צפייה בגרסה מלאה : גימני אוטומט 2016 מתחמם בשטח לאחר עלייה
גימני 2016 אוטומט 74 אלף קילומטר.
לא עשה לי אף פעם את הבעיה הזאת.
בשני הטיולים האחרונים הגיע לטמפרטורה H והבהב אז הייתי צריך לכבות.
בפעם הראשונה אחרי עלייה איטית עם 4H
נאמר לי שזה טוחן את הגיר.
אז היום יצאתי שוב לשטח מהפעם שעברה ובעליות עשיתי רק 4wd low. בעלייה האחרונה יצאתי רגע לנפח אוויר לאחר סיום העלייה ושוב הבהוב וטמפרטורה H נאלצתי לכבות עד שהתקרר וחזרתי הביתה.
זה קורה רק בשטח ורק בשטח קצת יותר מאתגר.
גם low גם high
מה העניין?
השנה זאת השנה השמינית להחלפת נוזל קירור. אני אמור להחליף את זה עוד שבועיים פשוט יש לי כמה דברים לחוצים ועוד לא הגעתי לזה.
בגדול מה הכיוון? אני בספק שהנוזל איבד לגמרי את טמפרטורת הרתיכה. בכל זאת מדובר על מנע. 8 שנים זה לא הרבה לנוזל המקורי.
לפני שאני הולך למוסך מתמחה, לא בא לי סתם לשלם על יריות באפלה
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
אם עד עכשיו עשית עליות ב 4h ולא ב 4 low, יתכן ושרפת את הגיר.
וגיר שמחליק ומתחמם מעמיס על מערכת הקירור.
בנוסף,
נסיעה בשטח מאופיינת בנסיעה איטית, דבר שמעמיס על מערכת הקירור.
פאן קלאץ, מאורר חשמלי, משאבת מים לא תקינים, או רדיאטור סתום, יכולים לגרום למערכת קירור שעובדת גבולי בשגרה וכושלת במאמץ.
וזה לפני שנכנסנו לתרחישי אימה על נזקים למנוע.
גובה מפלס נוזל הקירור השתנה? הוא צלול או בצבע טחינה?
וגם,
8 שנים לנוזל קירור זה המון. אני מכיר שמחליפים כל 5 אם זה נוזל "לונג לייף".
הפעם התחמם בעמידה בזמן שיצאת למלא אוויר, כל עוד הרכב בתנועה, אין בעיה?
מה מצב נוזל הקירור? חסר? מיכל עודפים מתמלא?
נסה לשלול רכיב רכיב- רדיאטור סתום? פאן קלאץ' תקול? פקק ברדיאטור?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
10-05-24, 22:34
רכב בנסיעה מהירה דורש הרבה יותר הספק קירור מאשר בנסיעה איטית, בוודאי אם הרכב בlow.
אז אם הוא מתחמם דווקא בנסיעה איטית ותקין בנסיעה מהירה אז החשד הראשוני הוא בספיקת האוויר דרך המצנן.
לבדוק אם המצנן/מעבה סתום חיצונית, ולבדוק עם מד חום לייזר וטכומטר אופטי שהפאן קלאץ' מצמיד תקין כשהמצנן חם. אם אתה מנוסה אז תוכל גם להבחין ברעש מניפה תקין כשהמצנן חם.
באופן כללי, ובפרט ברכב עם בעיית התחממות רצוי לשמור על הילוכים נמוכים וסל"ד גבוה בעלייה איטית. לא לתת לגיר להקפיץ למעלה הילוכים.
הנוזל קירור בסדר גמור בצבע הכחול הרגיל. עד לצוואר ומיכל עיבוי בין full ל low באמצע.
נסיעה בכביש לא מתחמם בכלל. נסיעה מישורית או מהירה בשטח הכל טוב. ספציפית קרה לי בעלייה שקצת האטתי או לאחר עלייה שהרכב עמד על סרק ויצאתי לנפח אוויר עם הקומפרסור
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
אבל שוב אני כמעט שנתיים עם הרכב והוא עשה הכל בלי להתחמם. כל התנאים הכי קשים. ממש מרגיש שמשהו התקלקל
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
לפעמים המזגן מוציא ריח גז כשמעבירים אותו להביא מבחוץ אוויר. זה קשור? וזה התחיל לפני התקלה הראשונית לפני שבועיים
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
כדאי לשטוף חיצונית את המעבה והרדיאטור בתור התחלה עם צינור גינה ולא בלחץ גבוה (לא גרניק). אם ניתן, פרק את המעבה מהרדיאטור כדי לשטוף בנפרד.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
וגם אם מישהו יכול לשלוח לי הודעה פרטית למוסך מומלץ. שמעתי כבר אתמול סיפור לא טוב על אחד מוכר מהצפון. שעשה טעות בהרכבה חזרה.
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
המלצה מדן ועד אילת?
באיזה איזור?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
המלצה מדן ועד אילת?
באיזה איזור?
Sent from my SM-G998B using Tapatalkאני מוכן לנסוע לכל מקום מתל אביב העיקר שידע לאבחן
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
אז היום יצאתי שוב לשטח מהפעם שעברה
אתמול היה יום מאתגר למערכות קירור של רכבים, ובמיוחד לגבוליות.
טעויות התפעול המצטברות שתארת (high בעליות בשטח) יחד עם נוזל קירור ישן (צבע לא אומר כלום), ואפשרות לרדיאטור לא במיטבו באים לידי ביטוי בימים כאלו.
כדי לא להחליף חצי רכב. זה רק 74 אלף קילומטר.
מה האלגוריתם הכי יעיל:
ניקוי רדיאטור ומעבה והחלפת נוזל קירור ולראות אם הבעיה חוזרת?
כל פוסט שאני רואה הבעיה חוזרת על עצמה גם אחרי החלפת חצי רכב
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
נשמע שאתה לא סומך על המוסך המטפל ברכב, אז אולי באמת הכי חשוב למצוא מוסך המכיר היטב את סוג הרכב ובעיותיו ושתוכל לסמוך עליו. למיטב זכרוני יש כמה מוסכים מומלצים לג'ימני ואתה יכול לקבל כאן המלצות, לא צריך הודעות פרטיות, זה מידע שחשוב לכל מי שיחפש בעתיד מוסך שכזה.
לגבי התחממות ביום שרב עם גיר אוטומטי בעליה קשה שאולי לא עשית אותה עם הילוך כח - אני לא משוכנע שיש באמת בעיה, אבל כדאי שתסביר קצת יותר טוב מדוע אתה חושב שיש בעיה - מה זה "הגיע לטמפרטורת H"? הכוונה שהגיע עד לקצה הסקאלה של מד החום?
בכל מקרה, נסה להתרגל להשתמש בהילוך כח בעליות ממושכות בשטח, במיוחד כאלו שהמהירות היא איטית יחסית - זה יעשה רק טוב לרכב (לגיר ולכן גם להתחממות).
כדי לא להחליף חצי רכב. זה רק 74 אלף קילומטר.
מה האלגוריתם הכי יעיל:
ניקוי רדיאטור ומעבה והחלפת נוזל קירור ולראות אם הבעיה חוזרת?
כל פוסט שאני רואה הבעיה חוזרת על עצמה גם אחרי החלפת חצי רכב
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
לפני תיקונים והחלפות, בדיקות.
תקרא מה חנן כתב.
בהתחשב בותק נוזל הקירור, מתבקש להחליף בלי קשר לאירוע.
ומצד שני, תאבחן לפני החלפה כדי לא לזרוק נוזל חדש אם צריך להחליף רדיאטור.
אני יכול לתת כמה דרכים לאבחון אבל זה באמת מתחיל בבדיקת והחלפת נוזל קירור ובדיקה האם הרדיאטור סתום.
נוזל קירור אחרי 8 שנים גורם לבעיות של קורוזיה במערכת ועוד.
אסף.
גם פקק רדיאטור הייתי מחליף, ראשונית.
העלות שולית, זה מתקלקל ופוגע בתפקוד המערכת.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
11-05-24, 15:32
לא ברור לי למה הדגש על החלפת הנוזל. ברכבים רבים ההנחייה היא להחלפה כל 210000ק"מ או עשר שנים.
בסדר, ממש לא יקרה כלום אם מחליפים קודם, ובחלק מהרכבים צריך להחליף בתכיפות גבוהה יותר, אבל לשים על זה דגש? ולהאמין שזה מה שיפתור לו את הבעיות? מסופקני.
לא. אבל הולכים מהקל לכבד ומתחילים בבדיקת הנוזל והחלפה אם צריך.
וכן, גם פקק רדיאטור.
אחרי זה סדר הפעולות במסגרת הדברים הקלים - בדיקת נזילות בלחץ (אמור להיות בכל מוסך), ומדידת חום בשני צידי הרדיאטור (עם מד חום א"א).
אסף.
מוזר לי שאתה אומר 10 שנים.
פעם אחרונה שביררתי על נוזלי קירור בהרבה מהם שמוגדרים "לונג לייף" היה מצוין 5 שנים.
חנן-ג'יפולוג
11-05-24, 16:17
בדקתי שנית בספרות היצרן לרכבים שלנו לפני שרשמתי.
שולץ האיום
11-05-24, 16:46
יש נוזלי קירור לונג לייף המיועדים ל 10 שנים.
ל MOPAR יש אחד כזה שמשמשים בו לרנגלר JL.
לא הייתי ממתין ל 10 ועדיין.
לפותח השרשור הייתי ממליץ ליסוע לרחובות, ל״רדיאטור רחובות״, כן כן, הם עוד קיימים, בטח דור אחר כבר מנהל את העסק.
שייבצעו בדיקה כללית למערכת הקירור, זאת המומחיות שלהם.
בדקתי שנית בספרות היצרן לרכבים שלנו לפני שרשמתי.
מה זה שלנו?
האם מערכת קירור בלוק אלומיניום זהה לבלוק ברזל? (אני יודע שנוזלי הקירור שונים).
בדקתי שנית בספרות היצרן לרכבים שלנו לפני שרשמתי.
בהיילקס החלפה ראשונה אחרי 100K, ואחרי זה כל 50Kקמ.
בחלוקה גסה של ממוצע נסיעה של 20k +/- שנתי, זה יוצא החלפה בסביבות 3שנים, או בטיימינג ב-100 עגול.
אין שום קשר לג'ימני 2015.
אסף.
אין שום קשר לג'ימני 2015.
אסף.
דובר (גם אתה) על חיי נוזל קירור ככלל.
של רכבים.
דיברתי על לבדוק את נוזל הקירור של הרכב הספציפי הזה ולהחליף במידת הצורך.
אסף.
חברים לפי ספר הרכב המאוד ספציפי לשלדה type 9 כל 150k או 8 שנים מחליפים נוזל קירור. יצא במקרה שהתכוונתי להחליף עוד חודש אבל הבעיה היא לא בנוזל. הוא נראה טוב עד הצוואר ומיכל עודפים באמצע בין full ל low. יש בעיה ספציפית וצריך לפתור אותה. ציינו ברחובות. עוד המלצות?
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
"נתקעתם" על נוזל קירור כסיבה עיקרית להתחממות...
אז לא נוזל פג תוקף יגרום להתחממות ואפילו שתן (אם יש מספיק) יעשה את עבודת הקירור
בטווח הקצר (כמובן שבטווח הארוך יהיה נזק לאלומניום הדקיק במנוע והראש).
בקיצור,
לחפש בכיוון הפאן קלאץ , רדיאטור סתום או מוליכים שרופים, משאבת מים עם אימפלר "אכול".
בהצלחה
רענן
ehudzeelim
11-05-24, 20:58
"נתקעתם" על נוזל קירור כסיבה עיקרית להתחממות...
אז לא נוזל פג תוקף יגרום להתחממות ואפילו שתן (אם יש מספיק) יעשה את עבודת הקירור
בטווח הקצר (כמובן שבטווח הארוך יהיה נזק לאלומניום הדקיק במנוע והראש).
בקיצור,
לחפש בכיוון הפאן קלאץ , רדיאטור סתום או מוליכים שרופים, משאבת מים עם אימפלר "אכול".
בהצלחה
רענן
+1
בדיוק
טל, במידה ולא הזכירו - גם התרמוסטט יכול להיות חשוד.
תעשה לו בדיקת תפקוד ואם יש ספק, תחליף אותו.
זה חלק ״חצי מתכלה״ ולא נורא יקר להחליף.
Sent from my iPhone using Tapatalk
טוב אז חפרתי את הנושא גם בפייסבוק לראות סטטיסטית מה היה הפתרון לאנשים, הנה החשודים העיקריים לפי סדר הסבירות בניתוח האישי שלי:
1. heater core רדיאטור חימום (אבצע מעקף כדי לבדוק)
2. רדיאטור ( אם 1 לא יעבוד, אנקה את הרדיאטור עם חוטר במקום שעושה את זה, או אקנה אם פחות או יותר אותה עלות)
3. תרמוסטט
4. פאן קלאץ (ממש בספק) - זה כנראה ייפסל במוסך.
5. פקק רדיאטור (ממש בספק).
זהו,
איכשהו נתקעתם על המי קירור. כנראה לא הייתי צריך לדבר על הנושא בהודעה הראשונה כי זה הסיט את תשומת לבכם. אבל שוב השנה השמינית זה הזמן להחליף את נוזל הקירור המקורי כמנע מבחינת קורוזיה, יכולת הקירור של המים לנצח עובדת. ואין שום חוסר.
עכשיו שוב אנסה להסביר מתי זה מתחמם.
בכביש מושלם.
רק בשטח.
ורק לאחר עלייה (לאו דווקא קשה) 4H 4L, לא משנה.
למה החלטת על הרדיאטור חימום?
הוא דולף? (שלולית ליד רגלי הנוסע בד''כ)
בד''כ רדיאטור חימום אמור לעזור לפנות חום אם מדליקים את החימום בעוצמה גבוהה (כן, גם בקיץ....)
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
למה החלטת על הרדיאטור חימום?
הוא דולף? (שלולית ליד רגלי הנוסע בד''כ)
בד''כ רדיאטור חימום אמור לעזור לפנות חום אם מדליקים את החימום בעוצמה גבוהה (כן, גם בקיץ....)
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
מכיוון ששני אנשים שונים עשו את המעקף וזה פתר להם את הבעיה.
הרבה אנשים מדברים על זה.
תבדוק את הנושא.
מכיוון ששני אנשים שונים עשו את המעקף וזה פתר להם את הבעיה.
הרבה אנשים מדברים על זה.
תבדוק את הנושא.מעניין
מחכה לעדכון
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
איכשהו נתקעתם על המי קירור.
.
הפוך.. אמרו לך מההתחלה ללכת לעשות אבחון מסודר.
הנוזל קירור היה דיון צדדי על התיישנות עד שתוסיף מידע חדש.
מעבירים ת׳זמן עד שתעדכן..
יכולת הקירור של המים לנצח עובדת. ואין שום חוסר.
.
טעות.. בהנחה ששיש לך נוזל קירור ולא מים צבועים, אלו לא ״מים״ והכימיקלים לא מחזיקים לנצח את תכונות המקור, בגלל זה יש להם תאריך תפוגה/החלפה.
יונימוג אדום
14-05-24, 07:10
לי זה נשמע שהצטבר לכלוך בין הרדיאטורים - בין המנוע למזגן .
קודם כל תנסה להרחיק בינהם ולשטוף עם צינור מים ( לא מכשיר שטיפה בלחץ !!! ) .
יכול להיות שיש לך מצנן גיר חיצוני ?
אילן
מכיוון ששני אנשים שונים עשו את המעקף וזה פתר להם את הבעיה.
הרבה אנשים מדברים על זה.
תבדוק את הנושא.
מבלי לקרוא מה רשמו לך אנשים, התקלה הנפוצה ברדיאטור חימום היא נזילה. לכן התחממות אמורה להיות מלווה באבדן מים. כמו שגיאו רשם לך, בד"כ עם עדויות באזור רגלי הנוסע. מכיוון שאצלך לא היה איבוד מים, הייתי מתחיל מכיוון אחר.
וכמו שדורון רשם לך, יש סדר לבדיקות במערכת קירור. תפעל מסודר, או שתחליף חצי אוטו.
לדעתי,
אם החימום בקבינה עובד אז הוא לא סתום כלומר מעביר מים דרכו הלאה למערכות המנוע, לפחות לא סתם לגמרי, ולכן מעקף לא נראה לי כמשהו הכרחי לביצוע.
ואם הוא עובד תקין: אז תנסה להפעילו בעלייה, כן לחמם את הקבינה ותראה אם זה עוזר בקירור המנוע (זו עוד מערכת עם יכולת פינוי חום החוצה ממערכת קירור המנוע)
אם זה עוזר, הבעיה כנראה ביכולת פינוי החום של הרדיאטור הקדמי "הראשי"
כתבת משהו על הבדלי עלות של בדיקה זו מול זו, לדעתי זה לא המקום לחסוך בו, מנוע יעלה לך הרבה יותר, הרבה הרבה יותר.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
המלצה למוסך שמתמחה בג׳ימני ובגירים אוטומטייים: ארז ממוסך טופ גיר, נמצא בטירה.
054-4434580
יכול להיות שרדיאטור תא הנוסעים הוא מקור לבועות אויר?
Sent from my iPhone using Tapatalk
בועות אוויר במערכת מים זה מלחץ שבורח מהראש מנוע
בועות אוויר במערכת מים זה מלחץ שבורח מהראש מנוע
יש עוד סיבות, כמובן
Sent from my iPhone using Tapatalk
ממשיך באבחון עוד לא מצאתי את הבעיה
מוסך מתמחה במרכז לא מצא משהו לא תקין. החליף פקק רדיאטור ושיפצר את הונטה של המזגן
לא עזר
אותה עלייה
יום רגיל של יוני 22 עד 30 מעלות בצהריים
עליית זנוח מסלול ירוק
116 מעלות והמד עולה יותר מחצי
טוב אז ניתקתי רדיאטור חימום ועשיתי מעקף
לא עזר
116 מעלות אותה עלייה אותו מזג אוויר
עכשיו ההתלבטות שלי היא כזאת
קולר גיר ב סדנא. בהנחה שיעשו מהגיר למצנן ואז לחליל וישימו את זה במקום עם זרימת אוויר.
ולראות מה זה עושה.
או
מראש להזמין ב 500 דולר רדיאטור מקורי מיפן
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
תשכח מכל הדיון על גיל וסוג הנוזל קירור.
תשכח מכל הדיון על הראדיאטור חימום.
אני בספק שטרמוסטט קשור (לדבריך, לא מתחמם במהירויות כביש. ובכביש האוטו שורף יותר דלק ומייצר יותר חום).
לא ענית (שים צילום) לגבי המעברים בראדיאטור הראשי + הראדיאטור מזגן - הכל נקי? שטפת?
לא ענית על השאלה של קירור הגיר - יש לך ראדיאטור נוסף ( או רק חליל בתוך הראשי)? אם יש, מה מצבו? מעברי אוויר נקיים?
חשוד חשוב - כתבו פה, הפאן קלאץ'. כתבת שהמוסך בדק בכלליות אבל לא התייחסת לפאן קלץ. זה אלמנט קשה לאבחון. אתה בטוח שהוא תקין?
נסיעה איטית \ עמידה במקום - האם יש הבדל בטמפ' עם או בלי מזגן? שהרכב מתחמם בשטח, ניסת לנכבות מזגן?
העובדה שמתחמם רק במהירות איטית, מחשידה קודם כל את הכיוון של זרימת אויר - מאוורי אוויר בראדיאטור או פאן קלאץ.
ביום חם (כמו בימים האלו) תעשה סיבוב שהרכב יתחמם, ואז צלם ווידיאו של כיבוע המנוע (שמישהו יכבה מתוך הרכב בזמן שמצלמים את פנים התא מנוע). איך נראת העצירה של הפאן קלאץ \ מאוורר ראשי? תוך כמה זמן הוא עוצר (מעצירת המנוע)?
דיברנו בפרטי על הפאן קלאץ׳- מה איתו?
מה נתפסו למאוורר הרדיאטור? אין לו שום קשר למערכת הקירור כשהמזגן כבוי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
דיברנו בפרטי על הפאן קלאץ׳- מה איתו?
מה נתפסו למאוורר הרדיאטור? אין לו שום קשר למערכת הקירור כשהמזגן כבוי.
Sent from my iPhone using Tapatalkלא רוצה להלבין ברבים מוסך מסוים
הוא נחשב מומחה גימני
אנסה היום לצלם פאן קלאץ
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
אה אבל סליחה זה לא נכון. כטמפרטורה מגיע ל 110 הוא נדלק ונכבה ב 108 כדי לעזור לזרימת אוויר. ראיתי את זה במו עיניי אתמול. העניין הוא שאני זוכר את הרעש של זה. וזה היה לי לפני
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
מוזר, ב2006 זה לא היה קורה אבל עברו אי אילו שנים אז אולי שכחתי..
בכל אופן הבדיקה של הפאן פשוטה, כשהמנוע חם אחרי נסיעה מעט מאומצת, כבה מנוע ונסה לסובב עם היד. לא אמור להסתובב יותר מרבע סיבוב. אם ממש מסתובב חופשי - הוא לא נצמד ודורש החלפה או שיפוץ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אנחנו חוזרים לדבר במעגלים.
המוסך ש"לא פתר" עבד מסודר?
איזה בדיקות עשה?
בדק בריחת לחץ? עדויות לגזים במים? חום של רדיאטור במקומות שונים (בעיקר כניסה ויציאה אבל לא רק), כניסה של מאוורר לעבודה/פאן קלאצ'?
כל אלו בדיקות שלא מצריכות פירוק והחלפת חלקים.
בשלב הבא צריך כבר לפתוח ולבחון דברים מבפנים (טרמוסטט, משאבה, רדיאטור וכו...) אבל אין טעם להגיע לשם לפני שבדקו את מה שקל וזול.
https://photos.app.goo.gl/uvQVFTfBk64XxgZPA
אוקיי ניתן לראות 2 סרטונים
1. סרטון שבו אני בודק אם יש לכלוך על ה רדיאטור. אפשר לראות שיש קצת לכלוך בתחתית ה רדיאטור אבל לא משהו שממש חוסם. כן אחרי 8 שנים הספוג העליון נפל וזרקתי. אולי זה מפזר חום כלפי מעלה לא יודע מה המשמעות. הספוגים מימין ושמאל עדיין במקום
2. ניתן לראות בדיקה לאחר נסיעה 95 מעלות טמפרטורת מי מנוע. מיד לאחר כיבוי. שלושה רבעים סיבוב. רק אחרי שמתקרר רבע סיבוב
3. לא יודע מה בדק המוסך. זה המוסך ב ה הידיעה של סוזוקי במרכז. 1 מתוך 3 מוכרים.
4. אין לי קולר גיר.
5. שוב נראה לי זה בכיוון של קולר גיר ו/או רדיאטור
מה דעתכם? להתקין קולר גיר ולראות אם זה פותר ואם לא להזמין רדיאטור?
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
לי נראה שהפאן קלאץ׳ עשה את שלו, ברגע שמאמי כיבתה את הרכב היה אמור להיעצר כי כשהמנוע חם הוא אמור להיצמד ב100% ולא להמשיך להסתובב
גם רואים שבניסיון השני או השלישי שאתה מסובב עם היד הוא מסתובב חופשי..
Sent from my iPhone using Tapatalk
לי נראה שהפאן קלאץ׳ עשה את שלו, ברגע שמאמי כיבתה את הרכב היה אמור להיעצר כי כשהמנוע חם הוא אמור להיצמד ב100% ולא להמשיך להסתובב
גם רואים שבניסיון השני או השלישי שאתה מסובב עם היד הוא מסתובב חופשי..
Sent from my iPhone using Tapatalk
בדיוק בגלל זה ביקשתי לתת לאוטו להתחמם, ולצלם כיבוי.
בהנחה שסביבת המנוע חמה ( מנוע שהגיע ל 95 ביום כפור, לא מעניין), אין ספק שהפאן קלאץ לא תקין.
בדיוק בגלל זה ביקשתי לתת לאוטו להתחמם, ולצלם כיבוי.מה אתה אומר זיו שהפאן קלאץ לא תקין מהסרטון?
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
מה אתה אומר זיו שהפאן קלאץ לא תקין מהסרטון?
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalkהמאורר אמור לעצור עם עצירת המנוע (כשהמנוע חם)
המאוורר אצלך עוד מסתובב חופשי.
שווה להחליף/ לשפץ ולבחון בהמשך אם יש עוד התחממויות
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
הספוג הזה הוא לא הבעיה .
תצלם, בבקשה, את הראדיאטור מלפנים שנראה את המעברי אוויר.
אבל כרגע, תתרכז בפאן קלאץ.
תחזור על הניסוי של הכיבוי מנוע, בצהרי היום אחרי 20 דקות נסיעה, תעמוד 3 דקות במקום, ואז תפתח את המכסה, וישר תכבה ( ותצלם).
אם עדיין ממשיך להסתובב ( כמו בסרטון הנוכחי), תזמין חדש.
ehudzeelim
22-06-24, 15:51
1) הפאן קלאץ' גמור.
2) בנוסף בסרטון השני רואים לרגע קצר קצוות (של זרעי דגנים?.) תקועים במעבה מזגן,
אני מניח שאם תפרק את הרדיאטורים תראה הרבה לכלוך שחוסם את מעבר האוויר.
שתי הבעיות האלה יחדיו = רכב מתחמם בנסיעה איטית במאמץ.
אז גם המצמד מניפה כמו שכתבו.
וגם - הספוג כן חשוב. הרעיון הוא שבנסיעה הרדיאטור יקבל אויר בטמפ' סביבה. אם אין את הבידוד מסביבו יש נטיה לאוויר החם לצאת החוצה ולחזור שוב לרדיאטור ואז הוא מקבל אויר חם מדי.
נכון שכאשר הכל תקין ההשפעה קטנה אבל כשלא הכל תקין כל דבר משפיע.
אסף.
Oren Kipnis
22-06-24, 21:03
רק עכשיו ראיתי את השרשור אז טל:
זוגתי נוסעת בג'ימני 2016 יד ראשונה עם 160,000 ק"מ, ואחרי שהיה לה ישן יותר שנגמר בתאונה ו 350,000 ק"מ.
קצת אחרי 100,000 ק"מ התחיל להתחמם בעליות. אנחנו גרים בקיבוץ יפתח על רכס רמים, מה שמרמז על עליות ולהוסיף על כך לפעמים גוררים גרור. למרות הפינוי אני כרגע ביפתח (מחלקת ההגנה של הקיבוץ), והג'ימני היה הכאן עם זוגתי בימים האחרונים).
אני מבין מהשרשור שאתה לא יד ראשונה, מה שאומר שאתה לא יודע בכלל איזה נוזל קירור יש לך במערכת.
תכונה ידועה של כל מיני קבוצות בפיסבוק ודומיו היא ריבוי של עצות אחיטופל, תרופות נחשים ואגדות שאין להן שום אבל שום קשר למציאות.
התאורים שלך, ובמיוחד הסרטון מצביעים על מצמד ויסקוזי למאוורר הרדיאטור, וזה הדבר הראשון לטפל בו ללא דיחוי !
מציע לך לגשת למורי בראשל"צ ולהחליף אצלו את המצמד הנ"ל. מניסיון אישי, התחליפי שהוא מוכר יותר טוב מהמקורי ועלה חצי.
חבר חזרה את רדיאטור החימום, הוא חלק חשוב מאוד ממערכת הקירור והניתוק שלא היה טעות. כמו שנכתב בתגובה קודמת יוכל לעזור בפינוי חום במקרה הצורך.
מציע לך לנקות את הרדיאטורים מבחוץ בעדית עם מים מצינור גינה או עם אוויר דחוס, אבל בעדינות. אני מנקה באוויר בכל טיפול ומונע מטינופת להצטבר.
מציע לך גם לשטוף את מערכת הקירור ולהחליף את הנוזל. תחום נוזלי הקירור בארץ פרוץ וכל אחד ימכור לך "מים ירוקים", "מים אדומים" ושאר רעלינים. לצורך כך תצטרך להצטייד בכמות נכבדה של מים מזוקקים, כאלו שאוספים מניקוז של מזגן ומסננים על מנת להוציא את הלכלוך מצינור הניקוז ומכל האגירה. מספיק להעביר דרך פיסת בד בתוך משפך.
אתה מרוקן את מערכת הקירור, ממלא חומר ניקוי למערכת קירור שרכשת מבעוד מועד, ועליו מים מזוקקים. נותן למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה ואז עוד כרבע שעה, או בהתאם לרשום על האריזה. מרוקן, ומבצע סיבוב נוסף עם מים מזוקקים.
בשעה טובה מגיע למילוי נוזל קירור. הכי טוב הוא לרכוש תרכיז מיצרן ידוע ומוכר כמו "פאראפלו" של פיאט, G12/G13 של פולקסוואגן או דומיהם ואז למהול אותו ביחס של 1:1 במים מזוקקים. אם אתה רוצה נוזל מוכן, חפש את אחד מאלו המוכרים בו מצוינת טמפרטורת קיפאון של מינוס 36 מעלות, אז הריכוז הוא 50%. רוב הנוזלים המוכנים בשוק מציינים טמפרטורת קיפאון של מינוס 18, ולפעמים מינוס 10. הריכוז בהם נמוך מדי, משפיע על הסעת החום החוצה ועל טמפרטורת הרתיחה.
אם אתה זקוק להכוונה אישית, תרגיש חופזי להתקשר.
בהצלחה,
אורן 054-4381386
לצורך כך תצטרך להצטייד בכמות נכבדה של מים מזוקקים, כאלו שאוספים מניקוז של מזגן ומסננים
אלו מי עיבוי מי וממש נחשב כמים מזוקקים.
האבק באויר נכלל בהם.
לא ברור מה אתה רוצה להשיג דווקא בשימוש במים מזוקקים, אבל מי מזגן אינם מים מזוקקים, במקרה הטוב מים עניים במינרלים ביחס לברז.
פשוט להשתמש בנוזל קירור איכותי מיצרן מוכח.
(כן.. אם זו מערכת מוזנחת יש אפשרות לשחרור משקעים במערכת, אבל אם היא מוזנחת וסתומה אז גם ככה צריך טיפול שורש).
טוב אני לא מתאפק. הבעיה נפתרה.
אגיע הביתה ואכתוב את הפוסט המלא כולל נתונים של 10 ימים ב júpiter notebook
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
אלו מי עיבוי מי וממש נחשב כמים מזוקקים.
״וממש לא נחשב כמים מזוקקים״
הבעיה נפתרה.
ביום רביעי נסעתי לרביע בכפר יאסיף לאחר האבחון שלכם שהפאן קלאץ נתן את נשמתו או לפחות לא מסתובב כפי שהוא אמור להסתובב.
רביע הוסיף שאולי גם נחליף את הרדיאטור, כבר ממבט חטוף חיצוני לאחר שראיתי את כל האבק שהצטבר במהלך 8 שנים החלטתי שאחליף גם את הרדיאטור.
הפאן קלאץ המקורי נקנה ב 1100 מסוזוקי תל אביב.
רדיאטור חלופי (בשן חלפים) ב 680.
נוזל קירור zerex asian שני גלונים, 140 שקלים.
מים מזוקקים.
עבד העובד שלו עבד מסודר ויפה והסביר לי על התהליך.
עשינו flush בסוף ההתקנה, ומילאנו את נוזל הקירור החדש.
היום יצאתי לשטח לאותה עלייה שחיממה לי פעמיים את הגימני, מסלול ירוק נחל המערות, מזנוח לעמינדב (ליד בית שמש).
ניסיתי לסמלץ אותה התנהגות בדיוק שגרמה לטמפרטורה להגיע ל 116 - 120 בפעמיפ הקודמות.
נסעתי מהמרכז כ 50 דקות עד ההגעה לתחילת המסלול.
לא כיביתי מנוע, הורדתי לחץ בגלגלים.
כיביתי מזגן, התחלתי עם 4H עד לסלעים היותר אגרסיבים, ואז הורדתי הילוך ל 4L.
זוהי בדיוק אותה התנהגות אחד לאחד מהפעמיים הקודמות.
כבר ראיתי שהטמפרטורה הרבה יותר הגיונית ועומדת על 107 בחלקים הממש קשים.
בסוף יש איזשהו חלק שאני מגיע אליו ועוצר, ושם הטמפרטורה טיפסה בפעמים הקודמות ל 116.
הפעם היא הגיע ל 111, המאוורר מזגן נכנס לפעולה, והוריד את הטמפרטורה ל 109, טיפס חזרה ל 110, ושוב המאוורר נכנס לפעולה והוריד ל 109.
בקיצור מעולה. ליום הכי חם כמעט בחודש האחרון זה מרשים.
דברים שלמדתי:
1. יש בערך 5 מוסכים במרכז שמתמחים בגימני. שלושה מהם אכזבו אותי. שניים אכזבו בתגובה הלקונית בווטסאפ, ואחד אכזב אותי שהגעתי אליו עם הרכב והוא לא הצליח לאבחן את התקלה. רק החליף פקק רדיאטור ועשה משהו עם הונטת מזגן. תסמכו תמיד על עצמכם יותר מהכל, רק לכם אכפת באמת מהאוטו.
2. רביע הוא מוסך הוגן וישר בצפון. גם החוויה יותר אינטימית מאשר הלחץ שיש במרכז שם מספר הג׳ימני הגדול בהכרח משמעו טיפול פחות איכותי.
3. בגימני דור 3 הונטת מזגן נכנסת לפעולה ב 110 מעלות כדי לעזור לפאן קלאץ לקרר.
4. כבר ידעתי את זה מהטיפולים השוטפים, אולם שוב הדגש הזה חוזר, המחירים כשמזמינים חלקים מחו״ל זולים פי 2 אם לא יותר. רדיאטור מקורי בארץ 8800, ב partsouq 500 דולר כולל משלוח. פאן קלאץ ויסקוזי בארץ 1100, בחול 129 דולר כולל משלוח. מכיוון שהיה מדובר בחום מנוע, העדפתי לא לחכות חודש, ולקנות את הפאן קלאץ הויסקוזי בארץ. בכל מקרה impex jp ו partsouq, מה שיותר זול תזמינו.
5. https://www.aliexpress.com/item/1005003228146739.html השתמשתי ב obd שמשדר בבלותוט את הנתונים לנייד ומשם לענן, וכך יכולתי לעקוב ולנתח אם אכן פעולה מסוימת שינתה בצורה מובהקת את נתוני טמפרטורת המנוע
מוזמנים להסתכל על הנתונים שהעלתי ל github:
https://github.com/talkl/JimnyTorqueOBD/blob/main/TorqueOBD.ipynb
עוד אופציה:
https://a.co/d/0fHLnLR8
ללא עלות משלוח / מכס (מתחת ל75 דולר)
תוצרת אייסין (המקורי של הרכב ממה שזכור לי)
רק צריך לוודא שמתאים לג׳ימני, ממה שזכור לי ויטרה וסמוראי חולקים את אותו פאן קלאץ׳
סוגרים סיפור בפחות מ300₪
Sent from my iPhone using Tapatalk
ורציתי להגיד תודה לכולם על העזרה והאבחון.
במיוחד לאסף כאן בפוסט שמעליי.
שכבר נרתם למאמץ לפני חודשיים כשנפתחה קבוצת החילוץ.
וייעץ במשך תקופה ארוכה ואפילו היה מוכן לעזור לי להתקין (בסוף לא לקחתי את ההצעה)
יש לנו ארץ נהדרת עם אנשים נהדרים
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
מצוין שזה התסדר וטוב שהחלפת רדיאטור, נדמה לי שהמלצתי לך באישי.
לפעמים מערכת הקירור היא אוסף של מרכיבים במצב ״ככה ככה״, ואז במצבי קיצון לא מספקת לא את הסחורה.
בסוף, את כל מערכת הקירור מחליפים בפחות ממה שעולה סט צמיגים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
סתם מתוך עניין, מה מראה מד החום בלוח המכשירים כאשר ה OBD מראה 111-110?
Sent from my iPhone using Tapatalk
סתם מתוך עניין, מה מראה מד החום בלוח המכשירים כאשר ה OBD מראה 111-110?
Sent from my iPhone using Tapatalkבאמצע. רק ב 116 הוא עולה בקו אחד
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
2 הערות.
בגלל אבק לא מחליפים רדיאטור..
מקווה שלקחת אותו איתך.
ושנית פלאש כדאי לעשות לפני החלפת הרדיאטור.
זהו, תתחדש!
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ehudzeelim
28-06-24, 23:15
הבעיה נפתרה.
הפעם היא הגיע ל 111, המאוורר מזגן נכנס לפעולה, והוריד את הטמפרטורה ל 109, טיפס חזרה ל 110,
3. בגימני דור 3 הונטת מזגן נכנסת לפעולה ב 110 מעלות כדי לעזור לפאן קלאץ לקרר.
לי זה נשמע טמפרטורה גבוהה מדי במנוע בנזין לתחילת פעולה של הוונטה,
אני לא מכיר את הרכב אבל נראה לי ששווה לגרום לוונטה להתחיל מוקדם הרבה יותר.
דבר נוסף זה שכשהחלפת את הרדיאטור היית צריך לנקות את מעבה המזגן,
הוא נמצא לפני הרדיאטור ואם הוא סתום אז כמה חדש ונקי שהרדיאטור יהיה , מעבה לא נקי יחסום את האוויר ויגרע מהיכולת פינוי החום.
מקווה שביצעת גם את זה על הדרך 😁
זו טמפרטורה רגילה למנוע בנזין מודרני
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
29-06-24, 08:35
מה שהד כתב. בi30 למשל, זה 113 מעלות.
ehudzeelim
29-06-24, 12:00
למרות שאלו טמפרטורות שנחשבות בתחום המותר,
לדעתי עדיף לשמור על המנוע בתחום שהוא פחות מ-105 מעלות ואפילו פחות מזה אם תוחלת החיים של המנוע חשובה.
וכמובן שטמפרטורות המנוע משליכות על טמפרטורות הגיר, שלא אוהב להיות מעל 90-95 מעלות, וכל הפחתה בטמפרטורת המנוע חיובית גם לגיר (ברכבים בהם הוא מקורר על ידי מעבר השמן בחליל של הרדיאטור מנוע).
באופן זה, סיכוי טוב שהגיר וראש המנוע יגיעו ל-500K ולא "רק" ל-300K..
דעתך אמנם חשובה אבל דעתם של יצרני המנועים היא כי מנועים מודרניים צריכים לעבוד חם יותר כדי לשמור עליהם יעילים ונקיים ממשקעים לאורך זמן.
אסף
ehudzeelim
29-06-24, 12:13
דעתי לא חשובה כלל,
אבל אני מכיר לא מעט המלצות יצרן שהן לא פחות מאשר קטסטרופליות.
האם לדעתך (שאותה אני מחשיב יותר חשובה מדעתי ;)) וונטה שתתחיל לפעול ב-100 או ב-105 מעלות, במקום ב-110,
תגרום לנזק שעולה על הנזק שנגרם מעבודה בטמפרטורה גבוהה יותר לאורך זמן?
הרי זהו תחום העבודה של המנוע, אין כוונה לרדת לטמפרטורות שאינן בתחום עבודת המנוע.
קח למשל ג'ימני שחי בנורווגיה, ומעולם לא ראה טמפרטורה של 105 מעלות, האם אתה חושב שהמנוע שלו או הגיר יינזקו מזה?.
הוא רואה 105 בכל נסיעה בעלייה. ולדעתי יש שם עליות.
אנחנו יכולים להסכים שמנוע שעובד ב 110 יחיה פחות ממנוע שחי ב 100 ושהמנועים של היום לא מחזיקים את מה שהחזיקו פעם ( גם מכל מיני סיבות אחרות פרט לטמפ׳)
אבל הם גם צורכים פחות ומזהמים פחות
ומה שיותר חשוב העברת את הדיון למישור אחר מרוב התגוננות . אין צורך
Sent from my iPhone using Tapatalk
ehudzeelim
29-06-24, 12:59
הוא רואה 105 בכל נסיעה בעלייה. ולדעתי יש שם עליות.
אנחנו יכולים להסכים שמנוע שעובד ב 110 יחיה פחות ממנוע שחי ב 100 ושהמנועים של היום לא מחזיקים את מה שהחזיקו פעם ( גם מכל מיני סיבות אחרות פרט לטמפ׳)
אבל הם גם צורכים פחות ומזהמים פחות
ומה שיותר חשוב העברת את הדיון למישור אחר מרוב התגוננות . אין צורך
Sent from my iPhone using Tapatalk
התגוננות? 😂
לא ירדת לסוף דעתי,
אני סהכ מנסה לתרום מניסיוני איך לשפר את תוחלת החיים של המכוניות שלנו,
יש לי מעט ניסיון בזה, אם כי כנראה פחות מאשר לכם.
לדעתי זה רלוונטי מאוד לנושא הדיון, אבל את מה שהיה לי לתרום כבר כתבתי,
אז נעצור פה 😁
גם בג׳יפ היצרן רוצה טמפרטורה גבוהה, ללקוחות יש צורך ״פסיכולוגי״ לראות טמפרטורה נמוכה יותר.
נסו לעשות חיפוש בגוגל באנגלית בעניין, יש אינסוף שרשורים, בעיקר למנוע של הרנגלר 3.6.
כדי לספק את הצורך, יש אפליקציות שמאפשרות הפעלה יזומה של המאוורר דרך ה OBD ויש שמגדילים לעשות ומשתמשים בתוכנות סופר-צ׳יפ ודומיהן כדי לתכנת אותו.
בג׳יפ ה״בעיה״ מועצמת בכך שמד החום בלוח השעונים אשכרה לפעמים מתפקד כמד חום וזז מעט ימינה מהאמצע.
(אבל זה לא תמיד… לפעמים הוא נשאר תקוע באמצע למרות שה OBD מראה תזוזה של טמפרטורות… בכל זאת, זה ג׳יפ, הוא לא לגמרי קונסיסטנטי).
Sent from my iPhone using Tapatalk
הוא רואה 105 בכל נסיעה בעלייה. ולדעתי יש שם עליות.
אנחנו יכולים להסכים שמנוע שעובד ב 110 יחיה פחות ממנוע שחי ב 100
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני לא מסכים.
כשפותחים מנוע ורואים משקעים ו'ציםוי לכה' אחד החשדות המיידיים הוא טמפ' עבודה קרה מדי. ויש עוד סימפטומים.
אסף.
דיון כזה הוא אחת הסיבות שהיצרנים מתקינים שעון שמראה תחום עבודה תקין ולא טמפ משתנה שמטריפה אנשים.
או שהורידו את השעון בכלל…
Sent from my iPhone using Tapatalk
פירסמתי מאמר על הדרך שעברתי אם זה מעניין מישהו איך השתמשתי בסטטיסטיקה לבדוק האם התיקון אכן הוריד משמעותית את טמפרטורת נוזל הקירור
Medium Article (https://medium.com/@talkleiner/how-i-proved-through-statistics-that-my-suzuki-jimny-was-cured-of-overheating-7ab4e2e19112)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.