צפייה בגרסה מלאה : נורת שמן דולקת פה ושם
GodsFather
22-05-24, 22:17
שלום,
אאוטבק, 2.5, 2011.
מידי פעם דולקת לה הנורה של השמן.
שמן יש לפי המדיד. גם בחם וגם בקר.
ידוע שצריך להחליף אטם מכסה שסתומים כי יש הזעה.
נאמר שיש כנראה קשר למחזש מנוע אחורי, אבל לא ברור לי למה ולמה הנורה נדלקת פה ושם ולא באופן קבוע.
שמתי לב שזה קורה יותר, לאחר עבודה בטורים גבוהים 4+. ואחרי זמן מה של רגיעה, זה נעלם. לא יכול להגיד שזה חד משמעי, אבל זה יותר ברור. במיוחד אם גם הייתה חניה אפילו קצרה.
אפשרויות -
לרענן אטם מכסה שסתומים, זה די ברור.
להשלים כבר טיפול תקופתי ולהמשיך לבחון את הנושא, אולי להחליף יצרן שמן, אולי לבדוק חיישן שמן. ואם לא תהיה ברירה וזה אכן מחזש אחורי אז להכנס לזה כפרויקט נפרד.
אופציה ב' - להחליף מיד גם מחזש אחורי. אירוע כבד משמעותית, הוצאת מנוע, הרבה זמן עבודה, כסף רב ומי יודע מה עוד שעלול לקרות בעקבות המהלך. מה שנקרא אול-אין.
אשמח לדעות והצעות נוספות
תודה
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
22-05-24, 22:27
מצא את הפרוצדורה של בדיקת לחץ שמן ופעל לפיה, עם שעון לחץ.
במידה ומתגלה לחץ נמוך, הורד מכסי שסתומים וקסוות מיסבי גל זיזים, כל פעם אחת ותחזיר ואז לבאה בתור, ובדוק ויזואלית שחיקה.
זה לא קשור לא למחזיר אחורי ולא לאטם מכסה שסתומים.
אם החלפת סוג שמן "תפתור" לך את הבעייה, אז המנוע במצב חמור.
GodsFather
22-05-24, 23:00
חנן, אתה אומר שזה לא קשור אבל עובדתית יש גם הזעה מכובדת
כולל ריח בחניה של שמן שרוף. אין טפטוף לרצםה כי יש מיגון אבל רואים על המיגון שמן כשהוא מוסר.
לא אמרתי להחליף את השמן אלא רק את היצרן. השמן עצמו ישאר לפני ההנחיות. מובנת לי האמירה של החלפת הצמיגות.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
GodsFather
22-05-24, 23:02
אשמח אם תסביר מה כיוון החקירה שלך חנן. האם לדעתך יש חשד לירידה בלחץ שמן / פגם במשאבת שמן?
אם כן, האם לא הייתי אמור להרגיש עוד תופעות? ביצועים ירודים, שריפת שמן? משהו נוסף?
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
22-05-24, 23:31
לא ביטלתי את האפשרות שיש לך נזילה, אבל כל עוד המפלס מעל גובה המשאבה אז זה לא קשור.
רק בשביל לוודא: אתה מדבר על נורה אדומה של לחץ שמן, כן?
אז החשד הוא כמובן בלחץ שמן נמוך, מה שיכול להיגרם מתקלת חיווי (ולכן הצעתי בדיקה עם שעון) או מלחץ שמן נמוך שנגרם בסבירות נמוכה ממשאבה שחוקה ובסבירות גבוהה יותר משחיקה של מיסבי המנוע.
החיווי המוקדם ביותר ללחץ שמן נמוך נראה היטב על מיסבי גל הזיזים. הם הראשונים להיפגע וקל מאוד להגיע אליהם, ולכן זו בדיקה מצוינת.
GodsFather
22-05-24, 23:33
נורה צהובה. לא אדומה.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
22-05-24, 23:37
סיפור אחר. אז מדובר בנורת מפלס? אתה יכול לצלם אותה?
במידה וזו אכן נורת מפלס, והמפלס מלא, אז החשד הראשוני נופל על קצר בצמת החיישן, בד"כ קצר לשלדת הרכב או לגוף המנוע. אם לא אז כנראה חיישן.
לתועלת השירשור
נורת לחץ שמן יכולה גם להידלק מהצטברות בוצה במסננת בכניסה למשאבה
GodsFather
23-05-24, 06:55
ככה.146895
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
GodsFather
23-05-24, 06:56
לתועלת השירשור
נורת לחץ שמן יכולה גם להידלק מהצטברות בוצה במסננת בכניסה למשאבההייתי רואה תוצרים של זה בהחלפת שמן לא?
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
23-05-24, 08:00
ככה.146895
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
זו נורת מפלס שמן.
האם היא דולקת כשהמדיד מראה על FULL ?
אם כן, תקלה.
אם זה מראה מדי פעם (שיפועים יכולים לעודד את הנורה להידלק) כשהמדיד על חצי או פחות , זה תקין. מלא שמן/ תקן נזילות.
יש בסוברו -כמו בטויוטה - מדיד שמן שמוכנס באלכסון.
כתוצאה מכך צד אחד שלו מראה שיש מספיק שמן כשהצד השני יבש. צריך להסתכל על שני צידי המדיד. ויכול להיות שחסר לך שמן ואתה חושב שלא חסר.
אסף.
חיישן תקול כנראה - מבדיקה בפורום בחו"ל
תחליף בהזדמנות את ה PCV valve - אפשר לבד רק לוודא שאתה מזמין את המקורי בלבד !!! יש מלא חיקויים.
GodsFather
23-05-24, 23:21
תחליף בהזדמנות את ה PCV valve - אפשר לבד רק לוודא שאתה מזמין את המקורי בלבד !!! יש מלא חיקויים.
מה זה?
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
GodsFather
23-05-24, 23:23
יש בסוברו -כמו בטויוטה - מדיד שמן שמוכנס באלכסון.
כתוצאה מכך צד אחד שלו מראה שיש מספיק שמן כשהצד השני יבש. צריך להסתכל על שני צידי המדיד. ויכול להיות שחסר לך שמן ואתה חושב שלא חסר.
אסף.אבדוק שוב אבל אז למה הנורה דולקת לפרקים? מחסור היה מדליק אותה קבוע
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
יש בסוברו -כמו בטויוטה - מדיד שמן שמוכנס באלכסון.
כתוצאה מכך צד אחד שלו מראה שיש מספיק שמן כשהצד השני יבש. צריך להסתכל על שני צידי המדיד. ויכול להיות שחסר לך שמן ואתה חושב שלא חסר.
אסף.
אתה מתכוון לעיקול המוביל שמנגב שמן מהמדיד בהוצאה?
אחרת לא הבנתי איך יכול להיות צד יבש אם המדיד טבול.
המדיד באלכסון בתוך הקרטר. עובדתית, צד אחד מראה מפלס נמוך מהשני. כשבדקתי את הנושא מצאתי שהוא משותף למנועים מסויימים של טויוטה ולמנועי סובארו.
אסף.
אסף צודק, הרבה פעמים בסובארו המדיד נשלף כשבכל צד שלו מופיעה כמות שונה.
לגבי התקלה - קיימת תקלה לא כל כך נדירה של חיישן תקול, החיישן יושב על הקרטר ולמיטב זכרוני הוא לא זול.
Sent from my RMX3301 using Tapatalk
המדיד באלכסון בתוך הקרטר. עובדתית, צד אחד מראה מפלס נמוך מהשני. כשבדקתי את הנושא מצאתי שהוא משותף למנועים מסויימים של טויוטה ולמנועי סובארו.
אסף.
המדיד לא עובר דרך המנוע ישר לקרטר, מתבקש שהוא נכנס באלכסון.
אבל כדי שיהיה הבדל גדול בין הצדדים הוא ממש צריך לשכב.
בפוקוס הוא ממש מתפתל בדרך פנימה.
שמתי לב שתמיד צד אחד כאילו מנוגב.
מה הקשר לפוקוס? אנחנו בדיון על סובארו.
אסף.
מה הקשר לפוקוס? אנחנו בדיון על סובארו.
אסף.
וטויוטה?
בכולם יש מדיד באלכסון.
מנסה להבין אין יכול להיות שמדיד טבול נקי בצד אחד.
הוא לא נקי בצד אחד, יתכן שמה שקורה זה שצד אחד אכן נמרח והצד השני מראה את המדידה הנכונה לכן תמיד להסתכל על הצד שמראה את המפלס הנמוך יותר.
אסף, אז מה מפלס השמן במדיד שיושב אלכסוני?
ממוצע של שני הצדדים? אחד מהם?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
[QUOTE=GodsFather;1050739]מה זה?
https://www.youtube.com/watch?v=FZYnn_49rOE
GodsFather
15-06-24, 15:00
כמה נקודות לעדכון -
1. למדיד יש נקודות ברורות של f -l , וכמובן שהציון מראה שהשמן בצד הf כראוי. וליתר בטחון בדקתי בשני הצדדים...
2. שסתום pcv נראה אחר לחלוטין בדגם שלי. אני מנסה להבין משמעויות ועלויות של מקורי מחול, כרגע מצאתי רק חיקויים בדוד עלי.
https://www.aliexpress.com/item/1005004337489642.html
3. הנורה נדלקת ונכבית לפרקים, מה שיותר מאושש שמדובר בחיישן. גם פה, יבוא מחו"ל מאתגר משום מה.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.