות (ואף ריקולים) עם מנועי הביטורבו ויש לעקוב. למשל שאין פתאום עליה במפלס השמן כתוצאה מזיהום שמן שמגיע ממערכת הפליטה ומנגנוני מניעת זיהום האוויר. אני לא נתקלתי בזה.

עוד משהו לגבי יכולת של דימקס בשטח,
במשך לא מעט שנים, אלו היו הרכבים של פקחי רשט"ג ואני יכול להגיד, שלפחות בערבה, לא היתה להם שום בעיה. כולל כל מיני מקומות שאנשים נוהגים להחשיב כ"אטרקציה". ואאל"ט, אלו עוד היו הדימקסים עם העלים מתחת לסרן.

במידה והיה נופל לי היום ליד דימקס מהדגם האחרון (עם נעילה), במצב ובמחיר טוב (בהנחה וזה משמעותית זול מהיילקס מקביל), לא הייתי מהסס לקנות. כן שווה לברר לפני מהן ההגבהות הקיימות בשוק.

וטיזר,
ציפור קטנה לחשה לי שיש דיבורים באוויר, עוד לא משהו מגובש, בumi, על לייבא לכאן את הדימקס at35. לא יודע אם זה נכון, או מה ההיתכנות של זה מבחינת תקינה...

אורי ק.
07-05-24, 18:00
3. WK2 - אני רגיל לבגאז' של 7 מקומות לאחר הורדת שורה שלישית. אז כמובן שאני לא מצפה מהבגאז' של ה- WK2 להיות כזה, אבל הוא מספיק נוח וגדול כדי להוריד משפחה ממוצעת וחובבת ציוד והעמסה לטיול עם לינה של שניים-שלושה לילות? (יש צ'ימיגג אם צריך)

Sent from my iPhone using Tapatalk


אני מטייל עם WK2 לטיולים של 2 לילות ו4 נפשות. חייב גגון וצ'ימיגג. לא יודע מה זה משפחה חובבת ציוד, אבל לא חסר לנו כלום. ברור שתא המטען קטן יותר בהשוואה ליפניות עם שורה שלישית.

מוטי ג.
07-05-24, 21:09
אני נוסע מעת לעת על דימקס, גם הדור האחרון (עם הנעילה) וגם זה שלפניו. שניהם לא מוגבהים וללא מיגון, ובשניהם מותקנת מחרשה.
הבחור בלי הנעילה הוא די מביך, הtc שלו לא עובדת. לא בגלל תקלה, אלא כי ככה זה. צריך המון זמן של המון גז (הרבה יותר מכמה שניות) כדי שיקרה משהו, וגם אז, הברקס על הגלגל המסתחרר לא מספיק אפקטיבי.
כל הזמן הזה, מערכת העברת הכוח עוברת אונס אלים של אימפקטים. הוא גם מצליב יחסית בקלות (ההשוואה שלי אולי לא במקום כי היא לרכבים כמו דיסקברי 2, לנדקרוזר וטרופר).
הדגם עם הנעילה, כבר עולם אחר לחלוטין. רכב מפנק בכביש (יחסית לטנדר) ועביר בצורה סבירה עד טובה בשטח.

סידור הגחון שלו (גם של הדגם הקודם) הוא טוב. בהשוואה לטנדרים אחרים, אפילו מעולה. די חלק, ורוב המכלולים יחסית מוגנים.

מה כן? יש קצת בעיות (ואף ריקולים) עם מנועי הביטורבו ויש לעקוב. למשל שאין פתאום עליה במפלס השמן כתוצאה מזיהום שמן שמגיע ממערכת הפליטה ומנגנוני מניעת זיהום האוויר. אני לא נתקלתי בזה.

עוד משהו לגבי יכולת של דימקס בשטח,
במשך לא מעט שנים, אלו היו הרכבים של פקחי רשט"ג ואני יכול להגיד, שלפחות בערבה, לא היתה להם שום בעיה. כולל כל מיני מקומות שאנשים נוהגים להחשיב כ"אטרקציה". ואאל"ט, אלו עוד היו הדימקסים עם העלים מתחת לסרן.

במידה והיה נופל לי היום ליד דימקס מהדגם האחרון (עם נעילה), במצב ובמחיר טוב (בהנחה וזה משמעותית זול מהיילקס מקביל), לא הייתי מהסס לקנות. כן שווה לברר לפני מהן ההגבהות הקיימות בשוק.

וטיזר,
ציפור קטנה לחשה לי שיש דיבורים באוויר, עוד לא משהו מגובש, בumi, על לייבא לכאן את הדימקס at35. לא יודע אם זה נכון, או מה ההיתכנות של זה מבחינת תקינה...סליחה על ההסטה בדיון, מה קורה עם mu-x?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

איל מ
08-05-24, 09:06
אין לי מושג. פיסת המידע הקודמת היתה חד פעמית.

kobmyster
31-05-24, 14:14
עדכונים עדכונים, אך ללא בשורות לצערי. חוזר להתייעץ עוד קצת.

עבר חודש נוסף של חיפושים, להלן המסקנות שאולי יעזרו למי שיחפש אחרי.

פאג׳רו - בדרישות שלי (פחות מ- 200 אלף קילומטר, ידיים פרטיות, עד 140 אש״ח) אפשר למצוא במקרה הטוב 2013-2014.
גם הם לרוב מצריכים יישור קו, תוסיפו על זה צמיגים והגבהה/מיגון (שמשום מה לרובם אין) וזה עובר את התקציב. נמכרים בפועל מעל מחירון.

היילקס - די דומה לפאג׳רו. אפשר למצוא במחיר הזה במצב סביר רק שנים נמוכות יותר (2012-2013) ועדיין צריך לשים כסף על יישור קו, הגבהות ומיגונים וזה עובר את התקציב לרכבים סבירים.

מתמקד יותר כרגע ב- WK2 ובאיסוזו דימקס. בשניהם אפשר למצוא בלוחות השונים 2017, אולי אפילו 2018 שאחרי יישור קו + צמיגים, הגבהה ומיגון (כשאין) יגיע לסביבות 140,000. גם המחירונים שלהם נמוכים יותר, מה שמראש מקל על החיפוש.

ועכשיו לשאלה - בהינתן הגבהה, מיגון וצמיגי 50:50 - האם לאחד מהם יש יתרון משמעותי בשטח עד בינוני? כי אין ספק שיהיה נעים יותר ב- WK2 לאורך 95% מהזמן, השאלה אם דימקס ויתרונות תצורת הטנדר ייתן גם משהו מעבר לארגז.


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוטי ג.
31-05-24, 14:17
יש לנו בקיבוץ (חושב שלא נמכר עדיין) די מקס 2020, ב130 אלף ש"ח, בעקרון רק בני המשפחה של העובד נהגו עליו, לא שימוש כללי של הקיבוץ.
אם מעניין אותך אבדוק פרטים

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

kobmyster
01-06-24, 10:02
יש לנו בקיבוץ (חושב שלא נמכר עדיין) די מקס 2020, ב130 אלף ש"ח, בעקרון רק בני המשפחה של העובד נהגו עליו, לא שימוש כללי של הקיבוץ.
אם מעניין אותך אבדוק פרטים

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

תמיד טוב לשמוע פרטים. אשמח, תודה!


Sent from my iPhone using Tapatalk

ש01
01-06-24, 19:11
אני רק מנחש, ולא מידיעה - הדימקס, בהיותו רכב עבודה יהיה חסון ועמיד יותר לטיולים.
הרבה פחות מתאים ל 95% מהשימוש המתוכנן.

דיזל יקר יותר מבנזין ובטח מגז, בנתוני צריחת הדלק של הWK2, הייתי משווה לגז.

אני לא מכיר את ה2020. בדגמי הטורבו הכפול (אני מכיר מ-2013) - בעייה עם דליפת דלק לשמן, ריקול שבמוסכים לא כל ידעו להתמודד איתו (מכיר מקרה של רכב שמצא עצמו על הריקול הזה למעלה מחודשיים במוסכי החברה).

איל מ
01-06-24, 20:31
אני רוצה לצאת חוצץ שניה.
בתחנות הקבועות שלי יש הנחה על דיזל במזומן (דור אלון, ודלק באזה"ת כפ"ס). הוא יותר זול מהמחיר הקבוע על בנזין. בנוסף, צריכת דלק של דיזל היא הרבה יותר טובה משל בנזין ותפסיקו להטעות את הציבור.
רוצים להתווכח על עלויות תחזוקה של מנוע דיזל, בסדר, גם שם יש לי השגות, אבל בנושא הדלק אלו עובדות בשטח. מחר אסע לתדלק ואתן לכם מספרים.

kobmyster
01-06-24, 20:45
נושא עלויות האנרגיה די ברור לי.
אם הולכים על גז ב- WK2 אז הוא זול יותר בהקשר הזה. אחרת - הדימקס יהיה זול יותר. בקילומטראז' שאני נוסע זה לא יהיה דיל ברייקר.

השאלה היא לחלוטין עבירות ותאימות לטיולים.
מאמין שרוב הטיולים יהיו קלים ובינוני מינוס. פעם פעמיים בשנה טיול ברמה בינונית ולא מעבר לזה.
השאלה אם לדימקס בהיותו רכב עבודה שאין ספק בהיותו קשוח יותר יש יתרון בהקשר הזה ששווה את החסרון בנוחות ב- 95% מהזמן.
ההתרשמות שלי מקריאה וסקירות היא שזה לא שווה את זה, לפחות לא בדור השני של הדימקס (לפני 2021 שלא נכנס בתקציב) וזה מה שאני מנסה לאשרר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

erezgur
01-06-24, 21:10
דיזל יקר יותר מבנזין .

מחיר ליטר סולר אינו תחת פיקוח. כיום כמעט בכל אזור בארץ תוכל למצוא סולר, בתחנות מסודרות של חברות מוכרות, במחיר זול יותר ממחיר הבנזין.
ראה לדוגמא את השרשור כאן באתר על תדלוק בהסדר.

Sent from my mobile

erezgur
01-06-24, 21:12
אני רוצה לצאת חוצץ שניה.
בתחנות הקבועות שלי יש הנחה על דיזל במזומן (דור אלון, ודלק באזה"ת כפ"ס). הוא יותר זול מהמחיר הקבוע על בנזין. בנוסף, צריכת דלק של דיזל היא הרבה יותר טובה משל בנזין ותפסיקו להטעות את הציבור.
רוצים להתווכח על עלויות תחזוקה של מנוע דיזל, בסדר, גם שם יש לי השגות, אבל בנושא הדלק אלו עובדות בשטח. מחר אסע לתדלק ואתן לכם מספרים.+1

בחודש מאי שילמתי 7.17 שח לליטר סולר בתחנה של "דלק" בשיבא, הרבה יותר זול ממחיר ליטר בנזין שם ובכל תחנה אחרת.

Sent from my mobile

איל מ
01-06-24, 21:35
ההתרשמות שלי מקריאה וסקירות היא שזה לא שווה את זה, לפחות לא בדור השני של הדימקס (לפני 2021 שלא נכנס בתקציב) וזה מה שאני מנסה לאשרר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

מנסיון על שני הדורות של הדימקס (זה עם הנעילה, וזה שבלעדיה), ובלי נסיון עם הwk, אני חושב שכל רכב עם tc יעיל ומרווח גחון סביר (וlow כמובן) יהיה טוב יותר בשטח מהדימקס ללא הנעילה. הוא פשוט נעצר בכל הצלבה.
הדימקס החדש עם הנעילה- סיפור אחר לגמרי.

asafk
01-06-24, 21:48
דימקס כזה כדי שיהיה טנדר טיולים צריך סט מתלים ונעילה. מאותו רגע הוא יהיה נוח מספיק וללא שום בעיית עבירות. ועם כל היתרונות של טנדר.

אסף.

דניאל מאירי
02-06-24, 07:59
יש בקרוב מכרז של רכבים ממשלתיים, חכה ועקוב, אולי ישתלם לך,
שם תוכל לראות פיזית את הרכב, לרבל טופס בדיקה והיסטוריית טיפולים,
דניאל

שולץ האיום
02-06-24, 08:20
זה פשוט מדהים איך האפשרויות הצטמצמו.
הייתי שם לפני כמה שנים.
ושימו לב לזליגה בהמלצות, פתאום דימקס היא הצעה לגיטימית לרכב שטח?

היצע מצומצם ביותר, גם בסכומים נורמלים ומכובדים.

תשמרו על הרכבים שלכם.

מוטי ג.
02-06-24, 08:23
אם אתה מתכוון לשינוי ב2 העשורים האחרונים, אז אל תשכח שקרו פה כמה דברים : שינוי במגוון הרכבים כחדשים, הזדקנות של הרכבים הקיימים, התבגרות של רוב חברי האתר/הפורום והגדלת המשפחה וכל זה ביחד מייצר סט דרישות אחר ולכן התשובה השתנתה עם הזמן

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

sam1g
02-06-24, 08:49
קח הצעה:
ניסאן פטרול 2003 יד שנייה, הרכב אצלי שבע עשרה שנה !
תקין לחלוטין, כל כפתור ברכב עובד, אחרי טסט
ויש גם מזגן אחורי..
יש כאן חברים שמכירים את הרכב, וחשוב יותר מכירים אותי.
סמי

ש01
02-06-24, 11:56
נושא עלויות האנרגיה די ברור לי.
אם הולכים על גז ב- WK2 אז הוא זול יותר בהקשר הזה. אחרת - הדימקס יהיה זול יותר. בקילומטראז' שאני נוסע זה לא יהיה דיל ברייקר.

השאלה היא לחלוטין עבירות ותאימות לטיולים.
מאמין שרוב הטיולים יהיו קלים ובינוני מינוס. פעם פעמיים בשנה טיול ברמה בינונית ולא מעבר לזה.
השאלה אם לדימקס בהיותו רכב עבודה שאין ספק בהיותו קשוח יותר יש יתרון בהקשר הזה ששווה את החסרון בנוחות ב- 95% מהזמן.
ההתרשמות שלי מקריאה וסקירות היא שזה לא שווה את זה, לפחות לא בדור השני של הדימקס (לפני 2021 שלא נכנס בתקציב) וזה מה שאני מנסה לאשרר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

WK2 יעשה את כל מה שאתה רוצה ובקלות (כמובן צמיגי 50% לפחות, לא נכנס לדיון איזה - יש לי המלצות...).
חייב מיגון.
חייב הגבהה (אלא אם יושב על כריות אוויר).

שים לב שאם אתה בודק WK2 שהגיע בייבוא אישי - לוודא שהוא 4X4 ושיש LOW (תתפלא, הניקל על הדלת האחורית לא מבטיח שאכן יש...)

שולץ האיום
02-06-24, 12:23
אם אתה מתכוון לשינוי ב2 העשורים האחרונים, אז אל תשכח שקרו פה כמה דברים : שינוי במגוון הרכבים כחדשים, הזדקנות של הרכבים הקיימים, התבגרות של רוב חברי האתר/הפורום והגדלת המשפחה וכל זה ביחד מייצר סט דרישות אחר ולכן התשובה השתנתה עם הזמן

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

אני מדבר בעיקר על הסיבה הראשונה שרשמת, שינוי בהיצע הרכבים החדשים.
לא מאתמול, וזה התחיל להשפיע בשנים האחרונות חזק בשוק היד 2.
ואני אפילו לא מדבר על רכב שטח אמיתי ( 2 סרנים ) אלא SUV במשמעות האמיתית שלו.
ההיצע הצטמצם במשך השנים, והמון אופציות התיישנו ונעלמו ללקוח הממוצע, לא משייגנע.

טרנו, טרופר, קוריאנים, גרנד צ׳ירוקי,לאנדרובר, ובטח שכחתי עוד.
זה כנראה לא משתלם להם ליצרנים, אולי מאחר וזה לא ירוק, ולא הכי יעיל, הביקוש השתנה.

נשארנו עם טויוטה, פאג׳רו (שגם הופסק), וג׳יפ.
כל השאר הרפתקני יותר ופחות מתאים לבחור חדש.

-->