PDA

צפייה בגרסה מלאה : גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021



Avi222
29-04-24, 23:41
שלשום נסעתי ותוך כדי נסיעה הגיר קפץ מ 4L ל 4H. למזלי זה לא קרה תוך כדי ירידה תלולה...
עצרתי ושילבתי ל N, ואז ניסיתי להחזיר אותו חזרה ל 4L, אבל הוא פשוט סירב. הידית קפצה מעצמה ל 4H (בלי שום רעשי חריקת גלגלי שנייים, פשוט קפצה...).
העברתי ל P ואז ניסיתי שוב לשלב ל 4L וזה הצליח וגם הבעיה לא חזרה בהמשך הנסיעה.

שמעתי מחבר שזה קרה גם לו פעם אחת, אבל נשמע לי חשוד כי היה לי סוזוקי ישנה עם הכפתורים ולא היו בעיות כאלו ואני ממש אתפלא אם סוזוקי יודעים שיש כזו בעיה והם לא עושים ריקול או משהו כזה. אני חושד שאני פשוט לא מתפעל נכון את המערכת, זה יותר סביר...

אשמח לשמוע פידבקים

asafk
30-04-24, 01:07
אני חייב לומר שאני אפילו לא מבין איך זה יכול לקרות.
אני מבין מצב שבו התיבה קופצת מנמוך לניוטרל. אבל להחליף מנמוך לגבוה תוך כדי נסיעה בסינכרון מושלם?
לכן חשוב לדעתי שתסביר איך אתה רואה או מרגיש שהתיבה קפצה למצב גבוה.

אסף.

הדסופה
30-04-24, 07:56
יכול להיות שעשיתי לך שירות עם תקדים, אני אחרי החלפת טרנספר באחריות בגלל קפיצה מ L , מודל 2021
כמו שאסף ציין זה יוצא מ L עם רעשי טחינה של גלגלי שיניים אבל בהחלט לא משתלב ל H , תוך כדי שינויי עומס בעיקר בירידות . היה קורה לי מדי פעם ולפעמים הרבה . למשל בירידה מהכביש לנחל פרס יש ירידה ארוכה של כמה מאות מטרים - זה קרה 3 פעמים באותה ירידה
ראשית אתה צריך לוודא שאתה משלב עד הסוף ל L כלומר עובר את השן השנייה כשאתה לוחץ את הידית למטה ואחורה . יש מעין 2 קליקים בתהליך הזה .
שנית האם הרכב מוגבה כך שזווית הכניסה לטרנספר השתנתה ? בהגבהות של 2״ חוקיות זה לא אמור לקרות. זה הדבר הראשון שיגידו לך בשירות של סוזוקי

צלם את הידית קופצת תוך כדי נסיעה ותגיע עם הסרטון למוסך מורשה

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

sportage
30-04-24, 13:23
זה קורא ברכבים שהותקנה בהם "חמגשית" אכסון ליד ידית ההלוכים.

הדסופה
30-04-24, 13:30
גם בלי


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוני אורבך
30-04-24, 14:19
גם לי זה קרה בגלל ה"חמגשית" של דוד עלי
בגלל שהיא מורכבת מסביב למוט הילוך כוח היא לא מאפשרת לו לרדת עד הסוף.
אכן ל LOW יש שני שלבים. שלב אחד הוא "כאילו" משתלב.
כלומר אכן יש LOW אבל גלגל השינים לא משתלב עד הסוף.
ממצב זה הוא יכול לקפוץ ל N בקלות.
עם החמגשית אי אפשר להגיע עד הסוף כדי שבאמת ישתלב.
כאשר הוא משתלב עד הסוף הוא יורד עוד כסנטימטר, ומשם אין שום בעיות של קפיצה ל N
לי לפחות אין.
גימיני 2021 ידני עם הגבהה חוקית של חמש סנטימטר.

אני מניח שאתה לא שילבת את ההילוך עד הסוף ולכן קפץ לך ל N

אצל הד כנראה היה סיפור אחר (כשל??)

דרור ברלי
30-04-24, 14:33
חשוב לשלב LOW עד הסוף, כלומר להרגיש את שני הקליקים.
עד שהידית לא יכולה לזוז יותר אחורה.
למרות שמדובר בשילוב ידני-מכני מלא כמו פעם (וכמו שצריך!) ולא בכפתורים/חוגה או כל מערכת חשמלית/שטות מסובכת אחרת, עדיין השילוב/ניתוק של LOW צריך להתבצע לפי הכללים - הרכב בעצירה מלאה, בורר ההילוכים בניוטרל וחשוב מאוד - הגה ישר ולא מסובב אפילו קצת. ברכב ידני - גם דוושת קלאץ' לחוצה עד הסוף.

הרוב שוכחים את אחד השלבים הללו או סתם לא משלבים עד הסוף - ואז יש להם LOW והכל לכאורה בסדר, אבל השיניים בגלגל"שים לא משולבות זו בזו עד הסוף ומכיוון שעוברים שם כוחות ומאמצים גדולים, מכאן הדרך קצרה לקפיצות תחת מאמץ ולבלאי/נזק.
לאחרונה רבים מתלוננים על זה ואני מתעכב על הנושא הזה הרבה מאוד בהדרכות.


כמובן שכל מיני תוספות וחמגשיות למיניהן שעשויות מצ'יינו-פלסט סביב ידיות בורר הטרנספר וההילוכים לא לוקחות בחשבון את הפרטים הקטנים הללו ומביאות איתן נזק בהמשך. כמה שאלה מוצרים שימושיים טיפשים ופשוטים וזולים שפותרים נהדר את בעיית שטחי האיחסון בג'ימני, הם כמו כל הפסולת מתוצרת סין ולא יפני-מקורי, כלומר מין הסתם לא באמת מהונדסים עד הסוף.

כשאתם מתקינים כל מיני תוספות פלסטיק סיניות, קחו בחשבון את זה (אצלי קצה ידית בורר הילוכים בפוקוס התחילה להתפורר מפגעי הזמן, השמש והשימוש. רכשתי ב-11 שקלים ידית תחליפית חדשה מהדוד-עלי שנראית מצוין, אבל כמובן שזה לא מתאים פיקס ופתאום כפתור המשבת לא פועל חלק כמו שצריך.... ותאמינו לי שמרחתי שם גריז וניסיתי להתאים במדויק במשך שעות..... ונאדה. בגלל שכל חלקי הפלסטיק הקטנים שבפנים יצוקים גס, זה לא מתאים בדיוק. חזרתי לבורר המקורי הבלוי של פורד שכמובן עובד מצוין.
לא תהיה ברירה אלא למצוא חלק כזה מקורי של פורד, מפירוקים).

הדסופה
30-04-24, 15:06
גם אני בדקתי בהתחלה את נושא החמגשית הסינית ( [emoji23])
קודם כל חשוב לציין שפיסית היא לא חוסמת את התנועה של הידית אחורה למיקום הנכון . כך לפחות אצלי והקפדתי להרחיק אותה כל מילימטר אפשרי מהידית של הטרנספר .
פסיכולוגית … אולי . קצה האצבע שלך כבר נוגע בחמגשית ואתה עוצר את התנועה … אז אולי יש מי שזה משפיע עליו .

אבל ממילא היא לא היתה מותקנת אצלי מההתחלה ועדיין התופעה קרתה , וכמובן שלצורך כל תקופת הבדיקה והצילומים העפתי אותה רק כדי לוודא

הד

איל מ
30-04-24, 16:52
לא מג'ימני, אבל כן מסופה ודיפנדר ודיסקברי ולאדה,
אבטוח של ה low. דיברנו על זה.

edish
30-04-24, 16:59
חשוב לשלב LOW עד הסוף, כלומר להרגיש את שני הקליקים.
עד שהידית לא יכולה לזוז יותר אחורה.
למרות שמדובר בשילוב ידני-מכני מלא כמו פעם (וכמו שצריך!) ולא בכפתורים/חוגה או כל מערכת חשמלית/שטות מסובכת אחרת, עדיין השילוב/ניתוק של LOW צריך להתבצע לפי הכללים - הרכב בעצירה מלאה, בורר ההילוכים בניוטרל וחשוב מאוד - הגה ישר ולא מסובב אפילו קצת. ברכב ידני - גם דוושת קלאץ' לחוצה עד הסוף.

הרוב שוכחים את אחד השלבים הללו או סתם לא משלבים עד הסוף - ואז יש להם LOW והכל לכאורה בסדר, אבל השיניים בגלגל"שים לא משולבות זו בזו עד הסוף ומכיוון שעוברים שם כוחות ומאמצים גדולים, מכאן הדרך קצרה לקפיצות תחת מאמץ ולבלאי/נזק.
לאחרונה רבים מתלוננים על זה ואני מתעכב על הנושא הזה הרבה מאוד בהדרכות.


כמובן שכל מיני תוספות וחמגשיות למיניהן שעשויות מצ'יינו-פלסט סביב ידיות בורר הטרנספר וההילוכים לא לוקחות בחשבון את הפרטים הקטנים הללו ומביאות איתן נזק בהמשך. כמה שאלה מוצרים שימושיים טיפשים ופשוטים וזולים שפותרים נהדר את בעיית שטחי האיחסון בג'ימני, הם כמו כל הפסולת מתוצרת סין ולא יפני-מקורי, כלומר מין הסתם לא באמת מהונדסים עד הסוף.

כשאתם מתקינים כל מיני תוספות פלסטיק סיניות, קחו בחשבון את זה (אצלי קצה ידית בורר הילוכים בפוקוס התחילה להתפורר מפגעי הזמן, השמש והשימוש. רכשתי ב-11 שקלים ידית תחליפית חדשה מהדוד-עלי שנראית מצוין, אבל כמובן שזה לא מתאים פיקס ופתאום כפתור המשבת לא פועל חלק כמו שצריך.... ותאמינו לי שמרחתי שם גריז וניסיתי להתאים במדויק במשך שעות..... ונאדה. בגלל שכל חלקי הפלסטיק הקטנים שבפנים יצוקים גס, זה לא מתאים בדיוק. חזרתי לבורר המקורי הבלוי של פורד שכמובן עובד מצוין.
לא תהיה ברירה אלא למצוא חלק כזה מקורי של פורד, מפירוקים).

הגה ישר זה נכון לכלל הרכבים או רק לג'ימני החדש, מה עם דור 3?

דרור ברלי
30-04-24, 19:02
זה נכון לכל רכבי ה-4X4. כולל AWD למיניהם.
ברגע שאתה מנסה לעבור מ-HIGH ל-LOW ולהיפך וההגה לא ישר-פלס, יש מצב שחלקים במערכת העברת הכוח נעים מעט ואז גלגלי-שיניים לא יסתדרו במצג הנכון של שן מול רווח ולעתים השילוב/ניתוק יהיו קשים. במערכות שילוב חשמליות זה יתבטא בכשל בשילוב/ניתוק ונורת החיווי בלוח המחוונים תהבהב - משמע לא התבצע שילוב/ניתוק.
במערכות ידניות כמו ברנגלר/ג'ימני החדש/סופה/דיפנדר הקלאסי וכו' ייתכן ותיתקל בסרבנות בשילוב/ניתוק או בשילוב/ניתוק "קשה" שדורש אסרטיביות. יישור ההגה ישחרר את הלחץ/עומס במערכת והשילוב/ניתוק יתבצעו ביתר קלות וללא התנגדות.

edish
30-04-24, 20:16
בערך 25 שנים עם ג׳יפים ולא ידעתי את זה, תודה דרור

Avi222
30-04-24, 23:10
יכול להיות שעשיתי לך שירות עם תקדים, אני אחרי החלפת טרנספר באחריות בגלל קפיצה מ L , מודל 2021
כמו שאסף ציין זה יוצא מ L עם רעשי טחינה של גלגלי שיניים אבל בהחלט לא משתלב ל H , תוך כדי שינויי עומס בעיקר בירידות . היה קורה לי מדי פעם ולפעמים הרבה . למשל בירידה מהכביש לנחל פרס יש ירידה ארוכה של כמה מאות מטרים - זה קרה 3 פעמים באותה ירידה
ראשית אתה צריך לוודא שאתה משלב עד הסוף ל L כלומר עובר את השן השנייה כשאתה לוחץ את הידית למטה ואחורה . יש מעין 2 קליקים בתהליך הזה .
שנית האם הרכב מוגבה כך שזווית הכניסה לטרנספר השתנתה ? בהגבהות של 2״ חוקיות זה לא אמור לקרות. זה הדבר הראשון שיגידו לך בשירות של סוזוקי

צלם את הידית קופצת תוך כדי נסיעה ותגיע עם הסרטון למוסך מורשה

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk


אין הגבהות, הרכב ללא שיפורים.
אז לפי מה שאומרים פה, מדובר על תפעול לא תקין של המערכת, אז אתה אומר שאחרי שהחליפו לך טרנספר הבעיה נפתרה? אשמח לקבל פרטים (איפה היה המוסך המורשה שבו טיפלת, ואם יש לך תיעוד של "מספר קריאה" זה גם יעזור לי מול מוסך)

בכל מקרה בסופ"ש הקרוב אני אלך לשטח בתנאי מעבדה ואוודא שאני אכן מתפעל את המערכת כפי שהסביר פה דרור.

תודה

Raccoon
03-05-24, 13:36
זה נכון לכל רכבי ה-4X4. כולל AWD למיניהם.
ברגע שאתה מנסה לעבור מ-HIGH ל-LOW ולהיפך וההגה לא ישר-פלס, יש מצב שחלקים במערכת העברת הכוח נעים מעט ואז גלגלי-שיניים לא יסתדרו במצג הנכון של שן מול רווח ולעתים השילוב/ניתוק יהיו קשים. במערכות שילוב חשמליות זה יתבטא בכשל בשילוב/ניתוק ונורת החיווי בלוח המחוונים תהבהב - משמע לא התבצע שילוב/ניתוק.
במערכות ידניות כמו ברנגלר/ג'ימני החדש/סופה/דיפנדר הקלאסי וכו' ייתכן ותיתקל בסרבנות בשילוב/ניתוק או בשילוב/ניתוק "קשה" שדורש אסרטיביות. יישור ההגה ישחרר את הלחץ/עומס במערכת והשילוב/ניתוק יתבצעו ביתר קלות וללא התנגדות.משהו בהסבר בכל זאת לא מתיישב כל כך. גלגלי השיניים שקשורים ליחס ההעברה בטרנספר "רואים" ציר אחד ולא שניים כי החלוקה לסרנים נעשית בהמשך רכבת הכח.
במה זה בעצם שונה מהחלפת הילוכים רגילה? הרי בכביש אנחנו מעבירים מראשון לשני אפילו תוך כדי סיבוב...
להבנתי הגה ישר רלוונטי לשילוב הסרן הקדמי או נעילת דיפ אורכי בלבד.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

asafk
03-05-24, 13:46
אם גל ההינע הקדמי והאחורי לא מסתובבים באותה מהירות - זה לפעמים לא ישתלב בקלות. בתיבה עם ידית מרגישים את זה בתיבה עם משלב חשמלי השילוב עלול לא לקרות או לא להיות מיידי. ברוב התיבות זה זניח.
ההבדל מתיבת ההילוכים? שהיא מסונכרנת. כשתנהג ברכב עם תיבה לא מסונכרנת לא תוכל לפספס את אי הטולרנטיות שלה למהירויות שונות משני צידיה.

אסף.

ehudzeelim
03-05-24, 14:19
אם גל ההינע הקדמי והאחורי לא מסתובבים באותה מהירות - זה לפעמים לא ישתלב בקלות. בתיבה עם ידית מרגישים את זה בתיבה עם משלב חשמלי השילוב עלול לא לקרות או לא להיות מיידי. ברוב התיבות זה זניח.
ההבדל מתיבת ההילוכים? שהיא מסונכרנת. כשתנהג ברכב עם תיבה לא מסונכרנת לא תוכל לפספס את אי הטולרנטיות שלה למהירויות שונות משני צידיה.

אסף.

אבל כשמעבירים ל-low הרכב בעמידה, אז אין עניין של סנכרון, הכל סטטי.

asafk
03-05-24, 14:46
רק שזה נכתב בתשובה לשאלה שהתייחסה לשילוב הנעה קדמית.

אסף.

ehudzeelim
03-05-24, 15:20
זה נכון
אז כנראה לא הבנתי משהו כי ההסבר של דרור התייחס להעברה בעמידה ל-low, כשההגה מיושר.
אם ההעברה מתבצעת בעמידה, למה ההגה צריך להיות מיושר?

Raccoon
03-05-24, 15:39
רק שזה נכתב בתשובה לשאלה שהתייחסה לשילוב הנעה קדמית.

אסף.הנושא הוא לא שילוב הנעה קדמית אלא להעברה ל-Low. הפרש המהירויות שיפריע לשילוב כזה הוא ההפרש בין היציאה מהגיר (שנמצא בניוטרל) למהירות של גלי ההינע (שהיא אותה מהירות כי אנחנו גם משולבים וגם עומדים במקום). לא ברור לי איך זוית ההגה קשורה.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

asafk
03-05-24, 16:03
לא קשור.
אני הבנתי שדרורמכתב ואתה התייחסת לשילוב הנעה קדמית.
בשילוב גבוה- נמוך הפרש המהירויות בין המנוע לגלגלים בעמידה מחייב לחיצה על הקלאצ'.

אסף.

דרור ברלי
04-05-24, 09:06
זה נכון
אז כנראה לא הבנתי משהו כי ההסבר של דרור התייחס להעברה בעמידה ל-low, כשההגה מיושר.
אם ההעברה מתבצעת בעמידה, למה ההגה צריך להיות מיושר?


כי כשמסובבים את ההגה, הציריות זזות מעט. ממש מעט, זה בשברי מעלה. אבל אז גם הדריישפט מסתובב ממש מעט, בחלקי מעלה. ומסובב את ציר היציאה הקדמי בתיבת ההעברה. ממש מעט, חלקי מעלה, כן?..... אבל מספיק כדי ששיניים יזוזו קצת והשילוב יהיה קשה או לא ישתלב בכלל. בכל מערכות השילוב הארורות שאינן ידית מכנית פשוטה אלא כל מיני פטנטים חשמליים/ואקומים מיותרים (ושאר חרא שמהונדס מסובך בכוונה-תחילה, כי הוא מיועד להתקלקל), אתה ממתין לעתים עד בוש עד שהעסק יפסיק להבהב וישתלב סוף-סוף..... עם הגה ישר זה קורה הרבה פחות, אם בכלל.

zivo
04-05-24, 10:39
כי כשמסובבים את ההגה, הציריות זזות מעט. ממש מעט, זה בשברי מעלה. אבל אז גם הדריישפט מסתובב ממש מעט, בחלקי מעלה. ומסובב את ציר היציאה הקדמי בתיבת ההעברה. ממש מעט, חלקי מעלה, כן?..... אבל מספיק כדי ששיניים יזוזו קצת והשילוב יהיה קשה או לא ישתלב בכלל. בכל מערכות השילוב הארורות שאינן ידית מכנית פשוטה אלא כל מיני פטנטים חשמליים/ואקומים מיותרים (ושאר חרא שמהונדס מסובך בכוונה-תחילה, כי הוא מיועד להתקלקל), אתה ממתין לעתים עד בוש עד שהעסק יפסיק להבהב וישתלב סוף-סוף..... עם הגה ישר זה קורה הרבה פחות, אם בכלל.
דרור,
אני לא מתווכח עם הניסיון ועם העובדות ואני מניח שבמבחן התוצאה אתה צודק, אבל ההסבר לא עושה שכל.
קודם כל לא ברור האם הבעיה שאתה מתאר היא בעיה בשילוב ה 4x4 או בעיה בשילוב ה Low (שה4x4 הוא תנאי מוקדם שלו).
שאתה מנסה לשלב 4x4, אתה אחרי שנסעת לא משולב לאורך מרחק מסוים. הנסיעה לא היתה רק על בטון בקו ישר, הרכב פנה, הגלגלים החליקו, הבלמים בלמו.
במקביל, גם תיבת ההעברה עצמה, נעצרה במקום מיקרי לחלוטין .
כל ניסיון של לצפות \ לכוון אותם לאיזה תאום, נראה לי בעיתי.
אותו הדבר עם המעבר מ High ל Low .
הגלגלי שינים של הLow נשארו באיזה מצב אקראי מהניתוק הקודם, והשינים של היציאה על מצב אקראי (של העצירה).

מצטער, אני לא מתווכח עם העובדה ( שאולי ישור הגלגלים עוזר לשילוב) אני רק אומר שההסבר לא עושה שכל.
בכל המנגנונים החשמליים \ פנואומטים מקובל שלאחר הלחיצה על הכפתור, צריך לנסוע קצת עד שמתבצע השילוב (זה בדיוק התהליך של להביא את השינים "למקום").
איפה שזה מכני (ידית מכנית), זו בדיוק הסיבה שאנחנו נדרשים להיות ב N (ולא נגיד ב P), אנחנו רוצים שצד אחד יהיה חופשי עמ שהציר יוכל להסתובב והשינים יוכלו להשתלב..

לפחות זו הבנתי את המצב.
אבל אני גם חושב שלהבדלי לחץ אוויר יש הבדל זניח על ההתקדמות של הגלגל, והרבה אנשים לא הסכימו איתי (ודאגו להרוג את הדיון ההוא).

ד ו ר ו ן
04-05-24, 10:42
זה נכון לכל רכבי ה-4X4. כולל AWD למיניהם.
ברגע שאתה מנסה לעבור מ-HIGH ל-LOW ולהיפך וההגה לא ישר-פלס, יש מצב שחלקים במערכת העברת הכוח נעים מעט ואז גלגלי-שיניים לא יסתדרו במצג הנכון של שן מול רווח ולעתים השילוב/ניתוק יהיו קשים.
יותר נוח לאתר נקודה מסונכרנת כשההגה ישר.

לא פחות חשוב ומקל על השילוב/ניתוק זה למצוא נקודה שמערכת ההנעה לא תחת עומס, לא בעלייה/ירידה/הצלבה אפילו קלה.

שיטה נוספת לשחרר דיפ מרכזי/להוציא מהנעה קדמית עם תיבה סרבנית היא תו״כ נסיעה איטית, לתזמן הרמה של דוושת התאוצה יחד עם הזזת הידית לשחרור.

דרור ברלי
04-05-24, 22:44
אתם מתחילים לדרוש יותר מדי מנהג/ת ישראלי ממוצע.
הסברים פסאודו-מדעיים. בשלב הזה כבר יוצא להם עשן מהראש כמו לפארוק.
תבינו, אלה אנשים שתפעול של דוושה שלישית עושה להם כאוס במוח.

הגה ישר! זה הכל. זה עוזר וזה עובד. ואת זה קל להם לקלוט.

-->