PDA

צפייה בגרסה מלאה : קיט הגבהה מומלץ לפאג'רו BK ארוך



Lemuri
05-05-24, 23:27
היי לכולם! בשעה טובה, התחדשתי (:D) בפאג'רו BK ארוך (הדגם האחרון שהגיע - NX), ומתכוון להגביה אותו. השימוש המיועד - מהכביש ועד לשטח טכני, אבל ברוב המקרים עם עומס נמוך. עשיתי קצת סקר שוק וראיתי שיש 3 קיטים עיקריים היום: IRONMAN, OME וBILSTEIN.
האם פספסתי משהו? ואם לא - איזה מהקיטים הכי מומלץ מבחינת האמינות והנוחות לשימוש המיועד?
בתודה מראש.

guyo
05-05-24, 23:40
היה לי ome, משקל קבוע של 200 ק''ג ללא פגוש ברזל וכננת.
נוח מאוד בכביש, נמוך יחסית ופגיע בשטח (יחסית למה? אני טיילתי עם ל''ק פראדו 90 ארוך והיילקס מוגבה עם קיט של bp51, האם הייתי גורם מעכב? לפעמים. גם לא בשטח מאוד טכני כגון גינת הסלעים הקטנה בנחל נקרות שבה התיישבתי על הגחון....).
אם לא ממוגן, ממליץ לשקול בחיוב כולל מיגון ספי דלתות.
ניכר כי הקיט של דובינסון והקיט לעומס גבוה יותר של ome נותנים עוד ס''מ או שניים מלפנים, לא מניסיון אישי שלי ולא יודע לספר על חווית הנהיגה

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

Dozer
06-05-24, 01:03
בשעה טובה!
קשה להתייחס ברצינות בלי תמונות של הכלה [emoji41]

ובכל זאת,
אני יכול להעיד רק מעצמי שאני עם קיט דובינסון שהורכב עוד אצל הבעלים הקודם, גובה יפה. לגבי התנהגות, אישית אני מרוצה, אבל אין לי הרבה למה להשוות.

אם באזורך יש מספר בעלי פאג'רו שווה לעשות סיבוב עמ להשוות. כמובן שאין דין רכב ריק כדין רכב מועמס כבד עם ציוד, פגושים ומשפחה

בהזדמנות זו, דפי הפורום יעריכו אם תוכל לחזור לשרשור ההתייעצות ולעדכן שם על תהליך החיפוש והמציאה, זה יכול חעזורמלבאים בתור שיחפשו רכב עם פרמטרים דומים.

תתחדש!

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

ZQX
06-05-24, 13:06
תתחדש!!
היה לי בעבר בארוך 2008 IRONMAN לא אהבתי ולעניות דעתי לא מומלץ לפאגרו (ואני מדגיש לפאגרו בלבד!)כרגע עם2013שלOLD MEN מאוד מרוצה
ובאווירת יום השואה "שלא יגמר לעולם..."

Zivcar
06-05-24, 13:30
עוד המלצה, דיברו כבר על דובינסון
היבואן יודע להביא את כל ההיצע שלהם, עניני זמינות תבדוק מולו.

אני התקנתי בפג׳רו 2014 דובינסון ims. מתכווננים מלפנים.
קיבלתי גובה סביר מאוד מאחור, ומלפנים איזנו את הרכב ביחס לאחור (פעלנו לפי הנחיות יצרן בגדול)
כעיקרון לפי היצרן עד 60 ק״ג ניתן לאזן ללא החלפת קפיצים, לי כרגע אין כננת.
לקחתי רמת קשיחות מדיום ב-4 פינות.

הקיט ims הוא מונוטיוב, אומנם בטיפוס סלעים ונסיעה איטית לא מאמין שתרגיש בהבדל מול קיט בגובה מקביל,
אבל בנסיעה מהירה בשבילי המדבר הבולמים לעולם לא דועכים. והתחושה נהדרת בנסיעה מהירה.
זו מדרגה מתחת למאגרים חיצוניים כדוגמת סדרת העילית של אולדמן, אבל חוויה לא רעה ביחס להגבהות שהיה לי בעבר.

בזמנו המחיר היה בסך הכל 30% מעל ההגבהה הרגילה של דובינסון, שווה בדיקה.

במוסך שלי (שלדור) שמטפלים יום יום בפג׳רו מאוד מתלהבים מתחושת האוטו בכביש, תמיד שואלים שוב מה התקנתי שמה (ההתקנה בוצעה דרך היבואן ולא במוסך הבית שלי).

אגב יש לדובינסון גם ערכה שכוללת בולמים עם מאגר חיצוני, אם מעניין אותך.

Lemuri
06-05-24, 22:30
היה לי ome, משקל קבוע של 200 ק''ג ללא פגוש ברזל וכננת.
נוח מאוד בכביש, נמוך יחסית ופגיע בשטח (יחסית למה? אני טיילתי עם ל''ק פראדו 90 ארוך והיילקס מוגבה עם קיט של bp51, האם הייתי גורם מעכב? לפעמים. גם לא בשטח מאוד טכני כגון גינת הסלעים הקטנה בנחל נקרות שבה התיישבתי על הגחון....).
אם לא ממוגן, ממליץ לשקול בחיוב כולל מיגון ספי דלתות.
ניכר כי הקיט של דובינסון והקיט לעומס גבוה יותר של ome נותנים עוד ס''מ או שניים מלפנים, לא מניסיון אישי שלי ולא יודע לספר על חווית הנהיגה

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

איפה ניתן להתקין דוביסון לפאג'רו, וכמה עולה? לא מצאתי בחיפוש מהיר.
המיגון, כולל ספי הדלתות, כמובן גם מתוכנן. הייתי מעדיף למצוא חבילה ולהתקין הכל ביחד, כך שיהיה יותר זול מאשר חלק-חלק.
עומס גבוה כנראה שלא אצטרך הרבה, אבל ס"מ או שתיים מקדימה - לגמרי לא מיותר. אולי בעתיד רחוק יותר יהיה גם פגוש ברזל וכננת.
איך הקיטים האלו בשימוש יום-יומי (ז"א על האספלט וברכב שיהיה בערך ריק)?


בשעה טובה!
קשה להתייחס ברצינות בלי תמונות של הכלה [emoji41]

ובכל זאת,
אני יכול להעיד רק מעצמי שאני עם קיט דובינסון שהורכב עוד אצל הבעלים הקודם, גובה יפה. לגבי התנהגות, אישית אני מרוצה, אבל אין לי הרבה למה להשוות.

אם באזורך יש מספר בעלי פאג'רו שווה לעשות סיבוב עמ להשוות. כמובן שאין דין רכב ריק כדין רכב מועמס כבד עם ציוד, פגושים ומשפחה

בהזדמנות זו, דפי הפורום יעריכו אם תוכל לחזור לשרשור ההתייעצות ולעדכן שם על תהליך החיפוש והמציאה, זה יכול חעזורמלבאים בתור שיחפשו רכב עם פרמטרים דומים.

תתחדש!

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

תודה רבה!
כמובן שעוד מעט יהיו תמונות. וגם עדכון בשרשור התייעצות - ברגע שיסתיים יישור קו ושידרוג.

guyo
06-05-24, 22:50
יעזור לדעת מהיכן אתה.

התקנתי את שלי (מיגון והגבהה) ברדימו בשילת. מיגון מלא של ראסטה, בסה''כ עשה עבודה טובה (חטף לא מעט בעיקר באזור הגיר).
הציעו לצד ה ome גם דובינסון וקוני/ לאבלס


Sent from my SM-G998B using Tapatalk

asafk
07-05-24, 03:31
יש לדובינסון יבואן? אמיתי, כזה שמחזיק מלאי חלפים ונותן אחריות?

אסף.

Zivcar
07-05-24, 09:33
יש לדובינסון יבואן? אמיתי, כזה שמחזיק מלאי חלפים ונותן אחריות?

אסף.

לא ברמה של הנפלד ושות…
אני רכשתי מול אלי טמבור, הוא בסך הכל בסדר, אפשר לעבוד מול דובינסון העולמית לבחור מק״ט ספציפי ולייבא דרכו.
אגב באתר הרשמי של דובינסון הוא רשום כמפיץ המורשה היחיד בארץ. ככה שהוא לפחות רוכש מול היצרן ולא מול מפיץ משנה בחו״ל.
אין לי שום קשר אליו ומלבד שירות טוב והתייעצות בהתקנה לא נדרשתי לתיקונים או מימוש אחריות ב-3 שנים שהערכה מותקנת.
אני לא חושב שיש חלופות למי שמעוניין במותג.

asafk
07-05-24, 11:28
בסוף כשתצטרך לממש אחריות - יהיה לו בולם חדש לתת לך או שתצטרך לחכות? כי בעיני זה דבר שיש לקחת בחשבון ברכב שגם צריך לשמש רכב באופן יומיומי.

אסף.

ishc
07-05-24, 13:38
אני קניתי פעם קיט מיבואן רציני ושהייתה בעיה קיבלתי ז₪_+&&:ן בעין.
ככה שזה לא אומר כלום.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

Lemuri
07-05-24, 15:08
עוד המלצה, דיברו כבר על דובינסון
היבואן יודע להביא את כל ההיצע שלהם, עניני זמינות תבדוק מולו.

אני התקנתי בפג׳רו 2014 דובינסון ims. מתכווננים מלפנים.
קיבלתי גובה סביר מאוד מאחור, ומלפנים איזנו את הרכב ביחס לאחור (פעלנו לפי הנחיות יצרן בגדול)
כעיקרון לפי היצרן עד 60 ק״ג ניתן לאזן ללא החלפת קפיצים, לי כרגע אין כננת.
לקחתי רמת קשיחות מדיום ב-4 פינות.

הקיט ims הוא מונוטיוב, אומנם בטיפוס סלעים ונסיעה איטית לא מאמין שתרגיש בהבדל מול קיט בגובה מקביל,
אבל בנסיעה מהירה בשבילי המדבר הבולמים לעולם לא דועכים. והתחושה נהדרת בנסיעה מהירה.
זו מדרגה מתחת למאגרים חיצוניים כדוגמת סדרת העילית של אולדמן, אבל חוויה לא רעה ביחס להגבהות שהיה לי בעבר.

בזמנו המחיר היה בסך הכל 30% מעל ההגבהה הרגילה של דובינסון, שווה בדיקה.

במוסך שלי (שלדור) שמטפלים יום יום בפג׳רו מאוד מתלהבים מתחושת האוטו בכביש, תמיד שואלים שוב מה התקנתי שמה (ההתקנה בוצעה דרך היבואן ולא במוסך הבית שלי).

אגב יש לדובינסון גם ערכה שכוללת בולמים עם מאגר חיצוני, אם מעניין אותך.

ראיתי דוביסון באתר של יוסף ביהוד. 2 ערכות הגבהה: IMS ב9000 ש"ח ו STD ב6500 ש"ח. כמו שאני מבין, המחירים לא כוללים התקנה.
מה, למעשה, היתרון של IMS לעומת STD? "בנסיעה מהירה בשבילי המדבר הבולמים לעולם לא דועכים" או עוד משהו? בגדול, אני עברתי מדאסטר עם מתלים מקוריים, שמאוד אהבתי אותם: רכים, סופגים הרבה מהמורות, אבל לא גורמים לרכב להתנדנד. סגנון כזה אני מחפש. כמובן, אמינים גם בכביש וגם בשטח, ולא כאלה שישברו את הכיס בצורה מטורפת.

לגבי מאגר חיצוני - הבנתי שחוץ מעלות גבוה יותר, הם גם פחות אמינים.


יעזור לדעת מהיכן אתה.

התקנתי את שלי (מיגון והגבהה) ברדימו בשילת. מיגון מלא של ראסטה, בסה''כ עשה עבודה טובה (חטף לא מעט בעיקר באזור הגיר).
הציעו לצד ה ome גם דובינסון וקוני/ לאבלס


Sent from my SM-G998B using Tapatalk

אני ממרכז הארץ. לשילת אוכל להגיע במידת הצורך, אבל לגבי רדימו דווקא שמעתי תגובות לא חיוביות.

asafk
07-05-24, 15:13
זה אומר משהו. יש יבואנים ויש יבואנים. ויש 'לא יבואנים'. לדעתי במוצרים מהסוג הזה ברכב שלא יכול לחכות על הליפט כי צריך אותו - חשוב לדעת ממי קונים ולא רק מה קונים.
(ואני בהחלט סבור שאם היה יבואן רציני לדובינסונ'ס סיכוי טוב שזה מה שהיה כרגע מתחת לטנדר שלי)

אסף.

guyo
07-05-24, 16:03
בגדול, הבולם זה אחד הרכיבים שיצרן הרכב לוקח מהמדף ומרכיב. רמת ההשקעה של היצרן בו זניחה על לא קיימת. על כן, לדעתי האישית, כל שדרוג של הבולם ישפר את התנהגות הרכב.
מניסיון עם הקיט הרגיל של ome עם הפאג'רו, הנסיעה נעימה ונוחה. הבולמים מרסנים היטב את המהמורות בדרך והנסיעה נעימה (למשל המקטע שנמתח מהעליה מגבי חווה ועד מצפה רמון או נחל מקרות)
חוץ מזה, בולמים הם לא חתונה קתולית.....

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

Zivcar
07-05-24, 16:12
ראיתי דוביסון באתר של יוסף ביהוד. 2 ערכות הגבהה: IMS ב9000 ש"ח ו STD ב6500 ש"ח. כמו שאני מבין, המחירים לא כוללים התקנה.
מה, למעשה, היתרון של IMS לעומת STD? "בנסיעה מהירה בשבילי המדבר הבולמים לעולם לא דועכים" או עוד משהו? בגדול, אני עברתי מדאסטר עם מתלים מקוריים, שמאוד אהבתי אותם: רכים, סופגים הרבה מהמורות, אבל לא גורמים לרכב להתנדנד. סגנון כזה אני מחפש. כמובן, אמינים גם בכביש וגם בשטח, ולא כאלה שישברו את הכיס בצורה מטורפת.

לגבי מאגר חיצוני - הבנתי שחוץ מעלות גבוה יותר, הם גם פחות אמינים.



אני ממרכז הארץ. לשילת אוכל להגיע במידת הצורך, אבל לגבי רדימו דווקא שמעתי תגובות לא חיוביות.

היתרונות הרלוונטיים של הims בדובינסון:
גובה מתכוונן מקדימה מה שאומר שאפשר לשחק עם זה אם מוסיפים משקל (לי היה חשוב כי כרגע אין לי כננת, אולי אוסיף בהמשך.
דעיכה פחות ותגובתיות יותר טובה, כאמור אני מרגיש הבדל אדיר מעל 25-30 קמ״ש בשטח. מתחת לזה, לא ממש.
נוחות בכביש, כמו הסעיף הקודם, בתוספת קפיצים מוצלחים, רכב נוח מאוד וגבוהה יחסית (ברמת ס״מ או 2, ביחס לחלק מההגבהות, לא משהו דרמטי).
ויש טענה כללית שהמבנה והקוטר של הבולמים הוא כזה שנוצר הרבה פחות חום מבולמי גז, מה שתורם לאורך חיים. לא יכול להוכיח, אולי אמירה שיווקית.

בזמנו אני חושב שניסו לחדור איתם לשוק השיפורים בארץ והיה מבצע חגים כלשהו. שילמתי 9000 כולל התקנה.
מאוד מרוצה סך הכל.

לגבי יבואנים וכו. כן זה לא יבואן מסודר. אבל פעם נזל לי בולם של אחד היבואנים הגדולים בארץ אם לא הגדול בהם. ברכב הקודם - ג׳ימני. פניתי אליהם ושלחו אותי לחכות 3 חודשים לאנייה. מזל שנמצא כזה אצל אחד המתקינים שהחזיק מלאי. אחרת הייתי משבית רכב. ככה שאין בארץ על מי לסמוך.
זה נכון לדובינסון ונכון לכולם כנראה. מדינה קטנה מכדי להחזיק פה מלאי זמין של כל המקטים וכל המידות.

לגבי מיכל חיצוני (בדובינסון נקראים בולמי mrr ) חפרתי בזמנו בפורומים אמריקאים , מסתבר שמאוד פופולרי לטויוטא 4Runner . היו המון פוסטים מאוכזבים על נזילות בצנרת למיכל החיצוני. עד כדי שהיו ריקולים של היצרן. ההמלצה הדי גורפת היתה לחיות עם הIMS.

אגב אם לא ציינתי חברים עם פג׳רו קינג על דובינסון סטנדרטי רגיל ומרוצים כבר הרבה שנים. זה לא שims זה המוצר היחיד שלהם ששווה התייחסות.

נדב42
07-05-24, 16:48
כשהיתה לי תקלה במותג אחר שקניתי דרך אלי טמבור, הוחלף בלי עניינים. זה כמובן תלוי בזמינות מלאי מקומי, לי היה מזל.

סולי
07-05-24, 23:45
אני גם אעיד לטובה,
קניתי סט מתלים קצה של פורארט מיבואן שאכלתי ממנו מרורים, זוקיפרו.
עד שהוא התנדף לגמרי.. טמבור התחיל ליבא פורארט.
הקיט כבר כמעט עשור על הרכב, אלי נתן ייעוץ וסיוע כשהיה צורך למרות שלא הייתי לקוח שלו, וגם יצא שהחזיק מלאי פעם כשנזקקתי וכשלא היה הזמין לי בושינגים ומיסבי קצה, המחיר היה הוגן.

אני יודע פורארט זה לא דובינסון, אבל מדברים על אותו יבואן.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

Lemuri
13-05-24, 16:06
היי לכולם! אני עדיין בוחר קיט - יצא פה איזה עיקוב:).
מה אומרים על קיט הגבהה של KONI HEAVY TRACK +קפיצי LOVELLS? איך זה בהשוואה ל OME , ולחילופין - בהשןןאה לDOBINSONS IMS?

guyo
13-05-24, 16:17
היי לכולם! אני עדיין בוחר קיט - יצא פה איזה עיקוב:).
מה אומרים על קיט הגבהה של KONI HEAVY TRACK +קפיצי LOVELLS? איך זה בהשוואה ל OME , ולחילופין - בהשןןאה לDOBINSONS IMS?מנהל מועדון פאג'רו במרכז עם קוני רייד, יכול לבדוק מולו בפייסבוק (לא חבר בפורום)

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

asafk
13-05-24, 16:20
הרייד של קוני מיועד לשרוד זמן רב בתנאים קשים ובעומס. אלו בולמים גדולים עם הרבה שמן.
ההבי טראק מיועדים לנוחות נסיעה משופרת במידות של בולם מקורי בגובה מקורי או הגבהה בסיסית.
כלומר אלו מוצרים שונים של אותו יצרן.

אסף.

guyo
13-05-24, 17:01
הרייד של קוני מיועד לשרוד זמן רב בתנאים קשים ובעומס. אלו בולמים גדולים עם הרבה שמן.
ההבי טראק מיועדים לנוחות נסיעה משופרת במידות של בולם מקורי בגובה מקורי או הגבהה בסיסית.
כלומר אלו מוצרים שונים של אותו יצרן.

אסף.תודה אסף
לא ידעתי

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

Lemuri
13-05-24, 17:16
ואיך הHEAVY TRACK האלה, בתור הגבהה? אני מבין נכון, שמה שיש לי בארץ זה תצורת TWIN TUBE?
RAID פחות רלוונטי לי בינתיים.

ehudzeelim
13-05-24, 17:54
היי לכולם! אני עדיין בוחר קיט - יצא פה איזה עיקוב:).
מה אומרים על קיט הגבהה של KONI HEAVY TRACK +קפיצי LOVELLS? איך זה בהשוואה ל OME , ולחילופין - בהשןןאה לDOBINSONS IMS?

אני הייתי בשני רכבים זהים, (לא פאג'רו)
ברכב אחד OME (קפיצים ובולמים, במשך כעשר שנים עד שהבולמים הלכו)
וברכב השני קוני הבי טראק, (כיום רק בולמים, כבר כ-7 שנים, בעבר הם היו בסט עם לוולס).

לדעתי ה-OME טובים מהקוני בפער.

kruvi
15-05-24, 19:33
אני עם קינג ארוך כבר חצי שנה פלוס עם קיט של OME HD פשוט תענוג,
קצת קשה מאחורה שלא עמוס על מלא אבל לדעתי עושה עבודה טובה גם בכביש וגם בשטח
איתי

שולץ האיום
15-05-24, 23:01
אני גם אעיד לטובה,
קניתי סט מתלים קצה של פורארט מיבואן שאכלתי ממנו מרורים, זוקיפרו.
עד שהוא התנדף לגמרי.. טמבור התחיל ליבא פורארט.
הקיט כבר כמעט עשור על הרכב, אלי נתן ייעוץ וסיוע כשהיה צורך למרות שלא הייתי לקוח שלו, וגם יצא שהחזיק מלאי פעם כשנזקקתי וכשלא היה הזמין לי בושינגים ומיסבי קצה, המחיר היה הוגן.

אני יודע פורארט זה לא דובינסון, אבל מדברים על אותו יבואן.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

שיפצת בולמים בעצמך או משהו כזה?

סולי
16-05-24, 07:10
לא.
את מיסבי הקצה שהגיעו עם הקיט.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

-->