PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'ילי גאומטרי: סוללה יורדת מיידית מ10% ל0%



מיכה100
14-05-24, 21:28
שואל בשביל אותו קרוב משפחה שנכון להיום מקלל את הרגע שהסכים לקבל ג'ילי מהעבודה:
כבר פעמיים קרה לו שסביב 10% סוללה, רמת הטעינה צללה לפתע ל0%, האוטו נכנס למוד צליעה ודי מהר נעצר לחלוטין.
הוא טוען שלא היו שום אתרעות או חיוויים על בעיה כלשהי.
בדקתי עם קרוב אחר שגם לו יש ג'ילי כזו, והוא אישר שהיה לו ארוע אחד כזה ושהוא מתעתד להגיע בקרוב למוסך כדי 'לדפוק להם על השולחן'.
האחרון הוא טכנולוג בנשמה וארלי אדופטר של חשמליות עוד כשהייתי בשא"ש, אז העדות שלו מאוד אמינה עלי.
בקיצור השאלה לבעלי ג'ילי (המודל החדש) שכאן: מכירים? שמעתם? מה עושים?
תודה.

sportage
14-05-24, 23:41
אני הבעלים של הג'ילי הראשון שנמסר בארץ מתקרב ל-70,000 ק"מ ומתוך סקרנות בדקתי פעמיים ירידה מתחת ל-10% מה שממש לא מומלץ לבריאות הסוללה והנפש.

מתקבלת התראה ברורה, בצבע צהוב ב-20% ו-100 ק"מ טווח, אחר כך התרעה אדומה ב-10% ומתחת ל-50 ק"מ אין חווי יותר.

מי שמתלונן על זה "פעם אחר פעם" במקום שידפוק על השולחן, שאולי ידפוק את הראש בקיר.

האם ברכב בנזין כשמופיע התרעה על מפלס דלק נמוך, ובשלב מסויים מחשב הרכב מפסיק להראות את הטווח שנשאר - היה מתלונן ?

כמו שלא מוריקים דרך קבע את מיכל הדלק ומתפללים לא להתקע, כך גם ברכב חשמלי. לא מגיעים לעמדת טעינה על "אדי סוללה".

לג'ילי 460 יש טווח ראלי מעל 350 ק"מ ונשארים בין 60 ל-100 ק"מ רזרבה מה שמאפשר להגיע ממרכז הארץ לחרמון וחזרה או לאילת ללא טעינת ביניים.

איציק - 4X6ZH
15-05-24, 04:44
נסעתי לאחרונה עם רכב בשם MG באנגליה ( הרכב תוצרת סין )
הרכב רכב רגיל מנוע בנזין
לפי שעון הדלק היה 1/3 מיכל טווח נסיעה של 100 מייל
תוך כדי הנסיעה ( נסיעה רגילה על כביש מהיר ללא פקקים ) טווח הנסיעה לפי מחשב הרכב
יורד ויורד ללא כל קשר למרחק באמיתי שהרכב עובר בפועל
נדלקה מנורה כתומה
מהר מאד הפכה למנורה אדומה

מי שרוצה לשחק במשחקי מזל שיסע ברכב סיני

איציק

מיכה100
15-05-24, 07:14
חברים הדיון הוא לא ג'ילי או סיני בכלל כן או לא..
על הג'ילי שמעתי רק דברים טובים עד הסוגיה הנוכחית.
אבל פאלטות יש אצל כולם (בכל סוגי המינוע), וג'יפולוג קיים כדי לאפשר דיון משתמשים וחלוקת ידע, הלא כן?
ולעניין עצמו, אם אכן מדובר בתופעה אמיתית ולא איזה בילבול של הנהג, זו תקלה קשה.
רכב חשמלי חייב לדווח בצורה אמינה את מצב הטעינה ולהתנהג בצורה ליניארית, בטח ובטח בתחומים הנמוכים.
תקלה כזו היא בלתי נסלחת ולדעתי מצדיקה גם מצדיקה 'דפיקה על השולחן' עד כדי דרישה להחלפת הרכב.
רק להסיר ספק מדובר ברכב חדש, חודשיים על הכביש - אין שום סיכוי להטיל את האשמה על אופן שימוש או משטר טעינה.

חנן-ג'יפולוג
15-05-24, 07:24
לא יודע לומר אם זה הדגם החדש או הישן, אבל בקבוצות הפייסבוק המקומיות של גילי מופיעים דיווחים דומים (https://www.google.com/search?sca_esv=92ceaeaabaa7c149&sca_upv=1&sxsrf=ADLYWILJ5ffc2v_BP_OKc-__qGafyZhrNQ:1715746996410&q=%D7%9C%D7%90+%D7%99%D7%95%D7%93%D7%A2+ %D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%A8+%D7%90%D7%9D+%D 7%96%D7%94+%D7%94%D7%93%D7%92%D7%9D+%D7% 94%D7%97%D7%93%D7%A9+%D7%90%D7%95+%D7%94 %D7%99%D7%A9%D7%9F,+%D7%90%D7%91%D7%9C+% D7%91%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A6%D7%95%D7%A A+%D7%94%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A1%D7%91%D 7%95%D7%A7+%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9 E%D7%99%D7%95%D7%AA+%D7%A9%D7%9C+%D7%92% D7%99%D7%9C%D7%99+%D7%9E%D7%95%D7%A4%D7% 99%D7%A2%D7%99%D7%9D+%D7%93%D7%99%D7%95% D7%95%D7%97%D7%99%D7%9D+%D7%93%D7%98%D7% 9E%D7%99%D7%9D&spell=1&sa=X&ved=2ahUKEwi4gfvR546GAxWHRUEAHfOqCcgQkeE CKAB6BAgMEAE).

מיכה100
15-05-24, 08:05
לא יודע לומר אם זה הדגם החדש או הישן, אבל בקבוצות הפייסבוק המקומיות של גילי מופיעים דיווחים דומים (https://www.google.com/search?sca_esv=92ceaeaabaa7c149&sca_upv=1&sxsrf=ADLYWILJ5ffc2v_BP_OKc-__qGafyZhrNQ:1715746996410&q=%D7%9C%D7%90+%D7%99%D7%95%D7%93%D7%A2+ %D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%A8+%D7%90%D7%9D+%D 7%96%D7%94+%D7%94%D7%93%D7%92%D7%9D+%D7% 94%D7%97%D7%93%D7%A9+%D7%90%D7%95+%D7%94 %D7%99%D7%A9%D7%9F,+%D7%90%D7%91%D7%9C+% D7%91%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A6%D7%95%D7%A A+%D7%94%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A1%D7%91%D 7%95%D7%A7+%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9 E%D7%99%D7%95%D7%AA+%D7%A9%D7%9C+%D7%92% D7%99%D7%9C%D7%99+%D7%9E%D7%95%D7%A4%D7% 99%D7%A2%D7%99%D7%9D+%D7%93%D7%99%D7%95% D7%95%D7%97%D7%99%D7%9D+%D7%93%D7%98%D7% 9E%D7%99%D7%9D&spell=1&sa=X&ved=2ahUKEwi4gfvR546GAxWHRUEAHfOqCcgQkeE CKAB6BAgMEAE).
הלינק לא מוביל (אצלי לפחות) לדיון פייסבוק, תוכל לתת את שם הקבוצה?

איל מ
15-05-24, 08:17
מעולם לא החזקתי בג'ילי, למעשה מעולם גם לא אחזתי בג'ילי. אבל יש לי ניסיון רב עם סוללות ליתיום סיניות חכמות* בתחום אחר. התופעה המתוארת מוכרת היטב. סוללה ב-10 או 7% לפתע נגמרת לחלוטין ומי שלא מכיר את התופעה משלם הרבה כסף על ציוד (לא מדובר ברכב שיכול פשוט לעצור בשול).
האם זה תקין ברכב חדש? בוודאי שלא! האם החברה תעשה עם זה משהו? מחוץ לתחום הידע שלי.
אני ממש משתדל לא להגיע למצב של פריקה מתחת ל-20%.
*כמובן שיש סוגים רבים של סוללות ליתיום ושל מעגלי בקרה ואין להשליך מן האחת אל האחרת.

חנן-ג'יפולוג
15-05-24, 08:36
הלינק לא מוביל (אצלי לפחות) לדיון פייסבוק, תוכל לתת את שם הקבוצה?


לא שמתי לינק.

חפש בפייסבוק "ג'ילי" ותראה לפחות שלוש קבוצות בעברית.

עשיתי עכשיו חיפוש זריז באחת הקבוצות על המילה "אחוז" וראיתי את זה:

https://www.facebook.com/share/p/p2MJXbK2skQeyW9m/?mibextid=oFDknk

"עזרה דחוף הרכב הראה לי שנשנאר 35 קילומטר ו7 אחוז
ולפתע נכבה לגמרי
עכשיו גררתי אותו לבית והוא לא נטען מישהו יודע מה עושים (הבאתי בוסטר ולא עזר )"

nir.samo
15-05-24, 09:25
נסעתי לאחרונה עם רכב בשם MG באנגליה ( הרכב תוצרת סין )


מה שנקרא הרצחת וגם ירשת

RotemJeep
15-05-24, 10:25
שאלה- הנתון של ה10% שציינת, זה חישוב שהוא עשה מהטווח הנותר בלוח שעונים או מהנתונים במולטימדיה?

בגדול, אצל הסינים (אולי לא כולם אבל לפחות המותגים שאני עובד איתם), בניגוד לאירופאים/קוריאנים, התצוגה בלוח שעונים לא מדוייקת ותמיד תראה לך את הטווח המקסימלי.
לדוגמה ג'ילי 485 עם סוללה 73 קוט"ש תמיד יציג על 100% נתון של 485 קילומטר אבל הטווח נסיעה בפועל ישתנה לפי הצריכה שלך.
אם לדוגמה הצריכה הממוצעת שלך היא 18 קילוואט/100 קילומטר הטווח המשוער הוא 400 קילומטר אבל ב100% עדיין יופיע 485 בלוח שעונים.

ההמלצה שלי היא לא להסתמך על הצג.
כמו ברכב עם מנוע בעירה פנימית- נדלקת נורה? מתדלקים.

Asaf-a
15-05-24, 10:38
הג׳ילי סוללה 70 ולא 73.
וגם 70 זה נתון יפה מאוד יחסית לאלטרנטיבות (למעט MG4 Xrange)

RotemJeep
15-05-24, 11:20
הג׳ילי סוללה 70 ולא 73.
וגם 70 זה נתון יפה מאוד יחסית לאלטרנטיבות (למעט MG4 Xrange)

צודק, התבלבלתי עם 53 של ה360 כתבתי מהר 😅
אבל הדוגמה נשארה רק התוצאה שונה. הטווח שמוצג בלוח שעונים לא מתייחס לצריכה בפועל זה מה שהתכוונתי להעביר.

מיכה100
15-05-24, 12:02
הארוע האחרון שהגדיש את הסאה היה כדלקמן (אני מצטט בערך את דבריו, לא הייתי שם):
בדרכו הביתה הוא הגיע לאחוזים בודדים ועצר לטעינה מהירה בתחנה שנמצאת 18 ק"מ מהבית שלו.
הוא עצר את הטעינה המהירה כשהטווח הרשום הגיע ל60 ומשהו ק"מ, נדמה לי 11% סוללה (אל תתפסו אותי על המספר).
במהלך הנסיעה הביתה האוטו הוריד מהירות ל50 קמ"ש פלוס מינוס והתצוגה הראתה שהסוללה ריקה. אחרי כמה דקות כאלה האוטו נעצר.
לא היו אתרעות, לא צהוב ולא אדום (הייתי איתו על הטלפון בשלב הזה וממש דרשתי שיחפש במסך כל סימן לבעיה, כולל במסך הטעינה - הוא לא מצא).
אין לי יכולת להיכנס לדקויות, וסיכויים טובים שהוא לא סיפר הכל בשיא הדיוק ו/או שהוא לא הבין מה הוא רואה.

חנן-ג'יפולוג
15-05-24, 12:16
אני חושב ששווה להתייחס כאן לשני מישורים נפרדים:

1. הטיפול בתופעה של אי לינאריות מול היבואן. אין לי הרבה מה להוסיף על זה. מאחל הצלחה.

2. ההתנהלות עם הרכב. אצלי העשרה אחוז הם קו אדום. חישוב אנרגטי לנסיעה לא יקח אותם בחשבון, וההגעה הביתה צריכה להיות עם עשרה אחוז או יותר. אין את זה? טוענים. אם מסתבר שבגילי העשרה אחוז התחתונים הם לא לינאריים, אז הייתי משנה את הקו האדום לעשרים אחוז.

בדוגמא שהבאת הייתי מפסיק בגילי את הטעינה המהירה ב25 אחוז, ולא ב11 אחוז. חמישה אחוז כדי להגיע הביתה ואז בעל הגילי נשאר עם 20 אחוז שהם הקו האדום.

RotemJeep
15-05-24, 12:35
לא היו אתרעות, לא צהוב ולא אדום (הייתי איתו על הטלפון בשלב הזה וממש דרשתי שיחפש במסך כל סימן לבעיה, כולל במסך הטעינה - הוא לא מצא).


הצבע של מד הסוללה בלוח השעונים משתנה מירוק, לצהוב ובסוף גם לאדום. בהתנעה כשאתה בתחום של צהוב ואדום גם קופצת הודעה להטעין את הרכב (לא זוכר את המלל המדוייק).
אין לי פתרון אחר להציע אלא להיות יותר מחושב בנסיעות ולא להסתמך על הגרף באחוזים האלה.

מיכה100
15-05-24, 14:45
אני אתכם. האמת שעם הנסועה שלנו באיוניק אני ממש צריך להתאמץ כדי לרדת מ 20%.
ירידה מתחת ל10% היא ארוע נדיר שבנדירים.
מצד שני אני לא תושב הנגב שטוחן את האמא של האוטו.
אני מניח שהוא למד את הלקח שלו, אעדכן אם יהיו ממצאים נוספים.

-->