PDA

צפייה בגרסה מלאה : מניפת מנוע



tallevi
08-05-24, 19:46
יש לי וונטה של נבארה, היא איפה קטנה יותר בקוטר הכללי אבל יש לה שמונה כנפיים במקום המקורית של הטראנו.

באופן תיאורטי, יותר כנפיים יותר ספיקה, השאלה אם הקוטר הכללי משפיע באותה מידה ואז לא עשינו כלום.

אני מעריך הבדל של ס"מ אחד בין המניפות.

מה אומרים שווה לנסות?



טל.

zivo
08-05-24, 21:39
כמה עולה לתפור חליפה ליתום?
חשבת על מטוס שטס על פרופלור עם שני להבים בלבד?

בקיצור, חסר המון מידע בשביל לקבל מושג.
אם לא מצליחים למצוא נתונים של ספיקה, הייתי מנסה לבדוק כמה זרם צורכת כל מניפה, זה יכול לתת מושג לא רע.

שמעון.פ
08-05-24, 21:51
אני מניח שאתה מדבר על מניפה שמסתובבת באמצעות חגורת אביזרים.
שממוקמת לתוך כונס שמחובר לרדיאטור.
הכונס מיועד כדי לדחוס את האוויר לכיון הרדיאטור ושלא יברח הצידה.
הרווח שבין הכנפיים לפתח הכונס אמור להיות כמה שיותר קטן.
לדעתי, אם מדובר בהרכבה ופירוק פשוטים, כדאי לנסות ולשים עין בוחנת על שעון החום.

איל מ
08-05-24, 23:21
זאת ועוד, בהנחה והכונס צמוד לקצה המניפה, החלק החיצוני שלה הרבה יותר אפקטיבי מהמרכז (ככל שמתקרבים לקצה הכנף, המהירות שלה גבוהה יותר. גם ככה הס"מ שניים האחרונים סובלים ממערבולות קצה כנף ומאבדים מהיעילות. רוצה לומר, ברור שאפשר לעשות בדיקות, אבל, מניפה בקוטר קטן יותר מאבדת הרבה יותר מהאפקטיביות מאשר ההבדל היחסי בין אורך הכנפיים.

tallevi
10-05-24, 13:54
כמה עולה לתפור חליפה ליתום?
חשבת על מטוס שטס על פרופלור עם שני להבים בלבד?

בקיצור, חסר המון מידע בשביל לקבל מושג.
אם לא מצליחים למצוא נתונים של ספיקה, הייתי מנסה לבדוק כמה זרם צורכת כל מניפה, זה יכול לתת מושג לא רע.

אני מדבר על מניפה מכאנית לא חשמלית וברור שאין לי את נתוני הספיקה.
מה שידוע הוא שבין שתי המניפות יש הבדל בקוטר לטובת המקורית של בערך סנטימטר אחד, ומספר הכנפיים של החדשה הוא 8 ביחס ל 7 במקורית.

נ.ב.
אין לי מושג כמה עולה לתפור חליפה ליתום.



טל.

tallevi
10-05-24, 13:59
זאת ועוד, בהנחה והכונס צמוד לקצה המניפה, החלק החיצוני שלה הרבה יותר אפקטיבי מהמרכז (ככל שמתקרבים לקצה הכנף, המהירות שלה גבוהה יותר. גם ככה הס"מ שניים האחרונים סובלים ממערבולות קצה כנף ומאבדים מהיעילות. רוצה לומר, ברור שאפשר לעשות בדיקות, אבל, מניפה בקוטר קטן יותר מאבדת הרבה יותר מהאפקטיביות מאשר ההבדל היחסי בין אורך הכנפיים.

מה זה ההבדל ההבדל היחסי בין אורך הכנפיים?
ואיפה ההתייחסות למספר הכנפיים השונה בין מניפה למניפה?



טל

asafk
10-05-24, 15:14
בשורה התחתונה קשה לדעת.
אבל כשלא יודעים עושים תרגיל בהערכה והסקת מסקנות.
אם ניקח בחשבון שהמנועים בהספק דומה (האם? ) ואז ספיקת מערכת הקירור דומה, אז כנראה גם ספיקת האוויר של המניפה דומה. אם המנוע התורם עם הספק גדול יותר הייתי מנחש שלמניפה שלו הספק גדול יותר וזה טוב.
אבל ההתאמה של המניפה לכונס עלולה להוריד מהיעילות
ובכל הסיפור הזה אני לא יודע אם יחס המהירויות של סלד מנוע לסלד מניפה דומה כי אם לא - כל מה שהנחתי קודם לא נכון.
ומצד שני..... תנסה. מה כבר יכול להיות.

אסף.

tallevi
10-05-24, 18:23
בשורה התחתונה קשה לדעת.
אבל כשלא יודעים עושים תרגיל בהערכה והסקת מסקנות.
אם ניקח בחשבון שהמנועים בהספק דומה (האם? ) ואז ספיקת מערכת הקירור דומה, אז כנראה גם ספיקת האוויר של המניפה דומה. אם המנוע התורם עם הספק גדול יותר הייתי מנחש שלמניפה שלו הספק גדול יותר וזה טוב.
אבל ההתאמה של המניפה לכונס עלולה להוריד מהיעילות
ובכל הסיפור הזה אני לא יודע אם יחס המהירויות של סלד מנוע לסלד מניפה דומה כי אם לא - כל מה שהנחתי קודם לא נכון.
ומצד שני..... תנסה. מה כבר יכול להיות.

אסף.


הייתי בטוח שזה כלל אצבע ידוע - יותר כנפיים יותר ספיקה. נתקלתי בהמלצה שכזו איפשהו באחד הפורומים בחו"ל.

זה מעודד מה שאמרת, לנבארה בהחלט הספק מנוע גדול יותר מהטראנו אז זו עוד סיבה להאמין שהמניפה היא יותר חזקה בספיקה אם כי אני לא אוהב/מצליח להבין למה שתהיה קטנה יותר בקוטר, הרי גם אורך הכנף משפיעה (פחות שטח). מכאן ההרהורים.
ואם אתה מתכוון לפאן קלאצ שמשפיע על יחס המהירות של המניפה לסלד המנוע, אז הפאן קלאץ המקורי נשאר ולא יהיה שינוי ביחס במהיויות.



טל.

איל מ
10-05-24, 18:32
אולי בנבראה הרדיאטור קטן יותר (עם עוד שורות אבל שטח קטן). סתם רעיון.
אולי הכונס יעיל יותר ועוד...

asafk
10-05-24, 21:24
אני מתכוון שאולי בנבארה המניפה מסתובבת מהר יותר (יחס פולים) כדי לתת את ספיקת הקירור הגדולה יותר.

אסף.

-->