צפייה בגרסה מלאה : מנוע 2L טורבו בJL אמינות?
המנוע שבכותרת כבר בשוק מזה 6 שנים (הותקן בדגמי הJL כבר בשנת 2018) למרות תחקיר קטן ברשת לא הצלחתי להגיע למסקנה ברורה לגבי אמינות מנוע ה- 2L לעומת מנוע ה- 3.6L הוותיק והמוכר.
אשמח לתובנות שלכם במיוחד מאלו שהם בעלי נסיון ממושך (ולא משוחד) עם מנוע ה- 2L
יכול להעיד מהניסיון האישי והבודד שלי שחציתי את ה120k ק"מ ללא שום בעיות מלבד הזעת שמן קטנה בתחתית (שלא דורשת מילוי שמן בין הטיפולים).
כמו כן לחברים עם אותו מנוע אין שום בעיות (אך הם עם קילומטראז' נמוך משלי).
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
חג שמח שלמה,
כידוע לך, הנושא נטחן רבות בפורומים, בפייס ובקבוצות וואטאפ של בעלי רנגלר.
אני פחות הייתי מתייחס למה שנכתב בארץ בגלל כל מיני בעלי אינטרסים לכאן ולכאן. בנוסף, כל אחד שעשה את הבחירה בטוח שהבחירה שלו נכונה. אני לא יודע כמה אנשים עשו 100 אלך ק"מ על כל אחד מהמנועים ויודעים להשוות באמת.
אני הסתכלתי מה אומרים האמריקאים. סטטיסטית ומה אומרים כאלו שמחזיקים בשתי הגרסאות ומעבידים אותן קשה בשטח, עם משקל ושידרוגים.
סטטיסטית - אין הבדל במחיר והמכירות הן בערך 60/40 לטובת השני ליטר. אולי זה כי האמריקאים מנסים לחסוך דלק. אולי זה כי 80% מהגיפים בארהב לא באמת עושים שטח. אבל זאת הסטטיסטיקה.
מעשית - אני הלכתי ובדקתי מה אומרים בעלי חברות השכרת הג'יפים במואב. שם יש הרבה ג'יפים, הם עמוסים ועושים מסלולים עם תוואי משתנה ובחום שדומה למה שיש לנו בארץ. ממה שאני קראתי (וזה לא מדעי כמובן) הם מעדיפים את מנועי ה 2 ליטר טורבו על ה 3.6. לדעתם הם יותר אמינים גם אחרי 100 אלף מייל. ההפרש הוא בנקודות ולא בנוק-אאוט אבל בכל זאת הם כותבים, שכל ג'יפ חדש שהם קונים, הם מעדיפים לקנות 2 ליטר טורבו.
אני אישית לא חושב שיש הבדל בין 2 המנועים מבחינת אמינות. לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו. מה שכן, לא הייתי קונה אף מנוע מהסדרה הראשונה שלו בהנחה שתמיד יש דברים שמתגלים ומסדרים אותם לאחר זמן מה. כלומר JL הייתי מחפש מאמצע 2019 עם מנוע 2.0 ועם 3.6 גם מ 2018 (כי הוא הוצג ברנגלר ב 2012).
אם הייתי שוקל היום לקנות חדש, הייתי בודק טוב טוב מתי מתכננים לשתול את ההוריקן 3 ליטר טורבו ברנגלר. הוא כבר נמכר עם ה RAM החדש במקום ה TRX. מוציא 540 כ"ס בגרסה החזקה ויביא את הרנגלר תוך 4 וקצת שניות למאה. העניין הוא שזה מתנגש עם הקביעה הקודמת שלי שלא קונים רכב עם מנוע בשנתו הראשונה...
זה מתוך כתבה שקראתי היום: "ראם RHO הוא גרסת קצה חדשה לטנדר האמריקאי, כמחליף ל-TRX הקיצוני שיצורו הופסק. את מקומו של מנוע "המי" - V8 בנפח 6.2 ליטר עם מגדש על ו-702 כ"ס - תופס מנוע הוריקן המודרני של הקונצרן, עם שישה צילינדרים כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר ו-540 כ"ס"
בקיצור, לא פשוט העניין הזה. תעשה את הבדיקות שלך ובסוף, מה שלא תחליט, אתה תהנה.
שולץ האיום
28-04-24, 20:34
לכל מנוע יש את המחלות שלו.
ובמקרה הזה הם לא חמורות, ופתירות אם וכאשר.
אני אישית לא רואה הגיון לקנות מנוע פחות יעיל ברכב חדש יחסית (JL), ה 3.6 צורך יותר דלק, וכבד יותר.
אבל יש כאלה עם אלרגיה לחדשנות, ומעדיפים ישן ו״טוב״.
זה חוזר כל עצמו כל הזמן.
בנוסף לסטיגמות, יש אינטרס מובהק בביצה המקומית, לא אכנס לזה, אבל המציאות יותר חזקה בסוף.
בתחילת הדרך, היו בעיות. טבעי, כמו הבעיות ב 3.6 בתחילת הדרך.
אני שנתיים פלוס עם ה 2.0, נהנה מכל רגע.
רוב הרוביקונים שמטיילים איתי עם מנוע 2.0, כך יצא. לא שמעתי עדיין סיפורי זוועה.
יש כמה תקלות נפוצות, אם תרצה אפרט.
נ.ב -
אומרים שיש יתרון מורגש ל 2.0 בדיונות, וה 3.6 לא מחזיק מולו.
לא הבנתי למה.
בכל מקרה כיף גדול, השידוך ל ZF עם 8 הילוכים, מוציא ממך חיוכים, ו JL בכביש זה משהו אחר מ JK.
בהצלחה.
לא שמעתי ולא מכיר בעיות מיוחדות עם ה 2 ליטר טורבו, וכמו שכתבת, הוא כבר ממש לא חדש בשוק ויש מספיק אקזמפלרים עם מעל 100k מיילים.
לאור האמור לא רואה מניעה להצטייד בכזה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בגדול זו גם המסקנה שלי מהתחקיר שעשיתי ברשת בפורומים בחו"ל.
המידע הכי מועיל בעיניי הוא תגובת בעלי חברות השכרת ג'יפים במואב.
בארץ החיסרון היחידי הממשי הוא שהשוק / הביקוש של ה-2L כיד 2 חלש יותר יחסית ל-3.6 .
בכל אופן, תחזיקו אצבעות חזק, יש מצב שאולי מחרתיים אתחדש ברוביקון בציר 2022 מנוע 2L.
- - - Updated - - -
:rolleyes:
לכל מנוע יש את המחלות שלו.
ובמקרה הזה הם לא חמורות, ופתירות אם וכאשר.
אני אישית לא רואה הגיון לקנות מנוע פחות יעיל ברכב חדש יחסית (JL), ה 3.6 צורך יותר דלק, וכבד יותר.
אבל יש כאלה עם אלרגיה לחדשנות, ומעדיפים ישן ו״טוב״.
זה חוזר כל עצמו כל הזמן.
בנוסף לסטיגמות, יש אינטרס מובהק בביצה המקומית, לא אכנס לזה, אבל המציאות יותר חזקה בסוף.
בתחילת הדרך, היו בעיות. טבעי, כמו הבעיות ב 3.6 בתחילת הדרך.
אני שנתיים פלוס עם ה 2.0, נהנה מכל רגע.
רוב הרוביקונים שמטיילים איתי עם מנוע 2.0, כך יצא. לא שמעתי עדיין סיפורי זוועה.
יש כמה תקלות נפוצות, אם תרצה אפרט.
נ.ב -
אומרים שיש יתרון מורגש ל 2.0 בדיונות, וה 3.6 לא מחזיק מולו.
לא הבנתי למה.
בכל מקרה כיף גדול, השידוך ל ZF עם 8 הילוכים, מוציא ממך חיוכים, ו JL בכביש זה משהו אחר מ JK.
בהצלחה.
אשמח אם תפרט
- - - Updated - - -
:rolleyes:
לכל מנוע יש את המחלות שלו.
ובמקרה הזה הם לא חמורות, ופתירות אם וכאשר.
אני אישית לא רואה הגיון לקנות מנוע פחות יעיל ברכב חדש יחסית (JL), ה 3.6 צורך יותר דלק, וכבד יותר.
אבל יש כאלה עם אלרגיה לחדשנות, ומעדיפים ישן ו״טוב״.
זה חוזר כל עצמו כל הזמן.
בנוסף לסטיגמות, יש אינטרס מובהק בביצה המקומית, לא אכנס לזה, אבל המציאות יותר חזקה בסוף.
בתחילת הדרך, היו בעיות. טבעי, כמו הבעיות ב 3.6 בתחילת הדרך.
אני שנתיים פלוס עם ה 2.0, נהנה מכל רגע.
רוב הרוביקונים שמטיילים איתי עם מנוע 2.0, כך יצא. לא שמעתי עדיין סיפורי זוועה.
יש כמה תקלות נפוצות, אם תרצה אפרט.
נ.ב -
אומרים שיש יתרון מורגש ל 2.0 בדיונות, וה 3.6 לא מחזיק מולו.
לא הבנתי למה.
בכל מקרה כיף גדול, השידוך ל ZF עם 8 הילוכים, מוציא ממך חיוכים, ו JL בכביש זה משהו אחר מ JK.
בהצלחה.
אשמח אם תפרט
נתחיל בזה שרוב המכוניות יוקרה היום עם מנועים 2.0 , במוו, מרצדס, אאודי, קאדילק, רנג' רובר, אלפא, רוב החברות מפתחות מנוע אחד , ושותלות אותו בכל החברות הבת שלהם , אין צורך לפתח מנועים מיותרים ולבזבז כספים על פיתוחים מקבילים.
מנוע 2.0 של גיפ שייך לסטלנטיס שבבעלותו : פיאט, אלפא, ג'יפ, דודג', קרייזלר ועוד כמה מותגים נחמדים (סה"כ 14 מותגים) , השמועות אומרות שהמנוע פותח באלפא רומיאו ונמצא בכל המותגים בתצורות שונות של טורבו, מחשבי מנוע וכ"ס\מומנט בהתאם.
מדי שנה אני טס לארה"ב ולמואב , בביקור שלי לפני 3 שנים הוזמנתי לברביקיו של עובדי סוכנות ג'יפ בסנט ג'ורג יוטה , הם לא הפסיקו להלל ולשבח את המנוע 2.0 והמליצו לי לקנות רק אותו ולא את ה3.6 , גם במואב כל חברות ההשכרה עברו מJK ל JL עם מנוע 2.0 ומרוצים מאד .
חזרתי לארץ והזמנתי רוביקון 2.0 , המנוע כיפי , לגבי האמינות נדע בהמשך כי הרכב עדיין חדש יחסית 25K ק"מ.
בקיצור ה2.0 הוא העתיד ברנגלר ,וכנראה היברידי (4xe), ה3.0 טורבו יחליף את ה6.4HEMI ולא יהיה סטנדרטי, המחירים בהתאם.
שולץ האיום
29-04-24, 08:16
מנוע 2.0 :
1. מצבר קטן.
2. מיכל עודפים.
המצבר הקטן/מצבר עזר, זה שתוכנן עבור מערכת ה start/stop המיותרת, כשהוא מסיים את חייו, הוא תוקע אותך ללא יכולת הנעת הרכב.
לפעמים גם כבלים ובוסטרים לא מצליחים לעזור, ואשכרה גוררים את הרכב למוסך בגללו.
וזה כמובן עניין של זמן עד שהמצבר הזה מסיים את חייו.
הוא מחובר גם אל המצבר ״הגדול״.
גם הגישה אליו בעייתית מאוד, ונדרש לפרק חצי רכב כדי להגיע אליו.
יש שיטה קלה יותר להגיע אליו מלמטה, מבית הגלגל.
בכל מקרה, הפתרון הוא ניתוק המערכת המיותרת, וניתוק המצבר המיותר, ולזרוק אותו לפח הזבל של ההמצאות המיותרות ביותר בתעשיית הרכב.
מיכל עודפים -
בהרבה מקרים הוא נפרץ, ומתחילה נזילה.
הוא בנוי משתי חלקים, לא מקשה אחת, ובדכ יש פריצת נוזל ביניהם.
זה לא קורה לכולם, אבל קורה מספיק.
בדכ מקבלים התראה, אבל היו גם סיפורים בתחילת הדרך של התחממות.
יכול להיות שהפריט עבר רוויזיה והוא כעת עמיד יותר, לא בטוח בזה.
בבדיקה החודשית/חודשיים של שמן וכו׳., תעיף מבט לכיוונו, הנוזל שלנו אדום, ובדכ יש סימנים מקדימים.
שווה לתפוס את זה בזמן 😁.
מנוע 3.6 -
צלצולים/דטונציה.
שסתום PCV. - יש פה באתר שרשור מפורט בנושא.
שולץ, תודה על הפירוט.
איזה שנתון הרכב שלך?
אני יודע שבדגמים המוקדמים (עד 22) הייתה מערכת עזר חשמלית E-TORQ עם מצבר משלה שהייתה מקור הבעיות שאתה מתאר. זו מערכת שנועדה להוסיף מומנט כבר בתחילת הנסיעה. האם למערכת זו אתה מתכוון?
בכל מקרה אם מבטלים עוקפים המצבר הקטן זה פוגע באחריות??
שולץ האיום
29-04-24, 09:33
שלי מודל 2020.
המערכת שאתה מדבר עליה שייכת ל 3.6, ולא קיימת ב 2.0.
לא בדקתי, אבל נראה לי שניתוק מערכות אלק׳ ומצבר קטן תגרור בעיות בנושא האחריות.
כשהרכב באחריות, גוררים למוסך והם מחליפים את המצבר הקטן.
כדאי לבצע לאחר תום האחריות.
מה שכן, אתה יכול לבצע משהו לניתוק המערכת start/stop ולהחזיר לפני הכניסה למוסך.
פעם אחת שכחתי, אף אחד לא שם לב בכלל -
יש חיישן/קונקטור בתא המנוע שקשור למערכת הזאת, וניתן לנתק אותו ידנית.
זה ידליק לך נורה שהמערכת לא בשימוש (מצוין), יחסוך לך את האי נוחות שבמערכת הזאת ויידחה קצת את הקץ עם המצבר הקטן, אבל גם ככה הוא יגיע מתישהו.
המצבר הזה יסיים את חייו ויתקע אותך. 🤣
אם תרצה אצלם לך איפה הוא ממוקם.
והערה כללית -
יש ביוטיוב המון סרטונים, וכל החולשות ידועות.
האמריקאים האלה לא פרייארים, אנחנו רק חושבים שהם פרייארים אבל הם לא.
צלצולים/דטונציה.
הבנתי שהרכב הזה דורש 98 (סביר להניח שלא רשמית אחרת אף אחד לא היה קונה אותו), אבל אם 95 הוא באמת אוקטן נמוך בשבילו זו סיבה טובה לדטונציה, שמן הסתם יכולה להיות הרסנית
שולץ האיום
29-04-24, 10:17
לא, זה לא נכון, ואין צורך להגזים.
באופן כללי, אנחנו מדברים על "מחלות" כלומר תופעה שנראית לנו חוזרת על עצמה ביותר מידי מקרים.
אין לנו כלים לדעת באמת כמה מתוך כמה אבל זה קורה, ולא לכולם.
3.6 מנוע וותיק, ומהנה מאוד, ואין בעיה קריטית כלשהיא.
לא מדובר פה בניסאן פאתפיינדר או נבלות אחרות ומסוכנות.
וגם פה, יש פתרון.
שולץ האיום
29-04-24, 10:28
נעזוב רגע סטיגמות ורעשי רקע,
אם נהיה כנים ונחשוב על הנושא קצת מאקרו ולא מיקרו -
כל מנוע והמחלות שלו.
יש מנועים מאוד מאוד מוצלחים בקצה אחד של הסקאלה, ויש כשלונות בקצה השני.
את הכשלונות כולם מכירים, וזה מתבטא גם במכירות.
לגבי המוצלחים, זה רק המנוע, מה עם שאר הרכב ? והאם יש לנו בכלל אפשרות לבחור אותם ברכבים שאנו רוצים ? בדכ לא.
מה שנשאר זאת המציאות - אמצע הסקאלה.
כל מנוע והמחלות שלו. ושלא יספרו לכם סיפורים. גם אצל היפנים והקוריאנים.
לפעמים יש אירועי קיצון, "לימון", גם קורה.
צריך קצת מזל בחיים, בכל התחומים...
אין מה להתרגש. צריך רק להפעיל את השכל + הגיון בריא אם יש.
שולץ האיום
29-04-24, 10:44
אם הייתי שוקל היום לקנות חדש, הייתי בודק טוב טוב מתי מתכננים לשתול את ההוריקן 3 ליטר טורבו ברנגלר. .
מנוע חזק - 6 צילינדרים בטור, טווין טורבו.
אבל, מיועד להחליף את ההמי, כחלק מהמגמה הכללית -
מנועים מטורבתים, ויעילים יותר.
תופתעו, אבל גם לאמריקאים עניין הדלק מתחיל לכאוב בכיס, והמכירות בהתאם.
המנוע הזה יחליף ברנגלרים את ה 392.
את המחיר תדמיינו לבד...
לגבי ה 3.6 סביר שיפסיקו לייצר, ואז האפשרות החדשה תהיה 2.0 טורבו או 3.0 טווין טורבו 6 בטור.
זאת כדי לחסוך עליות קווי ייצור וכו'.
כבר התפרסמו כמה כתבות בנושא.
למטב ידיעתי מערכת הstop/start והמצבר הקטן קיימת בjl גם במנועי ה3.6. אני אכן כבר ניתקתי אותו (מאוד פשוט).
לאחר שקניתי את הרכב (אני יד 2) שמתי לב לירידת מפלס של נוזל הקירור. איתרתי דליפה מאחד בצינורות בגלל באנד דרדל'ה, שמתי באנד חדש ובא לציון גואל.
אגב מישום מה מיכל ההתפשטות של נוזל קירור המנוע הוא אטום ובדיקת המפלס נעשית על ידי דיפ סטיק שבפקק. נוזל הקירור חייב להיות לפי התקן. יש מיכל נפרד של נוזל לקירור הטורבו.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
דלק ממלאים 95 רגיל וכך כתוב גם בספר הרכב. לא יודע מהיכן מגיע האגדה על 98.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
שולץ האיום
29-04-24, 10:57
נכון, מערכת העצור וסע מיושמת גם ב 3.6.
מערכת האיטורק שהוזכרה לא קיימת ב 2.0.
מיכל ההתפשטת שדיברתי עליו צמוד לקיר האש, וצבעו שחור.
המיכל השני שהזכרת הוא בצבע צהוב/שקוף ונמצא יותר בקדמת תא המנוע, איתו אין בעיות בדכ.
אגב, ב 3.6 יש רק מיכל אחד (לא השחור) ושם לא סובלים מהתופעה.
איתור דליפות במידה ויש חס ושלום מהמיכל או מאחד הצינורות, די פשוט, בדיקת המפלס (מדיד על הפקק כמו שהזכרת), או סימנים די ברורים, הנוזל האדום הופך מין ורוד זוהר כזה.
להכניס כחלק משגרת הבדיקות.
הרכב שלי כבר בן 4 וחצי תכף, אצלי זה לא קרה.
בנוגע לדלק, בדקתי את הנושא לעומק, אין שום צורך ב 98 למנוע ה 2 ליטר. 95 בהחלט מספיק ולא נופל אפילו במעט ממה שהמנוע הזה צריך.
אני לא זוכר את השמות בדיוק כי זה היה כבר לפני כמה שנים, אבל הטעות נבעה בהבדל בחישובים בין MON ל RON שמודדים את איכות הדלק (לא סגור על השמות אבל שתי שיטות חישוב שונות).
בארץ יש 95 ו' 98, בארה"ב יש יותר אפשרויות ושם האפשרות הכי נמוכה היא 88 שמתרגם בין MON ל RON ל 91 או משהו כזה ולכן זה לא מספיק.
אפשר לחפש פוסטים שלי מלפני כמה שנים עם הטבלאות למי שרוצה להתעמק בזה.
מנוע 2.0 :
1. מצבר קטן.
2. מיכל עודפים.
המצבר הקטן/מצבר עזר, זה שתוכנן עבור מערכת ה start/stop המיותרת, כשהוא מסיים את חייו, הוא תוקע אותך ללא יכולת הנעת הרכב.
לפעמים גם כבלים ובוסטרים לא מצליחים לעזור, ואשכרה גוררים את הרכב למוסך בגללו.
וזה כמובן עניין של זמן עד שהמצבר הזה מסיים את חייו.
הוא מחובר גם אל המצבר ״הגדול״.
גם הגישה אליו בעייתית מאוד, ונדרש לפרק חצי רכב כדי להגיע אליו.
יש שיטה קלה יותר להגיע אליו מלמטה, מבית הגלגל.
בכל מקרה, הפתרון הוא ניתוק המערכת המיותרת, וניתוק המצבר המיותר, ולזרוק אותו לפח הזבל של ההמצאות המיותרות ביותר בתעשיית הרכב.
מיכל עודפים -
בהרבה מקרים הוא נפרץ, ומתחילה נזילה.
הוא בנוי משתי חלקים, לא מקשה אחת, ובדכ יש פריצת נוזל ביניהם.
זה לא קורה לכולם, אבל קורה מספיק.
בדכ מקבלים התראה, אבל היו גם סיפורים בתחילת הדרך של התחממות.
יכול להיות שהפריט עבר רוויזיה והוא כעת עמיד יותר, לא בטוח בזה.
בבדיקה החודשית/חודשיים של שמן וכו׳., תעיף מבט לכיוונו, הנוזל שלנו אדום, ובדכ יש סימנים מקדימים.
שווה לתפוס את זה בזמן 😁.
מנוע 3.6 -
צלצולים/דטונציה.
שסתום PCV. - יש פה באתר שרשור מפורט בנושא.
ב3.6 שכחת את בעיית השמן שנכנס לפילטר אוויר בשיפועים בשטח , מתחיל לצאת עשן לבן ואם לא מכבים במיידית את הרכב עלול ללכת מנוע.(או שזה השסתום PVC שציינת אם כן סליחה).
כבר שלחתי בפורום סרטון שמציג את הבעיה https://www.youtube.com/watch?v=tNXiMBV001Y בדקה 21:30 תראה בדיוק במה מדובר.
לגבי ה 2.0 , גם לי החליפו את המיכל עודפים , זה באחריות פשוט בטיפול מבקשים להחליף אותו + עוד כמה ריקולים כמו בכל רכב בזמננו , פשוט צריך להיות מודע ולבקש שיטפלו, ואם אין אחריות זה עולה 500 שקל .
לגבי המצבר הקטן , אין שום בעיה לבטל את ה start\stop ואז אין בעיה עם המצבר הקטן.
הצרות של המצברים בכל הרוביקונים (גם ה3.6 וגם HEMI) מגיעים מהצורך של שאיתורן ופוינטר להתמודד עם הגנבות , הם פשוט מכפילים את המשדרים ומערכות האיתור , התוצאה מצברים גמורים , כל מה שאתה צריך זה לטוס לשבוע לחו"ל והמצבר הלך.
לגבי ניתוקים וביטולים ובכלל לבעלי רנגלר -
ממליץ לבדוק מה אפליקציית JSCAN יכולה להציע לכם (עובדת דרך OBD).
מעבר לאיבחון ושינוי הגדרות במחשב הרכב, יש לה פונקציה נחמדה לשליטה בזמן אמת בכל מני מערכות, נקראת TRAIL.
למשל, אפשר להכניס לפעולה את המאוורר על דרגה גבוהה באופן יזום, כדי לחסוך מעצמכם לחכות לטמפרטורת הפריסט, ועוד.
אני מפעיל אותה בנפרד על אנדרואיד ישן המשמש רק לזה, כך זה פחות מעצבן בתפעול הטלפון והניווט.
הרשיון עולה כמה שקלים.
http://jscan.net
Sent from my iPhone using Tapatalk
לגבי ניתוקים וביטולים ובכלל לבעלי רנגלר -
ממליץ לבדוק מה אפליקציית JSCAN יכולה להציע לכם (עובדת דרך OBD).
מעבר לאיבחון ושינוי הגדרות במחשב הרכב, יש לה פונקציה נחמדה לשליטה בזמן אמת בכל מני מערכות, נקראת TRAIL.
למשל, אפשר להכניס לפעולה את המאוורר על דרגה גבוהה באופן יזום, כדי לחסוך מעצמכם לחכות לטמפרטורת הפריסט, ועוד.
אני מפעיל אותה בנפרד על אנדרואיד ישן המשמש רק לזה, כך זה פחות מעצבן בתפעול הטלפון והניווט.
הרשיון עולה כמה שקלים.
http://jscan.net
Sent from my iPhone using Tapatalkלשים לב שבjl נדרש כבל מיוחד לחבר את מתאם הobd.
יש גם טייזר למתקדמים יותר (ויקר יותר).
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
שולץ האיום
29-04-24, 14:12
היי אמוץ
אני מכיר את המשחקים. ומכיר גם את הטייזר.
לעניין הגניבות זה לא טוב.
אבל מסקרן אותי לדעת, למה זה משמש אותך?
אני רק שיניתי מידת צמיגים.
אולי אני מפספס משהו.
עופר - אכן התכוונתי לבעיה הזאת, היא נגרמת בגלל השסתום, והיא אופיינית יותר לשנים האחרונות.
אני הורדתי די לאחרונה את האפליקציה כדי לנטר מדדים וכדי לשלוט במאוורר בזמן נהיגה בשטח.
אני מעדיף להדליק אותו לפני עליה ארוכה ביום חם מאשר לתת למנוע לטפס לטמפרטורת הפריסט (ייתכן שזה פסיכולוגי…).
גם אני שיניתי שם מידת צמיג.
יש עוד אופציות שלא התעמקתי עדיין בהן.
אני עם JK כך שלא כיוונתי לעניין הגניבות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני הורדתי די לאחרונה את האפליקציה כדי לנטר מדדים וכדי לשלוט במאוורר בזמן נהיגה בשטח.
אני מעדיף להדליק אותו לפני עליה ארוכה ביום חם מאשר לתת למנוע לטפס לטמפרטורת הפריסט (ייתכן שזה פסיכולוגי…).
גם אני שיניתי שם מידת צמיג.
יש עוד אופציות שלא התעמקתי עדיין בהן.
אני עם JK כך שלא כיוונתי לעניין הגניבות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אה… גם ביטלתי את ההתראה המעצבנת על לחץ אויר נמוך בצמיגים.
החיישן תקול ולא בא לי להחליף אותו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
שולץ האיום
29-04-24, 16:40
אני גם עם ה Jscan, אבל אחרי ההתלהבות הראשונית של צעצוע חדש, לא מצאתי מה לעשות איתו יותר מידי.
חשבתי לקנות טייזר אבל ויתרתי. זה בסהכ עוד צעצוע, לא משהו פונקציונלי בעיניי.
יש אפשרויות נוספות, כמו מצב כננת (העלאת טורים אוט׳) וכל מיני משחקים, אבל עדיין לא משהו מאוד שימושי בשבילי.
למשל, יכולת נעילת סרן אחורי לא רק ב low, גם ב High, ואז הרכב הופך לטרקטורון בדיונות 🤣
העלאת ההגנה של החזרת מוט מייצב למהירות גבוהה יותר. שלא יתחבר אוט׳ ב 30 קמש (אם אני זוכר נכון) אלא מה שתקבע.
יש כאלה שבאמת משתמשים בזה.
לעניין הגניבות, יש בטייזר יכולת להגדרת קוד הנעה בכפתורי ההגה, אבל רק כשהטייזר מחובר.
לתלוש אותו מהשקע obd זה בערך הדבר הראשון שכל גנב מתחיל יעשה.
נו, אחלה צעצוע.
בשביל מה אנחנו בעסק הזה? [emoji3]
Sent from my iPhone using Tapatalk
שולץ האיום
29-04-24, 16:47
צודק.
אני הורדתי די לאחרונה את האפליקציה כדי לנטר מדדים וכדי לשלוט במאוורר בזמן נהיגה בשטח.
אני מעדיף להדליק אותו לפני עליה ארוכה ביום חם מאשר לתת למנוע לטפס לטמפרטורת הפריסט (ייתכן שזה פסיכולוגי…).
גם אני שיניתי שם מידת צמיג.
יש עוד אופציות שלא התעמקתי עדיין בהן.
אני עם JK כך שלא כיוונתי לעניין הגניבות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בJL יש מצב offroad+, במצב הזה המאווררים מוגברים, רגישות דוושת הגז משתנה ועוד כמה שינויים שלא הבנתי, כדי להתאים את הרכב לזחילות ונסיעה איטית בשטח.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.